Light hinnoittelu VITSI

PaljonMatkalla

Finnairin light hinnoittelu. Hanurista.

13

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heviuuseri

Sama silmänkääntötempun tekivät Finnairin lisäksi muutkin yhtiöt. Sattumoisin satuin seuraamaan tarkasti Lufthansan erään lennon hintoja ennen light-lippua ja lightin lanseeraamisen jälkeen. Light-muutoksessa minun mielenkiinnolle kohdistamalla reitillä (HEL-LIS pompulla) halvimman lipun hinta aleni 6-7 e ja normilipun hinta pompsahti 20 e. Lennon päivä ja kellonaika samat. Tarkastettu peräkkäisinä päivinä. Light-lippu on kusetusta. Hinta on hyvin pian sama kuin aiempi normilippu joka sisälsi matkatavarat.

• SASlight

Tai sitten Lufthansan paikkatilanne muuttui. Siihen Lissabonin koneeseen kun ostavat lippuja muutkin kuin sinä tai suomalaiset.
        SAS julkisti myös Light-konseptinsa. British Airways oli ensimmäinen perinteinen lentoyhtiö, joka toi tuotteen markkinoille Euroopassa.

• Heviuuseri

Paikkatilanne tuskin muuttui yön yli ainakaan draamaattisesti. Hain lippuja elokuun alussa helmikuun 2016 15.-25. päiville.

• YksiRiittää
        Heviuuseri kirjoitti:

Paikkatilanne tuskin muuttui yön yli ainakaan draamaattisesti. Hain lippuja elokuun alussa helmikuun 2016 15.-25. päiville.

Ei sen tarvitse muuttua kuin yhden paikan osalta, jos hintaraja oli siinä...

• 16euroa

• Normiton

"Hinta on hyvin pian sama kuin aiempi normilippu joka sisälsi matkatavarat."
        Mistä normista on kysymys?

• Finskiosaa

Niin Finski muutti halvimmat hintansa light-lipuiksi. Kyllä

• SitäTilasit

• mitenniinvitsi

Katsotaanpa. Vaikkapa satunnaiselle päivälle HEL-FRA-HEL light-lipulla 245.85 EUR ja Value-lipulla 295.85 EUR. Eroa siis 50 euroa. Silloin kun ei ollut light-lippua vaan yhden laukun sisältävä Basic-lippu, niin hintojen erotus oli pienempi. Voisitko kertoa missä tässä on vitsi?

• NäinAjattelen

Minäpäs kerron oman mielipiteeni.
      Light hinnoittelun myös Light hinnasta tuli Value hinta ja Value hinta NOUSI melkein matkalaukun verran ylöspäin !! Pientä kosmetiikkaa siinä tietysti on, mutta kuluttajan kannalta täysin olematonta.
      Tämä on oma vahva näkemys ja siihen minulla lie oikeus?

JOS lennän etelään, esimerkiksi Malagaan asti, niin kyllä mukanani on matkalaukku tai vaihtoehtoisesti Golf bägi. Olkoonkin, että perillä saa vaatetta kohtuu hintaan.

Nyt hinnoittelun muuttuessa Value tason alapuolelle tuli siis Light lippu.
      Lippu, joka käy kyllä pyrähdyksiin jossain. Silloin kannattaa käyttää vaikka Norweigiania, jolla perushinta on jopa puolet Finnairin Light "tarjouksista".

FINNAIR on Suomessa ollut liian kauan monopoli ja se "luulee" vieläkin, että kuluttaja ostaa mitä tahansa ja millä hinnalla tahansa. Voihan näin ollakin, mutta ei minun kohdaltani. Vaihtoehtoja on ja palvelu pelaa.

• ootkovituntyhmävaityhmä

luuletko perseaukinen että sinun penninvenyttäminen tai kitsastelu kiinnostaa ketään?

• Tyhmäoot

Niin. Meidän Finnairin trollien tehtävänä on tylyttää tuollaiset aloitukset.

Luuletko tosiaan, että tänne saa tuommoista faktaa pistää.

Tämähän on Suomi24 palsta ja täällä ei saa puhua asiasta.
      Taidat olla Kontulasta, Jakomäestä, vai mistä se oli ja et ole tainnut käydä edes Tallinnan laivalla, vai mikä se oli..ettäs tiedät

• Faktaaaaa

:) Osuvasti sivallettu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      146
      4824
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      184
      3923
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      116
      3604
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      43
      2911
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      138
      1876
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      41
      1673
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      59
      1330
    8. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1299
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1271
    10. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1213
    Aihe