Suomalaiset oikeasti tiukilla?

recyclingman

Ootteko havainneet, että tavara ei kulje enää niin hyvin kuin ennen. Mulla oli 100 artikkelia eikä mennyt viikon aikana kuin sen verran että kuittas pöytävuokran. Hinnat oli 2-3 euroa ihan käyttämättömissä vaatteissa.(kaapissa viikattuina ja pestyinä olleet H&M ym ) Kerran katsottuja leffoja koitin myydä parilla eurolla. Kolme meni.Lämpöpatteri meni kympillä. Uudehko turvaistuin ei vaikka pudotin hintaa. Uudet sisäpelikengät ei menny,vaikka ajatelin että lapset koulussa tarvii.(vuosi sitten ostttin liian pieninä)

Onko ihmiset jo todellakin niin tiukilla, ettei ne voi ostaa edes kirppariltakaan enää? Väkeä kyllä kulkee tupien täydeltä, mutta ostomäärät näyttää ihan olemattomilta. Lähinnä jotain lasten lelua tms. Enempi tullut katselutoreja näistä?
Mutta ei suomalaiset. Minusta tämä suunta on todella huolestuttava. Millaisia kokemuksia on ollut teillä?

86

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirppiskirppis

      Juu, saman olen huomannut jo muutama vuosi sitten! En ole tienannu kirppiksillä mitään, suositut myyntipaikat, uuden veroisia merkkivaatteita ym. käyttöesineitä ja hinnat 1-3e. On tullut vaan miinusta, jos lasketaan matkakulut. Joppareista valitetaan, mutta tuskinpa niilläkään kauppa käy!

      Ihmisillä on kyllä paljon vaatetta, niitä pursuaa kaikki paikat, saa uusiakin edullisesti, vain muutamilla euroilla alennuksista - ehkäpä siksi vaatteita on vaikea saada kaupaksi kirppiksillä. Ihmisillä on muutenkin vaatteita yli tarpeen.

      • ontli

        Kävin pitkän ajan päästäOuln SPR kirparilla.... avan katteluksi jäi niin paljon noussut olivat hinnat yli puolella...ihan sama kun käy alennusmyynneissä että huh huh.


      • KirppikselleVain

        Pitääkö siellä sitte edes yrittää tienata? Mulle riittää, että saan pöytähinnan ja kauppa kyllä käy. Joskushan noita pöytiä näkee joissa hinnat ihan älyttömiä, ei niistä kukaan osta.

        Viimeksi oli 8 viikkoa pöytä, voitolle jäin vaikka matkakulutkin laskee mukaan, en paljoa mutta se muutama kymppi kyllä lämmitti mieltä ihan riittävästi.

        Noista vaatteista, niitä yritetään myydä välillä niin karseassa kunnossa, että huhhuh.. Toinen ongelma on koot, esim. tämmöiselle jämämittaiselle miehelle ei ihan helposti löydy sopivia, edes uusia. Aina ne on hankalia ollut myydä, nykyään vielä vaikeempi kun kirppareilla ei käy enää kuin murto-osa kun vertaa 20v. taaksepäin..


      • onnekasolli
        KirppikselleVain kirjoitti:

        Pitääkö siellä sitte edes yrittää tienata? Mulle riittää, että saan pöytähinnan ja kauppa kyllä käy. Joskushan noita pöytiä näkee joissa hinnat ihan älyttömiä, ei niistä kukaan osta.

        Viimeksi oli 8 viikkoa pöytä, voitolle jäin vaikka matkakulutkin laskee mukaan, en paljoa mutta se muutama kymppi kyllä lämmitti mieltä ihan riittävästi.

        Noista vaatteista, niitä yritetään myydä välillä niin karseassa kunnossa, että huhhuh.. Toinen ongelma on koot, esim. tämmöiselle jämämittaiselle miehelle ei ihan helposti löydy sopivia, edes uusia. Aina ne on hankalia ollut myydä, nykyään vielä vaikeempi kun kirppareilla ei käy enää kuin murto-osa kun vertaa 20v. taaksepäin..

        Kirppiksellä myydään ylimääräiseksi jäänyttä tavaraa ja vaatteita. Joskus olen tehnyt tosi löytöjä niin vaatteissa kuten tavaroissakin. Kyse on vain kysynnästä ja tarjonnasta, kuten muissakin kaupoissa. Katselen usein ystäville ja lapsille. Ilmoitan myös eteenpäin kavereille sopivaa tavaraa. Niin se homma käy, eli yhteispelillä. Huonon tavaran (rojun ja rihkaman) myynnistä saa myyjä syyttää vain itseään, koska pöydän vuoraaja hyötyy siitä vain ja ainoastaan. Maltti on valttia.


      • Hacunamatata
        onnekasolli kirjoitti:

        Kirppiksellä myydään ylimääräiseksi jäänyttä tavaraa ja vaatteita. Joskus olen tehnyt tosi löytöjä niin vaatteissa kuten tavaroissakin. Kyse on vain kysynnästä ja tarjonnasta, kuten muissakin kaupoissa. Katselen usein ystäville ja lapsille. Ilmoitan myös eteenpäin kavereille sopivaa tavaraa. Niin se homma käy, eli yhteispelillä. Huonon tavaran (rojun ja rihkaman) myynnistä saa myyjä syyttää vain itseään, koska pöydän vuoraaja hyötyy siitä vain ja ainoastaan. Maltti on valttia.

        Aina, jos minulla tulee eteen vaatekaapin "päivitys", niin suosiolla huonommat kuluneet vaatteet raahan mökille työvaatteiksi sekä osa räteiksi. Myös pelastusarmeijan lokeroon vien paljon, jotta tulisi tehtyä jotain hyvää. En ikimaailmassa näkisi vaivaa moiseen tavaran raahaamiseen paikkaan, josta ei saa edes omia takaisin. Eri asia olisi jos myisin pois kaikki harvinaiset keräilykohteet mistää saa 100-200€ kpl mutta en HM t-paitojen takia tekisi kirppiskeikkaa.


    • Ostan_ja_myyn

      Minä en ole huomannut myynnissä kovin suurta eroa. Jostuu varmaan siitä, että myyn hyvää tavaraa ja pikemminkin alihinnoittelen, koska tarkoitus on saada mahdollisimman paljon myytyä. Ja jos kauppa ei käy, ei voi tuoda lisää myytävää, loosi tulee liian täyteen.

      Se kyllä joskus huvittaa, että kahdella eurolla ei mene, mutta eurolla menee. Jos itse haluan jotain ostaa, niin mitä väliä, onko se hinta euro vai kaksi?

      Sen että jotkut ovat oikeasti tiukilla huomaa siitä, että kirppismyyntiin tuodaan todella huonolaatuista tavaraa ja kuvitellaan, että joku sen ostaa. En tiedä, kuvitellaanko edes tosissaan, elätellään vain toivoa, että jostain tulisi lisätuloa. Kirppis on siihen aika toivoton paikka, lähinnä se on harrastus. Pöytähinnat on niin kalliita, että jokapäiväisen vaattteen ja muun tavaran myynnillä ei rikastumaan pääse, etenkään kun vähentää bensakulut pois.

      • xzy

        Totta. Mulla ei ole uudenveroiset eli täysin käyttämättömät naisten vaatteet aina menneet edes parilla eurolla, mutta edullisista hinnoista huolimatta niitä on varastettu paljon. Ihmetyttää vaan, että jos hinta on vain 2-3 euroa ja vaate reilusti alihinnoiteltu, eikö muka ole varaa sitä maksaa. Ilmeisesti vaate kuitenkin kelpaa, jos se on niin pakko saada, että pitää ihan pölliä. On harmittanut se, että parhaimmat (uudet, käyttämättä jääneet vaatteet, hinta 2-4e) on viety kassan ohi. Ongelma on siis sekin, että kun tarjolla on hyvälaatuista tavaraa, niitä lähtee pitkäkyntisten matkaan.


      • ilmanottaisivat
        xzy kirjoitti:

        Totta. Mulla ei ole uudenveroiset eli täysin käyttämättömät naisten vaatteet aina menneet edes parilla eurolla, mutta edullisista hinnoista huolimatta niitä on varastettu paljon. Ihmetyttää vaan, että jos hinta on vain 2-3 euroa ja vaate reilusti alihinnoiteltu, eikö muka ole varaa sitä maksaa. Ilmeisesti vaate kuitenkin kelpaa, jos se on niin pakko saada, että pitää ihan pölliä. On harmittanut se, että parhaimmat (uudet, käyttämättä jääneet vaatteet, hinta 2-4e) on viety kassan ohi. Ongelma on siis sekin, että kun tarjolla on hyvälaatuista tavaraa, niitä lähtee pitkäkyntisten matkaan.

        Olen itse kirppiksellä töissä, suoraan sanottuna pummeja käy, tinkaavat ja parempi kun ilman saisivat, niitäkin käy 50 sentin piposta tingataan ja kaikesta muusta


      • Ajatushyvä
        xzy kirjoitti:

        Totta. Mulla ei ole uudenveroiset eli täysin käyttämättömät naisten vaatteet aina menneet edes parilla eurolla, mutta edullisista hinnoista huolimatta niitä on varastettu paljon. Ihmetyttää vaan, että jos hinta on vain 2-3 euroa ja vaate reilusti alihinnoiteltu, eikö muka ole varaa sitä maksaa. Ilmeisesti vaate kuitenkin kelpaa, jos se on niin pakko saada, että pitää ihan pölliä. On harmittanut se, että parhaimmat (uudet, käyttämättä jääneet vaatteet, hinta 2-4e) on viety kassan ohi. Ongelma on siis sekin, että kun tarjolla on hyvälaatuista tavaraa, niitä lähtee pitkäkyntisten matkaan.

        Minä haen isojen miesten esim. kenkiä,housuja XL-XXL-/niin niitä löytyy todella harvoin,tai sitten ne ovat todella isoja. Yritettiin saada ostajia jakamalla ruoka paketteja,niin että edes joku ostaisi jotain mutta ei,kaikki käveli jonossa kassit saatuaan ulos. Eli työ taakka lisääntyi ja häädimme ruuhkalla vähätkin ostajat pois.


    • Kolpol

      Itselläni päinvastainen kokemus. Kirppiksellä käy kauppa tosi hyvin nyt. Puoli vuotta jo ollut tosi hyvää myyntiä.
      Mutta sitten nämä isommat ja kalliimmat tavarat ja nettimyynti. Kukaan ei osta mitään. Autot, veneet jne. Ihan kuollutta. Tutut valittelevat samaa. EI auta, vaikka laskee hintaa kokoajan, kukaan ei vaan osta mitään.

      • torkay

        Itselläni päinvastainen kokemus. Kirppiksellä käy kauppa tosi hyvin nyt. Puoli vuotta jo ollut tosi hyvää myyntiä.

        Mutta sitten nämä isommat ja kalliimmat tavarat ja nettimyynti. Kukaan ei osta mitään. Autot, veneet jne. Ihan kuollutta. Tutut valittelevat samaa. EI auta, vaikka laskee hintaa kokoajan, kukaan ei vaan osta mitään

        Sinusta vois ilmoittaa verottajalle,et myy omia vaatteita vaan kierrätyskeskuksista saatuja
        OOT TROKARI


    • kirpinkirppi

      Huomattu on. Kauppa hiljentynyt viimeisen vuoden aikana, huutonetin lopetin kokonaan, se mitä on myynnissä niin torissa, ja sielläkin vain tunnutaan selailevan tavaraa... Kirpparilla viimekerralla ihan ok, nyt menossa, edellisestä puoli vuotta, että saas kattoo... Niin ja ylihinnoitella ei kannata...

    • yksiynnäkolmetoista

      kyllä ovat. ja teeveen himohamstraaja-ohjelmat osaltaan pitävät huolen, etteivät osta nurkkiinsa mielellään mitään. ohjelmasta jää katsojalle oikeasti inho krääsää kohtaan.

    • tosinuijaa

      puppua.suurimmalla osall atyössäkäyvistä menee paremmin kuin aikoihin.monet asiat on halvempia kuin aikoihin,asunnot ,autot,veneet,matkat ym.
      tää joukko on vaan niin pirun nuukaa,et tappaa kotimaisen kysynnän.ollaan olevinaan et menis huonosti.thaimaassa ei olla köyhiä eikä kipeitä kun ei naapuri näkemässä.

    • nytonkovaatavaraa

      Nostan pipoa Kangasharjulle, mutten Soneralle.

    • rahojennauru

      Luopuminen vähästään on hienoin ele. Toiset yrittää ostaa yhä sitä.

    • nettisyntinen

      Roskiin menevät puolen miljardin ruoat

      Kuluttajaliiton organisoima kolmas Hävikkiviikko alkoi maanantaina.
      Torstaina järjestetään Saa syödä! -tempaukset Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Kuopiossa. Tarjolla on ilmaisia ylijäämäkasviksista valmistettuja lounasta.

      Suomalaiset kotitaloudet heittävät vuodessa menemään puolen miljardin euron edestä ruokaa.

      Koko ravitsemusalan ruokahävikki on 335-460 miljoonaa kiloa vuodessa. Tämä on 10-15 prosenttia kulutetusta ruoasta. Ravintolaruoasta noin viidennes päätyy jätteeksi.
      P.S. - Katsokaa onko poliisi shoppailemassa rikoksia...

      • Käteisellä

        En osta kirpputorilta mitään,minulla on varaa ostaa kaupasta uutta.


      • wiiwiliina
        Käteisellä kirjoitti:

        En osta kirpputorilta mitään,minulla on varaa ostaa kaupasta uutta.

        Ei kirpputoreilta osteta pelkästään siksi ettei olisi varaa ostaa kaupoista, vaan halu kierrättää. Usein kirppareilta löytää sellaista mitä ei kaupoissa ole. Tyhmää tuollainen asenne.


      • suvunrasitteena

        Kyllä ihmisillä ei oo varaa ostaa enää.Kirpputoreilla käydään vaan koska ilmainen paikka jossa voi tappaa aikaa,tavata tuttuja ja oleskella ihmisten seurassa. Kun ei ole varaa harrastaa,käydä missään ulkona syömäs tai kahvilla Kävelylenkitkään ei monta kertaa päivässä huvita ,tv:stä samat ohjelmat pyörii uusintana eikä kotona jaksa neljänseinänsisällä olla.NÄIN SE ON Lisää leikataan ja nollalinjaa palkkaneuvotteluissa Aina ei ole edes ruokaa lääkkeistäkin pitää tinkiä.Vuokra ,sähkö ja vesi niin eipä paljon jää ja sossusta ei kantasuomalainen saa mitää.


      • Käteisellä kirjoitti:

        En osta kirpputorilta mitään,minulla on varaa ostaa kaupasta uutta.

        Ja tänne tullaan kehumaan noin tyhmillä asioilla... Nimimerkki " Käteisellä " leikkii varakasta...☺ Jos omaa egoaan pitää noin pönkittää, nin mikäs siinä.....


      • voi........l
        Käteisellä kirjoitti:

        En osta kirpputorilta mitään,minulla on varaa ostaa kaupasta uutta.

        Minulla ei ole varaa ostaa mitään edes kirpputorilta.Olen eläkeläinen ,nainen,ollut lasten kanssa kotona kotiäitinä. Eläke on alle tonnin kuussa,asumistuen kanssa vähän päälle.Siitä kun otetaan vuokra,sähkö,ruoka ja lääkäri ja lääkekulut,niin ei jää muuhun yhtään.
        Ruuassakin pitää pihistellä.Kävelen kaikki alle 10km.matkat ainakin toiseen suuntaan,jotenka kunnossa pysyy.Naiset hoitaa lapsia kotona ja eläke ei kerry ja jos tulee ero ,niinkuin kohdallani,niin siinähän sitten mietit minkä laskun voi siirtää ,että saa vähän ruokaa.Sossussa olen käynyt ja ylimielisesti nuori tyttö totesi ,ettei ole tarvetta toimeentulotuelle,näin Helsingissä.
        Nyt alkaa vaan olemaan siinä kunnossa ,ettei oikein jaksaisi kävelläkkään,kun on noita leikkauksia ollut niin monta.
        Älkää naiset jääkö pitkäksi aikaa kotiin.Laittakaa se mies hoitamaan niitä tai viekää hoitoon ! Jos tulee ero,niin huono on tulevaisuus !


      • köyhäntie
        voi........l kirjoitti:

        Minulla ei ole varaa ostaa mitään edes kirpputorilta.Olen eläkeläinen ,nainen,ollut lasten kanssa kotona kotiäitinä. Eläke on alle tonnin kuussa,asumistuen kanssa vähän päälle.Siitä kun otetaan vuokra,sähkö,ruoka ja lääkäri ja lääkekulut,niin ei jää muuhun yhtään.
        Ruuassakin pitää pihistellä.Kävelen kaikki alle 10km.matkat ainakin toiseen suuntaan,jotenka kunnossa pysyy.Naiset hoitaa lapsia kotona ja eläke ei kerry ja jos tulee ero ,niinkuin kohdallani,niin siinähän sitten mietit minkä laskun voi siirtää ,että saa vähän ruokaa.Sossussa olen käynyt ja ylimielisesti nuori tyttö totesi ,ettei ole tarvetta toimeentulotuelle,näin Helsingissä.
        Nyt alkaa vaan olemaan siinä kunnossa ,ettei oikein jaksaisi kävelläkkään,kun on noita leikkauksia ollut niin monta.
        Älkää naiset jääkö pitkäksi aikaa kotiin.Laittakaa se mies hoitamaan niitä tai viekää hoitoon ! Jos tulee ero,niin huono on tulevaisuus !

        Voivoi :( Kuullostipa tutulta,olen pahoillani puolestasi,todella! Itse olen vasta hiukan päälle kolmenkymmenen,mutta polveni ovat liialisen kävelyn vuoksi jo todella huonossa kunnossa..Olen koko ikäni kävellen hoitanut kaikki asiani,meillä kaikilla kun ei ole mahdollisuutta edes siihen autokouluun :( Tiukoilla ollaan yhna,mutta jotenkin selvitty. Itse teen ruoatkin alusta loppuun hernesopat jne. Dyykkaysta olen miettinyt,mutta täällä taitavat ahneet kauppiaat lukita jätesäiliönsä..Jaksamista sinulle ja valoisaa kevättä!


    • Ankeeta-aikaa

      Ei ole kirppiksellä enää pitkään aikaan mennyt mitään kaupaksi, viimeksi keväällä 2014 sain jotain plussalle. Meillä ainoa kirppis jopa lopetti kannattamattomana, suurin osa pöydistä tyhjänä ympäri vuoden. Siirryin sitten Toriin myyjäksi, noin vuosi sitten, kun tuskastuin varkaisiin. Siellä meni puolen vuoden ajan hyvin kaupaksi ja nyt ei paljon mitään. Ihmiset vain mainostaa että ovat tehneet päätöksen että eivät osta mitään turhaa enää. Seurauksethan me tiedämme, kaupan alaltakin jatkuvasti porukkaa kortistoon. Nekin joilla rahaa olisi, eivät sitä käytä, kun joka puolella mainostetaan kurjuutta ja säästämistä, epävarmuutta ja työttömyyttä.

    • Ksssa

      Mä oon kahteen otteeseen pitänyt kirppispöytää nyt kesän aikana.

      Ekan kerran pidin viikon verran; sisustustavaraa ja lasten leluja (palapelejä, plaston autoja jne.) reippaasti. Viikossa jäin voitolle 160euroa aivan turhasta tavarasta. Ja vain murto-osa jäi myymättä.

      Toisen kerran pidettiin pöytää kolme viikkoa ja myin kaikki omat hutiostos vaatteet (m-koko) 1-3 euroa/kpl. Kaikki tosi hyvä kuntoisia, osa käyttämättömiä; kesävaatetta ja juhlamekkoa. Meni yhtä euron minihametta lukuunottamatta jokainen vaate. Myös miehen vaatteet menivät, mitä laitettiin myyntiin; hänellä paljon fiksuja vaatteita, mutta tupakoinnin lopetettua sai viimein hieman lihaa luiden ympärille ja jäivät pieniksi. Lisäksi myytiin 1-2,50e/kpl valtava kasa DVD-leffoja. Tuottoa kolmessa viikossa tuli 550euroa. Leffat oli harrastuksena ennen lapsia, mutta kun lapsia tuli lisää ja tilaa ei aikaa leffojen katsomiseen ei ollut, niin myyntiin meni. Kirjoja meni myös, mutta heikonlaisesti. Eihän noista vaatteista jne. ostohintaan ajatellen voitolle jäänyt, mutta koska kyseessä oli itselle ihan turha tavara ja kaikenlainen heräteostelu on jäänyt systemaattisen kaappien tyhjentämisen jäljiltä kokonaan on kaikki eurot kotiinpäin.

      Nyt olen sitten käymässä uutta kierrosta kaappeja läpi; taas on kasassa iso määrä leluja, leffojakin vielä reilu sata jäljellä, sisustustavaraa jne. Kunhan olen saanut kaikki kaapit katsottua läpi, niin pitää ottaa taas pariksi viikoksi pöytä. Vien myyntiin vain sellaista, jota tarpeeseen itsekin voisin vielä ostaa, loput menee roskiin tai jos kunto ok, niin UFF:lle.

    • Hansuliisa81

      Riippu kirppiksestä. Esim. Tuusulan Femmatorilla menee ihan mikä vaan..(kipot ja kupit,koriste-esineet, vaatteet,lelut, rakennustarvikkeet, kynät, dvd, cd..No sekakaista roinaa, ei mitää kallista, ehkä muutama Arabia tai Pentik).Mutta nyt on ollut pöytä Kannelmäen Wanhalla ostarilla ja vastaavaa tavaraa. Asiakkaita siellä on ollut kun olen käynyt siivoamassa pöytää ja osalla korit täynnä, mutta minun menkki on ollut 1 paita, 1 neule , 1 dvd ja 1 muki. Pöytä oli tarjouksessa 15 e /6päivää, joten eipä tuosta tappiolle pahasti jää ja vielä on paripäivää aikaa. Mutta siis pointtina että riippuu myös paiaksta millainen tavara kulkee, jossain kulkee kaikki. Myynnissä tosiaan verhoja 1 e, neuleita 1-2 e, mekkoja 1 e, pientä tavaraa 0,2 - 2 euroa. Eli ei mitään kallista.

    • kakskytäy

      Klaukkalan VIIRI Tosi kova myymään.Sinne vaan,niin kauppa käy.ON KOKEMUSTA.

    • jobbaavaan

      Huomattu on että ei kauppa käy ja toisaalta sitten sekin, että todella huonoa tavaraa on myynnissä.
      Ihmisillä rahat vähissä...siis heillä jotka eniten kirpparia käyttävät esim vaateostoksiin. Sijoittajat eivät rahapulasta kärsi mutta he harvemmin kirppiksillä käy.

    • TiedänN

      kirppareilla on niin paljon hyviä vaatteita, että ostaja voi valita minkä ostaa tai jättää ostamatta. En osta halpoja vaatemerkkejä
      kirpparilta, koska ne on yleensä ylihinnoiteltuja verrattuna parempiin ja kestäviin vaatteisiin. Ennemmin maksan Sandin t-paidasta 5 euroa kuin 1 euron H&M t-paidasta.

      Pääkaupunkiseudulla hinnoittelussa on parempi hinta-laatusuhde kuin muualla. Muualla energiajätteeseen tarkoitettuja vaatteita koetetaan myydä vaatteena tai sitten ne henkkamaukka vaatteet ylihinnotellaan.

      • Tiedämpähänvaan

        Rehaa bebasi seinäjoen ecosentteriin niin yllätyt ja näet että ei se kyllä ihan noin mene kun sanot.


    • nopoxi

      Myös tosi huonoa tavaraa on myynnissä aivan ylihintaan. En osta kulunutta, rikkinäistä t-paitaa vitosella, kun saan kaupasta uuden alen loppurysäyksestä kolmella eurolla. Kallis merkki ei ole syy nostaa hintaa pilviin, jos tavara on p-skaa.

    • huutokamakeisari

      HarvALLa Taviksella on mitää oikeita ehjiä kunnon viattomia käytettyjä arvotavaroita ja neki jotka niistä jotakin tietää eivät luovu niistä noin vain,,
      todella arvokas ei oo myynnis muualla kun harvoille ja valikoiduille tiskinalta nk.hiljasessa kaupassa joka ei oo sama kun pimee kauppa ainaskin arvosoittimissa ei ne mee kaikki keräilijöillekkää

    • Paljon_roskaa

      Itse käyn joka viikko kirppiksillä ja aina ihmettelen hintatasoa, mikä on ihan älytön vanhoissa romuissa ja samat roinathan siellä onkin kk toiseen myynnissä.

      Ainoastaan jossain looseissa on asiallisesti hinnoitellut tavarat ja niissä sentään kappakin käy jotenkin mutta pääasiassa 90% ihmisten roinista on ylihintaista roskaa mitä kukaan ei halua edes ilmaiseksi nurkkiinsa.

      Tuntuukin siltä että ajatus kirpputorin tarkoituksesta onkin unohtunut tyystin ja tällä karkoitetaankin potentiaalinen ostajakunta kokonaan pois kirpputoreilta.

    • ookloog

      Myyn ainoastaan vintage vaatteita ne menevät kaupaksi.Aidot 40-50-60-70-80-luvun vermeet.Vaatteiden alkuperämaa Yhdysvallat,Englanti,Ranska,Suomi.En myy halpisvaateroskaa.Suomalainen vintage Marimekko myy.Suomalaiset trendisetterit ostavat kerron esimerkin miesten takki made in Usa.Valmistettu 40-luvun taitteessa kunto priimaa hinta 800€.Myynnin suhteen ei ongelmaa.Tai 40-luvun hyväkuntoinen hääpuku 500€ ei myynnin suhteen ongelmaa.

      • Eijälleenmyyjille

        Mistä noita trokaat? Kirppiksillä on tarkoitus myydä OMIA tavaroita eikä mistään konkurssipesästä bongattuja tai ulkomailta halvalla tuotettuja kamoja/vaatteita. Onko noi muka sun omia käytettyjä kledjuja ym.?


      • ookloog

        Trokaan aika jännää.Ostan suoraan noista maista.Minulla ei ole mitään pöytää missään vaan oma liike jota joku voi pitää kirpputorina so what.Olen pitänyt liikettä pienessä kaupungissa Etelä-Suomessa jo 12 vuotta ja hyvin menee kauppa käy.Esim kotimaista vintagea myyn paljon joko myyntitilin tai sitten ostan suoraan myyjältä.Kun laatu ja palvelu ja asiantuntemus ovat kohdallaan sekä hinnat niin ne jotka haluavat tuulahduksen menneestä maksavat kyllä.


    • Prkkk

      Koitin persettä myydä, ni ei ees euroa saanu!

      • Hinta laatu ei siinäkään kohdanneet... ☺


      • maistiaisia

        Kokeile nurkkapöytää - kulkuväylillä ujoimmat asiakkaat jänistävät?


      • neekerkuukkel

        Kokeile karvakäsiapinalle tai partalapselle tarjota!!


      • saitpuolet

        sait kuitenkin 50 senttiä.


    • Liikkeestämielummin

      Ylimääräistä krääsää ei vain viitsi hommata nurkkiin lojumaan, jos on kaikkea mitä jopa ns. oikeasti tarvitsee. Vähän sama kuin jos joulua ennen ihmiset sanoo ettei sitten saa ostaa mitään, koska krääsää on jo muutenkin. Ja kaupasta aina jos jotain vaatetta tarvitsee kuin että lähtisi jonku kulutuksessa olevia käyttämään vielä.

    • iklpm

      Tarjontaa on kanssa paljon. Sitten jotkut fiksut myy Ikean hyllyä kovemmalla hinnalla mitä maksaa itse Ikeassa. Oma lukunsa on myös nämä lahjoitus kirpparit, tahkovat sairasta voittoa ihmisten lahjoitus tavaroilla. Ennen ajattelin että voihan sitä kierrättää ja lahjoittaa pois, että toinen saisi edullisesti tuotteen. Mutta sitten lahjoituskirpparin pitäjä yrittää ahneuksissaan ottaa tähtitieteelisen voiton. Ei toki kaikki, mutta monet.
      Mieluummin nakkaan roskikseen kun ruokin jonkun ahneutta. Eikös kirpparin idea ole juuri edullinen kierrätys, silloin kaikki tyytyväisiä.
      Mutta jos joku perus kattokruunu maksaa 250€ lahjoitus kirpparilla, josta puuttuu muutama kristalli, niin ei se oikein toteudu tämä kirppis idea.

    • 876

      Ei ole tiukilla. Joku sen jo laittoikin, hinta on aivan liian kova, eikä laatu kohtaa ollenkaan.
      Luonnollisesti kaikella ei ole kysyntää / tarvetta, jolloin niitä ei tule myytyä.

      Itse olen aina tehnyt 300-700 euron tilin kirpputorilla, tosin yleensä kun myyn, niin on jotain mitä myydä. Elokuvakokoelma myi päivässä yli 100e ja sitä jatkui kokonaisen 4 päivää, kunnes myynti hiljeni ja loput eivät tehneet kauppaansa. Lasten vaatteet yleensä ovat laatumerkkejä, sisältäen ainoastaan kulumia. (Liian kulahtanut kuuluu kaatopaikalle)
      Lasten haalarit on ovh:lta noin 75€ , kirpputorihinta 20€ tai alle. Lasten lelutkin menee kaupaksi.

      Mitään ei ikinä pidä myydä, mihin on tunnearvoa. Itselle kallis aarre on toiselle roska. Lukuisia kirpputoreja etelä-suomessa kiertäneenä ei voi muuta sanoa kuin hyvää päivää, poistuen rahoineen.

      Miksi itsellä tavarat myy? Mietin niiden hintaa kolmesti, ensimmäinen on yleensä arvokkain arvio, se mitä siitä voisi saada, eli se millä se ei myy. Toinen onkin puolet pois ja kolmas on myyntihinta, minkä haarukka on joko edellämainittujen väliin tai alle. Toinen vaihtoehto on että vaimo sanoo hinnan ensin ja siitä otetaan 1/2 taj 3/4 osaa pois.

      100€ kengät virheettömässä kunnossa menee heti 10€, kun jollakin on oikean kokoinen jalka. Se 10€ puinen löylykauha ei myy 20€, ei sitten millään.

      Ostajat ovat korkeintaan älykkäitä, myyjät tyhmiä. Kaatopaikkajätettä myydään ylihintaan. Ahneuksissa ja ehkä sokeana myyjät näkevät kaikessa kultakimpaleen. Usein myydään jotain sellaista, mitä kyllä löytyy halvempana uutena.

    • nykyaikaa

      Syy on siinä, että meillä kaikilla on nurkat täynnä vaatteita ja huonekaluja.

      Emme enää tarvitse kenenkään vanhoja tai uusia vaatteita.
      Hyvin monessa huushollissa tarvittas ammatti järjestäjää. Huushollit ovat aivan kauheassa kunnossa mahdottomien tavarapaljouksien takia.
      Kaapit tursuaa vaatteita ja astiota ja huoneet ovat täynnä turhanpäiväisiä huonekaluja.
      Ja kukaan ei halua luopua eden rikkinäisistä vaatteista ja tavaroista

      • Asiakkaana

        Lahjoittakaa HOPE:lle,joka välittää niitä oikeasti tarvitseville.Paikkaan varattava aika ja paikalla täytetään lomake eli ei mitään fuskua tapahdu. Siis varattomille ilmainen vaatejakelu! Älkää heittäkö roskiin käyttökuntoista vaatetta ym. Kiitos!


    • niksipirkoille

      Naisten käytetyt sukkahousut käyvät kaupaksi myös. Äijät ostaa niitä. Rikkinäiset sukkikset pussiin ja vitonen hinnaksi, niin kaupaksi menee. Kokemusta on.

    • Huvittavaa

      Huomata että usein kirppiksillä on hinnat kalliimmat,kuin kaupassa. Kuka tollo niitä silloin ostaa? Samoin osa vaatteista on last season mallistoa,joka on kaivettu varaston pohjalta,tai mummon kuolinpesästä mallia 1970 . Tai linttaan kävelty kenkä pari,jalkasienen runtelema. Ei kukaan osta valmiiksi kaatopaikka roinaa,tai lumppuja.

    • Halvat työkalut ainaki menee kaupaksi ja mno muukin tarvike. Muun muassa maahanmuuttajat ostavat niitä ja sillon menevät oikeaan ositteeseen!

    • Öyeyeyeye

      Eihän tossa mitään. Myit ilmeisesti pelkästään tyttöjen vaatteita?

      Niitä on pilvin pimein muillakin myynnissä. Poikien (ehjää!) ei sen sijaan juurikaan. Ne menee käytössä rikki. Siksi poikain vaate käy hyvin kaupaks!

      • äitijapoi

        totta! poikien vaatteita,vars. housuja on vaikea löytää mistään


      • Öeyeyeye

        Näimpä!


      • köyhyysahistaa
        äitijapoi kirjoitti:

        totta! poikien vaatteita,vars. housuja on vaikea löytää mistään

        Eikä mene! Itselläni ollut myynnissä poikien housuja,niin sisä kuin ulkovaatetta,hyväkuntoista,ehjää,käyttämätöntä ja muodikastakin,mutta ei kelpaa...edes eurolla. Tämä kaupunki toisaalta onkin sellainen juppien pesä,että ei täällä myy kuin rolexit ja nopeat autot :(


    • tuunariduunari

      Kyllä tulee myyntiä, kun hinta on halpa, tuote siisti ja ehjä, pöytä järjestyksessä ja sopivasti täytettynä. Lisäksi jos on pitempi aikainen myyntipöytä kannattaa välillä pitää alemyynti että tavara kulkee eteenpäin tai vaihdella tavaroiden paikkaa pöydässä eri järjestykseen ja tietenkin tuoda aina uutta houkutusta pöydälle kun tilaa tulee. Itse ainakin kävelen pöydän ohi, jossa sama roju seisoo samassa kohtaa viikko tolkulla, ei paljon herätä kiinnostustani. Tokihan myyntiin vaikuttaa myös kirppiksellä käyvä asiakaskunta, joten kannattaa vähän tutustua kirppariin ennen oman pöydän ottoa. Turha tuoda mitään keräilyesineitä myyntiin, jos muut pöydät pursuaa aina vaan lastenvaatetta. Silloin melkein jo arvaa millaista asiakasta paikan päällä käy. Parasta olisi, jos kirpputorilla olisi monipuolinen asiakaskunta, vähän niin kuin jokaiselle jotakin. Myös koko kirpparin siisteys ja henkilökuntakin vaikuttaa myyntiin omalla tavallansa, jos on lämminhenkinen ja mukava henkilöstö ja paikat kunnossa, raikas, valoisa ilma, tilavaa, niin kyllä asiakkaita piisaa kirpparilla. Tullaan vähän kauempaakin uudestaan, koska kirpparista on jäänyt hyvä fiilis. Itse kierrän paljon kirppareita myös satojen kilometrein päähän. Ostan kirpparilta, koska arvostan kierrättämistä ja se on harrastukseni, koska ikinä ei tiedä mitä kivaa löytää. Sitten kun omat kaapit pursuaa liiaksi hyvää ja käyttökelpoista tavaraa, niin otan oman pöydän. Hinnoittelen aina melkeinpä alihintaa sen takia, että tarkoitus on saada tavara eteenpäin. En odota mitään isoja voittoja, mutta joka kerta olen saanut omani pois ja ihan riittävän voiton mistä on tullut hyvä mieli. Jokainen harrastus maksaa, en laske sille ajalle mitään hintaa mitä puuhastelen kirpparipöytäni parissa tai bensakuluissa. En ole rikas vaan pienipalkkainen, ajattelen asiat erilailla, raha ja voitto ei ole tärkeintä elämässäni vaan ihan muut asiat =)

    • remonttireino

      mä korjaan vanhat vaatteeni ja sen jälkeen korjaan penkoneita ja perämoottoreita

    • Nykyään niin paljon nettikirppiksiä ym mis paljon kaikkee kivaa.

      Jos mietin että itse osuisin ketjun alottajan kirppispöydälle niin todennäkösesti...
      Vaatteet --> Vääränlaisia tai väärää kokoa.
      Leffat --> Vääränlaisia, eikä uskalla ostaa kun pelkää että levyt kulunu eikä toimi.
      Lämpöpatteri --> Ei tarvetta.
      Turvaistuin --> En ostais kirpparilta, kun ei tiedä istuimen taustoja ja turvallisuutta.
      Sisäpelikengät --> Ei tarvetta, joitain ei ulkonäkö tai malli miellytä ja koko voi olla väärä.

      Ei siis välttämättä rahasta kii, vaan voi hyvinkin olla se että ihmisillä ei oo tarvetta tai tavarat on tylsiä tms.

      Ja hei tää vaan mun näkökulma, toivottavasti kukaan ei suutu, ei oo tarkotus.

    • ostannetinkautta

      Ei jengi tiukoilla ole, on vaan tullut muita kanavia ostaa, kuin perinteiset kirppikset. Itse en ole käynnyt aikoihin perinteisellä kirppiksellä. Netin kautta voi ostaa monenlaista ihan uutenakin, saa kunnon kuitin ja on takuut jne. Juuri työkalut on sellaisia, joita en osta kirpparilta, kun niistä ei saa kunnon kuittia ja jää alvit vähentämättä, takuista tietoakaan. Ennemin sitten hankin työkaluja jostain poliisin löytötavarahuutokaupasta, jos pitää käytettyjä ostella, taikka armeijan huutokaupasta.
      Ostin juuri pari kirjaa netin kautta antikvariaatista, ne tulee postin kautta kotiin, ei tarvitse ajella mihinkään, kirjastossakin on kalliimpaa käydä lainaamassa kirja, kuin ostaa se antikvariaatista.

    • äitivain

      Itse etsin perheen nuorisolle vaatetta. Mutta niitä on harmikseni vähän tarjolla. Jos sattuu löytämään hyvän ja oikean kokoisen vaatteet on hinta niin korkea että jätän sen saman paikkaan.

    • Kauppakäy

      Ei se välttämättä tarkoita ettei ihmisillä olisi varaa ostaa halpaa käytettyä tavaraa, päinvastoin. Luulen etta kyseessä on yleinen väsymys/kyllästyminen jo myös kirpputori ilmiöön, joka on ollut niin suosittua viime vuosina, ja kaikesta on ylitarjontaa, myös kirppiksistä. Saman ilmiön olen huomannut ruotsissa jossa olen kirppiksiä kierrellyt. Paljon väkeä mutta vain erikoistavarat, kuten merkkivaatteet pilkkahintaan, työkalut, lasten lelut ym myy. Uskon että kova kilpailu nettitoreista ja netti
      huutokaupoista on muuttanut markkinat,niinkuin monilla muillakin aloilla.



      n

    • Luottoveromamuluokitus

      Kannattasko Suomessa paljonkin jos vaikka kunta tai valtio perustas vaihtokeskuksen jossa ääliöksi koulutetut suojatyöviroissa teeskentelevät tappiota, kansantaloudellista vahinkoa sekä kestämätöntävajetta aiheuttavat yli palkkijolliset poliitikot voitas vaihtaa uusiksi ja paremmiksi
      verotukirahoilla? Eli puututtas todenmukaseen syyhyn eikä koitettas korjata mokaa vika tyypeillä joilla joko on tai ei ole mitään millä maksaa oikeasti edes velaksi?
      Muuten kun valeeksi? Jos arvijoidaan myös todenmukaset aikaansaannokset?

      • verosossuauttaa

        Väärä lääkitys koska köyhillä ei oo varaa ostaa ees enää lääkärinmäärämiä eläkkellä tai ilman töissä ollessakaan. Ei sairasta yhteiskuntaa silleen paranneta oikeesti et toinen käsi vasen tai oikea on velkaa oikealle kämmenelle joka on väärä?


    • Tarkka_Katseinen

      Suomalaiset eivät ole tiukoilla. Asia on nähtävissä markettien peliluolissa. Niin kauan kuin on varaa pelata, ei ole köyhä. Samoin, kun on varaa syödä ravintoloissa, ei ole köyhä. Samoin, kun on varaa istua kahviloissa, ei ole köyhä. Onhan näytä mittareita, kun kulkee silmät auki! Olen aina ihmetellyt, kuinka paljon ihmisillä on rahaa tuhlata tällaisiin asioihin.

    • ei_halpuutusta

      Kirpputoreilla näkyy hyvin suomalainen kasvu-ura ideologia. Kun ministerit puhuu kaikkea hyvää kasvu-ura ideologiasta niin se uppoaa hyvin kirpputorien myyjiin.
      (kirput ja luteet voi saada kaupanpäällisiksi)

      Halpuutus prosessi ei ole vielä ulottunut kirpputoreille.

    • eikiitosvsmielikuvitus

      Kaukoidän tuontitavara on jo monta ollut kaupassa aivan liian halpaa. Ostetaan ostamisen ilosta, ei niinkään tarpeeseen.

    • yli.hinnoiteltu

      Kirpputoritavarat ovat useimmiten ihan täyttä, ylihinnoiteltua roskaa. Pistäisitte arvottomat kuppinne ja kipponne suosiolla roskiin, ei sellaisista kukaan mitään maksa.
      Viimeksi kävin Salpakankaan "Arjen Aarteet" kirpputorilla, Siis valtaosa aivan uskomatonta roinaa ja jos yhtään kiinnostava tavara löytyi, niin hinta oli täysin käsittämätön.

    • Rosvousta

      Onko kirpputorilla pöytien viikko hinnat niin korkeat vai mistä johtuu että myytävien tuotteiden hinnat ovat lähes samat mitä kaupassa uutena?;)

      • Turuss

        Tuo aivan totta, Turussa kirppis , jossa käy paljon väkeä , hinta 30€/vk 5% provikka ! Pitää myydä paljon 1-2 € tavaraa , jotta saa sen kokoon !!!!


    • sofi87_

      Suomalaisille ei kelpaa kuin uusi. Saman huomannut, että ei kelpaa mikään kerran käytetty vaikka ei olisi edes rikki, reikäinen tms. Sen sijaan suomalaiset rakastaa pöytien sotkemista: otetaan joku vaate henkarista ja heitetään se siihen pöydälle tai lattialle kun ei syystä tai toisesta miellytäkään.

    • Mummi56

      Tori.fi on paras paikka eikä maksa mitään. Siellä saa myytyä jos kuvaa tavaran hyvin ja hinnoitus on kohdillaan.

    • oikeasti_köyhä

      En osta tarpeetonta. Nimenomaan ostan muutaman euron vaatteita, harvoin suostun maksamaan kirskurihintaa. Eli ainakin itselleni kelpaavat hyvin, jos ovat kelvollisia. Pieni vikakaan ei haittaa, jonka voi korjata. Sen sijaan hyvin heikot materiaalit (esim. "lössötrikoo") tai käsittämättömät vaatemallit, jotka eivät oikeasti sovi kellekään (esim. yläosasta liian väljä ja alaosasta liian kireä takki tai pusero) saavat jäädä myyntipöytään. Videot lainaan. En koe tarvetta ostaa niitä. Mieluummin ostan tietokirjoja. Ja olen todellakin ihan pohjatuloilla, eli siltikin on varaa ostaa sekä uutta että käytettyä, jos elää muuten järkevästi. Järkevästi elämiseen kuuluu, että ostokset harkitaan.

      Vika oli jossain muussa kuin hinnoissasi. Väärä kirppari, väärä myyntiajankohta, malliltaan epäkäytännölliset vaatteet?

    • 17M

      Vaikka myyntiin tulevat tuotteet olisivatkin puhtaita ja ehjiä, niin niiden pitää olla vielä jotakuinkin muodissa. Heikko kansalaisten ostovoima on vähentänyt uusien vaatteiden ostoja, josta seuraa että kirpputoreillekin kulkeutuva laatu ja määrä vähenee. Design-lasitavarallekaan ei enää tahdo löytyä ostajaa. Kirpputorien pöytämaksujen pitäisi nyt joustaa alaspäin, muuten kaikkoavat myyjät. Tyhjät myyntihyllyt ovat ikävä näky.

    • MaailmaMuuttuu

      No joo, onhan tuokin bisnes varmasti hiljentynyt. Mutta johtuu varmasti useammasta eri tekijästä, eikä ole vain yhden asian syytä.
      Sen verran leffoja harrastavana (mulla on noin 1000 kappaleen DVD-kokoelma) olen huomannut, että leffat varsinkin liikkuu todella huonosti nykyään.
      Syynä siihen on lähinnä tuo, että leffabisnes on siirtynyt aika pitkälti nettiin. Netflixissä yms palveluissa on käytännöllisesti katsoen rajaton määrä leffoja, joita voi katsella siihen tiettyyn kuukausihintaan. Toisekseen uusia, siis todella käyttämättömiä, leffoja saa kaupoistakin tuollaiseen 2-4€ kappalehintaan, joten käytettyjä joutuu myymään ihan herjaushinnoilla. Asiakkaillehan se on ihan sama, onko leffa katsottu 1 tai 10 kertaa, se on heidän silmissään käytetty joka tapauksessa.
      Vaatteiden suhteen taas olen itsekin sellainen, että ostan mieluummin halpahalleista uutta muutamalla eurolla, kuin kirpparilta käytettyä samaan hintaan. Jne jne. Vaikka kirppareilta saisikin merkkivaatteita tuon halparyysyilyn sijasta. Ja toisekseen kaupoista nyt löytyy varmemmin päälle sopivia vaatteita kuin kirppiksiltä, joskaan ei aina sieltäkään. Olen kuitenkin tällainen 190cm pitkä ja reilu satakiloinen jermu.
      Toki yksi varmasti asiaan vaikuttava seikka on myöskin tämä ludeongelma, mikä tuntuu olevan ainakin isoissa kaupungeissa aika riesa nykyään, on vaikuttanut muun muassa käytettyjen huonekalujenkin myyntiin aikalailla.
      Ja onhan tuo hintataso muutenkin mennyt monessa asiassa alaspäin viime vuosina. Pienelektroniikkaa saa kuitenkin pilkkahinnalla uutena takuiden kanssa, joten moni ei viitsi sitten hakea käytettyä kirpparilta siinäkään tapauksessa, että kirpparielektroniikalla olisi vielä käyttöikää reilustikin jäljellä. Esim mikroaaltouuneja saa halvimmillaan 25€ uutena, jos viitsii seurata tyrkkyjä.
      Että joissain tuotteissa varmasti kirpparit ovat todella hyvä asia, mutta useimmissa perusasioissa taitaa tuo aika menneen niistä ohitse.
      Lasten lelut, astiat/astiastot ym tällainen tavara voi olla sitä, mikä vielä myy, mutta tosiaan vaatteet, leffat ja kirjat ovat varmaan tällä hetkellä yksiä niistä artikkeleista, joita ei vain tahdo saad kaupan helpolla.
      Ja tietysti nuo kirppareiden loositaksat on ainakin tällaisen sivusta seuranneen silmään todella kovat. Useissa paikoissa viikkovuokra näyttäisi olevan 25-30€/vko provisiot päälle. Eli siinä täytyy tosiaan myydä sitä tavaraa, että saa edes tuon menoerän katettua saati että myydystä tavarasta jäisi itselle edes kohtuullinen vaivanpalkka käteen.

    • vislikuoels0

      Kyllä tavara kiertää hyvillä kirppiksillä edelleenkin. Omat huomioni:

      - myy vain sesonkitavaraa. Kukaan ei osta joulutonttuja juhannuksena tai kesähameita talvipakkasilla. Varsinkin tilaavievät toppatakit tekee kauppansa vain talven alussa tai kovien pakkasten aikaan, ei muulloin

      - vie kirppikselle vain puhtaita ja ehjiä tavaroita. Yksikin tupakalta löyhkäävä pesemätön talvitakki karkoittaa pöydän luota muut ihmiset pois.

      - mieti hintataso tarkkaan. Kierrä tarvittaessa katsomassa muiden pöytien hintoja. Oman kokemukseni mukaan esim. naisten trikootopeissa 2 euroakin voi olla liikaa, jos kyseisen kirppiksen hintataso on yleensä max 1 euro.

      - älä täytä pöytääsi tupaten täyteen. Kukaan ei jaksa katsoa sieltä mitään

      - käy joka päivä siistimässä pöytä.

      - tuo joka päivä jotain uutta tilalle. Samalla katso, että onko mitään mennyt. Jos tavara ei mene kaupaksi 2 päivässä, alenna hintaa. Siinä on kova työ, mutta se on ainoa keino, millä saat tavaran liikkeelle.

      - on kummallinen harhakäsitys, että kirppispöydän pitämisestä pitäisi saada "palkkaa". Itse ajattelen niin, että haluan päästä tavarasta eroon ja saada pöydän hinnan katettua, mutta kaikki muu on plussaa.

      - eri kirppiksillä menee erilaiset asiat. Koulun vieressä olevalla kirppiksellä menee hyvin kaupaksi nuorisovaatteet, kun taas vanhemman väen asuinalueella menee paremmin kaupaksi vanhempi tavara esim. vanhat astiat.

      - hyväksy faktat: nykyään ihmiset eivät lue 70-80 -luvun kirjasarjoja tai tietosanakirjoja. Älä tuo myöskään myyntiin rikkinäisiä astioita. Tekniikka kehittyy eikä VHS-nauhat tai vanhat tietokoneet tee kauppaansa. Vie siis tällaiset asiat suosiolla kierrätykseen: paperit paperinkeräykseen, elektroniikka maksutta kaatopaikan elektroniikkaromuun jne.

      - kalliimalle tavaralle parempi myyntipaikka on huutonet tai torifi. Erityisesti lakkautetut astiasarjat ja aterimet, ammattikirjallisuus, huippumuoti ja kodin elektroniikka tekee kauppansa paljon paremmin netissä, jossa tuotetta voi esitellä.

      Näillä systeemeillä olen päässyt hyvin eroon kaappien täytteestä ja saanut tyypillisesti viikon pöytävuokran maksamisen jälkeen voittoa 40-80 euroa/viikko. Ennätys on yli 200 euron ja tappiolla ei ole tarvinnut myydä ikinä

    • silvouble

      Tavaraa jota alkaa kaikilla ihmisillä olla jo kaapin täynnä ei tuppaa menemään.

    • Porinkirppu

      Kirpputoreja on useimmissa kaupungeissa liian vähän, joka tarkoittaa, että ei ole kilpailua vuokrahinnoissa. Monessa käpykylässä on vuokrat yli 20e/6pv.
      Porissa, jossa on paljon kirppiksiä, kilpailu toimii ja vuokrat ovat 14-18e/7pv. Nyt kun hinnat on jo painettu alas, niin on alettu kilpailla aukioloajoilla. Ensin yksi kirppis alkoi pitämään auki joka päivä klo 19 asti ja nyt toinen nokitti ja pitää auki klo 20 saakka.
      Siinä saa aika paljon myyntiaikaa pikkurahalla. Unohtui vielä mainita, että kuukausivuokrat ovat 50-55e/kk.
      Tehkääpäs perässä muuallakin, niin loppuu se valitus kalliista vuokrista!

    • Eipä kannata enää kirpputoreilla käydä kun esim monissa tavarataloissa saa 3 Tpaitaa kympillä,ja alennusmyynneissä muutenkin halpaa tavaraa.

    • työtöntön

      Rahat menee varmaan vieläkin ruokaan. Tomaatitkin maksaa 5 euroa kilo monessa paikkaa. Syö tässä sitten terveellisesti.

    • Turuss

      Olen huomannut kirpputoreissa eroa . Turussa kallein 30€/vk 5%provikka , paikka hyvä , käy paljon väkeä , mutta siellä pitää käydä vähintään kerra päivässä siivoamassa ja tavaraa myös varastetaan. En saanut kuluja peittoon !Toinen kirppis 19€/vk , siisti , mutta vaatteet ei mene , tavara kyllä . Todella ok .Nyt minulla kolmannessa 25€/vk (Raisio) , menee vaatteet , tekstiilit , sisustustavarat , oikeastaan laidasta laitaan . Paikka on siisti , väkeä käy , paikka ehkä myös sellainen , että kerää kävijöitä laajalta. Hyvin tavara lähtenyt kiertämään. Kolme viikkoa ollut paikka , noin 150€ , saan vaivan palkaksi . Se ihan ok ! Siivoamssa olen käynyt ja vienyt uutta tavaraa noin 3krt/ vk .
      En minä mitään suurta voittoa ole saanut , mutta vaivan palkan . Eli kun pesen vaatteet , silitän jne. hinta 1-10€ ; menee kyllä ( ei kaikki, loput Konttiin ) Koriste esineet hinnat 0,50 -5 € ; menee ( loput Konttiin) . Kodin tarvikkeet , verhot , valaisimet , pikkumatot , astiat , pikkutaulut , ruukut - menevät myös, pesen ja vien puhtaina ( loput Konttiin ). Lehdet 0,25€ -1€ , pokkarit 0,50, -1€ , niillä kerään paikkamaksun (loput Konttiin ) . Arabiaa , Iittalaa yms myyn jonkin verran , mutta hinta silloin edullinen ( mummujen perua )Ylensä laitan vielä kahdeksi viimeiseksi päiväksi 50% , nyt en ehtinyt . Silloin otan pois tavaran , jonka lahjoitan mieluimmin tutuille ( opiskelijat yms )kuin myyn ilmaiseksi , esim. kalliimmat valaisimet tms. ! Ja ne Arabiat ja Iittalat , yritän myydä muuaalla , netissä tms. Tunnearvo vaikeuttaa minulla niiden myyntiä !!!
      Minulla ainakin hyvä mieli - saan tavaran kiertämään , matkakulut peittoon ja tarpeeton pois kaapeista . Ei suuria rahoja kyseessä !

    • sdgsdgss

      Kävin UFF:n myymälässä toista kertaa elämäni aikana eikä sinne taida olla enää asiaa Käytetystä villakangastakeista pyydettiin 60-90 euroa!! Täynnä kissan/koirankarvoja ja mallit vanhentuneet. Ostin netistä ulkomaisesta nettikaupasta uuden 50 e.. En voi pienipalkkaisena valitettavasti miettiä liikaa sitä onko käytetty lapsityövoimaa tms. nii ikävää kuin se onkin. Jos saan uuden puolet halvemmalla niin sen ostan. Muutenkin ihan järkyttäviä hintoja oli UFF:illa. Jostain H&M käytetyistä neuletakeista pyydetään 10-15 e kun itse ostin aivan samanmallisen uutena 9,90 e... Ei ole varaa siellä käydä kun halvemmalla saa alesta, netistä jne...

      Tori.fi ei enää kauppa käy kuten muutama vuosi sitten, tuntuu että siellä on hiljentynyt ja paljon.

      • Tylsäjätkä

        Komppaan enimmät. UFF on tosiaan bisnes ja itse poikkean niissä vain niiden tyhjennysmyyntipäivinä, siis kympin ja vitosen sellaisina.
        Torin tarjontaa näyttää enimmäkseen seuraavan kyttääjät, jotka vaanivat Kai Frankin maljakkoa (ehjää) kympillä, meripihkakorua vitosella. Kokemukseni "parhaat" ovat maahanmuuttajamiehet, jotka tinkivät isoa vitosen radiosoittinta kolmeen euroon ja virheetöntä 7 euron Nokia-puhelinta vitoseen. Logiikka, että jos pyydän niistä 3 euroa, niin tingittynä mun pitäisi antaa ilmaiseksi tai peräti maksaa "ostajalle". Ymmärrän, että taulussani ja valaisimissani voi olla tinkivaraa, mutta siis jo valmiiksi puoli-ilmainen nappikauppatavara vielä pitäisi antaa ilmaiseksi... Huoh!


    • Tylsäjätkä

      Myynyt vaihtelevalla menestyksellä roinaa sekä netissä, että kirpparilla; kodintarvikkeita, aikuisten vaatteita, sisustustavaroita, valaisimia, jne. Itse hommasin 20 vuotta sitten eron jälkeen uuteen poikamiesasuntooni kirpparilta yhtä ja toista sisustustavaraa, huonekaluja ja muuta. Olin työtön, mutta sossu antoi vain ruokarahan. Nyt näyttää tilanne olevan, että sossun kautta saa kaiken sisustuksen, vaatteet, kodintekstiilit ja tarvikkeet uusina, jos ei ole tuloja, kuten nuorisolla ja maahanmuuttajilla. Työläiset ostavat kaiken IKEAsta ja jakavat uusittavat kalusteet ilmaiseksi. Netissä myös nuoriso ilmoittelee, että otetaan vastaan kodin tavaraa ilmaiseksi, koska on tottunut jo lapsena vastikkeettomaan palveluun ja samaa opetetaan maahan tulijoille.
      Kuten joku täällä sanoi, joku keräily- ja harrastustavara menee kirpparilla jotenkin kaupaksi. Vaatteita joskus ostaa joku venäläinen rouva Venäjälle, jos on halpaa.

    • Tylsäjätkä

      Katsellut myös tarjontaa äijien vaatteiden ja kenkien osalta kirppareilla ja suht' usein. Kuluneista kengistä pyynnit ovat 15-30 euroa (ei-merkkitavarakin) ja törkeen näköisistä ja yleensä kuluneista takeista samaa. Mitä järkee? Tokmannista ja Prismasta saa tarjouksesta samalla hinalla. Mä juuri pistin ehjän untuvatakin, joka hiukan käytetyn näköinen, eikä merkkitavara, kympillä kirpparilla tarjolle ja meni kahdessa päivässä.
      Dödöjä ja "unohtuneita" miesten vesiä ostan mielelläni pois kuleksimasta, mutta ei useinkaan innosta, koska pullosta, jossa kolmannes jäljellä, pitäisi maksaa puolet laivan tai marketin hinnasta, joka koskee uutta tuotetta. Jengi ei näy tajuavan, että kuten uudesta autosta lähtee heti 5 tonnia pois ajamalla se liikken pihasta, tuoksupullon arvo puolittuu heti, vaikkei avaisi sen kuin kerran ja jättäisi sen lähes täydeksi.

    • Elintason_nousu

      Vaatimustaso on varmasti noussut mutta kirpputorit ovat edelleen täynnä sitä vanhaa ja heikkokuntoista tavaraa.Nettihuutokaupasta löytyy helpommin vähän käytettynä.Kirpputoreilla tunnelma on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta eli mitään kunnollista tai sopivaa ei löydy.
      Nykyajan ihmisillä on halua myydä käytettyä mutta ei yhtä paljon halua ostaa käytettyä.Pitää myös ymmärtää että hyväkuntoinenkin vaate on useimmiten kaatopaikkatavaraa.Tämän asian huomasin Spr:n vaatelajittelussa.En tosin ymmärtänyt syytä että miksi uudenveroisetkin vaatteet päätyivät kaatopaikalle.

    • x9x9x9x9

      Itse käyn paljon kirppiksillä ja olen myös vuokrannut pöydän useaan otteeseen.
      Sellaisiin pöytiin en ostajana kajoa, joissa on hirvittävän sekainen lumppukasa keskellä pöytää. Myyjä ei ole ilmeisesti viitsinyt ripustaa myytäviä tuotteita henkareihin, puhumattakaan, että olisi pessyt ja silittänyt ne. Voi olla, että siellä lumppukasan alla on jotain tavaraakin myynnissä, mutta enpä viitsi penkoa.

      Viimeksi minulla oli pöytä 12 myyntipäivää. Nettotuotto tuolta ajalta oli 265 euroa. Pidin sitä hyvänä, sillä mitään tavaraa en jäänyt kaipaamaan. Mitä sitten pöydästä meni ja ei mennyt:
      -Kirjat eivät kovin hyvin tehneet kauppaansa, mutta mm. luontokirjat ja musiikkiin liittyvä kirja menivät. Minulla olisi ollut tarjolla muutamia kirjaharvinaisuuksia, mutta oikea ostaja ei osunut kohdalle. Hinnat eivät isot olleet.
      -Verhoja ja pöytäliinoja meni niin, että yhdet verhot jäivät myymättä. Kaikki nämä liinavaatteet panin roikkumaan siististi henkareihin. (Edellisviikolla minulla oli toisella kirpparilla nämä samat tekstiilit, kukaan ei ostanut ainuttakaan).
      -Työkaluja ja koriste-esineitä meni hyvin.
      -Koruja ei mennyt, mutta yksi kellon hihna oli rikottu.
      -Astiat menivät hyvin kaupaksi. Vein emalikulhoja, kahvikuppeja, paistivateja ym.
      -Käsityötarvikkeet tekivät kauppansa.

      Käyttövaatteita en vienyt - siis paitoja, housuja ym. - sillä ajattelin, että niiden hinnaksi pitäisi laittaa 0,50 e - 1 e, joten ajattelin, ettei maksa vaivaa ryhtyä niitä siistimään, paikalle kantamaan ja ripustamaan henkareihin.
      Elektroniikka myy joskus hyvin, joskus ei ollenkaan. Se varmaan on kiinni siitä, osuuko oikea,siitä kiinnostunut henkilö paikalle.
      Hinnoittelussa ajattelen, etten itsekään maksaisi esim. pöytäliinasta kahta euroa enempää, niinpä laitoin niiden hinnaksi 1,50 e. Verhoista pyysin n.3 e/pari.

      Ostelen kirppareilta lehtiä, vaatteita ja käsityölankoja sekä kankaita.
      Eräs miessukulaiseni sanoi tarvitsevansa t-paitoja ym. vaatetta, josko voisin kirppareilta katsella hänelle niitä. Mistään merkkituotteista hän ei välittänyt. Hänen kokonsa on XL.
      Ei helkutti! Kirpparivaatteita hänen kokoiselleen ei tahtonut löytyä, siis käyttökelpoisia. Joitakin virttyneitä rääsyjä oli. Jos jotain olikin, hinnat olivat pilvissä. Niinpä menin Löytötexiin ja sainkin sieltä uusia vaatteita halvemmalla kuin kirpparilta. Löytötex myy mm. Novitan paitoja ja ne ovat hyvälaatuisia ja kestäviä. Venähtäneet verkkarit maksoivat kirpparilla yleensä 6-20 e, kun taas Löytiksestä uusia sai 7.90 - 11.90 hintaan.

      Monella kirpparilla on se ongelma, että ne samat roinat lojuvat siellä viikosta ja kuukaudesta toiseen. Myös tarjottava tavara on hyvin samankaltaista.
      Viimeksi kirpparilla käydessäni huvitti, kun yhdessä pöydässä oli iso laatikko astioita vitosella. Laatikko sisälsi ihan nättejä kuppeja ja kulhoja sekä kakkuvuokia. Viereisessä pöydässä oli myynnissä yksittäinen kakkuvuoka, hinta 10 e!

      Netin kautta en osta mitään, koska postikulut ovat aivan järjettömät. Mitä hyötyä on ostaa edullinenkin tuote muutamalla eurolla, jos joutuu pulittamaan postille toistakymppiä. Tietysti jos asuisi esim. Helsingissä tai Tampereella ja pääsisi itse hakemaan tuotteet.

      Ohjeena sanoisin, että ennenkuin ryhtyy hinnoittelemaan omia rojujaan, kannattaisi tutustua edes sen saman kirpparin hintatasoon, johon on kamojaan viemässä.

    • faktajuttuww

      Selvä suuntaus kirppareilla juuri nyt on että huonompaa tavaraa yritetään myydä kalliimmalla hinnalla ja kauppa käy entistäkin nihkeämmin.

      Itse käyn harvemmin enää kirppareilla kun mitään sieltä ei enää tunnu löytyvän oikealla hinnalla.

      Kannattaisi muistaa että kun hinnoitellaan yli niin asiakkaat kaikkoavat välittömästi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3704
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      583
      3483
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3382
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2177
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2121
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      319
      1935
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      157
      1636
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe