VOI TÄTÄ KESKUSTELUPALSTAN KÄYTTÄYTYMISTÄ!

EeeeeWWWi

Tulinpa foorumille, löysin otsikoista MOONTA aihetta johon itsekin olisin halunnut kuulla vastauksen. MUTTA lähes jokainen keskustelu menee joko aiheen moittimiseksi, aloittelijoiden pilkkaamiseksi, C-N-tappeluksi, vi**tuiluksi tai muuten asiattomaksi!

MIKÄ valokuvausta harrastavia ihmisiä vaivaa????
Ovatko liian ylpeitä, tai kateellisia siitä että toinen harrastaja ei vain onnistu siinä mitä yrittää tehdä? Että sitä ei saa ainakaan asiallisesti neuvoa! GGGGRRRR!

Itse olen "keskitason" kuvaaja, ymmärrän asioita mutta paljon tietoa ja taitoa puuttuu. Tätä tietoa ja taitoa ei välttämättä opi kirjoja lukemalla tai pelkästään yksin opettelemalla, vaan olisi kiva kysyä toisilta vinkkejä... MUTTA.... :/

Ja en yleistä, mutta sattui oikeasti ainakin 10 keskustelua mistä olin kiinnostunut, mutta vastausta ei löytynyt.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyppä_ihan_mitä_vaan

      Öööh.... tiedäthän mille foorumille olet tullut? suoli24 on aiheellinen pilkkanimi... Voisitko kertoa muutaman esimerkin niistä kiinnostavista keskusteluista, joista ei löytynyt vastausta? Kai ymmärrät, että jokaiseen aiheeseen ei ole yhtä oikeaa vastausta? Toisaalta monista jutuista olisi paljon fiksumpaa hakea tietoa kirjoista, Wikipediasta, kameravalmistajien omilta nettisivuilta tai muilta foorumeilta, joissa rekisteröintipakko (tai jopa moderointi) siistii asiasisältöä.

      Aloittelijat saavat useissa tapauksissa lukea vittuilua ihan syystäkin. Liian moni kiirehtii kysymään juttuja, joihin olisivat hetkessä löytäneet vastauksen googlaamalla, ihan selvällä suomen kielellä. Joskus lähes sama kysymys löytyisi täälläkin heti toiselta sivulta, kun vähän viitsisi selata. Uskomattoman moni kyselee täällä milloin mitäkin ja katoaa sitten kiittämättä asiallisista neuvoista. Osa kysymyksistä on jo lähtökohtaisesti idioottimaisia tyyliin: "Mikä olis hyvä ja halpa kamera, max 200 euroa?"

      Ikävä kyllä tälle valokuvaustieteen ja -teknologian foorumille on pesiytynyt 2-3 aktiivista hörhöä, jotka onnistuvat melko tehokkaasti pilaamaan melkein jokaisen keskustelun. Onneksi ihan asiallisia kirjoittelijoita on sentään hieman enemmän.

    • Kalalliit_Nunaat

      Harvat täällä on valokuvausta harrastavia. Suurin osa tämän kaltaisilla palstoila on henkisesti keskenkasvuisia hörhöjä. Lisäksi joukossa on muutamia wannabe-ammattilaisia joilla on ihan oikean näköinen muovinen markettijärkkäri ja ”paljon zoomia”.
      Ymmärräthän, että sinun ei ole pakko lukea jos nenu hernestää.

      Kerroppa rohkeasti ne kymmenen asiaa mistä olit kiinnostunut niin lupaan vastata niin asiallisesti kuin osaan.

    • halunnut

      Netietikettiin, sivistyneisiin käytöstapoihin kuuluu, että keskustelupalstoilla ei huudeta (ISOT KIRJAIMET).
      Sinun kannattanee katsoa peiliin ennenkuin alat etsiä vikaa muista.

      • Nettietikettiei

        ymmärrä suomenkielen kirjoituksesta mitään. Isoilla kirjaimilla KOROSTETAAN jotain sanaa tai lausetta. Se ole suinkaan huutamista.


      • Kalalliit_Nunaat

        Kerroppa rohkeasti ne kymmenen asiaa mistä olit kiinnostunut niin lupaan vastata niin asiallisesti kuin osaan. Saat korostaa isoilla kirjaimilla jotain sanaa tai lausetta.


    • toteaja-

      sama vika on aivan kaikilla suomi24 palstoilla.

    • Kirkko_luulolla

      "foorumille on pesiytynyt 2-3 aktiivista hörhöä, jotka onnistuvat melko tehokkaasti pilaamaan melkein jokaisen keskustelun"

      Onneksi jeesus pelastaa.
      Oletko valmis?

    • trollialoittajalle

      ”olin kiinnostunut, mutta vastausta ei löytynyt.”
      Pelkkä trolli, eikä suostu kertomaan mistä keskustelusta oli kiinnostunut eikä löytänyt vastausta!

      • Trolliksi

        leimaaminen on keskustelupalstoilla yleinen väittelyn hävinneen tai valheellista väittämää itsepäisesti ylläpitävän keskustelijan epätoivoinen yritys pelastaa kasvonsa.


    • hävinnyt

      Kyllä on kamalaa kun kaikki muut keskustelevat väärin ja kukaan ei halua vastata asiallisesti kysymyksii joita en suostu kertomaan.

    • Onhan täällä monen sortin vastaajaa joista osaa saa ihan hävetä. Toisaalta voi saada ihan hyviäkin neuvoja kunhan kysyy asiaa.

      Se jos joku ei osaa suhtautua aloittelijaan on kyseisen henkilön ongelma eikä siitä kannatta juurikaan välittää.

      Toinen juttu on jotta jokaisella tuppaa olemaan se paras kamera koska on sen juuri itse valinnut. Siihenkin pitää osata suhtautua eikä välittää mistään C - N karkeloista. Kyllä kaikilla saa hyviä kuvia jos vain kuvaaja on kameransa kanssa sinut.

    • kuuleva

      ”itsekin olisin halunnut kuulla vastauksen”
      Mistähän se johtuu, että vastaukset ei kuulu? Olisiko vika tietokoneessa, ohjelmassa vai kuulokkeissa?
      Jos laitteissa ei ole vikka niin kannattaa mennä korvalääkärin puheille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe