Moi! Oon 15v poika, ja mua stressaa ja vi*uttaa tosi moni asia. Kaikki ihan perus jutut alkaa stressaa, eli täs yks esimerkki: skobassa meni käynnistyspoljin sisältä paskaks, ja oon alkanu stressaa et saaks sitä korjattuu, paljo korjaus maksaa, saaks sitä korjattuu yms yms.. Eli haluisin joltaa vinkin miten sais yliherkän stressin pois, ja tai oisko teil hyvää ajatustapaa sen ylittämiseen? Tällä hetkellä tosi moni muukin asia stressaa, ja ainakun muistan tai/kun nään sen, nii alkaa hemmetinmoinen ärsytyksen tunne ja alkaa taas stressaa se. Eli mitä tälle vois tehä? Kiitos teille.
Mikä neuvoksi kun on helposti stessaava?
2
53
Vastaukset
Hei.
Elämässä käy kaikenlaisia tökköjä ja harmeja, kuten nyt tuo skootterisi vika. Miten erilailla ihmiset suhtautuvat tökköihin, riippuu monesta asiasta. Sinua selvästi huolettaa, miten tästäkin vaikeudesta selviät. En tietenkään tunne tilannettasi, mutta arvaan, että siihen voi vaikuttaa ainakin seuraavat asiat esimerkiksi: Taloudellinen tilanne (ei ole varaa viedä korjaamolle), tuen määrä (onko kaveria/isää tms joka voi neuvoa ja auttaa), kokemukset aikaisemmista ongelmista (oletko selviytynyt hyvin vai onko asiat kaaostuneet) ja muu elämäntilanne (onko esimerkiks perheessä tai muuten ihmissuhteissa ihan muuta ongelmaa, joka vaikuttaa koko vointiin). Tällä yritän valottaa sitä, että on inhimillistä, että ihmiset reagoivat eri tavalla. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Se toinen kaveri, joka ei hermoile moponsa rikkoutumisesta, saattaa olla varakkaampi tai isä korjaa kaiken. Et siis voi verrata omaa tilannettasi niihin, jotka eivät kenties osoita stresaantumista.
Sen sijaan kysyn, miten voit saada noihin suluissa oleviin selityksiin tukea? Kuka voisi auttaa sinua niin skootterin kuin muidenkin harmien suhteen? Miten voisit saada onnistumisen kokemuksia, kun joku asia ensin on pielessä ja saatkin sen kuntoon? Jos elämässäsi on jotain isompaa meneillään, voitko siitä avautua ja puhua jollekin?
Toivon sinulle kannustavia ihmissuhteita ja vaikkapa koulupsykaa tai kuraattoria jolle voit tilittää murheitasi. Älä jää yksin kantamaan huolta. Jokainen tarvii jeesiä jossain vaiheessa.
Meiju-diakoni- joitain_neuvoja
Mielestäni ratkaisun avaimet ovat juuri siinä kysymyksessäsi että mitä tälle voisi tehdä. Eli miten ratkaiset ongelmat tai ketutuksen.
Jos skootteria ei ole varaa viedä korjaamolle tai ei ole ketään korjaustaitoista kaveria, voitko esim. lainata kirjastosta tai ostaa korjausoppaan jonka avulla korjaisit itse sen?
Tätä rataa noudattamalla voit ehkä ratkaista muutkin pinnaa kiristävät asiat, etsimällä vaihtoehtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983