Matka-ajossa 100-110 vauhtia keveähköllä kaasujalalla ohituksissakin? Ajattelin vain kun normikulutukset ovat vähän korkeahkot jopa näinkin tehokkaaseen autoon.
Normaali E39 on tunnetusti maailman hiljaisimpiin autoihin kuuluva. M5 on siunattu matalilla renkailla. Kuinka häiritseväksi rengasmelu on noussut? Tätä on tietysti vaikea kuvailla mutta kymmenen pistettä jos sen voi sanoin ilmaista. Vaihdoin omaan Golffiini 17 tuumaiset renkaat ja rengasmelu on sanalla sanoen epämiellyttävä
M5 Kulutus
8
1187
Vastaukset
- Janis Petke
10-12 l juuri siitä jalasta riippuen !
Reippaasti kaasutellen tietty enemmän.
Lapin/Norjan reissu missä oli 3 karvasta äijää , 3500km matkaa rontti täynnä kaljaa/siideriä ja ruokaa ja vauhti monesti yli 200 km/h oli keskikulutus 11.7 l. Välillä vuonoja ja kaikkea muuta...eli maasto vaativa!
Mikä rengasmelu?, M5 on renkailla kuin renkailla yksi maailman hiljaisimmista,moottorin /putkiston äänet kuuluvat sisälle kaasua painettaessa mutta siitä nauttii. Tasaisella kaasulla vain lähinnä pihinää. Ei nykypäivän hiljaiset autot nosta meteliä juuri lainkaan jos alla matalat tassut. Minulla tuplalasit ja ilman niitäkin ÄÄRETTÖMÄN hiljainen,tosin asvaltin laadun vaihdellessa sen voi huomata taajuksien muuttumisena.- leevi
..tuplalasit lisäävät painoa? Mercedeshän luopui niiden käytöstä juuri painoon vedoten. Ikkunat varmasti parantavat toisista autosta peräisin olevaa melua.
- Janis Petke
leevi kirjoitti:
..tuplalasit lisäävät painoa? Mercedeshän luopui niiden käytöstä juuri painoon vedoten. Ikkunat varmasti parantavat toisista autosta peräisin olevaa melua.
ÖÖÖhh. en kyllä osaa sanoa... tuplamäärä ;)))
No kyllä toisista autoista kuuluu kovempi melu kuin muualta autosta... varsinkin kun vielä ajellaan nastoilla. Lasit parantavat lämmöneristystä (auto lämmin kovallakin pakkasella) ja melu vähenee! Ai niin ei huurru helposti. - itse wolfsburgilaisella...
istuimpa yhden uuden mb 500 s:n kyydissä... ei kyllä tienny että oliko autokäynnissä vai ei, ja ei kyllä kuulunu rengasääniäkän suhinasta puhumattakaan.
Bemarista etenkään m5:sta en tiiä ku en ole kyydissä ollu/ajanu, mutta varmaan on hiljainen sekin.
- ryyjfg
ei tommosista luumuista ole mihinkään
- Kunnonvääntöä
Sillä kulutuksella ei ole väliä jos tuon ostaa. Sen olen oppinut M bemarin ja 911 carreran kautta että enää en vanhaa osta enkä isokoneista bensaa jos kulutusta täytyy kattella. Ostan dieselin joka on tehokas ja taloudellinen. Arkiajossa oaras on se kun kone vääntää.
- paaappa
Rengasmeluun vaikuttaa todella paljon renkaan pintakuvio. Paremmissa autoissa on tietysti kunnollinen äänieristyskin.
- 39olilaskutulos
Auto kun auto ni kovin meteli kuuluu apparin paikalta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395