Minua hieman ihmetyttää miksi nämä kilpapyöräilyn harjoittelijat polkevat kolmea rinnan maantiellä jossa nopeuarajoitus 80 kmh ja heidän nopeus alta puolet tästä useimmiten. Onko näillä treenaajilla mitään suojelu vaistoa?
Jos autolla annat äänimerkin takana ei letka voi mennä jonoksi niin millään vaikka näin antaisivat autolle tilaa tehdä turvallisemman ohituksen. Itse olenkin päättänyt jo kauan aikaa sitten, että annan näille mankeloijille tilaa samalla lailla kuin he antavat minulle tien päällä. (En yhtään).
Jos näen kilpapyöräilijöitä, jotka etenevät jonossa tai antavat äänimerkiatä tilaa väistän vaikka vastaantulevien kaistalle, koska arvostan tätä toimintamallia suunnattoman paljon.
Joten jos olet sellainen mankeloinnin harjoittelija niin varmaan ymmärrät antaa jatkossa tilaa nopeammin liikkuvalle tienkäyttäjälle. Niin saat sinäkin tilaa.
Ps. Vihani juontaa juurensa siihen kun aikanaan jouduin ostamaan uudet renkaat autooni yhden saatanan kilpapyöräilijän takia. Ajoin tuolloin maantiellä ohi kilpailevista pyöräilijöistä 80 kmh 100 kmh alueella. Kisaajat etenivät pari jonossa ja jos vastaantulijoita ei ollut ajelinkin vasemmalla kaistalla. Kunnes eräässä alamäessä auto tuli vastaan ja saman aikaisesti yksi ääliö päätikin vetää ohi muista ilman mitäännilmoitusta ja katsomatta. Jouduin jarruttamaan lukkojarrutuksella (aiheutti neliskulmaiset kumit jotka pompotti). Onneksi tuolloin sain pelastettua yhden pyöräilijän, mutta edelleen pistää vihaksi tuon ihmisen välinpitämättömyys paitsi omasta hengestä myös muiden tien käyttäjien turvallisuudesta.
kilpapyöräilyn harjoittelu yleisellä tiellä
Autolla.tiellä
2
68
Vastaukset
Ei luulisi olevan vaikeaa fiollaroida jonossa turvallisesti. Itse olen hiljaisemmilla teillä tehnyt, niitä ajan lähelle pyöräilijaa tai jalankulkijaa ja odotan, että se kävelijä siirtyy sinne tien reunaan ennen kuin ohitan. Ja toimii.
- Turhaan_mangut
Kyllä neliskulmaisilla renkailla pystyy ajamaan. Asenne kysymys!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244