Ninjutsu

Mitehä on

Mitehä on voiko ninjutsua alkaa harrastamaan? Olen kuullut että siihen tarvitaan jokin suositus tai tällänen

44

13794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kung fu miäs

      Sulla täytyy olla näyttää ohjaajalle muinainen ninja käärö jonka saa vain vanhalta parrakkaalta gurulta vuoren huipulla, hänelle sinun on näytettävä kelpaavasi ninjaksi pelaamalla hänen kanssaan erän monopolia.. mutta kannattaa antaa hänen voittaa koska hän ei ole paljoa tekemisissä ihmisten kanssa ja ei oikeen osaa käsitellä häviötä. Tämän jälkeen käydään läpi tee seremonia jossa sinun on juotava teetä gurun paljaasta navasta. Sitten sinun on napattava käärö vain suuta käyttämällä gurun valitsemasta paikasta.

      • Mitehä on

        selevä. mikähä vuori se on ni alan pakkaamaan ja suunnitelen lähtöä. Olen aina halunnut ninjaksi.


      • kung fu miäs
        Mitehä on kirjoitti:

        selevä. mikähä vuori se on ni alan pakkaamaan ja suunnitelen lähtöä. Olen aina halunnut ninjaksi.

        se löytyy kaikkien ihmisten sisältä, sielusta, sydämmestä, sinun on vain löydettävä sisältäsi tapa jolla avata tämä paikka, siihen tarvitset äiti Amman hellyttä ja opastusta. Eli sinun täytyy matkustaa Intiaan heti huomenna.


      • huhhuhh
        kung fu miäs kirjoitti:

        se löytyy kaikkien ihmisten sisältä, sielusta, sydämmestä, sinun on vain löydettävä sisältäsi tapa jolla avata tämä paikka, siihen tarvitset äiti Amman hellyttä ja opastusta. Eli sinun täytyy matkustaa Intiaan heti huomenna.

        Missä on ohjekirjani?
        Olenko kaalimato?


      • mitehä on
        kung fu miäs kirjoitti:

        se löytyy kaikkien ihmisten sisältä, sielusta, sydämmestä, sinun on vain löydettävä sisältäsi tapa jolla avata tämä paikka, siihen tarvitset äiti Amman hellyttä ja opastusta. Eli sinun täytyy matkustaa Intiaan heti huomenna.

        joo ok... mä oon kuullu et pitäis käydä ennustajalla ja ottaa yhteyttä Äiti Teresaan. Ainoastaan Äiti Teresan kautta voi päästä ninjutsu kouluun.. olen näin ymmärtänyt


      • nih..
        kung fu miäs kirjoitti:

        se löytyy kaikkien ihmisten sisältä, sielusta, sydämmestä, sinun on vain löydettävä sisältäsi tapa jolla avata tämä paikka, siihen tarvitset äiti Amman hellyttä ja opastusta. Eli sinun täytyy matkustaa Intiaan heti huomenna.

        Kung fu miäs..aloitus toki oli provo, mutta jos ninjutsu on sitten Bujinkania, niin mitä huonoa siinä on? Sentään harvoja japanilaisia lajeja, jotka tunnustavat joidenkin tekniikoidensa täysin kiinalaisen taustan. Mainittakoon esim. bisento-kirves.

        Noh, asiasta voidaan väitellä vaikka Jari Sillanpään tyttöystävän löytymiseen asti, mutta Kiina on Aasian kulttuurien äiti monessa suhteessa. Mm. runous, kirjoitustaito, keramiikka, ruoka jne...tuskinpa taistelutaito tässä poikkeusta tekee? Käy toki Beijingin sotamuseon muinaishistoriallisella puolella, jos mahdollisuus tarjoutuu! Tian An Menistä (dong) ei ole kuin parisataa metriä sinne. Beijingissä on oik. liikaa nähtävää, mutta sotamuseossa vierailua et varmaan katuisi. Esim. muinaiset sotakoneet (mm. myrkkynuolia ampuva moniputkinen raketinheitin) ovat erittäin mielenkiintoisia..zhongguo gongfu wan sui!

        Ja nimmaristasi päätellen, gongfuaiheista nähtävää varmasti riittäisi!


      • kung fu miäs
        nih.. kirjoitti:

        Kung fu miäs..aloitus toki oli provo, mutta jos ninjutsu on sitten Bujinkania, niin mitä huonoa siinä on? Sentään harvoja japanilaisia lajeja, jotka tunnustavat joidenkin tekniikoidensa täysin kiinalaisen taustan. Mainittakoon esim. bisento-kirves.

        Noh, asiasta voidaan väitellä vaikka Jari Sillanpään tyttöystävän löytymiseen asti, mutta Kiina on Aasian kulttuurien äiti monessa suhteessa. Mm. runous, kirjoitustaito, keramiikka, ruoka jne...tuskinpa taistelutaito tässä poikkeusta tekee? Käy toki Beijingin sotamuseon muinaishistoriallisella puolella, jos mahdollisuus tarjoutuu! Tian An Menistä (dong) ei ole kuin parisataa metriä sinne. Beijingissä on oik. liikaa nähtävää, mutta sotamuseossa vierailua et varmaan katuisi. Esim. muinaiset sotakoneet (mm. myrkkynuolia ampuva moniputkinen raketinheitin) ovat erittäin mielenkiintoisia..zhongguo gongfu wan sui!

        Ja nimmaristasi päätellen, gongfuaiheista nähtävää varmasti riittäisi!

        Juu eihän bujikanissa mitään vikaa ole, minulta ainakin löytyy paljon kunnioitusta heitä kohtaan.

        Juu Kiinassa haluaisin joskus käydä. Olen jopa suunnitellut lähteväni treenamaan Wu Dang vuorelle yhdelle koululle. Löysin vihdoinkin paikan missä on kuullema aitoa tavaraa eikä sitä paskaa mitä löytyy muista wu dang ja shaolin kouluista: http://www.wudang-kungfu.com/ . Vaikka koulu onkin hieman kaupallinen niin opettajilta löytyy kuullema laadukasta baguata, xingyitä ja vaikka mitä. Ja muutenkin maisemat sielä vuorella ovat niin mahtavat että sekin tekee jo matkasta tekemisen arvoisen.


      • ninja
        Mitehä on kirjoitti:

        selevä. mikähä vuori se on ni alan pakkaamaan ja suunnitelen lähtöä. Olen aina halunnut ninjaksi.

        kuka mahtaisit olla, ja minkä ikäinen, mun unelma on nimittäin tulla mahtavaksi ninjaksi, vai oliks toi vitsi mitä kirjoitit, vastaa ihmees!


      • Ninjaksi haluava
        ninja kirjoitti:

        kuka mahtaisit olla, ja minkä ikäinen, mun unelma on nimittäin tulla mahtavaksi ninjaksi, vai oliks toi vitsi mitä kirjoitit, vastaa ihmees!

        Mäki haluun olla ninja! Tietääkö muute kukaa, et miten vois opiskella ninja tietoja, vai onko suomes mitää harrastusta jos opiskellaan jotain ninja liikkeitä? PAKKO TIETÄÄ!!! >__


      • Bujinkan Harrastaja
        ninja kirjoitti:

        kuka mahtaisit olla, ja minkä ikäinen, mun unelma on nimittäin tulla mahtavaksi ninjaksi, vai oliks toi vitsi mitä kirjoitit, vastaa ihmees!

        Ok voin vinkata teille kaikille halukkaille tän sivun sieltä löytyy ninjojen aseita historiaa ja muuta itse harrastan bujinkania SITÄ AITOA leirillä harjoittelimme miekan kanssa ja shurikenien kanssa SE ON SITÄ AITOA ÄLKÄÄ HITTO USKOKO MUITTEN HÖPINÄÄ

        PS: Täs on se sivu http://www.shindendojo.com/


    • mikado

      En tiedä missä asut, mutta tammikuussa on Bujinkanin näytöksiä eripuolilla suomea.
      Bujinkan sisältää myös ninjutsua.
      Käy tutustumassa.
      http://www.myyrjutsu.com/

      • nih..

        ..linkkisi ja näin, että taustalla lukee (kiinaksi lausuttuna) Wu Shen eli Sodan Henki/Jumala


      • ninja

        http://www.shinden.pp.fi

        Meillä on tammikuussa kaksi lajinäytöstä ja peruskursseja alkaa tammikuussa ja elokuussa. Shindenillä on dojoja myös muualla Suomessa.
        Bujinkan on upea laji, se on enemmän kuin laji. Minä aloitin viime kesänä ja olen myyty.


      • Okalintu the ninjutsun aloi...
        ninja kirjoitti:

        http://www.shinden.pp.fi

        Meillä on tammikuussa kaksi lajinäytöstä ja peruskursseja alkaa tammikuussa ja elokuussa. Shindenillä on dojoja myös muualla Suomessa.
        Bujinkan on upea laji, se on enemmän kuin laji. Minä aloitin viime kesänä ja olen myyty.

        Olipa hyvä, että näin tuon! Alunperin tiedot jotka löysin kaikista kursseista, antoivat minulle käsityksen, että alaikäraja on 15-vuotta. Nyt on 28.03 ja huomena tiistaina alkaa kurssi. Onneksi itsekin asun Vuosaaressa, niin pääsen aloittamaan jo huomena mukavan harrastuksen, koska matkakaan ei ole ongelma! ^^ Kiitos linkistä. Pelastit harrastuksen aloittamiseni!


      • Bujinkan Harrastaja
        ninja kirjoitti:

        http://www.shinden.pp.fi

        Meillä on tammikuussa kaksi lajinäytöstä ja peruskursseja alkaa tammikuussa ja elokuussa. Shindenillä on dojoja myös muualla Suomessa.
        Bujinkan on upea laji, se on enemmän kuin laji. Minä aloitin viime kesänä ja olen myyty.

        Minä aloitin lokakuussa ja minulla on jo nyt 9.kyu OLEN AIVAN MYYTY


    • ninja

      Kuinka typerää, ei ninjaks tulla tosta vaa.
      Mun unelma on tulla mahtavaks ninjaks ja en tule katumaan mitä halusin...
      ninjutsua voi alkaa harrastaa Helsingissä, mujtta parempi koulutus löyty Japanista.
      Aijon isona muuttaa japaniin ja alka harrastaa ninjutsua! Baga!!

      Jos se on sun oikee unelma niin aloita, älä anna sen jäädä sivuun!
      susta tulee varmaan mahtava ninja, jos et anna periks...
      niin tulee mustakin ja mun unelma on myös nähä jonkun mulle läheisen ystävä niinsanotusti kuolevan jotta ymmärrän maailman asioita ja ninjan on tultava hyväksyvään, mitä ikinä sit tapahtuu!!!
      Enkä aijo peruttaa sanojani, se on mun tie ninjaks!

    • ninja

      Kysyisin vaan, että kun on ninjapassi, miten sen saa tai siis kauan pitää harrastaa ninjutsua jottta saa sen, ja kjinka monta vuotta pitää harrastaa ninjutsua, jotta saa mustan vyön,
      vastatkaa pliis!!!!

      • ninja

        Käytät minun nimimerkkiäni, vaikka et ole vielä ninja. Minä olen. Mustan vyön saaminen riippuu siitä kuinka ahkerasti treenaat, mutta siihen ei riitä pelkkä tekniikka vaan on saavutettava myös tietty henkinen taso. Siihen voi mennä 3, 5 tai 10 vuotta, ei ole olemassa mitään sääntöä vaan kaikki riippuu hyvin paljon itsestäsi.


      • ninja
        ninja kirjoitti:

        Käytät minun nimimerkkiäni, vaikka et ole vielä ninja. Minä olen. Mustan vyön saaminen riippuu siitä kuinka ahkerasti treenaat, mutta siihen ei riitä pelkkä tekniikka vaan on saavutettava myös tietty henkinen taso. Siihen voi mennä 3, 5 tai 10 vuotta, ei ole olemassa mitään sääntöä vaan kaikki riippuu hyvin paljon itsestäsi.

        ooksä Ninja? Sit mä Oon sun ihailijas.
        Mä oon vasta lapsi että tiiät
        oon tyttö!
        Saanko sähkossas!!!

        Siis tää o0n ninjalle!!!!
        Mä oon 13 Vuotias tyttö!!!!!
        Mun unelma on tulla ninjaks ja paremmaks ku sä!!¨
        Mun unelma on tulla yks maailman parhaimmiks ninjoiks! MÄ tiedän että pystyhn siihen, koska en aijo luovuttaa!! Vastaa Ninja pliis!!!!


      • Ninja
        ninja kirjoitti:

        ooksä Ninja? Sit mä Oon sun ihailijas.
        Mä oon vasta lapsi että tiiät
        oon tyttö!
        Saanko sähkossas!!!

        Siis tää o0n ninjalle!!!!
        Mä oon 13 Vuotias tyttö!!!!!
        Mun unelma on tulla ninjaks ja paremmaks ku sä!!¨
        Mun unelma on tulla yks maailman parhaimmiks ninjoiks! MÄ tiedän että pystyhn siihen, koska en aijo luovuttaa!! Vastaa Ninja pliis!!!!

        Ei minua kannata ihailla. Olen vasta tien alussa. Tosin meidän sensei-shihan sanoi, että mitä pitemmälle pääsee, sitä paremmin ymmärtää, kuinka paljon matkaa on vielä edessä.

        Jos haluat ninjaksi, sinun on aloitettava ja valmistauduttava siihen, ettei kaikki tapahdu heti etkä saa heti kaikkea. Ei pitäisi aloittaa sillä asenteella että "on hienoa olla ninja". Jos kuitenkin aloitat, opit kuitenkin pian ja asenteesi muuttuvat oikeaan suuntaan.

        Ninjat eivät kilpaile keskinäisestä paremmuudesta emmekä me kilpaile muutenkaan, jokainen kilpailee vain itsensä kanssa ja kehittää omia taitojaan. Mutta jos haluat jotain, sinun on mahdollista saavuttaa se, kun haluat tarpeeksi paljon etkä lakkaa haluamasta. Me jokainen haluamme tulla paremmiksi ninjoiksi.

        Jos asut pääkaupunkiseudulla, tule huomenna maanantaina kello 19.30 Vuosaaren urheilutalon tatamialueelle katsomaan lajinäytöstämme tai tiistaina kello 19 samaan paikkaan, meillä alkaa uusi peruskurssi. Tai tiistaina Myyrmäkeen Rajatorpan kalliosuojaan kello 18 lajinäytökseen. Kun olet 13, voit hyvin aloittaa, meillä nuorimmat ovat aloittaneet 11- ja 12-vuotiaina.

        Lisää tietoa löydät http://www.shinden.pp.fi tai http://www.myyrjutsu.com tai http://www.winjutsu.com


      • ninja...
        Ninja kirjoitti:

        Ei minua kannata ihailla. Olen vasta tien alussa. Tosin meidän sensei-shihan sanoi, että mitä pitemmälle pääsee, sitä paremmin ymmärtää, kuinka paljon matkaa on vielä edessä.

        Jos haluat ninjaksi, sinun on aloitettava ja valmistauduttava siihen, ettei kaikki tapahdu heti etkä saa heti kaikkea. Ei pitäisi aloittaa sillä asenteella että "on hienoa olla ninja". Jos kuitenkin aloitat, opit kuitenkin pian ja asenteesi muuttuvat oikeaan suuntaan.

        Ninjat eivät kilpaile keskinäisestä paremmuudesta emmekä me kilpaile muutenkaan, jokainen kilpailee vain itsensä kanssa ja kehittää omia taitojaan. Mutta jos haluat jotain, sinun on mahdollista saavuttaa se, kun haluat tarpeeksi paljon etkä lakkaa haluamasta. Me jokainen haluamme tulla paremmiksi ninjoiksi.

        Jos asut pääkaupunkiseudulla, tule huomenna maanantaina kello 19.30 Vuosaaren urheilutalon tatamialueelle katsomaan lajinäytöstämme tai tiistaina kello 19 samaan paikkaan, meillä alkaa uusi peruskurssi. Tai tiistaina Myyrmäkeen Rajatorpan kalliosuojaan kello 18 lajinäytökseen. Kun olet 13, voit hyvin aloittaa, meillä nuorimmat ovat aloittaneet 11- ja 12-vuotiaina.

        Lisää tietoa löydät http://www.shinden.pp.fi tai http://www.myyrjutsu.com tai http://www.winjutsu.com

        en asu hesassa ja se mua harmittaa kovasti :(
        pitää odottaa sit ku mä kasvan isoks :)


      • Ninja
        ninja... kirjoitti:

        en asu hesassa ja se mua harmittaa kovasti :(
        pitää odottaa sit ku mä kasvan isoks :)

        Helsinki ei ole ainoa paikka, myös Oulussa, Kuopiossa, Pieksämäellä... Katso Shindenin sivuilta, siellä on suorat linkit joidenkin dojojen sivuille ja Linkit-kohdassa lisää. Voit kokeilla myös myös googlaamalla, hakusanaki shinden. Sinun ei tarvitse kasvaa isoksi ensin. Minä en ole vieläkään iso, vaikka ikää onkin "tarpeeksi".


      • ninja...
        Ninja kirjoitti:

        Helsinki ei ole ainoa paikka, myös Oulussa, Kuopiossa, Pieksämäellä... Katso Shindenin sivuilta, siellä on suorat linkit joidenkin dojojen sivuille ja Linkit-kohdassa lisää. Voit kokeilla myös myös googlaamalla, hakusanaki shinden. Sinun ei tarvitse kasvaa isoksi ensin. Minä en ole vieläkään iso, vaikka ikää onkin "tarpeeksi".

        mä en asu missää noissa kaupungeissa joissa voi harrastaa tota..
        Mut aloitan ahi nyrkkeilyn, niin o0n vähän kokemust ati jotain ku alan harastaa jujutsua ja sit ninjutsua
        :)


      • Bujinkan Harrastaja

        Meillä ei ole vielä passeja mutta ne ovat kuulemma suunniteilla ainakin meille vantaalaisille sanottiin niin

        PS: Jos olet VANTAALAINEN ja haluat harrastaa tätä upeaa lajia niin käykää tuolla sivulla ylhäällä minkä aiemmin linkkasin

        T: Bujinkan Harrastaja


    • ninja...

      Kysyisin vaan, että kun on ninjapassi, miten sen saa tai siis kauan pitää harrastaa ninjutsua jottta saa sen, ja kjinka monta vuotta pitää harrastaa ninjutsua, jotta saa mustan vyön,
      vastatkaa pliis!!!!

    • Ghettothug32

      Ensinnäkin eikös tämä kuuluisi japanilaisiin lajeihin? Toiseksi miksi ei olisi mahdollista, että suomesta tulisi yhtä hyväksi ninjaksi kuin japanista (huomattavasti vaikeampaa). Kolmanneksi miksi toiset lähettävät aina asiattomia kommentteja. Hyvä että sentään jotkut kannustavat toisia. Neljänneksi anime ninja sarjoja ei kannata sekoittaa todellisuuteen esim. (Naruto: "That´s my way of a ninja") No onnea kuitenkin teille, jotka ninjoiksi haluavat. Pitäkää unelmistanne kiinni ja eläkää niiden mukaan

      • Ninja

        Minäkin ihmettelen, miksi tämä on kiinalaisissa lajeissa. Kyllä minustakin kuuluisi japanilaisiin.

        Suomesta tai mistä tahansa voi tulla yhtä hyväksi ninjaksi kuin Japanistakin, jos harjoittelee yhtä paljon ja kauan kuin he. Maailmassa ei ole kovin monta joilla on 15. dan, ja he ovat joka puolelta maailmaa, Ranskasta, USAsta, Israelista, Britanniasta. Arvon heille on myöntänyt Hatsumi sensei, joka on johtaja. Suomessa korkein arvo on 10. dan ja se on vain yhdellä.

        Laji kuitenkin muuttuu ja kehittyy ja siinä on eri koulukuntia, joita ei vertailla paremmuudella tai huonommuudella. Sitä ne eivät ole, ne ovat vain erilaisia tapoja tehdä tietyt asiat. Muutenkaan siinä ei tehdä säännönmukaisua tekniikoita vaan toimitaan tilanteen mukaan: jos tilanne muuttuu, käytetään toista tekniikkaa. Elämä ei noudata kaavamaisia sääntöjä joiden mukaan pitäisi toimia. Sama periaate pätee ninjutsuun.


      • kung fu miäs

        Naruto on hyvä sarja.


      • blablabla
        Ninja kirjoitti:

        Minäkin ihmettelen, miksi tämä on kiinalaisissa lajeissa. Kyllä minustakin kuuluisi japanilaisiin.

        Suomesta tai mistä tahansa voi tulla yhtä hyväksi ninjaksi kuin Japanistakin, jos harjoittelee yhtä paljon ja kauan kuin he. Maailmassa ei ole kovin monta joilla on 15. dan, ja he ovat joka puolelta maailmaa, Ranskasta, USAsta, Israelista, Britanniasta. Arvon heille on myöntänyt Hatsumi sensei, joka on johtaja. Suomessa korkein arvo on 10. dan ja se on vain yhdellä.

        Laji kuitenkin muuttuu ja kehittyy ja siinä on eri koulukuntia, joita ei vertailla paremmuudella tai huonommuudella. Sitä ne eivät ole, ne ovat vain erilaisia tapoja tehdä tietyt asiat. Muutenkaan siinä ei tehdä säännönmukaisua tekniikoita vaan toimitaan tilanteen mukaan: jos tilanne muuttuu, käytetään toista tekniikkaa. Elämä ei noudata kaavamaisia sääntöjä joiden mukaan pitäisi toimia. Sama periaate pätee ninjutsuun.

        kun kirjoitit että miks se kuuluisi Kiinalaisiin lajeihin, koska se lähti kiinasta 1000-luvulla ja rantautui Japaniin vasta se jä´lkeen...
        en jaksa selittäää, mutta googelsta löytyy aika hyvin jutuu tosta.. :D


      • kung fu miäs
        blablabla kirjoitti:

        kun kirjoitit että miks se kuuluisi Kiinalaisiin lajeihin, koska se lähti kiinasta 1000-luvulla ja rantautui Japaniin vasta se jä´lkeen...
        en jaksa selittäää, mutta googelsta löytyy aika hyvin jutuu tosta.. :D

        Niin ja paini lähti turkista ja rantautui kiinaan lentävien henkien kanssa ja shuai chiao kehittyi.

        Ninjutsu periaatteet ovat olleet käytössä niin kauan kun on ollut suuria järjestäytyneitä armeijoja ja hierarkinen johtamis systeemi. Näitä juttuja mainitaan Sun Tzun kirjassa mutta ei se tarkoita sitä että "ninjutsu" tulee kiinasta. Se mitä me nykyään käsitetään ninjutsulla on täysin japanilaista.


      • shinobi
        kung fu miäs kirjoitti:

        Niin ja paini lähti turkista ja rantautui kiinaan lentävien henkien kanssa ja shuai chiao kehittyi.

        Ninjutsu periaatteet ovat olleet käytössä niin kauan kun on ollut suuria järjestäytyneitä armeijoja ja hierarkinen johtamis systeemi. Näitä juttuja mainitaan Sun Tzun kirjassa mutta ei se tarkoita sitä että "ninjutsu" tulee kiinasta. Se mitä me nykyään käsitetään ninjutsulla on täysin japanilaista.

        Ihmettelen, jos tääl on niin monta ´´ninjutsun`` harrastajaa, ettei ne ees tiedä ettei semmosta lajia ole enään. Lajin nimi on bujinkan budo taijutsu nimen vaihtoi sôke Masaaki Hatsumi (nykyinen pää-opettaja) edellisen sôken Takamatsun suostumuksella, ja lajiin kuuluu 9 eri koulukuntaa eli ryu:ta (siis ei ole 9 eri kooulukuntaa vaan ne koulukunnat on yks laji, jossa opiskellaan niitä kaikkia). Lajissa on ehkä paljon vaikutteita kiinalaisista lajeista, mutta se on japanilainen laji. Lajia voi harrastaa monessa kaupungissa suomessa, ettikää googlesta hakusanalla bujinkan budo taijutsu tai vaan taijutsu.


      • kung fu miäs
        shinobi kirjoitti:

        Ihmettelen, jos tääl on niin monta ´´ninjutsun`` harrastajaa, ettei ne ees tiedä ettei semmosta lajia ole enään. Lajin nimi on bujinkan budo taijutsu nimen vaihtoi sôke Masaaki Hatsumi (nykyinen pää-opettaja) edellisen sôken Takamatsun suostumuksella, ja lajiin kuuluu 9 eri koulukuntaa eli ryu:ta (siis ei ole 9 eri kooulukuntaa vaan ne koulukunnat on yks laji, jossa opiskellaan niitä kaikkia). Lajissa on ehkä paljon vaikutteita kiinalaisista lajeista, mutta se on japanilainen laji. Lajia voi harrastaa monessa kaupungissa suomessa, ettikää googlesta hakusanalla bujinkan budo taijutsu tai vaan taijutsu.

        olen hyvin tietoinen siitä että sen nimi on taijutsu, eli käden taistelutaitoja (vai miten se nyt käännetään), taistelutaitoja jotka polveutuvat joidenkin ninjojen taistelumenetelmistä, joten tämä taijutsu on asia joka on lähimpänä ninjutsua (eli sitä ninjutsua jota oli olemassa shoguninen aikaan Japanissa) jota on tänään olemassa.


      • shinobi
        kung fu miäs kirjoitti:

        olen hyvin tietoinen siitä että sen nimi on taijutsu, eli käden taistelutaitoja (vai miten se nyt käännetään), taistelutaitoja jotka polveutuvat joidenkin ninjojen taistelumenetelmistä, joten tämä taijutsu on asia joka on lähimpänä ninjutsua (eli sitä ninjutsua jota oli olemassa shoguninen aikaan Japanissa) jota on tänään olemassa.

        ei ne shogunien aikaiset ninjutsut oo minnekkään viel kadonnu, ainakaan kaikkia. Kyl niitä ninjutsu-klaanien jälkeläisiä on vielä, jotka osaavat klaaninsa taidot vieläkin. Ja kyllä siihen taijutsuunkin kuuluu niitä.


      • shinobi

      • kung fu miäs
        shinobi kirjoitti:

        jos et usko niin lue noita sivuja, etenkin vuosiluvut
        -http://www.shinden.pp.fi/bbt/togakure_ryu.html
        -http://www.shinden.pp.fi/bbt/gyokko-ryu_kosshijutsu.html
        -http://www.shinden.pp.fi/bbt/koto_ryu_koppojutsu.html

        Ainakin Togakure on kuollut, systeemin viimeinen "suurmestari" ja hänen ykkösoppilaansa kuolivat auto onnettomuudessa ja lajin kääröt on laitettu museoon, niitä on joitaki hassuja miehiä jotka väittää opettavansa tätä mutta sitten on myös olemassa miehiä jotka väittää opettavansa chi pallojen ampumista.

        Noista muista tyyleistä en sitten tiedä, mutta sen olen oppinut että kaikki jolla on tekemistä ninjutsun perinteen kanssa niin on epäilyttävää (paitsi tietenkin taijutsu).


      • Bujinkan Harrastaja

        Sä oot ihan oikeessa itse luen Narutoa mutta silti en ole semmonen toope joka sekoittaisi tosiasiat joihinkin esim: Naruton tekniikoihin


      • Bujinkan Harrastaja
        shinobi kirjoitti:

        Ihmettelen, jos tääl on niin monta ´´ninjutsun`` harrastajaa, ettei ne ees tiedä ettei semmosta lajia ole enään. Lajin nimi on bujinkan budo taijutsu nimen vaihtoi sôke Masaaki Hatsumi (nykyinen pää-opettaja) edellisen sôken Takamatsun suostumuksella, ja lajiin kuuluu 9 eri koulukuntaa eli ryu:ta (siis ei ole 9 eri kooulukuntaa vaan ne koulukunnat on yks laji, jossa opiskellaan niitä kaikkia). Lajissa on ehkä paljon vaikutteita kiinalaisista lajeista, mutta se on japanilainen laji. Lajia voi harrastaa monessa kaupungissa suomessa, ettikää googlesta hakusanalla bujinkan budo taijutsu tai vaan taijutsu.

        Itse käyn Bujinkan Shinden Dojossa ja voin sanoa että se on vain yksi ninjutsun koulukunnista mutta en vaihtaisi tätä koulukuntaa mihinkään toiseen!


      • Bujinkan Harrastaja

        Se on kyllä totta että suomessa tulee melkein yhtä hyväksi mutta parhaat treenit saa japanissa siellä sinulla on 10v valkoinen vyö ja sitten automaattisesti saat mustan näin kuulin opettajaltani eli senseiltäni


    • Jounin - Eliitti ninja

      Hiei-zan vuorella sijaitsee Tendai-luostarin päämaja, Enryakuji. Aikoinaan tässä 1200 vuotta sitten perustetussa temppelissä asustanut munkki So-o lähti viettämään elämäänsä askeettisesti kolmeksi vuodeksi luolaan kuten tapana oli. Luolassa viettämänsä kauden aikana hän näki unen, jonka mukaan hän perusti Buddhalaisuuden Tendai Shugendo -lahkon. Lahko on edelleen olemassa ja jotkut sen jäsenistä yhä harjoittavat Kaihogyota (joka on oikea nimitys sille asketismin muodolle jota nykyään usein Shugendoksi kutsutaan). Ja juuri tämän lahkon keskuuteen, pieneen Togakuren kylään (nyk. Togakushi) Naganon maakuntaan lähelle Gunma-kenin rajaa vuonna 1165 syntyi Daisuke Nishina, ja hän oli Samurai-perhettä joka palveli Minamoto-klaania, ja hänen isänsä palveli Yoshinaka Kisoa joka oli japanin ensimmäisen Shogunin sukua, tämän serkku.

      Shima Kosanta Minamoto no Kanesadan oli myös Samurai, ja palveli Koshina Kiso Yoshinakaa. Kuudentoista vanhana Shima loukkaantui taistelussa Minamotojen kilpailijaa, Tiara-klaania vastaan. Taistelu käytiin Awazussa, ja Yoshinaka oli häviämässä. Uskotaan, että Yoshinakan pyynnöstä Shima pelasti itsensä ja pakeni läheisille vuoristoseuduille.

      1180-luvulla Yoshinaka Kiso joutui joutui valtajuonitteluiden vuoksi häviäjän asemaan taistelussa jota kutsutaan nimellä Awaza no Kassan ja kaatui ja niin myös kaatui Daisuken isä Yukihiro Nishina. Daisuke pakeni Igaan, sumuisten vuorien ja sankkojen metsien kätkemiin kyliin. Ja kuten tapana oli, hän muutti nimensä Daisuke Togakureksi, synnyinkylänsä mukaan.

      Awazun metsäseuduilla Shima kohtasi Kain Doshin (tunnettu myös nimellä Kagakure Doshi). Doshi oli shinobi, (tiedustelija/vakooja?), ja Hakuun Ryun kolmas Sôke, ja Hakuun Ryu oli yksi alkuperäisistä Ikain opetuksiin perustuneista ninjutsun järjestelmistä. Doshi ja Shima pakenivat Igaan, josta Doshi löysi toisen Minamoton puolesta taistelleen samurain, Daisuke Togakuren. Daisuke kuunteli Doshin oppeja ja ajallaan nämä soturintaidot liittyivät Daisuken tuntemiin Shugendo-oppeihin, ja näin muodostuivat Togakure Ryun juuret.

      Toisin kuin monissa muissa koulukunnissa, Togakure Ryulla ei ollut mitään virallista perustamista vaan perinne sai alkunsa Daisuken opetuksista ja Daisuken kuoleman jälkeen Shima otti nimekseen Daisuke Togakure II ja suurmestarin vastuun. Hänen poikansa, Goro Togakure, toi Togakure-perheen Ninjutsun piiriin; seuraavien sukupolvien ajan Togakure Ryu siirtyi perintönä isältä pojalle, 1600-luvulle saakka. Sukulinja sammui silloin viimein, ja Toda -klaanin päämies otti järjestelmän johdettavakseen. Toda -klaani toi mukanaan hallitsemansa Gyokko Ryun ja Koto Ryun, ja siitä lähtien nämä kolme järjestelmää ovat periytyneet eteenpäin yhdessä.

      32s Sôke Togakure Ryussa, Shinryuken Masamitsu Toda, koulutti Tokogawan Shogunaattia miekan taidoissa 1800-luvulla, mutta luovutti asemansa saatuaan tietää että hänen oppilaansa pakotettiin myöhemmin tappamaan maanmiehiään. Tämä oli nimittäin jyrkästi Togakure Ryun Lakien vastaista. 33s Sôke oli viimeinen Toda-perheen jäsen Togakure Ryun johdossa - ja vihittiin Tendai Shugendon apotiksi lähes tuhat vuotta munkki So-o:n unien jälkeen.

      "Violence is to be avoided, and Ninpo is Bujutsu"

      "Väkivaltaa vältetään; Ninjan taidot ovat Sodan taitoja"

      • Bujinkan Harrastaja

        Jos ninjat eivät olisi auttaneet salakuljettamaan Ieasu Tokugawaa mitkä hullut johtaisivat japania TÄMÄ ON IHAN TOTTA


    • ~Ninjatyttö~

      Olen, nuori 9 vuotias tyttö ja osaan voltin kärrynpyörän käsilläseisonnan ja sillan. Ja ihan koti harjoittelua. ^_^ noh käsillä seisonta on vaikeempi ja jaksan vain seistä käsillä 3 minuuttia. Osann aika hyvin niitä liikkeitä ja muita.
      Ne jotka haluavat ninjoiksi tai edes aloittelijoiksi, voitte harjoitella kotona. Pitäkää kiinni unelmasta.
      Minun täytyi hyväksyä että isomummini kuoli 82 vuotiaana sairaalassa muutamapäivä sitten. Hänellä oli syöpä maksassa ja verenmyrkytys. Tietysti järkytyin ja otan hautajaiset tosissani. Minun pitää vain hyväksyä se että hän kuoli. Tosi ninjat hyväksyvät haasteet.

    • ninja7

      itekki haluan ninjaksi se on mun unelma ja aion harjptella kunnolla niiin kauan et pääsen harrastaa ninjutsua

    • Anonyymi

      Katso American Ninja 1
      Siinä Michael Dudikoff kertoo kaiken..

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2779
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      370
      2645
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1818
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      142
      1687
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1462
    Aihe