aluenopeusrajoitus "päättyy"

1516

139

2731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeps. Hyvä että on tehty näin. Mikäs sinun kysymyksesi olikaan?

      • et näköjään taaskaan ymmärtänyt lukemaasi, kerros mistä tietää että on 40 alueella sen jälkeen kun 30 alue loppuu?


      • 1516 kirjoitti:

        et näköjään taaskaan ymmärtänyt lukemaasi, kerros mistä tietää että on 40 alueella sen jälkeen kun 30 alue loppuu?

        Vaihtoehtoja on kaksi:
        1) Olit 40 alueella ennen kun 30 alue alkoi ja 40 alue ei loppunut tai
        2) Siinä on liikennemerkki alueen alkamisesta.

        Jos näin ei ole, et myöskään ole sillä 40 alueella. Helppoa?


      • TheRat kirjoitti:

        Vaihtoehtoja on kaksi:
        1) Olit 40 alueella ennen kun 30 alue alkoi ja 40 alue ei loppunut tai
        2) Siinä on liikennemerkki alueen alkamisesta.

        Jos näin ei ole, et myöskään ole sillä 40 alueella. Helppoa?

        1 on joku oma keksimäsi juttu, koska 40 alue loppuu siinä kun 30 alue alkaa
        2 kuten näet kuvista niin siinä ei ole liikennemerkkiä että 40 alue alkaa


      • 1516 kirjoitti:

        1 on joku oma keksimäsi juttu, koska 40 alue loppuu siinä kun 30 alue alkaa
        2 kuten näet kuvista niin siinä ei ole liikennemerkkiä että 40 alue alkaa

        Näinpäs näyttääkin. Eli tuossa ei ole toista aluetta, vaan normaali 50 km/h rajoitus.


      • TheRat kirjoitti:

        Näinpäs näyttääkin. Eli tuossa ei ole toista aluetta, vaan normaali 50 km/h rajoitus.

        eli ne jotka tulevat tältä tieltä saavat ajaa 50 ja muut 40?


      • diipadaii

        Tuota Rastaantie 40-aluetta esittävä kuva on aivan tarpeeton, koska Luuvantieltä Rastaantielle tultaessa on Luuvantien päässä liikennemerkki nop.raj.alue 40 km/h.

        https://goo.gl/maps/3hSzq


      • diipadaii kirjoitti:

        Tuota Rastaantie 40-aluetta esittävä kuva on aivan tarpeeton, koska Luuvantieltä Rastaantielle tultaessa on Luuvantien päässä liikennemerkki nop.raj.alue 40 km/h.

        https://goo.gl/maps/3hSzq

        eli sillä osuudella ne jotka tulevat Luuvantie saavat ajaa 50, ja ne jotka ajavat toiseen suuntaan vain 40?


      • diipadaii
        1516 kirjoitti:

        eli sillä osuudella ne jotka tulevat Luuvantie saavat ajaa 50, ja ne jotka ajavat toiseen suuntaan vain 40?

        Näin se on siinä Luuvantien päässä, pikku pätkällä.
        Tuollaisia paikkoja, joissa on eri nopeusrajoitus tiellä eri suuntiin, on Suomi väärällään.


      • NäitähänRiittää

        Meilläpäin on yhdessä paikkaa taajaman ulkopuolella 50 km/h rajoitus ja kilometrin päässä 30 km/h aluerajoitus, no toiseen suuntaa vain 30 km/h alue päättyy, eli taajaman ulkopuolella 80 km/h sitten se "50n" osuus.
        Tuohon 30-alueelle on tehty vielä uusi läpiajettava tie, jos tulee sen kautta, olet taajamassa ja rajoitus on 60 km/h...

        Aiemmin oli paljon paikkoja, missä oli esim. 60 km/h rajoitusmerkki pari metriä ennen taajama päättyy merkkiä, no vaihtuihan saman tien 80 km/h...


      • JaSamaLevyPyörii

        Ja sinä yrität edelleen olla hauska??


      • Nolo1516

        1516, joskin eri nimimerkillä ihmetteli muutama vuosi sitten monessa eri ketjussa että miksi motarilla voi olla 60-rajoitus tarkoittaen Turusta Tampereelle lähtevän moottoritien alussa olevaa parinsadan metrin matkaa jossa 60km/h-rajoitus. Tämä siis aivan motarin alussa. 1516 ei mitenkään voinut ymmärtää miten sellainen rajoitus voi olla moottoritiellä.


      • Nolo1516 kirjoitti:

        1516, joskin eri nimimerkillä ihmetteli muutama vuosi sitten monessa eri ketjussa että miksi motarilla voi olla 60-rajoitus tarkoittaen Turusta Tampereelle lähtevän moottoritien alussa olevaa parinsadan metrin matkaa jossa 60km/h-rajoitus. Tämä siis aivan motarin alussa. 1516 ei mitenkään voinut ymmärtää miten sellainen rajoitus voi olla moottoritiellä.

        taisit olla itse se ihmettelijä, kun et liikennemerkkejäkään tunnista :D


      • taasko 1516 linkitti tänne kuvan sinulle tuntemattomasta liikennemerkistä :D


      • Nolo1516
        1516 kirjoitti:

        taisit olla itse se ihmettelijä, kun et liikennemerkkejäkään tunnista :D

        Mistä helvetistä sait kirjoituksestani päähäsi etten liikennemerkkejä tunnistaisi??? En maininnut sanallakaan yhdestäkään liikennemerkistä vaan kerroin että sinä ihmettelit taannoin miten motarilla voi olla 60km/h-rajoitus.


      • Nolo1516 kirjoitti:

        Mistä helvetistä sait kirjoituksestani päähäsi etten liikennemerkkejä tunnistaisi??? En maininnut sanallakaan yhdestäkään liikennemerkistä vaan kerroin että sinä ihmettelit taannoin miten motarilla voi olla 60km/h-rajoitus.

        ja minä mainitsin että sinä olit se ihmettelijä, myös tulet 1516n ketjuihin aina kirjoittamaan asiattomia viestejä kun ÄO:si ei riitä asialliseen keskusteluun :D


      • Nolo.1516
        1516 kirjoitti:

        ja minä mainitsin että sinä olit se ihmettelijä, myös tulet 1516n ketjuihin aina kirjoittamaan asiattomia viestejä kun ÄO:si ei riitä asialliseen keskusteluun :D

        Ja sinä et koskaan osallistu itse keskusteluun vaan alat väittämään täysin keskusteluun kuulumattomia asioita muista kirjoittajista. Jankkaat ja hoet samoja asioita ja aina asian vierestä. Älysi ei riitä suoraan keskusteluun eikä järkesi riitä myöskään vastaamaan suoriin kysymyksiin. Jopa Suoli24:n taso on sinulle liikaa.


      • Nolo.1516 kirjoitti:

        Ja sinä et koskaan osallistu itse keskusteluun vaan alat väittämään täysin keskusteluun kuulumattomia asioita muista kirjoittajista. Jankkaat ja hoet samoja asioita ja aina asian vierestä. Älysi ei riitä suoraan keskusteluun eikä järkesi riitä myöskään vastaamaan suoriin kysymyksiin. Jopa Suoli24:n taso on sinulle liikaa.

        kato kuka se tulikaan väittämään että muka 1516 ihmetteli jotain muutama vuosi sitten, 1516n taso on muutenkin sinulle liian korkea kun et ole kertaakaan asiallista viestiä 1516n ketjuun kirjoittanut :D


      • 1516 kirjoitti:

        et näköjään taaskaan ymmärtänyt lukemaasi, kerros mistä tietää että on 40 alueella sen jälkeen kun 30 alue loppuu?

        Menisikö näin.. Mikälin rajoituksen päätymisen jälkeen ei ole uutta rajoitusta, niin tässä kohtaa voisi olla yleinen taajamanopeus 50 km/h


      • delfin84 kirjoitti:

        Menisikö näin.. Mikälin rajoituksen päätymisen jälkeen ei ole uutta rajoitusta, niin tässä kohtaa voisi olla yleinen taajamanopeus 50 km/h

        niin eli sivutieltä tulevat saa ajaa 50 km/h mutta muut vain 40 km/h kun sivutien lopussa on 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki mut päätiellä on 40 nopeusrajoitusalue liikennemerkki :D


    • pihakatu

      Kylläpä täällä ollaan nopeusrajoituksista huolissaan kun käytännössä ajellaan rajoituksista huolimatta taajamassa 60 km tunnissa. Turha niitä rajoituksia on laittaa:(

      • Elävää_elämää

        No, toiset elävät oikeaa elämää, toisten elämä on Google Mapsin kuvien elämää.


      • luulen

        "Tähän käskettiin laittaa tällainen merkki"


      • Mitä_et_ymmärrä

        Tiellä on 40 nopeusrajoitus,taajamanopeus on 50 ja poikkeama pitää aina ilmoittaa tien alussa.


      • Mitä_et_ymmärrä kirjoitti:

        Tiellä on 40 nopeusrajoitus,taajamanopeus on 50 ja poikkeama pitää aina ilmoittaa tien alussa.

        kato kun sillä alueella on jo valmiiksi 40 aluerajoitus, niin mitä järkeä on laittaa sinne vielä 40 aluerajoitusmerkki, ja toiselta puolelta on vielä 40 päättyy, eli sitten saa ajaa 50 40 alueella??


      • Laajempi_näkökulma
        1516 kirjoitti:

        kato kun sillä alueella on jo valmiiksi 40 aluerajoitus, niin mitä järkeä on laittaa sinne vielä 40 aluerajoitusmerkki, ja toiselta puolelta on vielä 40 päättyy, eli sitten saa ajaa 50 40 alueella??

        Mitä jos laittaisit niitä googlemaps-linkkejä, niin muutkin voisivat tutkia kokonaisuutta eikä vain sinun näppäämää suppeaa näkymää? Noihin kysymyksiin voi olla useita hyviä vastauksia, joista ei ole tietoa kun näkee vain tarkasti rajatun poiminnan.


      • Laajempi_näkökulma kirjoitti:

        Mitä jos laittaisit niitä googlemaps-linkkejä, niin muutkin voisivat tutkia kokonaisuutta eikä vain sinun näppäämää suppeaa näkymää? Noihin kysymyksiin voi olla useita hyviä vastauksia, joista ei ole tietoa kun näkee vain tarkasti rajatun poiminnan.

        ole hyvä https://goo.gl/maps/PPbKQB5x8WR2


      • ei_muumeja_laaksossa

        Onko mitään järkeä laittaa kuvia, joihin on lisätty tekstiä, jostakin nopeusrajoitusalue-päättyy liikennemerkistä.


      • Taidat vain esitää nämäkin asiat vaikeammin , kuin mitä ne oikeasti ovat. Tulkinallisesti ovat helppoja, mutta kyllä osassa väkisinkin päätään joutunee hieraisemaan.


      • delfin84 kirjoitti:

        Taidat vain esitää nämäkin asiat vaikeammin , kuin mitä ne oikeasti ovat. Tulkinallisesti ovat helppoja, mutta kyllä osassa väkisinkin päätään joutunee hieraisemaan.

        en minä, vaan ne jotka ovat laittaneet sinne väärät liikennemerkit :D


      • delfin84
        1516 kirjoitti:

        en minä, vaan ne jotka ovat laittaneet sinne väärät liikennemerkit :D

        Tai sitten ovat unohdettuja, jotka aiheuttavat hämmennystä


      • delfin84 kirjoitti:

        Tai sitten ovat unohdettuja, jotka aiheuttavat hämmennystä

        niin pointti onkin siinä että nämä liikennemerkit ovat vääriä


      • 1516 kirjoitti:

        niin pointti onkin siinä että nämä liikennemerkit ovat vääriä

        Käytännössä ovathan ne.


    • Katuliitumaalari

      Taajamamerkki taarkoittaa noputta 50 km/h. Kun se 40 km/h aluerajoitus merkillä osoitetaan päätyväksi, on rajoitus 50 km/h ellei uudella merkillä ole jotain muuta määrätty. Ajoratamerkinnät voi jättää omaan arvoonsa. Nopeudet ilmoitetaan liikennemerkein ei katumaalauksina.


      • Ajoratamerkintä on yhtä pätevä kuin liikennemerkin osoittoama rajoitus.



      • Hyvin yksinkertaista.. Tässä tapauksessa nopeus on muutettu ajoratamerkinnällä alemmaksi. Näin ollen taajama-alueen yleisrajoitus ei ole voimassa


      • delfin84 kirjoitti:

        Hyvin yksinkertaista.. Tässä tapauksessa nopeus on muutettu ajoratamerkinnällä alemmaksi. Näin ollen taajama-alueen yleisrajoitus ei ole voimassa

        entäs tossa toisessa jossa se on muutettu ylemmäksi :D

        mut joka tapauksessa liikennemerkin ja maalauksen tulisi osoittaa samaa nopeutta eli maalaus on virheellinen


      • Ajoratamerkintä muutta nopeurajoituksen, jolloin sitä noudatetaan jotakossa ja vastaisuudessa kun palaat eli ajat vastakkaselta suunnalta on rajoitus silloin tuo 30, joka on merkitty ajorataankin.


      • delfin84 kirjoitti:

        Ajoratamerkintä muutta nopeurajoituksen, jolloin sitä noudatetaan jotakossa ja vastaisuudessa kun palaat eli ajat vastakkaselta suunnalta on rajoitus silloin tuo 30, joka on merkitty ajorataankin.

        ajoratamerkintä ei muuta mitään vaan sillä osoitetaan sama nopeusrajoitus kuin mitä on liikennemerkeilläkin osoitettu (eli tuossa esimerkissä 30 on maalattu oikein ja 40 väärin koska ollaan 30 rajoitusalueella)

        sitä paitsi talvella ajorata saattaa olla lumen peitossa eli ne maalaukset ei näy


      • 1516 kirjoitti:

        ajoratamerkintä ei muuta mitään vaan sillä osoitetaan sama nopeusrajoitus kuin mitä on liikennemerkeilläkin osoitettu (eli tuossa esimerkissä 30 on maalattu oikein ja 40 väärin koska ollaan 30 rajoitusalueella)

        sitä paitsi talvella ajorata saattaa olla lumen peitossa eli ne maalaukset ei näy

        Ajoratamerkintä on on yhtä pätevä kuin liikennemerkkikin. Ja ajoratamerkinnällä voidaan siis muuttaa nopeusrajoitus siinä missä liikennemerkilläkin..


      • delfin84 kirjoitti:

        Ajoratamerkintä on on yhtä pätevä kuin liikennemerkkikin. Ja ajoratamerkinnällä voidaan siis muuttaa nopeusrajoitus siinä missä liikennemerkilläkin..

        niin jos on ajoratamerkintä ja liikennemerkki niin sitten muuttaa, muuten ei


      • 1516 kirjoitti:

        niin jos on ajoratamerkintä ja liikennemerkki niin sitten muuttaa, muuten ei

        Edelleen ajoratamerkintä on yhtä pätevä siinä, missä liikennemerkkikin.. Esimerkiksi ohituskielto voidaan osoittaa keltaisella yhtäjaksoisella viivalla ilman erillistä ohistukieltoa osoittavaa liikennemerkkiä. Mikäli ajokielto osoitetaan merkillä, on myös kaistan sisäpuolella tapahtuva ohittaminenkin kielletty.

        Eli ajoramerkinnöillä voidaa ohjata liikennettä ilman liikennemerkkiäkin, koska ne ovat yhtä päteviä, kuin liikennemerkitkin. Myös nopeusrajoitus taajamassa tai kantatiellä voidaa muuttaa ajoratamerkinnällä ilman nopeusrajoitusta muuttavaa liikennemerkkiä. Yksinkertaista, toisin on ilmeisesti sinun kohdalla.


      • selvyyden_vuoksi
        delfin84 kirjoitti:

        Ajoratamerkintä on yhtä pätevä kuin liikennemerkin osoittoama rajoitus.

        Ei muuten ole.

        "Liikennemerkin vaikutuksen tehostamiseksi tai selventämiseksi voidaan käyttää seuraavia valkoisia tiemerkintöjä:
        -jalankulkuliikenteelle tarkoitettu tienosa
        -polkupyöräliikenteelle tarkoitettu tienosa
        - ...
        -nopeusrajoitus
        -..."
        (TielA 45§)

        Katuun maalattu nopeusrajoitus on siis tehoste, ei määrävä merkki.

        Nopeusrajoitus merkitään nopeusrajoitusta osoittavalla merkillä. Se päättyy (EI risteykseen, vaan) seuraavaan nopeusrajoitusta osoittavaan merkkiin. Niitä ovat seuraava nopeusrajoitus, nopeusrajoitus päättyy, nopeusrajoitusalue, pihakatu ja kävelykatu. Taajamamerkki päättää myös rajoituksen ja vaihtaa sen arvoksi 50km/h, ellei "välittömästi sen jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu muuta rajoitusta."

        Nopeusrajoitusalue-merkin vaikutus päättyy vain vastaavaa nopeutta osoittavalla nopeusrajoitusalue päättyy -liikennemerkillä. Alueen sisällä voidaan määrätä muuta nopeusrajoitus- tai nopeusrajoitusalue -merkillä, tai pihakatu/kävelykatu-merkillä. Näistä vain uusi nopeusrajoitusalue-merkki päättää aiemman nopeusrajoitusalueen. (TielA 16§, merkki 363 ja 364)

        Siinä "1516" on oikeassa, että 40km/h aluerajoituksen _sisään_ merkattu 30km/h -rajoitusalue päättyy väärin, jos sitä ei seuraa uusi 40km/h-aluerjoitusmerkki.

        Kaikki muu on taas vähän sitä-sun-tätä ja otettava viihteenä, jos jotenkin...


      • Niin ikään rajoitus päättyy risteykseen..


      • ei nopeusrajoitusALUE pääty risteykseen vaan nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkkiin :D


      • Kyllä itseasiassa päättyy, ellei sitä erikseen ole liikennemerkillä jatkettu, näin mm. lukee tieliikennelainsäädännössä.


      • delfin84 kirjoitti:

        Kyllä itseasiassa päättyy, ellei sitä erikseen ole liikennemerkillä jatkettu, näin mm. lukee tieliikennelainsäädännössä.

        eihän lue, nopeusrajoitusALUE jatkuu niin kauan kunnes on nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki


      • 1516 kirjoitti:

        eihän lue, nopeusrajoitusALUE jatkuu niin kauan kunnes on nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki

        Nopeusrajotus päättyy seuraavaan risteykseen, ellei sitä ole liikennemerkillä jatkettu risteyksen jälkeen tai muutettu liikennemerkein muuksi. Tuo nyt on selvääkin selvempi juttu. Miksi siitä pitää tehdä niin vaikeaselkoinen?


      • delfin84 kirjoitti:

        Nopeusrajotus päättyy seuraavaan risteykseen, ellei sitä ole liikennemerkillä jatkettu risteyksen jälkeen tai muutettu liikennemerkein muuksi. Tuo nyt on selvääkin selvempi juttu. Miksi siitä pitää tehdä niin vaikeaselkoinen?

        nopeusrajoitusALUE ei pääty seuravaan risteykseen, vaan nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkkiin, sen takia se onkin nopeusrajoitusALUE ettei tarvitsisi laittaa nopeusrajoitus liikennemerkkejä joka risteyksen jälkeen

        muuten se tavallinen nopeusrajoituskaan ei pääty risteykseen http://www.heikniemi.fi/lakiblogi/archives/000125.html


      • Jos rajoitusta ei erikseen päätetä liikennemerkillä päättyy se seuraavaan risteykseen, ellei sitä ole liikennemerkein risteyksen jäkeen jatkettu... Ei voi olla niin vaikeaa. Joillekin näköjään voi ja sinä tunnut olevan yksi siihen ryhmään kuuluva.


      • delfin84 kirjoitti:

        Jos rajoitusta ei erikseen päätetä liikennemerkillä päättyy se seuraavaan risteykseen, ellei sitä ole liikennemerkein risteyksen jäkeen jatkettu... Ei voi olla niin vaikeaa. Joillekin näköjään voi ja sinä tunnut olevan yksi siihen ryhmään kuuluva.

        et taida ymmärtää mitä eroa on nopeusrajoitus liikennemerkillä ja nopeusrajoitusALUE liikennemerkillä :D


      • Kyllä ymmärrän ja paremmin kuin luuletkaan.


      • delfin84 kirjoitti:

        Kyllä ymmärrän ja paremmin kuin luuletkaan.

        miksi sitten väität että nopeusrajoitusalue päättyy risteykseen?


      • 1516 kirjoitti:

        miksi sitten väität että nopeusrajoitusalue päättyy risteykseen?

        KOSKA SE LUKEE LAINSÄÄDÄNNÖSSÄ!! Eli rajoitus päättyy seuraavan päätien risteykseen ELLEI sitä ERIKSEEN liikennemerkillä jatketa!.


      • delfin84 kirjoitti:

        KOSKA SE LUKEE LAINSÄÄDÄNNÖSSÄ!! Eli rajoitus päättyy seuraavan päätien risteykseen ELLEI sitä ERIKSEEN liikennemerkillä jatketa!.

        laita nyt vielä linkki missä noin lukee :D


      • A_pu_va
        delfin84 kirjoitti:

        Nopeusrajotus päättyy seuraavaan risteykseen, ellei sitä ole liikennemerkillä jatkettu risteyksen jälkeen tai muutettu liikennemerkein muuksi. Tuo nyt on selvääkin selvempi juttu. Miksi siitä pitää tehdä niin vaikeaselkoinen?

        Älä hyvä ihminen levitä tuollaisia. Joku vielä uskoo.

        TielA 16§: "Merkki 361 (nopeusrajoitus)

        Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa. Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin 361, 363, 572, 573 tai 575 saakka. Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin 571, jollei välittömästi merkin 571 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta."

        Missä tuossa sanotaan, että rajoitus päättyy risteykseen?

        Nopeusrajoitusalue on sitten ihan oma juttunsa. Se päättyy vain nopeusrajoitusalue päättyy- merkkiin tai toiseen aluenopeusrajoitukseen. Sama pykälä, merkit 363 ja 364.


      • Rajoitus päättyy risteykseen.. ei mitään erikoista.


      • delfin84 kirjoitti:

        Rajoitus päättyy risteykseen.. ei mitään erikoista.

        niin paljonko tuon liikennemerkin jälkeen saa ajaa? kun se on taajaman ulkopuolella ja siellä on 80 yleisrajoitus, mutta tuolla päätiellä on 50 nopeusrajoitusalue, mut sivutieltä tuleva ei voi tietää sitä kun siellä ei ole 50 nopeusrajoitusalue alkaa liikennemerkkiä vaan 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki


      • Kieltämättä hyvä pointti. Hmm.. Toki tuossa voisi soveltaa taajaman ulkopuolella olevaa yleistä nopeusrajoitusta, kunnes liikennemerkilla muuta tarkoitetaan.


      • depressiossa_oleva

        Jaaha, maaninen vaihe meneillään. No, se menee aikanaan ohi.


      • depressiossa_oleva kirjoitti:

        Jaaha, maaninen vaihe meneillään. No, se menee aikanaan ohi.

        harmittaako, kun et tiedä mitä liikennemerkit tarkoittavat? :D


      • diiiiipadaiii

      • diiiiipadaiii kirjoitti:

        Eikös tuo Veikkolakin ole Kirkkonummella?

        sanoinko ettei ole? :D


      • diiiipadaiii
        1516 kirjoitti:

        sanoinko ettei ole? :D

        Et, enkä edes väittänyt sinun sanoneen että ei olisi. Esitin asiallisen kysymyksen, voitko kertoa asiallisen vastauksen?


      • diiiipadaiii kirjoitti:

        Et, enkä edes väittänyt sinun sanoneen että ei olisi. Esitin asiallisen kysymyksen, voitko kertoa asiallisen vastauksen?

        joo on Veikkola Kirkkonummella :D


      • harmi ettei sielläkään osata käyttää näitä liikennemerkkejä oikein :D


      • pussissa

        kun yksi rajoitusalue loppuu, voi alkaa toinen rajoitusalue. ihan normaalia ja joka päivä noita rajoituksia ym. liikennemerkkejä tulee vastaan. =)


      • pussissa kirjoitti:

        kun yksi rajoitusalue loppuu, voi alkaa toinen rajoitusalue. ihan normaalia ja joka päivä noita rajoituksia ym. liikennemerkkejä tulee vastaan. =)

        niin kerro mistä voi tietää että alkaa 40 nopeusrajoitusalue jos on liikennemerkki 20 nopeusrajoitusalue päättyy? kun tuollaisen liikennemerkin jälkeen on 50 yleisrajoitus (jos se on siis asetettu oikein)


      • pussissa
        1516 kirjoitti:

        niin kerro mistä voi tietää että alkaa 40 nopeusrajoitusalue jos on liikennemerkki 20 nopeusrajoitusalue päättyy? kun tuollaisen liikennemerkin jälkeen on 50 yleisrajoitus (jos se on siis asetettu oikein)

        En tiedä, paikka ei ole minulle tuttu. Kerro sinä että mistä sen tietää, kun jostain näköjään tiedät että alkaa 40 alue.


      • pussissa kirjoitti:

        En tiedä, paikka ei ole minulle tuttu. Kerro sinä että mistä sen tietää, kun jostain näköjään tiedät että alkaa 40 alue.

        kun tulee tuonne liikenneympyrään toisesta suunnasta niin siellä on ollut aikaisemmin 40 nopeusrajoitusalue alkaa liikennemerkki (se liikenneympyrä on siis 40 nopeusrajoitusalueella)

        paikka kartalla https://goo.gl/maps/m54HsWaSuhy



      • autoilia

        ihan normaali tilanne, noitahan löytyy. Ei mitään epäselvyyttä nopeusrajoituksen suhteen. =D


      • tättärää.pippijuu
        autoilia kirjoitti:

        ihan normaali tilanne, noitahan löytyy. Ei mitään epäselvyyttä nopeusrajoituksen suhteen. =D

        Ei olekaan mitään epäselvyyttä, taajamassa kun ollaan on nopeusrajoitus 50 km/h.
        Merkkien asettaja on kuitenkin sitä mieltä että se on 40 km/h.


      • autoilia kirjoitti:

        ihan normaali tilanne, noitahan löytyy. Ei mitään epäselvyyttä nopeusrajoituksen suhteen. =D

        niin et näköjään tiedä mitä liikennemerkit tarkoittavat, kato kun 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkin jälkeen on 50 km/h rajoitus mutta siellä onkin 40 km/h rajoitus :D


      • tättärää.pippijuu kirjoitti:

        Ei olekaan mitään epäselvyyttä, taajamassa kun ollaan on nopeusrajoitus 50 km/h.
        Merkkien asettaja on kuitenkin sitä mieltä että se on 40 km/h.

        niin kerro mistä tuossa voi tietää että on 40 km/h rajoitus? kun siellä ei ole sellaista liikennemerkkiä vaan on 30 km/h nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki


      • En jaksanut alkaa etsiä, mihin säädökseen tuo merkintä "30-nopeusrajoitusalue päättyy" perustuu, mutta kuntaliiton ohjeissa liikennemerkkien käytöstä todetaan, että merkkiä voidaan käyttää, jos merkin jälkeinen nopeusrajoitus on taajamassa pienempi kuin 50 km/h, ja meidän nopeusrajoitusjärjestelmässämme on vain yksi tuollainen rajoitus, eli 40 km/h.


      • ich-bin kirjoitti:

        En jaksanut alkaa etsiä, mihin säädökseen tuo merkintä "30-nopeusrajoitusalue päättyy" perustuu, mutta kuntaliiton ohjeissa liikennemerkkien käytöstä todetaan, että merkkiä voidaan käyttää, jos merkin jälkeinen nopeusrajoitus on taajamassa pienempi kuin 50 km/h, ja meidän nopeusrajoitusjärjestelmässämme on vain yksi tuollainen rajoitus, eli 40 km/h.

        niin mistä voi tietää onko se 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki asetettu oikein ja sen jälkeen on 50 yleisrajoitus vai onko asetettu väärin ja silloin on 40 aluerajoitus?


      • 1516 kirjoitti:

        niin mistä voi tietää onko se 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki asetettu oikein ja sen jälkeen on 50 yleisrajoitus vai onko asetettu väärin ja silloin on 40 aluerajoitus?

        En ainakaan minä, jollakin paikkakunnalla ajellessani, lähde kunnanvirastoihin varmistamaan, että kaikki liikennemerkit ovat oikein asetettuja, vaan uskon, että on toimittu säädösten mukaan, ja tieliikennelakia noudattaen.
        "51 §
        Liikenteen ohjauslaitteen asettaminen
        Liikenteen ohjauslaitteen asettaa maantielle tienpitoviranomainen. Kunta asettaa liikenteen ohjauslaitteen kadulle, rakennuskaavatielle, torille ja muulle vastaavanlaiselle liikennealueelle. Ennen pysyväksi tarkoitetun liikenteen ohjauslaitteen asettamista kunnan on varattava poliisille tilaisuus antaa lausuntonsa asiassa."
        Raskaaksi tämä elämä menisi, jos kaikkea epäilisi.
        Joillakin toki on pakkomielteensä.


      • ich-bin kirjoitti:

        En ainakaan minä, jollakin paikkakunnalla ajellessani, lähde kunnanvirastoihin varmistamaan, että kaikki liikennemerkit ovat oikein asetettuja, vaan uskon, että on toimittu säädösten mukaan, ja tieliikennelakia noudattaen.
        "51 §
        Liikenteen ohjauslaitteen asettaminen
        Liikenteen ohjauslaitteen asettaa maantielle tienpitoviranomainen. Kunta asettaa liikenteen ohjauslaitteen kadulle, rakennuskaavatielle, torille ja muulle vastaavanlaiselle liikennealueelle. Ennen pysyväksi tarkoitetun liikenteen ohjauslaitteen asettamista kunnan on varattava poliisille tilaisuus antaa lausuntonsa asiassa."
        Raskaaksi tämä elämä menisi, jos kaikkea epäilisi.
        Joillakin toki on pakkomielteensä.

        et kertonut mistä voi tietää että 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkin jälkeen on 40 nopeusrajoitusalue eikä 50 yleisrajoitus?


      • autoilia
        1516 kirjoitti:

        niin et näköjään tiedä mitä liikennemerkit tarkoittavat, kato kun 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkin jälkeen on 50 km/h rajoitus mutta siellä onkin 40 km/h rajoitus :D

        Niin tiedän kyllä mitä liikennemerkit tarkoittavat, toisin kun valehtelit. Kyllä, jos ei merkeillä toisin ilmoiteta on kyseessä 50km/h rajoitus. Mutta jos siellä onkin 40km/h rajoitus, sitä en voi kuvan perusteella tietää. Mistä muuten tiedät että siellä on 40km/h rajoitus? =D


      • autoilia kirjoitti:

        Niin tiedän kyllä mitä liikennemerkit tarkoittavat, toisin kun valehtelit. Kyllä, jos ei merkeillä toisin ilmoiteta on kyseessä 50km/h rajoitus. Mutta jos siellä onkin 40km/h rajoitus, sitä en voi kuvan perusteella tietää. Mistä muuten tiedät että siellä on 40km/h rajoitus? =D

        et näköjään tiedä kun tuollaisia kirjoittelet :D nå joka tapauksessa siinä ensimmäisessä linkissä kun kääntyy vasemmalle niin siellä on 40 nopeusrajoitusalue päättyy liiikennemerkki (ja 40 nopeusrajoitusalue alkaa liikennemerkki vastaantulijoille)


      • autoilia
        1516 kirjoitti:

        et näköjään tiedä kun tuollaisia kirjoittelet :D nå joka tapauksessa siinä ensimmäisessä linkissä kun kääntyy vasemmalle niin siellä on 40 nopeusrajoitusalue päättyy liiikennemerkki (ja 40 nopeusrajoitusalue alkaa liikennemerkki vastaantulijoille)

        no sittenhän on. =D On se vaan hassua kun et ymmärrä liikennemerkeistä mitään. =D


      • SianSaksaako
        autoilia kirjoitti:

        no sittenhän on. =D On se vaan hassua kun et ymmärrä liikennemerkeistä mitään. =D

        Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä kieltä nimimerkkisi on? Suomenkieltä ei ainakaan.


      • autoilia
        SianSaksaako kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä kieltä nimimerkkisi on? Suomenkieltä ei ainakaan.

        Kuinka idiootti olet, kun et Suomen kieltä ymmärrä? Ja voisitko edes pysyä aiheessa?


      • HalauatkoKuolla
        SianSaksaako kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä kieltä nimimerkkisi on? Suomenkieltä ei ainakaan.

        ottaako päähän qu et tiedä yhdenkään liikennemerkin tarkoitusta? =D


      • autoilia kirjoitti:

        no sittenhän on. =D On se vaan hassua kun et ymmärrä liikennemerkeistä mitään. =D

        ei vaan minä ymmärrän ja sinä et, kuten olet tässäkin keskustelussa osoittanut :D


      • tättärää.pippijuu
        1516 kirjoitti:

        et kertonut mistä voi tietää että 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkin jälkeen on 40 nopeusrajoitusalue eikä 50 yleisrajoitus?

        Mistä tietää, että sen jälkeen olisi yleisrajoitus 50 km/h?


      • Autoili_ja
        autoilia kirjoitti:

        Kuinka idiootti olet, kun et Suomen kieltä ymmärrä? Ja voisitko edes pysyä aiheessa?

        Onko nimimerkkisi Autoilia samantyyppinen kuin käveliä, juoksia, hyppiä, huutaa, myyiä, soutaa vai peräti opettaa? Autoilijan ymmärrän. Se on ihminen joka ajaa autoa.


      • AlkeetkinHukassa
        Autoili_ja kirjoitti:

        Onko nimimerkkisi Autoilia samantyyppinen kuin käveliä, juoksia, hyppiä, huutaa, myyiä, soutaa vai peräti opettaa? Autoilijan ymmärrän. Se on ihminen joka ajaa autoa.

        Ei kaikilta onnistu edes kirjoittamisen alkeet. J-kirjaimen käyttö autoilija-sanassa ei kaikilta onnistu. Ei kävelijä, hyppijä, huutaja tai juoksija. On vain käveliää, huutaa tai juoksiaa.


      • tättärää.pippijuu kirjoitti:

        Mistä tietää, että sen jälkeen olisi yleisrajoitus 50 km/h?

        nå jos tietää mitä liikennemerkit tarkoittavat niin tietää :D


    • SekavatRajoitukset

      Kun Mänsälässä tulee teollisuusalueelta (tanssilavalta) vanhalle 4-tielle niin on merkki taajama loppuu ja samassa kohtaa merkki 40 km/h alue loppuu. Siis saan ajaa vanhalla 4-tiellä 80 km/h koska olen maaseudulla ja ilman mitään erillistä nopeusrajoitusmekkiä!! Mutta ne jotka ajavat sitä vanhaa 4-tietä suoraan suuntaan tai toiseen, ajavat 60 km/h rajoitusmerkkien mukaan.

      • Muuallaki

        Tuollaisia paikkoja on muuallakin. Oletusarvoisesti taajaman ulkopuolella 80 km/h mutta on merkillä rajoitettu 60 km/h. Sitä 60 km/h merkkiä ei kuitenkaan ole kaikista yleisen tien risteyksistä sille tielle tullessa. Niinpä päätietä ajavat ovat nähneet 60 km/h merkin mutta sivusta tulleet eivät. Taitaa olla parasta pitää videokameraa tuulilasissa jotta voi näyttää tuomarille mikä oli viimeisin nopeutta rajoittava merkki sillä reitillä jota juuri on ajettu.


    • tättärää.pippijuu

      Noin ne merkit ovat olleet vuosikymmenet. Ongelma lienee siinä, että siinä kohdassa tienpitäjä vaihtuu.

      • oletko siis vihdoinkin ymmärtänyt että nämä liikennemerkit ei ole asetettu oikein :D


    • tässäkin on 30 nopeusrajoitusalue alkaa liikennemerkki mutta toiseen suuntaan ei ole 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkkiä https://goo.gl/maps/7KxuNXJjZeq

      • ValtavanMielenkiintoista




      • tarkistitko

        Kuva näkyy olevan vuodelta 2011, eikö tota ole korjattu vieläkään?

        Oikeastaan tosta on kuitenkin vain hyötyä, sieltä tulemalla saat ajaa 50km/h.


      • tarkistitko kirjoitti:

        Kuva näkyy olevan vuodelta 2011, eikö tota ole korjattu vieläkään?

        Oikeastaan tosta on kuitenkin vain hyötyä, sieltä tulemalla saat ajaa 50km/h.

        luultavasti ei ole, nå voit käydä tarkistamassa :D


    • LääkkeetKohdillaanko

      Mulla rupee seisoon ku mä luen näitä leperryksiänne. On ne niin akkamaisii juttui. Menkää johonki Vauva.fi tai vastaavaan, siellä on teille nuijille seuraa.
      Ajakaa nyt vaan niillä autoillanne, ja jättäkää pilkunpainaminen virkamiehille.
      Oletteko homoseksualisteja?

    • pihalla.kuin.lumiukko

      Otetaan tänne loppuun esimerkkinä siitä, miten pihalla delfin84 on liikenteenohjauslaitteista:
      Edelleen ajoratamerkintä on yhtä pätevä siinä, missä liikennemerkkikin.. Esimerkiksi ohituskielto voidaan osoittaa keltaisella yhtäjaksoisella viivalla ilman erillistä ohistukieltoa osoittavaa liikennemerkkiä. Mikäli ajokielto osoitetaan merkillä, on myös kaistan sisäpuolella tapahtuva ohittaminenkin kielletty.

      Eli ajoramerkinnöillä voidaa ohjata liikennettä ilman liikennemerkkiäkin, koska ne ovat yhtä päteviä, kuin liikennemerkitkin. Myös nopeusrajoitus taajamassa tai kantatiellä voidaa muuttaa ajoratamerkinnällä ilman nopeusrajoitusta muuttavaa liikennemerkkiä. Yksinkertaista, toisin on ilmeisesti sinun kohdalla.

      • Just_joo

        Pihallapa hyvinkin.

        Otapa nyt Tieliikenneasetus ja lue ihan rauhassa. Sieltä saat selville, että osa tiemerkinnöistä on velvoittavia ja osa on "voidaan tehostaa tai selventää liikennemerkin vaikutusta"-tyyppisiä infomerkintöjä. Niillä EI ole mitään muuta kuin infomerkitystä ilman liikennemerkkiä.

        Kannattaa tarkistaa faktat ennen kovin tomeraa väittämistä.



      • Hanki_elämä
        1516 kirjoitti:

        vielä yx sellainen https://goo.gl/maps/7h5ra1w8hPJ2

        Kun sulla tuntuu tuota energiaa riittävän niin mitä jos lähettelisit noita havaintoja kuntiin? Täällä niillä saat aikaan vain vaivautunutta hymyilyä.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1960
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe