Valehtelu viljelijöiden eläkkeista soisi loppuvan.

Valehtelukansanhuvi

Palkansaajat maksavat eläkevakuutusmaksua keskimäärin viisi prosenttia palkastaan. Kolme neljäsosaa palkansaajien eläkemaksusta maksaa työnantaja. Viljelijät maksavat vakuutusmaksua keskimäärin 24 prosenttia laskennallisesta yrittäjätulostaan, siis tuplasti palkansaajiin nähden.
Tällä hetkellä viljelijöiden alkavat vanhuuseläkkeet ovat keskimäärin 750 euroa kuukaudessa, kun palkansaajien keskimääräinen eläke on 1300 euroa kuukaudessa. Suuria syitä viljelijöiden eläkejärjestelmän kadehtimiseen ei siten ole.

20

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikamoisia

      pullasorsia nuo duunarit, pitää ottaa mallia..

      • Jussi.ja.leena

        minä saan 4 700 kk, en valehtele, annoin tilani 56v iässä


      • Jussi.ja.leena
        Jussi.ja.leena kirjoitti:

        minä saan 4 700 kk, en valehtele, annoin tilani 56v iässä

        siis yhteinen eläkkeemme


      • Kiinnostaakovasti

        ammattisi, lääkärikö ?


    • upr

      Pienet tämänhetkiset viljelijäeläkkeet johtuvat, siitä että ikäluokka joka on jäänyt tai jäämässä eläkkeelle on enempi pientilallisia, joilla on ja oli pienet työtulot. Tulevaisuuden viljelijäeläkeläiset ovat pääasiassa suurtilallisia ja heillä työtulokin on suurempi, joten eläkekin tulee olemaan suurempi.

      • Pitääkö

        heitä kadehtia ?


      • Sosialistien

        mielestä pitää !


    • Kepuvaleet

      Kyllä loisiviljelijät maksaa vain muruja eläkemaksuista. Valtio 75%.viljelijät on eläkeloisia. Avajatollo jaksaa valehdella täällä. Myös työnantajanmaksu kuuluu palkansaajan maksuihin, loisikepu!

      • Entäsnämä

        Valtion eläkkeet

        Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 2 684 808 000
        Kunnan, seurakunnan ja yksityisen palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet, perhe-eläkkeet sekä valtionapulaitosten vastaavat eläkkeet 1 078 617 000
        Kansanedustajien eläkkeet ja perhe-eläkkeet 12 798 000
        Liikelaitosten ja liiketoimintaa harjoittavien valtion virastojen ja laitosten eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 49 151 000
        Valtion eläketurvan piiriin kuuluville henkilöille myönnetyt kuntoutusetuudet 3200 000
        15. Eläkkeet (arviomääräraha)
        Momentille myönnetään 3 828 574 000 euroa".
        http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2011/he_2011.html
        Tälle vuodelle yli nelja miljardia ja siinä on vain valrtion maksamat, kuntapuolelta tulee toinen mokoma..
        Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 4 098 663 000


      • 10miljardia

        on paljon rahaa.


    • Palkansaajien eläkkeet ovat myöhennettyä palkanmaksua. Eläkkeiden kustannukset perustuvat työantajien ja työntekijöiden keskinäisiin sopimuksiin. Veronmaksajien kukkarolla ei käydä, ellei julkinen sektori ole työantajaominaisuudessa mukana.

      Maatalousyrittäjien eläkkeet maksaa sen sijaan pääosaltaan veronmaksaja. Tässä on se suuri ero. Se miten eläkkeiden maksatus työsuhteissa jakaantuu työantajan ja palkansaajien kesken on sivuseikka. Koko osuus voidaan tarvittaessa panna palkansaajien maksettavaksi, jos palkkoja nostetaan vastaava määrä. Tai vastaavasti palkkoja on mahdollista alentaa, jos työnantaja hoitaa kaikki eläkemaksut.

      • Täällähän_se

        tulonsiirtoelätti taas valehtelee korvat heiluen. Muka myöhennettyä palkanmaksua, sinunkin maksamat eläkemarkat olet sinäkin paska syönyt jo aikapäiviä. Nykyiset veronmaksajat maksavat joka ainoan lantin jonka sinäkin saat kotona istumisesta.

        Vittu mitä itsepetosta. On palkat tosi myöhässä...


      • juuripajuu
        Täällähän_se kirjoitti:

        tulonsiirtoelätti taas valehtelee korvat heiluen. Muka myöhennettyä palkanmaksua, sinunkin maksamat eläkemarkat olet sinäkin paska syönyt jo aikapäiviä. Nykyiset veronmaksajat maksavat joka ainoan lantin jonka sinäkin saat kotona istumisesta.

        Vittu mitä itsepetosta. On palkat tosi myöhässä...

        Juuripa noin, ei tuokaan tulonsiirtoelätti Mielipidepankki ole maksanut eläkkeistään penniäkään mutta on kukkona tunkiolla sähläämässä muiden itsensä maksamia eläkkeitä.


    • ”Palkansaajien eläkkeet ovat myöhennettyä palkanmaksua. Eläkkeiden kustannukset perustuvat työantajien ja työntekijöiden keskinäisiin sopimuksiin.” - Mielipidepankki

      Nimimerkki Mielipidepankki sanoo niin kuin asia on. Eivät työnantajat todellakaan hyvää hyvyyttään työntekijöidensä eläkemaksuja maksele, kyllä siihen rahat on saatu työntekijän tekemällä työllä.

      On sinänsä lähtökohtaisesti väärin verrata palkansaajien ja maanviljelijöiden työeläkejärjestelmiä toisiinsa, niin paljon erilaiset ne ovat. Jos hieman tarkemmin asiaa tarkastelee, niin havaitsee, ettei
      MyEL (maanviljelijäin työeläke) oikeastaan mikään työeläke ole. Kun esimerkiksi TyEL –eläkemaksukorvaukset kyetään hoitamaan oman porukan kesken ilman ruinaamista rahaa ensimmäistä senttiäkään veronmaksajilta, niin vastaavasti MyEL –korvauksista maksetaan 78 % yhteiskuntamme yhteisistä verovaroista. Sosiaalitukea MyEL ennemmin on kuin työeläke. Jo tänä päivänä valtion kassasta viljelijöille maksettavat eläkekorvaukset kohoavat suuruudeltaan lähes miljardiin euroon. Se on hirvittävän suuri rahamäärä. Esimerkiksi koko Suomen poliisitoimen kustantaminen maksaa vähemmän kuin korvaukset viljelijäeläkeläisille.

      Olisi oikein lakkauttaa MELA, lopettaa MyEL ja siirtää maanviljelijät kansaneläkkeen piiriin, samaan joukkoon muiden vähäosaisten kanssa, jotka eivät kykene työeläkettään itse kustantamaan.

      Maanviljelijä on parasiitti koko aktiivielämänsä ajan ja emäloinen eläkkeelle jäätyään.

      • Megaloomanista

        Valehtelu viljelijän eläkkeistä megaloomanisissa

        Viljelijöiden eläköitymisestä on ihmeellistä vääntöä eduskuntaa myöten, tosiasiassa viljelijöillä ei ole mitään erikoisetuja eläkkeelle jäämisen suhteen. Tämän paivän viljelijät maksaa itse eläkkeensä ja valtion osallistuminen eläkkeisiin johtuu valtion toimista ja on siirtymäkauden ilmiö. joka poistuu hyvinkin nopeasti. Erikoiseläke järjestelyjä on joka alalla, myös viljelijöillä.

        "19000€ vuodessa ansaitseva viljelijä maksaa tuon 10,2% prosentin mukaan MYEL maksuja vuodessa 2000€, ja jos hän olisi maatalousyrittäjänä 40 vuotta, siitä kertyisi 80000€. Jos nyt tuo MYEL eläke olis tuo380€/kk, ja vuodessa se tekisi 4500€, kestäisi hänen maksamansa eläkemaksut saada eläkkeenä takaisin noin 18 vuotta. Jos ikä on 61 vuotta, olisi hän 79 vuotias, joka taitaa olla suomessa aika lähellä keskimääräistä elinikää.
        Tuon viljelijän keskimääräisen eläköitymisiän voi tarkistaa melan sivuilta."


        Valtion eläkkeet

        Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 2 684 808 000
        Kunnan, seurakunnan ja yksityisen palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet, perhe-eläkkeet sekä valtionapulaitosten vastaavat eläkkeet 1 078 617 000
        Kansanedustajien eläkkeet ja perhe-eläkkeet 12 798 000
        Liikelaitosten ja liiketoimintaa harjoittavien valtion virastojen ja laitosten eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 49 151 000
        Valtion eläketurvan piiriin kuuluville henkilöille myönnetyt kuntoutusetuudet 3200 000
        15. Eläkkeet (arviomääräraha)
        Momentille myönnetään 3 828 574 000 euroa".
        http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2011/he_2011.html
        Tälle vuodelle yli nelja miljardia ja siinä on vain valrtion maksamat, kuntapuolelta tulee toinen mokoma..
        Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 4 098 663 000


    • maksutainahinnoissa

      Nehän on ne yritystenkin eläkemaksut tuotteiden hinnoissa , joten ihan turhaa valitusta. Veronmaksajat maksaa työntekijöiden eläkkeistäkin suurimman osan kohonneissa hinnoissa.

      Ei harmita yhtään sen enempää osallistua maanviljelijöidenkään eläkemaksuun , kuin maksaa korkeita hintoja palveluista ja tavaroista, jotka on tuotettu kalliiden työvoimakustannusten avulla.

      • Aivanoikein

        viljelijät maksavat satoja miljoonia muden tulonsaajaryhmien eläkkeita ostaessaa tuotantopanoksia..


    • ”maksutainahinnoissa” –nimimerkki suoltaa tyypillisesti vailla järkeä olevan debiilin tavoin epätotuuttaan, jonka mukaan ”Veronmaksajat maksaa työntekijöiden eläkkeistäkin suurimman osan kohonneissa hinnoissa.” Tämähän ei pidä paikkaansa.

      Kuluttajahintoihin on luonnollisesti leivottu mukaan myös hyödykkeen tuottamiseen tarvittujen työntekijöiden eläkekorvaukset, mutta siinähän on kysymys vapaaehtoisesta maksusta, jonka
      k u l u t t a j a maksaa hyödykkeen saadakseen. Eikä hän sitä veronmaksajan roolissa tee. Kun maanviljelijäin ns. työeläkekorvauksista 78 % maksetaan yhteiskunnan varoista, niin silloin voidaan sanoa, että veronmaksajat maksavat. Ja raskaasti maksavatkin. Liki miljardi euroa vuodessa.

      Tiesittekö muuten, että maanviljelijäin luopumistukieläke maksetaan sataprosenttisesti valtion varoista. Satoja miljoonia euroja vuodessa sekin.

      Maanviljelijä on parasiitti aktiivielämänsä aikaan, emäloinen eläkkeelle jäätyään.
      ”maksutainahinnoissa” –nimimerkki suoltaa tyypillisesti vailla järkeä olevan debiilin tavoin epätotuuttaan, jonka mukaan ”Veronmaksajat maksaa työntekijöiden eläkkeistäkin suurimman osan kohonneissa hinnoissa.” Tämähän ei pidä paikkaansa.

      Kuluttajahintoihin on luonnollisesti leivottu mukaan myös hyödykkeen tuottamiseen tarvittujen työntekijöiden eläkekorvaukset, mutta siinähän on kysymys vapaaehtoisesta maksusta, jonka
      k u l u t t a j a maksaa hyödykkeen saadakseen. Eikä hän sitä veronmaksajan roolissa tee. Kun maanviljelijäin ns. työeläkekorvauksista 78 % maksetaan yhteiskunnan varoista, niin silloin voidaan sanoa, että veronmaksajat maksavat. Ja raskaasti maksavatkin. Liki miljardi euroa vuodessa.

      Tiesittekö muuten, että maanviljelijäin luopumistukieläke maksetaan sataprosenttisesti valtion varoista. Satoja miljoonia euroja vuodessa sekin.

      Maanviljelijä on parasiitti aktiivielämänsä aikaan, emäloinen eläkkeelle jäätyään.

      • Vihakirjoittaja

        "Jo Vain" ammatti provoilija, palstaa terrorisoiva "Jo Vain" ja monella muulla nimimerkillä kirjoittava provoilija lienee hommaan palkattu, ainakin sanoo saavansa 50 tonnia tietokoneen ääressä istumisesta ja ei tuo muuta teekään kuin provoilee päivät pitkät kaikille mahdollisille keskustelu palstoille eri nimimerkeillä..

        Jopa 4 vuotta vankeutta, nettikirjoittelusta

        Suomessa rikoslaki (1995/578)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:

        Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe