Ihanat palstalaiset

Anceli tuolla toisessa ketjussa esitti toiveen että joskus joku tekisi aloituksen siitä, kuinka mahtavia tyyppejä täällä kirjoittaa ja vielä todella innostavia aloituksia ja aiheita tulee esille.

Tässä se nyt tulee elikkä kirjoittakaapas jokaisesta tunnistettavasta kirjoittajasta joku positiivinen ja kannustava asia, mikä on hyvää ja kaunista. (Aloittajaa ei tarvitse huomioida).

291

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsot tsot, ei ole sopivaa mainita eikä etenkään kehua nikkejä nimeltä, sanomista siitä vaan tulee.
      Ei ollut toive, vaan vaihtoehto valituksille.
      Ihan yleisesti voin sanoa, että jokaiselle pitää tilaa olla ja jokainen sen paikkansa omalla tavallaan täyttäköön.

• Okei, tulkitsin toiveeksi tämän: "Olisi kiva nähdä joskus aloitus missä" :)
        Kannustavat ja kehuvat kommentit eivät koskaan ole pahasta, näin näkisin.

• siilimuori2 kirjoitti:

Okei, tulkitsin toiveeksi tämän: "Olisi kiva nähdä joskus aloitus missä" :)
        Kannustavat ja kehuvat kommentit eivät koskaan ole pahasta, näin näkisin.

Olkoon sitten utopistinen toive, sinä sen kuitenkin toteutit. Muuten pysyn ekan viestini sanomassa.

• Ancelina kirjoitti:

Olkoon sitten utopistinen toive, sinä sen kuitenkin toteutit. Muuten pysyn ekan viestini sanomassa.

No minä minä :). Älä kuitenkaan heti vesitä, katsotaan mitä saadaan aikaan :)

• siilimuori2 kirjoitti:

No minä minä :). Älä kuitenkaan heti vesitä, katsotaan mitä saadaan aikaan :)

En tietenkään vesitä, vaikenen kuin muuli/muuri, oun iäneti enkä virka mittään :)
        Saatan silti skarppina seurailla kuinka tilanne etenee, saas nähdä kuinka meitin käy.

• ei_vakinimmaria

kiinnitän huomiota siihen mitä kirjoitetaan, en nimimerkkeihin.

Siksi toisseksi esimerkiksi itse kirjoitan säännöllisesti jaa yhtä säännöllisesti vaihdan nimmaria ketjusta toiseeen.

Kaiken kaikkiaan pidän 60 hyvänä palstana verrattuna esimerkiksi Soneraplazan ellien 50 ja Elääkkeellä -paalstoihin, nissä tulen haukutuksi säännöllisesti, toiset kirjoittajat menevät henkilökohtaisuuksiin, eivät osaa keskustella asiasta. Hermostuvat erilaisista näkemyksistä. Siitä syystä, kun minulla on ihan oikea asia, aloitan keskustelun täällä.

Kiitos kaikille, jotka kirjoittavat asiallisia ja hyviä näkökantoja sisältäviä kommentteja!

• Totta. Kuitenkin nimimerkithän ne kirjoittaa ja tunnistettavista muodostuu aikain saatossa jonkinlainen mielikuva, olkoon se sitten totta vai tarua. Jokaisesta kuitenkin löytyy jotain hyvää.

• pianhäntulee

Eihän tällä palstalla ole kuin yks jota saa ja pitää kehua.

• Aikuiset ihmiset. Päättäkää itse ketä kehutte.

• kukamitenkin

Jokainen on omanlaatuisensa. Mitäpä noista erittelemään. Kivoista kirjoittajista pidän. Nälvijät jätän omaan karsinaansa.

• Kyllä joskus voi ja pitää eritellä. Jokanen haluaa joksus kuulla itsestään jotain positiivista.

• tuntematon.kas.kas

Sisäpiiriläiset tahtovat taputuksia ja kehuja itselleen.
      Miksi?
      Asiallisesti, pääasiassa, lähes kaikki kirjoittavat, oli tuttu tai tuntematon.

• HOX!
        Aloituksen tekijä ei ole sisäpiiriläinen. Paremminkin ulko- ja pahasti :)
        Mut se ei estä aloittamista aloituksen aiheesta :D.

• mikäihmeenpiirileikki

En kuulu mihinkään piireihin, kirjottamasi perusteella sä sinne tahtoisit. Vaihtuvilla nikeillä kirjoittelen, en lajittele ketään piireihin, vastaan ja mulle vastataan asiallisesti.

• kesivä

Minä en lähtis nimeämään ketään erikseen. Tämä palsta on monen sattuman ryydittämä maukas keitto.

• totuus-kehittää-ihmistä

Puskasta kirjoittajat on parasta palstalle,
      sieltä tulee tostuus julki ilman teeskentelyä,
      totuuteen on hyvä rakentaa hyvä elämä,
      joskus totuus loukkaa,
      mutta
      totuus on aina, ainoa paras lääke kaikkeen kärsimyksiin,

• senolenhuomannut

Kun ei uskalla muuten pilkkakirvestään heittää niin puskastahan se komeasti lentää.

• Siinä on vain se ongelma et absoluuttista totuutta ei ole. Jokaisella on oma totuutensa. Aloituksen aihe oli kehu tai kannustus.

• bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

Siinä on vain se ongelma et absoluuttista totuutta ei ole. Jokaisella on oma totuutensa. Aloituksen aihe oli kehu tai kannustus.

Absoluuttisen totuuden puuttuminen ei ole ongelma lainkaan, päinvastoin.
        Jos muka jokaisella olisi oma totuutensa, niin kuitenkin toisen totuus voi olla lähempänä tosiasiaa kuin toisen.

Aiheeseen. Mielestäni nimimerkit eivät sovi keskustelun aiheiksi.

• bessie- kirjoitti:

Absoluuttisen totuuden puuttuminen ei ole ongelma lainkaan, päinvastoin.
        Jos muka jokaisella olisi oma totuutensa, niin kuitenkin toisen totuus voi olla lähempänä tosiasiaa kuin toisen.

Aiheeseen. Mielestäni nimimerkit eivät sovi keskustelun aiheiksi.

Ei-iässä sinäkin Osaat kertoa hyvin mikä EI ole hyvin , hyvää tai kaunista. Hyvä nimimerkeissä saa tuoda esille ja se on jopa suotavaa, mutta mitä ilmeisimmin yllättävän vaikeaa.

• bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

Ei-iässä sinäkin Osaat kertoa hyvin mikä EI ole hyvin , hyvää tai kaunista. Hyvä nimimerkeissä saa tuoda esille ja se on jopa suotavaa, mutta mitä ilmeisimmin yllättävän vaikeaa.

Just joo, sinähän se oletkin erinomaisen pätevä arvioimaan minua ja kirjoittamaan minulle, fiksulle aikuiselle naiselle kuin uhmaikäiselle.
        Totuus voisi olla myös se, että olen oikein hyvä kertomaan ihmisille mikä heissä ja meitä ympäröivässä maailmassa on hyvää ja kaunista.

Yllättävän vaikeaako minun kehua (keskustelun aiheena) keskustelupalstan vakituista nimimerkkiä käyttäviä? Miten niin YLLÄTTÄVÄN?! Etkö ole huomannut minun hyviä puoliani...

Mikä sopii elävän elämän tilanteisiin ei välttämättä alkuunkaan sovi tänne.

• bessie- kirjoitti:

Just joo, sinähän se oletkin erinomaisen pätevä arvioimaan minua ja kirjoittamaan minulle, fiksulle aikuiselle naiselle kuin uhmaikäiselle.
        Totuus voisi olla myös se, että olen oikein hyvä kertomaan ihmisille mikä heissä ja meitä ympäröivässä maailmassa on hyvää ja kaunista.

Yllättävän vaikeaako minun kehua (keskustelun aiheena) keskustelupalstan vakituista nimimerkkiä käyttäviä? Miten niin YLLÄTTÄVÄN?! Etkö ole huomannut minun hyviä puoliani...

Mikä sopii elävän elämän tilanteisiin ei välttämättä alkuunkaan sovi tänne.

Anna siis valosi loitaa jotta se huomataan :). Palataan sitten aisaan uudelleen.

• bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

Anna siis valosi loitaa jotta se huomataan :). Palataan sitten aisaan uudelleen.

Kun ei ole pienintäkään tarvetta tai halua loistaa. Keskustelupalstaksi olen tämän ymmärtänyt, ja keskustelun toivossa enimmäkseen tänne kirjoittelen. Toinen kirjoittaja ei ensinnäkään ole minun mielestäni kiinnostava keskustelun aihe, toisekseen muiden kirjoittajien arviointi ei mielestäni kuulu 'hyviin tapoihin'.

Kas ettei itse esille ottamasi "totuus" kelvannut sinulle edes kommentin tai parin väärtiksi keskustelun aiheeksi?

Lähipiiriini kuuluva ihminen laittoi muutama päivä sitten minulle kuvia mielenterveys- ja päihdekuntoutujien leiriltä. Lähikuva selkään kiinnitetystä isosta lapusta, johon muut leiriläiset olivat laittaneet 'arvionsa' hänestä. Hyvin osuvia muutama ja loput sitä tavanomaista. Suurin osa porukasta tuntee toinen toisensa jo vuosien takaa.
        Työelämän erilaisille teemapäiville ja tilaisuuksiin tuo ilmestyi kai joskus viisitoista vuotta sitten.
        Oikeassa paikassa ihan kiva juttu, vaikkakin vähän jo kulahtanut.

Palasin asiaan heti.

• bessie- kirjoitti:

Kun ei ole pienintäkään tarvetta tai halua loistaa. Keskustelupalstaksi olen tämän ymmärtänyt, ja keskustelun toivossa enimmäkseen tänne kirjoittelen. Toinen kirjoittaja ei ensinnäkään ole minun mielestäni kiinnostava keskustelun aihe, toisekseen muiden kirjoittajien arviointi ei mielestäni kuulu 'hyviin tapoihin'.

Kas ettei itse esille ottamasi "totuus" kelvannut sinulle edes kommentin tai parin väärtiksi keskustelun aiheeksi?

Lähipiiriini kuuluva ihminen laittoi muutama päivä sitten minulle kuvia mielenterveys- ja päihdekuntoutujien leiriltä. Lähikuva selkään kiinnitetystä isosta lapusta, johon muut leiriläiset olivat laittaneet 'arvionsa' hänestä. Hyvin osuvia muutama ja loput sitä tavanomaista. Suurin osa porukasta tuntee toinen toisensa jo vuosien takaa.
        Työelämän erilaisille teemapäiville ja tilaisuuksiin tuo ilmestyi kai joskus viisitoista vuotta sitten.
        Oikeassa paikassa ihan kiva juttu, vaikkakin vähän jo kulahtanut.

Palasin asiaan heti.

Kovin hanakasti ja kärkkään oloisesti kuitenkin aiheeseen kantaa otat ottaen huomioon ettei aihe sinua kiinnosta.

• bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

Kovin hanakasti ja kärkkään oloisesti kuitenkin aiheeseen kantaa otat ottaen huomioon ettei aihe sinua kiinnosta.

Noh, luepas nyt uudelleen ensimmäinen kommenttini.

Pääosa oli keskusteluyritystä 'totuudesta', minkä sivuutit kokonaan. Aiheeseen olisi kyllä sopinut erittäin hyvin.

Sitten kirjoitin yhdellä rivillä seuraavan laisen koruttoman, neutraalin, ja täyttä totta olevan toteamuksen: "Aiheeseen: Mielestäni nimimerkit eivät sovi keskustelun aiheiksi."
        "Hanakasti ja kärkkään oloisesti" just joo ja hohoijaa taas.

Luulotteletko minun kirjoittaneen että aihe ei kiinnosta, vai olisinko sittenkin (aiheessa pysyen) kirjoittanut, että toinen kirjoittaja ei mielestäni ole kiinnostava keskustelun aihe? Lukemallakin se selviää, ei tarvitse luulotella.

• bessie- kirjoitti:

Noh, luepas nyt uudelleen ensimmäinen kommenttini.

Pääosa oli keskusteluyritystä 'totuudesta', minkä sivuutit kokonaan. Aiheeseen olisi kyllä sopinut erittäin hyvin.

Sitten kirjoitin yhdellä rivillä seuraavan laisen koruttoman, neutraalin, ja täyttä totta olevan toteamuksen: "Aiheeseen: Mielestäni nimimerkit eivät sovi keskustelun aiheiksi."
        "Hanakasti ja kärkkään oloisesti" just joo ja hohoijaa taas.

Luulotteletko minun kirjoittaneen että aihe ei kiinnosta, vai olisinko sittenkin (aiheessa pysyen) kirjoittanut, että toinen kirjoittaja ei mielestäni ole kiinnostava keskustelun aihe? Lukemallakin se selviää, ei tarvitse luulotella.

Määpä kehun. Oottakohan te entisen siivoojaparan kanssa jotenkin sielunsiskoja ilmaisussanne?

• bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

Määpä kehun. Oottakohan te entisen siivoojaparan kanssa jotenkin sielunsiskoja ilmaisussanne?

Ettet vain sinä olisi sielunsisko minun kanssasi. Sinähän olet hyvin usein samaa mieltä kuin minä. Toisinaan melkein sanasta sanaan samoilla lauseilla jopa. Joskus ennemmin, usein myöhemmin, mutta samaa mieltä yhtä kaikki.

• bessie- kirjoitti:

Ettet vain sinä olisi sielunsisko minun kanssasi. Sinähän olet hyvin usein samaa mieltä kuin minä. Toisinaan melkein sanasta sanaan samoilla lauseilla jopa. Joskus ennemmin, usein myöhemmin, mutta samaa mieltä yhtä kaikki.

Aha..............................................................?
        Se ei vissiin aina oikein sitten tule täällä esille tai ainakaan minä en ole huomannut .

• ent.siivoojaparka

Näin sen Ancelin kommentin nyt. Hän halusi nähdä aloituksen, missä kehutaan...
      En minä näe tuossa aloituksessa kenenkään kehumista otsikkoa lukuunottamatta. Ihanat palstalaiset, joo. Mitä se sanoo?
      Muutenhan aloitus on ihan niinkuin nettijumalanpalveluksessa, missä kysyttiin olisiko joillakin esirukouspyyntöjä tai kiitoksen aiheita meidän Herrallemme. Sitten mikrofonia kuljetettiin aina sellaisen eteen, joka nosti käden pystyyn.
      Ei minulla ole jäänyt mitään hampaankoloon yhtäkään keskustelijaa vastaan täällä. Jos on jotain sanottavaa jollekin, niin kommentoin suoraan hänelle. Jos en mitään sano poikittain jollekin, niin sen voi jokainen ottaa hiljaisena kehumisena itselleen.

• Aloituksen aihe oli mielestäni yksinkertaisen selkeä. On vissiin aika vaikea antaa toisille positiivista ja kannustavaa palautetta. Negatiivinen luontuu vissiin meiltä paremmin vai. Eli aloitetaan epäkohtien esiintuonnilla;).

• luinhansenminäkin

Missä kehutaan myös hyviä aloituksia ja aiheita, ei pelkästään nimimerkkejä.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Aloituksen aihe oli mielestäni yksinkertaisen selkeä. On vissiin aika vaikea antaa toisille positiivista ja kannustavaa palautetta. Negatiivinen luontuu vissiin meiltä paremmin vai. Eli aloitetaan epäkohtien esiintuonnilla;).

Ihan vain uteliaisuuttani vielä kysyn, että mihin tarkoitukseen tällaista galluppia tarvitaan. Kehumisia ja ryhmäarvosteluja tältä palstalta ei ole koskaan puuttunut.

• siilimuori2 kirjoitti:

Aloituksen aihe oli mielestäni yksinkertaisen selkeä. On vissiin aika vaikea antaa toisille positiivista ja kannustavaa palautetta. Negatiivinen luontuu vissiin meiltä paremmin vai. Eli aloitetaan epäkohtien esiintuonnilla;).

Hyvä siili ihan kiva aloitus. Kehutaan välillä toisiamme. Aloitan. Siili on aktiivinen kirjoittaja. Siili vetää porukkaa liikkeelle ; ) Siili kuuluu palstan sisäpiiriin yhtä lailla kun kaikki muutkin nimimerkilliset ja puskat, jotka kirjoittelevat vakituisesti.

Minulla on mökin kannonnokassa kaksi siiliä, äiti siili ja Sinara siili. Tykkään kiroilevasta siilihahmosta. Tekisi mieli pistää autoni takalasiin kiroileva siili tekstillä "Älä perkele päälle tunge" ; )

• luinhansenminäkin kirjoitti:

Missä kehutaan myös hyviä aloituksia ja aiheita, ei pelkästään nimimerkkejä.

Aloituksen tai aiheen kehunnan voi sisälluyttää ko aloittajan kehuun, mileikuvitusta saa käyttää :).

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ihan vain uteliaisuuttani vielä kysyn, että mihin tarkoitukseen tällaista galluppia tarvitaan. Kehumisia ja ryhmäarvosteluja tältä palstalta ei ole koskaan puuttunut.

Tämä ei ole gallup vaan tarkoitus oli saada tunnistettaville kirjoittajille hyvää mieltä aikaan positiivisten kommenttien kautta. Onkohan se tällä palstalla ylivoimaista?

• korpikirjailija kirjoitti:

Hyvä siili ihan kiva aloitus. Kehutaan välillä toisiamme. Aloitan. Siili on aktiivinen kirjoittaja. Siili vetää porukkaa liikkeelle ; ) Siili kuuluu palstan sisäpiiriin yhtä lailla kun kaikki muutkin nimimerkilliset ja puskat, jotka kirjoittelevat vakituisesti.

Minulla on mökin kannonnokassa kaksi siiliä, äiti siili ja Sinara siili. Tykkään kiroilevasta siilihahmosta. Tekisi mieli pistää autoni takalasiin kiroileva siili tekstillä "Älä perkele päälle tunge" ; )

Kiitos korpikirjailija. Ensimmäinen kommentti joka oli sellainen mitä ajoin takaa.
        Laitan vastuneen: Korpikirjailija on ihan hauska räväkkä tyyppi, joka ei kaihda tarttua lapioon eikä kirveeseen, siis miestenkään töihin ;).

• siilimuori2 kirjoitti:

Kiitos korpikirjailija. Ensimmäinen kommentti joka oli sellainen mitä ajoin takaa.
        Laitan vastuneen: Korpikirjailija on ihan hauska räväkkä tyyppi, joka ei kaihda tarttua lapioon eikä kirveeseen, siis miestenkään töihin ;).

Hyvä otit kommenttini vastaan kuin kirkas otsainen mies ; ))

On ollut upea helle-periodi ja olen saanut paljon aikaan. Sahasin kuopuksen auttamanan kolmimetrisen kuusen nurin. Nyt pitää lähteä laittamaan sen jättämään koloon multaa ja nurmikonsiemeniä. Tässä sivussa tein kaksi isoa voileipäkakkua muhimaan koristelua vaille. Ne menee Petzen tyttären kolmekymppisjuhliin.

Niin ja muista siis en kaihda naisellisiakaan touhuja ; )

Hyvä otit kommenttini vastaan kuin kirkas otsainen mies ; ))

On ollut upea helle-periodi ja olen saanut paljon aikaan. Sahasin kuopuksen auttamanan kolmimetrisen kuusen nurin. Nyt pitää lähteä laittamaan sen jättämään koloon multaa ja nurmikonsiemeniä. Tässä sivussa tein kaksi isoa voileipäkakkua muhimaan koristelua vaille. Ne menee Petzen tyttären kolmekymppisjuhliin.

Niin ja muista siis en kaihda naisellisiakaan touhuja ; )

Juu mut ei kaikkia kehuja yhteen viestiin :).

• enkannata

Minusta on tyhmää kehua tunnistettuja vakikirjoittajia. Se saa vain pahaa verta aikaiseksi, tämä on nähty.

• Tuon olen tässä aloituksessa jo sanonut, eikä kyse ollut kenenkään yksittäisen nimimerkin kehumisesta, vaan yleensä palstan kirjoittajien ja aiheiden. Tavallaan mielialan kohottamisesta, että kyllä me osataan keskustella eikä vain moittia palstaa, sen aloituksia ja muita kirjoittajia.
        ilman mitään sen kummempaa luettelointia.

• Mikä siinä o tyhmää. Minä olin vasta sellaisessa ryhmässä, jossa jokaisesta ryhmän jäsenestä piti sanoa vuorotellen ääneen jotain positiivista. Ei minusta lainkaan tyhmää. Tunnistamattomia on vaikea kehua, Tai no voihan komenttiaan kehua tässä ketjussa jos on aihetta.

• Ancelina kirjoitti:

Tuon olen tässä aloituksessa jo sanonut, eikä kyse ollut kenenkään yksittäisen nimimerkin kehumisesta, vaan yleensä palstan kirjoittajien ja aiheiden. Tavallaan mielialan kohottamisesta, että kyllä me osataan keskustella eikä vain moittia palstaa, sen aloituksia ja muita kirjoittajia.
        ilman mitään sen kummempaa luettelointia.

Noin minäkin Anceli sen ymmärsin.

• siilimuori2 kirjoitti:

Noin minäkin Anceli sen ymmärsin.

Kiva että edes sinä sen ymmärsit.
        Halit.. :)

• siilimuori2 kirjoitti:

Mikä siinä o tyhmää. Minä olin vasta sellaisessa ryhmässä, jossa jokaisesta ryhmän jäsenestä piti sanoa vuorotellen ääneen jotain positiivista. Ei minusta lainkaan tyhmää. Tunnistamattomia on vaikea kehua, Tai no voihan komenttiaan kehua tässä ketjussa jos on aihetta.

Mun tarvii komppaa nyt hieman siilimuoria :)
        meillä oli työpaikassa tollasia terapiasessioita: kirjotettiin jotain positiivista jokaisesta työtoverista sellasen paperisen päivänkakkaran terälehtiin. Kyllä ne pienet kehut aina silloin tällöin kaikkien haukkumisen ohella aina piristää ainakin tilapäisesti.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Mun tarvii komppaa nyt hieman siilimuoria :)
        meillä oli työpaikassa tollasia terapiasessioita: kirjotettiin jotain positiivista jokaisesta työtoverista sellasen paperisen päivänkakkaran terälehtiin. Kyllä ne pienet kehut aina silloin tällöin kaikkien haukkumisen ohella aina piristää ainakin tilapäisesti.

Juuri näin Paloma. Niinä päivinä kun on oikein harmaata tai tulee muutoin lokaa niskaan voi sitten katsella sitä päivänkakkaraa :).

• Kyllä täällä on paljon mahdollisuuksia saada kehuja. Voi esim. puskasta kehua itseään ja katsoa kuinka muut suhtautuu ;)

• Voi ei sinäkin pruutukseni. Muistan sen kuuluisan Typyn itsensä kehumisen omalla nikillään kun ei ollut muistanut kirjautua ulos. Itsensä kehuminen on sanoisinko sairasta.

• ent.siivoojaparka
        korpikirjailija kirjoitti:

Voi ei sinäkin pruutukseni. Muistan sen kuuluisan Typyn itsensä kehumisen omalla nikillään kun ei ollut muistanut kirjautua ulos. Itsensä kehuminen on sanoisinko sairasta.

Vastahan täällä oli oikein (ihana) itsekehuketjukin. Jotain tyyliin; kehuminen päivässä pitää masennuksen loitolla. Sitten jokainen kehui omalla viherpeukalollaan ja luetteli kaikki puutarhansa kasvit rikkaruohoja myöten...
        Ja masennus pysyi loitolla, ainakin sinä päivänä.

Vastahan täällä oli oikein (ihana) itsekehuketjukin. Jotain tyyliin; kehuminen päivässä pitää masennuksen loitolla. Sitten jokainen kehui omalla viherpeukalollaan ja luetteli kaikki puutarhansa kasvit rikkaruohoja myöten...
        Ja masennus pysyi loitolla, ainakin sinä päivänä.

Ou... on jäänyt huomioimatta kyseinen ketju, mutta nämä helteet ovat vieneet ulkohommiin. Nytkin odotan autoani, jonka poika lainasi aamulla työmatkalleen. Heti kohta mökille mulattaa möyrimään. Illat laiturilla auringonlaskua ihaillen ovat olleet ihania. Kohta se nanna loppuu on tiedossa sateita.

• ehkäjokutoisin

Ou... on jäänyt huomioimatta kyseinen ketju, mutta nämä helteet ovat vieneet ulkohommiin. Nytkin odotan autoani, jonka poika lainasi aamulla työmatkalleen. Heti kohta mökille mulattaa möyrimään. Illat laiturilla auringonlaskua ihaillen ovat olleet ihania. Kohta se nanna loppuu on tiedossa sateita.

Se oli huumorilla tehty ja toteutettu ketju. Näin mä sen näin.

Voi ei sinäkin pruutukseni. Muistan sen kuuluisan Typyn itsensä kehumisen omalla nikillään kun ei ollut muistanut kirjautua ulos. Itsensä kehuminen on sanoisinko sairasta.

Sain päivän naurut. Onneksi en ole niin kehujen kipeä että olisin langennut samaan :D. Oikein hyvä. En halunnut ilkeillä, tuli vain tuollainenkin mahdollisuus mieleen.

• Kun luette aloituksen kommentit, jokainen jauhaa samaa, ei , ei , ei ; )

• Ihanin on HUNKSZ, sitten tulee Ancelina, k/k, Tiinuska, Paloma, korppis,
      sit demeter, mimmimum-mi, naapurin_eki, Heikku, Att2, kawe...
      Tää on vasta enimmäkseen :)
      En mie jaksa niitä vähimmäkseen...
      Jokahine tuntekoon pakkinsa...(V.Linna)

H.

• Hunksi on "ihan" hyvä.
        Mikä on vika kun on vain "ihan" hyvä ; ))
        Ei kun hyvä.

• Et älynny. Kyse ei ollut pelkästään ihanuudesta vaan yksilöllisesti voisit kullekin noista laittaa jonkin kivan jutun josta juuri hänessä pidät.

• rehellinenkö

Raukkis

• koetetaan.kestää
        rehellinenkö kirjoitti:

Raukkis

Harmittaa minuakin kun ei nikkiä listassaan ollut, olkoon rehellinen tai sitten ei.

• Palstan rakenteellinen heikkous joka jakaa osallistujat rekattuihin plus vakinikkeihin ja puskiin (nikinvaihtajat) tekee siitä skitsofreenisen. Et koskaan tiedä kenen kanssa puhut vaikka luulet tietäväsi. Luulotauti ja yleinen vainoharhuus kukoistavat. Jos sanot jotain massan mielipiteestä poikkeavaa joudut sakinhivutuksenkohteeksi ja muutenkin, jos olet liian näkyvä ja liian erillainen niin joudut tarkan syynin kohteeksi: olet kuin todistajanaitiossa ja sinua ristikuulustellaan koko ajan "sinä sanoit tuossa ylempänä niin ja noin..."
      Palstalle on vuosien varrella kehittynyt hegemonia ja hierarkia, joita on mahdotonta järkyttää. Yrittää voi mutta seuraukset ovat rankat.
      Olemme me ihania.

• Aloitukse iaheena oli kehu ja kaunis sana.

• siilimuori2 kirjoitti:

Aloitukse iaheena oli kehu ja kaunis sana.

Joo sorry. Tuli vain mieleen kuntossa ylempänä puhuttiin nikkienvaihtamisesta joka ketjussa.
        Mä tarkotin tolla kommentillani että palstan rakenteellinen heikkous tekee vaikeaksi olla ihana, vaikka me varmaan livessä olemme ihan jees, ainakin suurin osa.

• ent.siivoojaparka

Jos sinua noin häiritsee se, että sinua otetaan sanoistasi kiinni, niin eikö sinunkin silloin olisi paras mennä puskaan tai miettiä tarkemmin mitä kirjoitat, ettet soutaisi ja huopaisi ja puhuisi itseäsi vastaan.

Jos sinua noin häiritsee se, että sinua otetaan sanoistasi kiinni, niin eikö sinunkin silloin olisi paras mennä puskaan tai miettiä tarkemmin mitä kirjoitat, ettet soutaisi ja huopaisi ja puhuisi itseäsi vastaan.

Tän aloituksen idea on puhua HYVÄÄ muista. Yritä edes.

Joo sorry. Tuli vain mieleen kuntossa ylempänä puhuttiin nikkienvaihtamisesta joka ketjussa.
        Mä tarkotin tolla kommentillani että palstan rakenteellinen heikkous tekee vaikeaksi olla ihana, vaikka me varmaan livessä olemme ihan jees, ainakin suurin osa.

Aivan. Ja toisaalta kaikkia ei aina voi miellyttää, mutta silti nähdä puolueettomasti hyväkin kaikissa. Tai ainakin pyrkiä näkemään. Kukaan täällä ei ole aina ihana.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tän aloituksen idea on puhua HYVÄÄ muista. Yritä edes.

Voi voi. Enkö minä ole muistanut kehua sinua? Kirjoitinhan tuolla, että kaikki, mihin en sano mitään poikittain, voi jokainen ottaa kehumisena itselleen.
        Jos nyt kuitenkin yritän parhaan taitoni mukaan:
        Olet mielestäni palstan toiseksi hassuin hahmo. Saat minut usein nauramaan oikein makeasti. Etenkin noilla maahanmuuttajajutuillasi.

• Palomalle
        Olen harvoin ehdoitta samaa mieltä kanssasi mutta tässä nikki asiassa olen.
        Olen suorien seinien ja sivujen kannattaja,kuin seppä aikoinaan sanoi.
        Äärimmäisen rasittavaa jos kirjotellessa vastaajan nikki koko ajan vaihtuu.
        Siin ku miettii kuka vastasi niin ei voi keskittyy toisen ihanuuteen

• Minusta hunksz on aika magee kun se on niin reppana ja pöljä. Ja sit kun se ei suutu mistään ;)

• menneisyydestä

Paloma-olen kokeillut,suuttuu se...sanomalla haista p.....a!
        ja silloin mentiin ja lujaa!

• huomannut

Suuttuu, ja nälvii jopa tosi ilkeästi.

• puspuspussssss
        huomannut kirjoitti:

Suuttuu, ja nälvii jopa tosi ilkeästi.

Mutta ei suloiselle palomalle vain muille.

• niin.vai
        puspuspussssss kirjoitti:

Mutta ei suloiselle palomalle vain muille.

Paloman lupukka?

• urkkija

Piiri pieni pyörii, pö***t siellä hyörii........
      Tosiasiassa tämä 60 PALSTA vaikuttaa keskenkasvuisten kehu-itseäsi palstalta!.
      Onko todellakin näin että me 60 kymppiset olemme tällä tasolla. Olisikohan aika hankkia itselleen elämä?, sen perusteella mitä olen täällä käynyt kurkkaamassa muutamat nimimerkit v*****ee toisilleen ja toiset taas kerjää kehuja ja varsinkin jos ulkopuolinen (lue tuntematon nimimerk.) uskaltautuu palstalle ei missään tapauksessa toivoteta TERVE TULOA!. mieluiten häivy....... .

• Lues sinäkin aloituksen aihe uudelleen. Noita tuontyylisiä kommenteja löytyy mut mites aloituksen aiheen mukaiset? Käykö liian vaikeaksi?

• Jm-50

Ihania, fiksuja ihmisiä.

Demeter, Bessie ja Anceli.

• Jm-50 kirjoitti:

Ihania, fiksuja ihmisiä.

Hyvä. Laittaisitkos perustelut myös kullekin?

• etkönäe
        siilimuori2 kirjoitti:

Hyvä. Laittaisitkos perustelut myös kullekin?

Hän laittoi jo.

• etkönäe kirjoitti:

Hän laittoi jo.

Sorry. Siis kaikille samat? Yhteiset. Ookoo sekin.

• de-meter
        Jm-50 kirjoitti:

Ihania, fiksuja ihmisiä.

Minä kehun palstaystävääni JM-50. Aina tulee hyvä mieli, kun hän muistaa, vaikka sitten ylisanoillakin (siis minun osaltani)..))

Eíkä ne kehut tähän lopu. Kehun palstaa. Toinen kirjoittaja vertasi tätä toiseen saittiin.
        Minäkin olen käväissyt parilla muulla senioripalstalla, mutta en ole jäänyt niille. Moderoidut palstat ovat jotenkin liian steriilejä minulle. Ihmisen ääni hukkuu sensorin kädenjälkeen. Tällä palstalla on myös erinomaisia kirjoittajia, todellisia persoonallisuuksia, kyllä sen mielestäni vastauksista voi päätellä.
        Huomaan, että vaikka kirjat ovat minulle rakkaita, usein valitsen tänne tulon kirjan sijasta. Täällä tapahtuu, eikä tämä vaadi samanlaista paneutumista kuin kirja. Vaikka aiheet ovat välillä keveitä, ne silti laittavat silti miettimään - ellei muuta niin elämän ja ihmisten moni-ilmeisyyttä...

• ♪ jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen ihminen on vaikeaaaa... eikun miten tuo meni :))
      Minusta te ootte kaikki mukavia, palaisinko tänne muuten? Tuskin. Vaarana siinä kun rupeaa kehumaan jokaista erikseen, on että jonkun unohtaa ja sitten aiheuttaa enemmän pahaa mieltä kuin hyvää.
      Välillä täällä tartutaan kovasti toisten negatiivisiin puoliin, mutta onhan meillä kaikilla sellaisetkin! Haukkukoon se muita joka on ite täydellinen, ei meillä muilla oikein ole varaa, sille kannalle mä kallistun.
      Joku kirjoitti että pitää mennä puskaan jotta uskaltaa sanoa suorat sanat. Siinä olen eri mieltä. Näen palstalla montakin jotka suoraan laukovat. Päin vastoin tuntuu joskus että puskat ovat, jos ei kiltimmästä päästä niin ainakin säyseämmästä :)
      Oliko tää nyt kehu? Vähän ehkä kiikunkaakun. Poliittinen lausunto ;) Mutta en minä ihmisistä noin muutenkaan ajattele että hänestä pidän ja hänestä en. Joitakin ymmärrän, joitakin en. Mut... niin kuin sanoin, teissä kaikissa on kivat puolenne.

• Aivan. Se onkin taito et vaikka ei pidä, voi silti myöntää hyvät puolet jokaisess :). Sillä harva on niin ettei mitään hyvää löytyisi.

• siilimuori2 kirjoitti:

Aivan. Se onkin taito et vaikka ei pidä, voi silti myöntää hyvät puolet jokaisess :). Sillä harva on niin ettei mitään hyvää löytyisi.

Ja harva on niin hyvä ettei jotain pahaa löytyisi :D Niin että kun haukkuu toisen persoonaa tai persoonallisuutta, se on vähän kuin heittäisi kiviä lasitalosta.

• hmp.f kirjoitti:

Ja harva on niin hyvä ettei jotain pahaa löytyisi :D Niin että kun haukkuu toisen persoonaa tai persoonallisuutta, se on vähän kuin heittäisi kiviä lasitalosta.

No näinpä :)

• TaasVaihtuu

Yleensä parhaat kommentit tulee vaihtelevilta nimimerkeiltä, heillä ei ole tarve kerätä palstabointseja ja pönkittää asemaansa palstalla.
      Itseään fiksuna pitävä terävä piikittelijä luulee yleensä vain itse olevansa fiksu. Toiset huomioon ottava, ilmaan riitaa keskusteluun osallistuva oman mielipiteensä julkituova on minlle mieleen. Asioista voi fiksut ihmiset olla erimieltä, ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin.
      Moni nikitön on entinen vainottu nikillinen. Itse luovuin omastani jo monta vuotta sitten. Totesin turhaksi olla aito ja aina sanojeni takana, kun kuitenkin aina joku puntissa roikkuva kävi ruikkasemassa päälle.
      On täällä mukaviakin nikillisiä, sellaisia jotka eivät pyri ilkeilemään, eivätkä nostamaan itseään muiden yläpuolelle, tiedätte varmaankin keitä tarkoitan....

• " tiedätte varmaankin keitä tarkoitan...."
        Taitaa olla ninkin että tällä paltalla on niin monta maukua kuin kirjoittajaa.

• ent.siivoojaparka

Tässä nyt sitten odotellaan silmät pitkänä niitä aloittajan itsensä kehuja ja jokaiselle erikseen. Pelkästään yhtä hän on kehunut ja se oli häntä, joka kehui siilimuoria itseään ensin. Kaikkia toisia hän on vain torunut ja yllyttänyt kehumaan. Kerjännyt itselleen kehuja?
      Näinkö siis; kehu minua, niin minä kehun sinua vastineeksi.

• Kaikkiako? Ootas, tarkistan.. ei. Kyllä sä oot väärässä nyt. Hyvin väärässä. Jos pystyisin alleviivaisin tuon "hyvin" sanan. Että varmasti huomasit kun kehuin ;))

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Kaikkiako? Ootas, tarkistan.. ei. Kyllä sä oot väärässä nyt. Hyvin väärässä. Jos pystyisin alleviivaisin tuon "hyvin" sanan. Että varmasti huomasit kun kehuin ;))

Kyllä minä näen hänen vain tinkaavan toisia kehumaan. No olihan tuo aloituksen otsikko kai hänen panoksensa kehumislinjalla.

• de-meter
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kyllä minä näen hänen vain tinkaavan toisia kehumaan. No olihan tuo aloituksen otsikko kai hänen panoksensa kehumislinjalla.

Minä näen tinkaamisen kannustuksena, eikä kehumiseen kannustaminen nyt ole mitenkään huono asia, mielestäni. Mutta mieluummin miten vain..))

Ei kehumisen aina tarvitse olla kaupankäyntiä, vaihtokauppaa. Voi se olla jakamistakin, hyvän fiiliksen, hyvän tunneilmapiirin kirvoittamaa. Minä en siitä ketään tilille vetäisi. Siilimuori on tainnut itse joskus sanoa, että se, minkä painon kehuille antaa, tulee siitä, kuka kehuu. Ja eiköhän meillä kaikilla ole jo aika realistinen käsitys itsestämme. Ei meidän päät kehuista mene pyörälle. Voihan kehut ottaa hyvän tahdon ilmauksena.

Ettei sulle olisi iskenyt valikoiva näkö :) Ei mitään tinkaamista tai kehuja hänen vastauksessaan mulle, eikä se ollut ainoa.

• Aloituksessa lukee, aloittajaa ei tarvitse huomioida. Tarkoitulkseni on kannustaa teitä muita, jotka tunnette toisenne paremmin kuin minä yhtäkään teistä, antamaan kannustavaa palautetta toinen toisillene. Eläpä ople niin kärkkäänä siellä negaatioinesi. Montako positiivista palautetta olet tässä ketjussa antanut?
        Ja kuten huomaat, positiivisuus synnyttää positiivisuutta :D.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Aloituksessa lukee, aloittajaa ei tarvitse huomioida. Tarkoitulkseni on kannustaa teitä muita, jotka tunnette toisenne paremmin kuin minä yhtäkään teistä, antamaan kannustavaa palautetta toinen toisillene. Eläpä ople niin kärkkäänä siellä negaatioinesi. Montako positiivista palautetta olet tässä ketjussa antanut?
        Ja kuten huomaat, positiivisuus synnyttää positiivisuutta :D.

Vähemmän aikaahan minä täällä palstalla olen ollut kuin sinä. Miten minäkään voisin ketään tuntea kehumisen rajoille asti hyvin?
        No tuleeko minulle sitä positiivista nyt, mikä saisi syntymään minussa positiivisuutta? Noh? Noh? Noh? Hoplaa!!!!!
        Vai tarkoitatko, että minun pitäisi ensin olla positiivinen sinulle?
        Onko se niin vaikea kehua? Yritä edes!

• de-meter kirjoitti:

Minä näen tinkaamisen kannustuksena, eikä kehumiseen kannustaminen nyt ole mitenkään huono asia, mielestäni. Mutta mieluummin miten vain..))

Ei kehumisen aina tarvitse olla kaupankäyntiä, vaihtokauppaa. Voi se olla jakamistakin, hyvän fiiliksen, hyvän tunneilmapiirin kirvoittamaa. Minä en siitä ketään tilille vetäisi. Siilimuori on tainnut itse joskus sanoa, että se, minkä painon kehuille antaa, tulee siitä, kuka kehuu. Ja eiköhän meillä kaikilla ole jo aika realistinen käsitys itsestämme. Ei meidän päät kehuista mene pyörälle. Voihan kehut ottaa hyvän tahdon ilmauksena.

Aivan.
        Ovatko kehu, kannustus tai positiivinen palaute synonyymejä keskenään.

Vähemmän aikaahan minä täällä palstalla olen ollut kuin sinä. Miten minäkään voisin ketään tuntea kehumisen rajoille asti hyvin?
        No tuleeko minulle sitä positiivista nyt, mikä saisi syntymään minussa positiivisuutta? Noh? Noh? Noh? Hoplaa!!!!!
        Vai tarkoitatko, että minun pitäisi ensin olla positiivinen sinulle?
        Onko se niin vaikea kehua? Yritä edes!

Mistä sinä tiedät kuinka kauan minä olen tällä palstalla ollut :)?
        Sinä moitit minua ja kirjoitat sillain ikävänoloisesti minulle ja minusta. Kehumishanat kuivuvat, minä olen herkkä :)
        Varmaan sinussakin jotain positiivista on, juuri nyt näillä fiiliksillä ei vain mitään irtoa

• de-meter

"positiivisuus synnyttää positiivisuutta" kirjoittaa siilimuori.

Noin minäkin asian näen. Miksi torjua toisen hyväntahtoinen ele alkamalla epäillä ja ruotia sitä - tavallaan katkaisemalla hyvä kierre, joka voisi levitä ja jatkua ?

Täytyy kyllä heti sanoa, että olen itsekin ollut aika huono vastaanottamaan mitään hyvää ..)) Onneksi ihminen oppii, ja kun saa siinäkin pään auki, niin alkaa sujua...

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät kuinka kauan minä olen tällä palstalla ollut :)?
        Sinä moitit minua ja kirjoitat sillain ikävänoloisesti minulle ja minusta. Kehumishanat kuivuvat, minä olen herkkä :)
        Varmaan sinussakin jotain positiivista on, juuri nyt näillä fiiliksillä ei vain mitään irtoa

No mistä minä sitä positiivisuutta, jos ei joku sitä minulle synnytä positiivisuudella. Nytkin siinä vain torutaan ja morkataan vaikka itse ollaan sitä mieltä, että positiivisuus synnyttäisi minussa positiivisuutta.

No mistä minä sitä positiivisuutta, jos ei joku sitä minulle synnytä positiivisuudella. Nytkin siinä vain torutaan ja morkataan vaikka itse ollaan sitä mieltä, että positiivisuus synnyttäisi minussa positiivisuutta.

"torutaan ja morkataan"
        Juuri näin koen nyt tyylisi minulle kirjoittaa tällä kertaa ainakin :D. Oisko positiivisuutta sanoa: kipakka emäntä :D

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

"torutaan ja morkataan"
        Juuri näin koen nyt tyylisi minulle kirjoittaa tällä kertaa ainakin :D. Oisko positiivisuutta sanoa: kipakka emäntä :D

Kumpi meistä?
        Kyllä niin vaikeasti saa sinulta tulemaan henkilökohtaisia kehumisia, jos ei sinua kehu ensin.
        Minäpä kehun sinua:
        Olet hyvä yllyttämään toisia sellaiseen, mihin et itse pysty.

Kumpi meistä?
        Kyllä niin vaikeasti saa sinulta tulemaan henkilökohtaisia kehumisia, jos ei sinua kehu ensin.
        Minäpä kehun sinua:
        Olet hyvä yllyttämään toisia sellaiseen, mihin et itse pysty.

Sinä, minun näkökulmastani.
        Ei kukkokaan käskien laula ja varsinkaan jos muukin kirjoitus tuntuu epämiellyttävältä.
        Eikös jossain sanottukin et älkää tehkö niin kuin minä teen vaan tehkää niin kuin minä sanon ;D.

• de-meter
        siilimuori2 kirjoitti:

Ei kukkokaan käskien laula ja varsinkaan jos muukin kirjoitus tuntuu epämiellyttävältä.
        Eikös jossain sanottukin et älkää tehkö niin kuin minä teen vaan tehkää niin kuin minä sanon ;D.

Kuka meistä nyt aina ihanteisiinsa yltää ? Eiköhän se riitä, että tietää suunnan ja pyrkii sinne.
        Minusta tuo lainalaisuus "positiivisuus synnyttää positiivisuutta" edellyttää avoimutta, vastaanottavaa asennetta. Ei se muuten toimi, kuten ei toimi muukaan vuorovaikutus.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Nonnih! Sitä minäkin. Vaan on täällä muutama kukko laulanut ihan käskien, kun on tarpeeksi yllytetty; laula kukko, laula kukko... Vaan minua et laulata (olen naaras).

• siilimuori2

Nimenomaan demeter, avoimuutta ja vastaanottavaa asennetta. Ja sitä että tulee toista joskus puolitiehen vastaan. Hyökkäämällä omilla ennakkoluuloilla ja -käsityksillä ei positiivisuutta rakenneta.

Jos esimerkiksi miua moititaan ja sätitään ja seuraavassa lauseessa pyydetään positiivista palautetta niin täytyy sanoa että ei kyllä oikein irtoa ja olisi se kyllä aika ristiriitaistakin :).

• Heikunkeikku

Jos ei olisi Aloituksia, en voisi istahtaa koneen äärelle kurkkaamaan josko löytyisi mulle sopiva aloitus.
      Niinpä täten tahdon tällätä mahdottoman suurimääräiset kiitokset, säkillisen verran ruusuntuoksuisia kiitoksia Teille, jotka innokkaasti teette aloituksia. En voi ymmärtää laisinkaan, miten ihmeessä keksitte uusia aiheita aloituksiin.
      Ihan ok aivot on mulla pääs, eikä ne oo jääs, mutta peukalon kokoinen kolo on juuri siinä kohdassa, jossa aivot yleensä keksiskelis aiheita, joten kolouden johdosta olen kykenemätön aloittamaan mitään aloitusta.
      Monet kirjoittajat ovat miun maun mukkaisia. Välillä naurattaa ihan pirhanasti, kun joku väläyttää jotakin kivaa.

Elikkä tästä nakkaan säkillisen verran kiitoksia päin näköänne:)

• de-meter

Juu, aloittajat ja aloitukset ansaitsevat kyllä kehuja, erityiskehut niille aloituksille, joihin aloittaja itse osallistuu, niin kuin siilimuorikin nyt tekee.
        Aloittajalta vaaditaan pokkaa ja erilaisuuden sietoa enemmän kuin meiltä muilta. Mikäs on tullessa valmiiseen pöytään...

• bessie-
        de-meter kirjoitti:

Juu, aloittajat ja aloitukset ansaitsevat kyllä kehuja, erityiskehut niille aloituksille, joihin aloittaja itse osallistuu, niin kuin siilimuorikin nyt tekee.
        Aloittajalta vaaditaan pokkaa ja erilaisuuden sietoa enemmän kuin meiltä muilta. Mikäs on tullessa valmiiseen pöytään...

Vaatiihan se valmiiseen pöytäänkin tuleminenkin "pokkaa", mutta kun kerran pöytä on yhteisiin tiloihin katettu, niin onhan se kohteliasta ja kilttiäkin tulla.
        Pöydän antimet eivät aina kiinnosta, mutta mielellään sitä emännän mieliksi ottaa edes jotain.
        Varsinkin kun tietää entuudestaan/huomaa että suurta ruokailijamäärää odotetaan ja arvostetaan.

• urkkija

Siilimuori 2 ja ent. siivoojaparka he ovatkin palstan sydän ja henki, myöskin toistensa kehuissa & kaunoissa, mistä moinen kisailu?, urkkija se utelee.

• Ei minulla ole siivoojaparkaa kohtaan mitään kaunaa. Jostain syystä hän nyt vain sai tässä ketjussa kimmokkeen olla mun kimpussa.

• de-meter
        siilimuori2 kirjoitti:

Ei minulla ole siivoojaparkaa kohtaan mitään kaunaa. Jostain syystä hän nyt vain sai tässä ketjussa kimmokkeen olla mun kimpussa.

Ei siivoojalle kukaan pärjää. Raudanluja logiikka, periksiantamattomuus, selkeä ilmaisu. Tulikohan nyt kehuja ?..))
        Muistan yhdellä kurssilla esitetyn, että kun hyvien ominaisuuksien eteen laittaa sanan "liian" ne muuttuvat helposti vastakohdakseen.
        Mites olisi (liian) looginen, (liian) periksiantamaton, (liian) selkeä...)) ?

• de-meter kirjoitti:

Ei siivoojalle kukaan pärjää. Raudanluja logiikka, periksiantamattomuus, selkeä ilmaisu. Tulikohan nyt kehuja ?..))
        Muistan yhdellä kurssilla esitetyn, että kun hyvien ominaisuuksien eteen laittaa sanan "liian" ne muuttuvat helposti vastakohdakseen.
        Mites olisi (liian) looginen, (liian) periksiantamaton, (liian) selkeä...)) ?

Oiskos positiivista sanoa teräväkielinen :). Välillä jopa liian. Selkeyttä ja logiikkaa löytyy, nämä usein kuitenkin peittiyvät sellaisen kovuuden alle, ainakin mulla on sellainen tuntuma. Ehkä tästä johtuu että kommenttinsa joskus tuntuvat hyökkääviltä (varsinkin kun ne itseeni kohdistuvat)ja sitä kautta epämiellyttäviltä. Mutta varrmasti jos livessä tuntisi niin on ihan hyvä karski tyyppi :). Sanoisinko että hyvä jätkä :).

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Oiskos positiivista sanoa teräväkielinen :). Välillä jopa liian. Selkeyttä ja logiikkaa löytyy, nämä usein kuitenkin peittiyvät sellaisen kovuuden alle, ainakin mulla on sellainen tuntuma. Ehkä tästä johtuu että kommenttinsa joskus tuntuvat hyökkääviltä (varsinkin kun ne itseeni kohdistuvat)ja sitä kautta epämiellyttäviltä. Mutta varrmasti jos livessä tuntisi niin on ihan hyvä karski tyyppi :). Sanoisinko että hyvä jätkä :).

Ei ollut kehumista vaa oli pelkästään oma (virheellinen) arviointisi minusta.
        Pinnistä pinnistä! Kyllä sinä osaat paremminkin kuin sanoa naista hyväksi jätkäksi. Kirjoitithan tuolla aikaisemmin, että "Jokaisesta kuitenkin löytyy jotain hyvää".
        Mutta mikä siinä sitten on, että se hyvä löytyy toisesta vasta sitten, jos toinen kehuu ensin sinua?

Ei ollut kehumista vaa oli pelkästään oma (virheellinen) arviointisi minusta.
        Pinnistä pinnistä! Kyllä sinä osaat paremminkin kuin sanoa naista hyväksi jätkäksi. Kirjoitithan tuolla aikaisemmin, että "Jokaisesta kuitenkin löytyy jotain hyvää".
        Mutta mikä siinä sitten on, että se hyvä löytyy toisesta vasta sitten, jos toinen kehuu ensin sinua?

Kuten itse tuolla sanoit, ei kukkokaan käskien laula.

En kaipaa kehuja, itse asiassa olen aika huono noita vastaanottamaan. Jostain syystä kiusaannun niistä. Minulla voi olla vain yksi arvio sinusta ja eikös silloin kun se on minun, se on minulle se oikea,ja sinun toimintasi minussa aikaansaama. Minulle riittää kehuksi kun minulle puhutaan kuten ihmiselle yleensä, kohteliaasti ja asiasta.

• siilimuori2 kirjoitti:

En kaipaa kehuja, itse asiassa olen aika huono noita vastaanottamaan. Jostain syystä kiusaannun niistä. Minulla voi olla vain yksi arvio sinusta ja eikös silloin kun se on minun, se on minulle se oikea,ja sinun toimintasi minussa aikaansaama. Minulle riittää kehuksi kun minulle puhutaan kuten ihmiselle yleensä, kohteliaasti ja asiasta.

Ehkä sinussa on enempi miestä kuin monessa miehessä :), siitä kehu: kova jätkä :)

• siilimuori2 kirjoitti:

Ehkä sinussa on enempi miestä kuin monessa miehessä :), siitä kehu: kova jätkä :)

eiku hyvä jätkä:)

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Ei minulla ole siivoojaparkaa kohtaan mitään kaunaa. Jostain syystä hän nyt vain sai tässä ketjussa kimmokkeen olla mun kimpussa.

On sinulla jotain kaunaa ihan selvästi, jos et suostu kehumaan minua ilman, että minä ensin kehuisin sinua.

On sinulla jotain kaunaa ihan selvästi, jos et suostu kehumaan minua ilman, että minä ensin kehuisin sinua.

Mitähän kaunaa minulla sitten mahtaisi olla? Jospa se kauna kirjoituksistasi päätellen onkin sinulla?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Siksipä tämä aloituksesi ja kommenttisi ovat olleetkin minusta peräti kummallisia. Aivan kuin se ylilihava ja tupakoiva lääkäri olisi yllyttänyt potilaansa laihduttamaan ja lopettamaan polttamisen.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Mitähän kaunaa minulla sitten mahtaisi olla? Jospa se kauna kirjoituksistasi päätellen onkin sinulla?

Pitää myöntää nyt lopuksi, että koko tämä nokkailuni sinulle tässä ketjussa on ollut kokeiluluontoista.
        Jotenkin kyllästynyt siihen, kun täällä ollaan niin helposti neuvomassa toisia miten pitäisi olla ja toimia, mutta sitten itse peräännytään omista neuvoistaan just tuohon tyyliin, että älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon.
        Sitä tyypillistä positiivisen ajattelun lällyttelyä, mutta ei tarvitse paljonkaan provosoida, kun se itsensä vastikään mainostama positiivisuus saa käpälät alleen.

• siilimuori3

Pitää myöntää nyt lopuksi, että koko tämä nokkailuni sinulle tässä ketjussa on ollut kokeiluluontoista.
        Jotenkin kyllästynyt siihen, kun täällä ollaan niin helposti neuvomassa toisia miten pitäisi olla ja toimia, mutta sitten itse peräännytään omista neuvoistaan just tuohon tyyliin, että älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon.
        Sitä tyypillistä positiivisen ajattelun lällyttelyä, mutta ei tarvitse paljonkaan provosoida, kun se itsensä vastikään mainostama positiivisuus saa käpälät alleen.

Miten minusta tuntuu että sitten kaikki aiemmatkin kirjoituksesi minulle ovat olleet "kokeiluluonteisia". Sinulla on aika mustavalkoinen ajatustyyli. Hirveeän herkästi otat ja koet neuvomiseksi kaiken mitä eteesi heitetään.

Tämänpäiväinen aihe lähti Ancelinan heitosta toisessa ketjussa. Tein siltä pohjalta aloituksen ja kannustavien sanojen kertominen toiselle ei mielestäni ole lällyttelyä. Mintako kannustavaa sanaa tämän päivän aikana kirjoitit ja miksi?

Nyt ei ollut kyse minusta, vaikka suuren työn olet tänään sen eteen tehnytkin. Minun antamani kehut nousevat kussakin aidossa tilanteessa aidosti heille jotka sen mielstäni ansaitsevat. Ja kehuessani ja kannustaessani, tarkoitan sitä todella ja sydämmestäni. PISTE.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

Miten minusta tuntuu että sitten kaikki aiemmatkin kirjoituksesi minulle ovat olleet "kokeiluluonteisia". Sinulla on aika mustavalkoinen ajatustyyli. Hirveeän herkästi otat ja koet neuvomiseksi kaiken mitä eteesi heitetään.

Tämänpäiväinen aihe lähti Ancelinan heitosta toisessa ketjussa. Tein siltä pohjalta aloituksen ja kannustavien sanojen kertominen toiselle ei mielestäni ole lällyttelyä. Mintako kannustavaa sanaa tämän päivän aikana kirjoitit ja miksi?

Nyt ei ollut kyse minusta, vaikka suuren työn olet tänään sen eteen tehnytkin. Minun antamani kehut nousevat kussakin aidossa tilanteessa aidosti heille jotka sen mielstäni ansaitsevat. Ja kehuessani ja kannustaessani, tarkoitan sitä todella ja sydämmestäni. PISTE.

Mitä? Enhän minä ole yrittänyt yllyttää toisiakaan kannustamaan tai kehumaan ketään, mitä nyt (turhaan kyllä) sinua yritin saada kehumaan itseäni.
        En tiedä, mitä sellainen "mustavalkoinen" sisältää, mutta ihan hauskaa minulla on ollut. Kai se jotain kivaa on, mustavalkoinen.

• 1eero

Tekisi mieli kehua aloittajaa mut toivoi ettei mielellään no eminäkää tykkää läpertelystä ku tykkäämisen huomaa muutennii, mies miehelle reilu käen puristus ja naiselle kunnon halit nii et tuntuu.

• Hyvä huomio tuo et "ku tykkäämisen huomaa muutennii". Toisten kanssa vaan synkkaa ja sitä ei tarvitse ääneen sanoa. Kun se on ilmassa :).

• määjasäää
        siilimuori2 kirjoitti:

Hyvä huomio tuo et "ku tykkäämisen huomaa muutennii". Toisten kanssa vaan synkkaa ja sitä ei tarvitse ääneen sanoa. Kun se on ilmassa :).

No aika pitkään piti odottaa, mutta tulihan se sieltä se Keskinäisen Kehun Kerhon kommentit tähän ketjuun!

• määjasäää kirjoitti:

No aika pitkään piti odottaa, mutta tulihan se sieltä se Keskinäisen Kehun Kerhon kommentit tähän ketjuun!

Mitennii keskinäisen kehun kommentit?

• kulkukoira

Siili ja siivooja ovat palstan suolaa molemmat.

Mieleisiä kirjoittajia ovat olleet viimeisen reilun 15 vuoden aikana Pirre, O- Orvokki, jocus, taivaanrannan maalari, Alvari, Lyyli, Kaliperi, pääsky, matkamies, Iili, tamarix, King Kale ja hunkz (joka, osallistuu liikaa).... muitakin joiden nimiä en nyt muista.

• nuormieli

Samaa mieltä kuin "kulkukoira" (tuu tänne niin rapsutan) eittämättä siili ja siivooja ovat palstan mielenkiintoisempia "hahmoja" tylsää olis ilman heidän heittojaan. Ei millään pahalla "tytöt".

• ent.siivoojaparka
        nuormieli kirjoitti:

Samaa mieltä kuin "kulkukoira" (tuu tänne niin rapsutan) eittämättä siili ja siivooja ovat palstan mielenkiintoisempia "hahmoja" tylsää olis ilman heidän heittojaan. Ei millään pahalla "tytöt".

Minusta on mukava keskustella siilimuorin kanssa, kun hän ei koskaan jätä vastaamatta vaikka hänelle jatkaisi kuinka kauan. Kokeilkaapa joskus, kun on aikaa.

• jatkuuainavaan

Minusta on mukava keskustella siilimuorin kanssa, kun hän ei koskaan jätä vastaamatta vaikka hänelle jatkaisi kuinka kauan. Kokeilkaapa joskus, kun on aikaa.

Noin ollen kinastelunne ei lopu koskaanvellei kumpikaan osaa lopettaa.

• kloonit

aivan kuin Anjaniina ja ykstypy, molemmilla viimeisensanansyndrooma

• ent.siivoojaparka
        jatkuuainavaan kirjoitti:

Noin ollen kinastelunne ei lopu koskaanvellei kumpikaan osaa lopettaa.

Useinmiten se on minulla siilimuorin kanssa ennätyksen etsimistä joutessaan. Harvoin meillä kummallakaan on enää mitään sanottavaa, kunhan tsättäillään.
        Onhan täällä tätä tilaa. Harvemmin kai ketju on niin täyteen tullut, ettei enää pysty vastaamaan.

• 1eero

Joo ei jätä vastaamatta, varmaa oottaa sais vasta ei sillä mielellä että minä sanon viimeisen sanan tai kyllä joskus :)

• 1eero kirjoitti:

Joo ei jätä vastaamatta, varmaa oottaa sais vasta ei sillä mielellä että minä sanon viimeisen sanan tai kyllä joskus :)

No alakakaapa kuulkaas sanomaan mikä on teitin viimein viesti jotta tiiän olla viimeisen kirjoittamati. Misät minä muutoin tiiän et mikä on se viimeinen.

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

No alakakaapa kuulkaas sanomaan mikä on teitin viimein viesti jotta tiiän olla viimeisen kirjoittamati. Misät minä muutoin tiiän et mikä on se viimeinen.

Elä elä hermostu sillähä minä kun auliisti vastaat ja kyllä vastaatkin, mukava tapa vastata olla vastaamatta vastakin.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Älä nyt herran tähe! Kuka meistä pystyy sanomaan mikä on se meidän kenenkin viimeinen viesti? Voi olla tämä, voi olla seuraava. Voi olla viimeinen viesti tälle palstalle vasta melkein kolmen vuoden päästä...

• 1eero kirjoitti:

Elä elä hermostu sillähä minä kun auliisti vastaat ja kyllä vastaatkin, mukava tapa vastata olla vastaamatta vastakin.

En minä hermostu, totesin vaan faktan et mistä voin tieää et minun viestini jää viimeiseksi eli sanon viimeisen sanan ;).

Miten sä saitkin siilimuorin puheliaisuuden vaikuttamaan huonolta jutulta, kun taas sun puheliaisuus on ihan vaan pelkkää hupia? Häh? Taitavasti mutta harhaanjohtavasti tehty. Ei kovin kiltisti kuitenkaan.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Miten sä saitkin siilimuorin puheliaisuuden vaikuttamaan huonolta jutulta, kun taas sun puheliaisuus on ihan vaan pelkkää hupia? Häh? Taitavasti mutta harhaanjohtavasti tehty. Ei kovin kiltisti kuitenkaan.

Luit väärin. Minähän kirjoitin, että hänen kanssaan on mukava keskustella.
        Tässä ketjussa piti (sinunkin) kehua eikä moittia. Noh????

Sinähän kirjoitit että mukava keskustella kun haluaa aina sanoa viimeisen sanan, kokeilkaapa vaikka. Et varmaan sitä mietenkkä ystävälliseksi tarkoitanut.

Tosi kiva jutska jos tajusin väärin etkä tarkoittanutkaan niin kuin luin. Mahtavaa.
        Joku tässä ketjussa syytteli siilimuoria siitä että kalasteli kehuja. Taitaa joku muukin sen tehdä ;) Okei, tässä tulee: ent. siivoojaparalla on kiva huumori ja terävä pää. Silloin kun hänen ilkikurisuutensa pääsee nätisti ilman ilkeyttä valloilleen, se on todella todella TODELLA nautinnollista.
        Happy? :))

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Sinähän kirjoitit että mukava keskustella kun haluaa aina sanoa viimeisen sanan, kokeilkaapa vaikka. Et varmaan sitä mietenkkä ystävälliseksi tarkoitanut.

No en kirjoittanut, kun kirjoitin näin:
        """Minusta on mukava keskustella siilimuorin kanssa, kun hän ei koskaan jätä vastaamatta vaikka hänelle jatkaisi kuinka kauan."""
        Äläkä häijyile!!!
        No ei sit, ei kehuta enempää, kun ei kelpaa.

No en kirjoittanut, kun kirjoitin näin:
        """Minusta on mukava keskustella siilimuorin kanssa, kun hän ei koskaan jätä vastaamatta vaikka hänelle jatkaisi kuinka kauan."""
        Äläkä häijyile!!!
        No ei sit, ei kehuta enempää, kun ei kelpaa.

Kyllä sie tarkoitit tuossa samaa mitä sitten alempana eli viimesen sanan syndroomaa, myönnä pois.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Kyllä sie tarkoitit tuossa samaa mitä sitten alempana eli viimesen sanan syndroomaa, myönnä pois.

En myönnä.
        Älä yritäkään väittää, että tarkoittaisin muuta kuin mitä olen kirjoittanut, häijyläinen.
        Viimeisen sanan syndrooma ei kuulu sanavarastooni. Kuulostaa liian sivistyneeltä, jopa joltain lääketieteelliseltä vaivalta.
        Mutta olinko niin väärässä, kun kirjoitin, että et koskaan jätä vastaamatta?

En myönnä.
        Älä yritäkään väittää, että tarkoittaisin muuta kuin mitä olen kirjoittanut, häijyläinen.
        Viimeisen sanan syndrooma ei kuulu sanavarastooni. Kuulostaa liian sivistyneeltä, jopa joltain lääketieteelliseltä vaivalta.
        Mutta olinko niin väärässä, kun kirjoitin, että et koskaan jätä vastaamatta?

No ookoo jos kivenkovvaan väität kautta kiven ja kannon.
        No et ollu väärässä. Minä tykkään kirjoittelemisesta niin paljin että vasaan aina siksi kun minusta on mukavampi olla saamapuolella ;D. Siis en siksi että sanoisin viimeisen sanan vaan siksi että saisin lisää, älyäkkö :)?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

No ookoo jos kivenkovvaan väität kautta kiven ja kannon.
        No et ollu väärässä. Minä tykkään kirjoittelemisesta niin paljin että vasaan aina siksi kun minusta on mukavampi olla saamapuolella ;D. Siis en siksi että sanoisin viimeisen sanan vaan siksi että saisin lisää, älyäkkö :)?

No sitähän minäkin ja siksi sinua kehuin, mikä otettiin veetuiluna, niinkuin yleensä muutkin kommenttini vaikka ne ei sitä ole.
        En minä edes osaa veetuilla enkä ilkeillä.

• yksi.sieltä.puskista

Kehun itseäni ja omia aloituksiani!

Joihin sitten olen saanut pääosin asiallisia ja mukavia vastauksia, joten kehun myös teitä muita.

• En tiedä 'ihanimmista' mutta monta mukavaa täällä on ollut (valitettavan moni on häipännyt), ja toki on muutama kiva vieläkin.
      Pidän kirjoittajista jotka eivät jää vääntämään ja jankuttamaan samaa juttua aina vaan, vaan sanovat mielipiteensä lyhyesti ja ytimekkäästi - jos nyt edes viitsivät kommentoida. Ja se on siinä!
      En oikein ole tullut näiden uudempien nimmareiden kanssa tutuksi, laiska lukija ja varsinkin kirjoittaja kun olen, ja varsinkin vaihtuvia puskia on mahdotonta kehua niin että tunnistavat itsensä ;-)

• polttopallo

Aika paska aloitus. JOs et tunne ketään jätetään auttamatta ulkopuolelle.

• Tee ihan oma omanlaises aloitus, josa tuntemisella ei ole merkitystä. Tämä juna mäni jo.

• polttopallo
        siilimuori2 kirjoitti:

Tee ihan oma omanlaises aloitus, josa tuntemisella ei ole merkitystä. Tämä juna mäni jo.

Niin että kehtoot sannoo ettet kuulu sisäpiiriin mutta jänkäät kehuja toisille jos ihelleskii.

• Polttopallolle
        Tuntemista ja tutustumista helpottaa jos aina kirjottaessasi käyttäisit polttopallo nikkiä.

• polttopallo kirjoitti:

Niin että kehtoot sannoo ettet kuulu sisäpiiriin mutta jänkäät kehuja toisille jos ihelleskii.

Aika ystävällisesti kirjoitettu noin niin kuin "toiseksi kommentiksi" ;)

• ei.tipu
        koti-kiusattu kirjoitti:

Polttopallolle
        Tuntemista ja tutustumista helpottaa jos aina kirjottaessasi käyttäisit polttopallo nikkiä.

Mitä ihmeen tuntemista? Tunnetko täällä kirjoittavia? Pitäisikö tuntea? Miksi? Mitä muita tuntomerkkejä tarvitset kuin nimen? Pituus ja paino, kenties?

• ei.tipu kirjoitti:

Mitä ihmeen tuntemista? Tunnetko täällä kirjoittavia? Pitäisikö tuntea? Miksi? Mitä muita tuntomerkkejä tarvitset kuin nimen? Pituus ja paino, kenties?

Jos ei tuota älyä turha kitistä ulkopuolelle jäämistä.

• ei.tipu
        siilimuori2 kirjoitti:

Jos ei tuota älyä turha kitistä ulkopuolelle jäämistä.

Siis mitääh?? Nyt meni yli hilseen. Missä minä olen kitissyt ulkopuolelle jäämistä?? Yhden kommentin kirjoitin tähän ketjuun niin vastaa nyt missä olen kitissyt!! Sähän olet ihan sekopää.

• k-kk
        ei.tipu kirjoitti:

Saahan sitä yksinkertasestakin asiasta monimutkaisen kun vaan haluaa, lueppa ja mieti mitä kirjotin ja mihin yhteyteen ja kelle.

• ei.tipu kirjoitti:

Siis mitääh?? Nyt meni yli hilseen. Missä minä olen kitissyt ulkopuolelle jäämistä?? Yhden kommentin kirjoitin tähän ketjuun niin vastaa nyt missä olen kitissyt!! Sähän olet ihan sekopää.

Samalla tyylillä kirjoitat kuin polttopallo, teille yhteisesti vastasin.

• taju-atko
        siilimuori2 kirjoitti:

Samalla tyylillä kirjoitat kuin polttopallo, teille yhteisesti vastasin.

Niputatko täällä muitakin kirjoittajia yhteen. Kysyn ihan vastaisuuden varalle. Ja tiedoksi minä olen minä enkä kk enkä polttopallo enkä eitipu enkä...... Vinkiksi sinulle: lue kuule se lähettäjän nimimerkki viestin yläreunasta!

• taju-atko kirjoitti:

Niputatko täällä muitakin kirjoittajia yhteen. Kysyn ihan vastaisuuden varalle. Ja tiedoksi minä olen minä enkä kk enkä polttopallo enkä eitipu enkä...... Vinkiksi sinulle: lue kuule se lähettäjän nimimerkki viestin yläreunasta!

EnTajua
        Niputan kaikki tympeään sävyyn kirjoittavat aina eri nikillä kirjoittavat.

• evelynnnn
        siilimuori2 kirjoitti:

EnTajua
        Niputan kaikki tympeään sävyyn kirjoittavat aina eri nikillä kirjoittavat.

Niputa itsesi myös siihen tympeään sävyyn kirjoittavien joukkoon.

• evelynnnn kirjoitti:

Niputa itsesi myös siihen tympeään sävyyn kirjoittavien joukkoon.

Kato kato. Taas joku uusi joka ihan ensimmäistä kertaa ohikulkumatkalla sattui poikkeamaan :D

• staka

Hei muuten, voisikohan plussa-systeemi tulla takaisin jos kauniisti pyytäisi ???
      Sitten jokainen kirjoittaja tietäisi tykkäsikö joku, ja vielä niin (kuten monien vihaamassa Facebookissa) että jos tykkäys tuli niin tietäisi että keneltä.
      Ainakaan minulle ei tuota vaikeuksia seisoa sanojeni/tykkäysteni takana rekisteröidyllä tai vakinimmarilla.

• 1eero

Aamuhetki kullan kallis miksi kallis, muut nukkuu onnensa ohi.

• meenukkuun

Miten kommenttisi liittyy ketjun aiheeseen? Vai pitikö taas vaan tuoda itsesi esille?

• 1eero
        meenukkuun kirjoitti:

Miten kommenttisi liittyy ketjun aiheeseen? Vai pitikö taas vaan tuoda itsesi esille?

Mitennii taas ?

• meenukkuun kirjoitti:

Meeppä muualle täältä riitaa haastamasta, mites oma heittos liittyi aiheeseen?

• Mun aamu on tänään aika halpa. Pää räkää täynnä ja jäsenet kuin pieksetyt. Miten syysromuska voi tulla elokuun helteillä?

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Mun aamu on tänään aika halpa. Pää räkää täynnä ja jäsenet kuin pieksetyt. Miten syysromuska voi tulla elokuun helteillä?

Ei tietysti herkkua, ole itsellesi hoitaja.

• 1eero kirjoitti:

Ei tietysti herkkua, ole itsellesi hoitaja.

Kukapa muu kuin minä :D. Itseni omahoitaja. Mut laita nyt joku jep-kommentti tuohon perään jottei mun sanani jää viimeiseksi :D.

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Kukapa muu kuin minä :D. Itseni omahoitaja. Mut laita nyt joku jep-kommentti tuohon perään jottei mun sanani jää viimeiseksi :D.

Jep :)
        Vastaat kumminnii"D)

• niistänenäs
        1eero kirjoitti:

Vastaat kumminnii"D)

Sinäkö täällä portsari luulet olevasi. Koita tajuta ettet ole muita kummempi, ehkä vähän omituisempi ja täynnä itseäsi vaan.

• 1eero kirjoitti:

Vastaat kumminnii"D)

Ettet nyt vaan Eero ammu itseäsi jalkaan... kuitenkin haluat että siilimuori vastaa, toi taitaa olla aika hyvä tapa tyrehdyttää kaiken keskustelun.

• niistänenäs
        niistänenäs kirjoitti:

Sinäkö täällä portsari luulet olevasi. Koita tajuta ettet ole muita kummempi, ehkä vähän omituisempi ja täynnä itseäsi vaan.

Tuo oli siis siilille.

• niistänenäs kirjoitti:

Tuo oli siis siilille.

No katoppa viestin ylälaidasta kuka sen on kirjoittanut ennenkö vastaat. ;).
        Jaa että mulle. Kumma kummempi, kiitos kiitos, en siis muita kummempi ;). Tänään pää on täynä räkää, ehkä se nyt on sitten itseäni vaan.

• 1eero

Vai kumma itseensä jalkaan ampuva, mikä teitä vaivaa heti aamusta.
        Nii jatkaa minä jatkan remontti hommia mutta käyn väliin tarkastamassa ollaanko kilttiä.

• 1eero kirjoitti:

Vai kumma itseensä jalkaan ampuva, mikä teitä vaivaa heti aamusta.
        Nii jatkaa minä jatkan remontti hommia mutta käyn väliin tarkastamassa ollaanko kilttiä.

Katoppas kYSE on siitä luolamiehen ja naisen välisestä kommunikointieroavaisuudesta :D. Ei sen kummemmasta.

• Ainoa syy miksi en ole vielä sulkenut profiiliani ja lähtenyt keskustelupalstoille joissa on moderointi on juuri noin kymmenkunta vakikirjoittajaa joiden inhimillisyys ja avarakatseisuus tekee palstan lukemisen arvoiseksi. Nimiä mainitsematta. Tiedätte itse ketä tarkoitan :))
      Tarvitsemme ehdottomasti jonkinnäköistä valvontaa ettei trollit ja sen sellaiset häiriköt pääse liikaa häiritsemään normaalia keskustelua ja samalla karkoittamaan joukostamme asian kirjoittajia. Chattipalstahan tämä ei ole ja säätiedoituksia ja iltalehtiä voi lukea muualtakin, mutta aiheita tuntuu olevan aina vain vähemmän.

Ainiin, hyvää huomenta pilvisestä ja viileähköstä Dalajoen varrelta.

• Minä haluan kehua tässä ketjussa siilimuoria. Olet mukava rupattelija, ja tämän ketjun sankari. Vaikka sun argumentteja täällä yritettiin ampua alas, todistaa "vääriksi" taholta jos toiseltakin, niin pysyit sanojesi takana. Hyvin tehty. Sitkeä sissi :)
      Ja tämä ei sitten maksa mitään :) Tiedän jo että olen ihan helkkarin hyvä ihminen, joten ei tartte kehua takaisin. Mun huonoista puolista puhutaan sitten jossain ihan toisella kerralla ;)

• Kiitos hmp.f, oli aihetta kehuihin tai ei. Kuitenkin ystävällinen sana lämmittää sairasta kroppaa juuri tänään :). Menikö se niin et ystävällinen sana tarkoittaa sitä et sydän on kotona :) Tai sinne päin, menköön tuo nyt kehusta :).

Huonoille puolille voisi perustaa oman ketjun. Ehkä se kuitenkin pitäisi aloittaa niin et jokainen aisi kertoa vain omansa. Toisten heittämänä sitä tulee joka ketjussa ja ehkä ei aina kovinkaan puolueetonta tai oikeudenmukaista.

• Mun tarvii nyt komppaa hieman tota hmp.f:tä. Hyvin olet siilimuori2 vetänyt oman aloituksesi

• Nöyrä kiitos :).

• siilimuori2 kirjoitti:

Kiitos hmp.f, oli aihetta kehuihin tai ei. Kuitenkin ystävällinen sana lämmittää sairasta kroppaa juuri tänään :). Menikö se niin et ystävällinen sana tarkoittaa sitä et sydän on kotona :) Tai sinne päin, menköön tuo nyt kehusta :).

Huonoille puolille voisi perustaa oman ketjun. Ehkä se kuitenkin pitäisi aloittaa niin et jokainen aisi kertoa vain omansa. Toisten heittämänä sitä tulee joka ketjussa ja ehkä ei aina kovinkaan puolueetonta tai oikeudenmukaista.

Luuleksää että mä turhaan kehun? Ei tule kuuloonkaan. Vaikka mielellään jaankin aurinkoa ympärilleni niin en kehu ellei ole aihetta.
        Meilläkin muksut sairastalee. Joskus kun olivat pieniä ja käytiin laihan lääkärin puheilla, hän sanoi että tähän aikaan vuodesta rantautuu G-streptokokki, A-kokin eli angiinan häiveröisempi sukulainen. Muutenkin vissiin tartunta-altista aikaa kun koulut alkaa ja vaihdetaan milloin minkäkin reissun aikana saadut taudit.

• hmp.f kirjoitti:

Luuleksää että mä turhaan kehun? Ei tule kuuloonkaan. Vaikka mielellään jaankin aurinkoa ympärilleni niin en kehu ellei ole aihetta.
        Meilläkin muksut sairastalee. Joskus kun olivat pieniä ja käytiin laihan lääkärin puheilla, hän sanoi että tähän aikaan vuodesta rantautuu G-streptokokki, A-kokin eli angiinan häiveröisempi sukulainen. Muutenkin vissiin tartunta-altista aikaa kun koulut alkaa ja vaihdetaan milloin minkäkin reissun aikana saadut taudit.

Sama juttu Rahikaisella hmp.f, mää en koskaan kehu jos en sitä oikeasti tarkoita.

Juu, meilläkin tuo mies, joka asuu meillä, on koulussa ja sieltä kantaa kotiin kaikki alkusyksyn kokoontumisen tulokset. Ensin ottaa itselleen ja sitten tasapuolisuuden nimissä tuo mulle. Kaverille kans :). Tosin siivosin myös ulkovarastoa vime viikonloppuna. Tiedä mitä myyränjätöksiä siellä sain pölynä ilmaan ja hengitysteihin.

• Nuuh...Nuuh....
      Täällä on taatusti joku Savolainen :)

H.

• K-Suomalaisia yksi ainakin ja sanovat että Jämsästä pohjoiseen jokaisessa keskisuomalaisessa on hitunen savoa. Oliskohan se omakehu joka tuoksahtaa?

K-Suomalaisia yksi ainakin ja sanovat että Jämsästä pohjoiseen jokaisessa keskisuomalaisessa on hitunen savoa. Oliskohan se omakehu joka tuoksahtaa?

"Paloma.se.co"

Mitä lie lieroja siilejä... :)

Voi kun olisi vielä sen verran Sulfiitti-sellua, että voisin antaa sinulle sen
        entisen, lumoavimman kainalon.

H.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

K-Suomalaisia yksi ainakin ja sanovat että Jämsästä pohjoiseen jokaisessa keskisuomalaisessa on hitunen savoa. Oliskohan se omakehu joka tuoksahtaa?

Sielläkö se Savon raja kulkee Jämsässä?
        Ennen sanottiin, että Pönttövuoren tunneli oli VR:n pahin moka, kun sen läpi pääsi savolaiset Suomeen. Se on jonkun verran Jyväskylästä (niin mihin ilmansuuntaan päin? itään?).

Sielläkö se Savon raja kulkee Jämsässä?
        Ennen sanottiin, että Pönttövuoren tunneli oli VR:n pahin moka, kun sen läpi pääsi savolaiset Suomeen. Se on jonkun verran Jyväskylästä (niin mihin ilmansuuntaan päin? itään?).

Jyväskylästä pohjoiseen huomaa jo selvästi savonmurteen vaikutuksen kielessä, mutta on sitä päässyt jonkun verran etelään päin valumaan pönttövuoresta myös. Minä vaan hieman tota hunkszilaista härnään kun se ei ikinä leikistä suutu.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Jyväskylästä pohjoiseen huomaa jo selvästi savonmurteen vaikutuksen kielessä, mutta on sitä päässyt jonkun verran etelään päin valumaan pönttövuoresta myös. Minä vaan hieman tota hunkszilaista härnään kun se ei ikinä leikistä suutu.

No sorry sitten, että työnnyin väliinne. Toivottavasti en pilannut mitään.
        Suuttuukos täällä joku toinen sitten leikistä (muut kuin ehkä sinä)?

No sorry sitten, että työnnyin väliinne. Toivottavasti en pilannut mitään.
        Suuttuukos täällä joku toinen sitten leikistä (muut kuin ehkä sinä)?

En suutu leikistä, jos sen koen leikkinä. Jos koen sen vitt....ksi, niin voi olla etten kauheesti tykkää. Ota sitten teistä selvää millä ajatuksilla näitä vastauksia väsätään.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

En suutu leikistä, jos sen koen leikkinä. Jos koen sen vitt....ksi, niin voi olla etten kauheesti tykkää. Ota sitten teistä selvää millä ajatuksilla näitä vastauksia väsätään.

Ei kai täällä kukaan vittuile. Joskus vain härnätään.
        Mutta ihan oikeasti. Minun on vaikea huomata, koska täällä on kysymyksessä chattailu ja koska avoin keskustelu. Siksi tönäisen välillä kommenttejani minne sattuu, toisten chattailunkin väliin.
        Jatkakaa vain hunkszin kanssa chattailuanne kaikessa rauhassa.

• uutta.etitään

Mutta ihan oikeasti. Minun on vaikea huomata, koska täällä on kysymyksessä chattailu ja koska avoin keskustelu. Siksi tönäisen välillä kommenttejani minne sattuu, toisten chattailunkin väliin.

Lutunen taitaa olla menossa vaihtoon.

Tuu vaan kolmanneksi tai neljänneksi tai sadaksiviideksikymmeneksi pyöräksi. Ei täällä yhdestä hunkszilaisesta aleta kinastelemaan. Sitä riittää kaikille......luulen.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tuu vaan kolmanneksi tai neljänneksi tai sadaksiviideksikymmeneksi pyöräksi. Ei täällä yhdestä hunkszilaisesta aleta kinastelemaan. Sitä riittää kaikille......luulen.

No en minä miehistä kinastele. Tuli vain sellainen tunne, että mölähdin väärään kohtaan, koska ilmoitit tarkoittaneesi hunkszille se kommenttisi, kun minä siihen chattailusi väliin...
        Ymmärrän pettymyksesi.

• poskikieles
        Paloma.se.co kirjoitti:

Miks muiden pitäs tietää millon sun jutuis on kyse kieli missäkin poskes kirjotetust huumorista kun et sinäkää muitte ajatuksii tajuu.

No en minä miehistä kinastele. Tuli vain sellainen tunne, että mölähdin väärään kohtaan, koska ilmoitit tarkoittaneesi hunkszille se kommenttisi, kun minä siihen chattailusi väliin...
        Ymmärrän pettymyksesi.

Ja taas...en tunne minkäänlaista pettymystä. Kommenttini oli vain tarkennus, miksi sen kirjoitin. Saako sinua sitten kehaista tässä ketjussa: olet sinnikäs kuin terrieri: kun kerrat saat housunlahkeesta kiinni et päästä ikinä irti. Vaikka hampaat irtoaisivat. Viimeinen sana on pakko sanoa.

• poskikieles kirjoitti:

Miks muiden pitäs tietää millon sun jutuis on kyse kieli missäkin poskes kirjotetust huumorista kun et sinäkää muitte ajatuksii tajuu.

Niin. Ei siitä ole koskaan mitään takeita että ymmärtää toisten jutut huumoriksi. Referenssiraamit mikä on huumoria ja mikä veetuilua, mikä lempeää kiusoittelua ja mikä ilkeää härnäämistä ovat meillä niin kovin erillaiset.
        Stalkkaajat tosin tunnistaa aina, koska heillä ei ole koskaan mitään positiivista sanottavaa ja ilmestyvät aina täysin tyhjältä taivaalta kuin elokuinen pallosalama. (Tää vimppa oli kieli-poskessa)

En näe tällä palstalla eros sättäilyn tai avoimen keskustelun välillä. Julkinen palsta ja sekaan vaan jos jotain sanomista tuntuu olevan.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ja taas...en tunne minkäänlaista pettymystä. Kommenttini oli vain tarkennus, miksi sen kirjoitin. Saako sinua sitten kehaista tässä ketjussa: olet sinnikäs kuin terrieri: kun kerrat saat housunlahkeesta kiinni et päästä ikinä irti. Vaikka hampaat irtoaisivat. Viimeinen sana on pakko sanoa.

Kato prrhn, kun meinasi jäädä viimeinen sana sanomatta ihan huomaamatta.
        Mutta eiks ookin, Paloma, jännää, kun ihan kaikki toiset ottavat täällä kaiken niin tosissaan, kirjoittavat tosissaan, otsa rypyssä ja suu mutrussa, stalkkaavat ja veetuilevat sinulle ihan vain äksyilläkseen ja piruuttaan? Mutta sinä olet ainoa, joka kirjoitat huumorilla (kieli-poskessa).

Kato prrhn, kun meinasi jäädä viimeinen sana sanomatta ihan huomaamatta.
        Mutta eiks ookin, Paloma, jännää, kun ihan kaikki toiset ottavat täällä kaiken niin tosissaan, kirjoittavat tosissaan, otsa rypyssä ja suu mutrussa, stalkkaavat ja veetuilevat sinulle ihan vain äksyilläkseen ja piruuttaan? Mutta sinä olet ainoa, joka kirjoitat huumorilla (kieli-poskessa).

Ei saakutti, nyt rupee naarattamaan teiän jutut ja mä sentään olen vakava immeinen. :)

• Huomenta täältä korvestakin. Sama vaiva on iskenyt kuin siililläkin, romuska päällänsä. Pyykinpesua ja shattailua.

Latasin uusia kuvia faceen. Pistin kuvan, jossa en ole "mothers the most beautiful"
      ja heti tuli kommentti "mitähän tuosta nyt sanoisi".

Joskus on kiva laittaa kuvia, jotka eivät kerää peukuttelua, ei yhtään kommenttia.

On hää niin ruma ; )

Entä selfiet joo, "voi kuinka ihana" ei helvetti onko ihan oikeesti ; )

• Samat on harrastukset. Pyykkikone täälläkin pyörii samalla kun emäntä kasvattaa leviää ahteria entistäki leviämmäksi istumalla tietokoneella rykien ja niiskuttaen. Mun laps tuli epsanjasta eilen ja tänään ois ollut työpäivä. Niin on romuskassa kuitenkin hääkin jotta.

• laiskuttaa

"Joskus on kiva laittaa kuvia, jotka eivät kerää peukuttelua, ei yhtään kommenttia.

On hää niin ruma ; )

Entä selfiet joo, "voi kuinka ihana" ei helvetti onko ihan oikeesti ; )"

Eikös facessa ole yleinen kommentti: "Sää oot kaunis" ja vastaus. " niin sääkin" ?

Satelee vaihteeksi täälläkin, joten ulkotyöt ovat siirtyneet sisätöihin. Pitäisi keksiä mistä aloittaisi. Romuskaa ei onneksi ole.

• laiskuttaa kirjoitti:

"Joskus on kiva laittaa kuvia, jotka eivät kerää peukuttelua, ei yhtään kommenttia.

On hää niin ruma ; )

Entä selfiet joo, "voi kuinka ihana" ei helvetti onko ihan oikeesti ; )"

Eikös facessa ole yleinen kommentti: "Sää oot kaunis" ja vastaus. " niin sääkin" ?

Satelee vaihteeksi täälläkin, joten ulkotyöt ovat siirtyneet sisätöihin. Pitäisi keksiä mistä aloittaisi. Romuskaa ei onneksi ole.

Niin, olen huomannut, että meillä itsekullakin kuvien lataajalla on oma suosikki pään- ja vartalon asento. Jos minusta otetaan kuva siten, että istua röhötän ikään kuin lauka rinnassa niin "joutsenkaulani" menettää kuosinsa sulautuen pyöreisiin kasvoihini kuplamaisesti.

Eräs fasebookystäväni kuvaa itseään aina ylhäältä päin siten, että otsa dominoi kasvoja. Luonnossa hän on kauniinpi suoraan edestä katsottuna.

Minäkin olen hyvän näköinen kun jaksan nauraa hirnua, mutta ei aina jaksa, ei elämä ole hirnumista tai ienoa hymyä.

Pyykit pesy, odottelen sateen loppumista. Pitäisi poimia punaiset viinimarjat jos ovat vielä pehkoissa. Eilen osa pensaista oli marjattomia, olivat kai pudonneet tai linnut noukkineet.

Aika kauan on siitä kun minulla oli näinkin kova kurkku- ja nuhatauti.

• ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

Niin, olen huomannut, että meillä itsekullakin kuvien lataajalla on oma suosikki pään- ja vartalon asento. Jos minusta otetaan kuva siten, että istua röhötän ikään kuin lauka rinnassa niin "joutsenkaulani" menettää kuosinsa sulautuen pyöreisiin kasvoihini kuplamaisesti.

Eräs fasebookystäväni kuvaa itseään aina ylhäältä päin siten, että otsa dominoi kasvoja. Luonnossa hän on kauniinpi suoraan edestä katsottuna.

Minäkin olen hyvän näköinen kun jaksan nauraa hirnua, mutta ei aina jaksa, ei elämä ole hirnumista tai ienoa hymyä.

Pyykit pesy, odottelen sateen loppumista. Pitäisi poimia punaiset viinimarjat jos ovat vielä pehkoissa. Eilen osa pensaista oli marjattomia, olivat kai pudonneet tai linnut noukkineet.

Aika kauan on siitä kun minulla oli näinkin kova kurkku- ja nuhatauti.

Siinä ylhäältäpäin ottaessa selfieitä näyttää silmät suuremmilta ja leuka kapeammalta, tuplaleukakin pienemmältä. Mutta kun sen ottaa vähän vinosti, niin silloin tulee se vaikutelma, että silmät on kierossa.
        Sitten selitellään, että se johtuu siitä, kun toinen silmä on leikattu (vaikka aikaisemmin on kerrottu, että nyt on kumpikin leikattu)... tai jotain muuta hauskaa kieli poskessa.

Siinä ylhäältäpäin ottaessa selfieitä näyttää silmät suuremmilta ja leuka kapeammalta, tuplaleukakin pienemmältä. Mutta kun sen ottaa vähän vinosti, niin silloin tulee se vaikutelma, että silmät on kierossa.
        Sitten selitellään, että se johtuu siitä, kun toinen silmä on leikattu (vaikka aikaisemmin on kerrottu, että nyt on kumpikin leikattu)... tai jotain muuta hauskaa kieli poskessa.

Että sinä vaan aina jaksat....
        mistä sinä tiedät minun sairaskertomuksieni sisällön ja kuinka monta kertaa minua on leikelty ja minkä leikkauksen tuloksena vasen silmäni on hitusen pienempi. Se ei ollut "kieli poskessa" vaan aitoa suomenkielistä v...ttuilua, sinun tavaramerkkisi. (Huumorin erottaa siitä että se on muistakin hauskaa paitsi itsestä) Vaikee laji.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Että sinä vaan aina jaksat....
        mistä sinä tiedät minun sairaskertomuksieni sisällön ja kuinka monta kertaa minua on leikelty ja minkä leikkauksen tuloksena vasen silmäni on hitusen pienempi. Se ei ollut "kieli poskessa" vaan aitoa suomenkielistä v...ttuilua, sinun tavaramerkkisi. (Huumorin erottaa siitä että se on muistakin hauskaa paitsi itsestä) Vaikee laji.

Joo, mutta kokeilepa ottaa seuraava selfie (jos otat taas ylhäältäpäin) suoraan, niin ei näytä niinkuin silmät olisi kierossa. Niitä "kierosilmäisiä" näkee facella aina silloin tällöin vaikka hyvin tietää, ettei niille ole tehty silmäleikkausta.

• Puolisilmä

Joo, mutta kokeilepa ottaa seuraava selfie (jos otat taas ylhäältäpäin) suoraan, niin ei näytä niinkuin silmät olisi kierossa. Niitä "kierosilmäisiä" näkee facella aina silloin tällöin vaikka hyvin tietää, ettei niille ole tehty silmäleikkausta.

Monilla ihmisillä on toinen silmä pienempi ja jopa koko toinen puoli kasvoista pienempi. Ei silmä leikkauksessa pienene,valuvika se on.

• Puolisilmä kirjoitti:

Monilla ihmisillä on toinen silmä pienempi ja jopa koko toinen puoli kasvoista pienempi. Ei silmä leikkauksessa pienene,valuvika se on.

Oli miten oli mutta onlko fiksua alkaa sellaista täälä irvistelemään.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Oli miten oli mutta onlko fiksua alkaa sellaista täälä irvistelemään.

Mitä irvistelemään? Mitä sinä nyt häijyilet?
        Neuvoin Palomaa ottamaan selfien niin, ettei näytä toinen silmä kierolta ja pienemmältä. Minullakin on kuvassa toinen silmä pienempi ja näyttää kuin olisi kierossa, jos kuvan ottaa ylhäältä vinosta.
        Se on se perspektiivi, katsos, mikä saa kauempana olevan näyttämään pienemmältä.
        Olenhan minä nähnyt Palomasta kuvia suoraan edestäpäin, että tiedän mihin verrata.

Mitä irvistelemään? Mitä sinä nyt häijyilet?
        Neuvoin Palomaa ottamaan selfien niin, ettei näytä toinen silmä kierolta ja pienemmältä. Minullakin on kuvassa toinen silmä pienempi ja näyttää kuin olisi kierossa, jos kuvan ottaa ylhäältä vinosta.
        Se on se perspektiivi, katsos, mikä saa kauempana olevan näyttämään pienemmältä.
        Olenhan minä nähnyt Palomasta kuvia suoraan edestäpäin, että tiedän mihin verrata.

Viestissäsi korppikselle vihjasit palomaan näin:Sitten selitellään, että se johtuu siitä, kun toinen silmä on leikattu (vaikka aikaisemmin on kerrottu, että nyt on kumpikin leikattu)... tai jotain muuta hauskaa kieli poskessa.

Aika ikävää eikö olekkin. Haluatkos jotenkin tahallaan ärsyttää Palomaa vai mistäs tässä on kysymys? Kakase ulos vaan.

• Heikunkeikku

No johan on siilimuorin ketju ketjuillut pitkäksi pötköksi.
      Mä taidan peukuttaa sua siilimuori, kun tämmösen ketjun sait aikaan.
      Oot osallistunut aktiivisesti aloitukseesi, justiin prikulleen niin, kuin oon joskus kirjoittanut, että tykkään semmosista aloituksista, joihin aloittaja itsekin osalllistuu, eikä vaan nakkaa aloitusta palstalle ja sitten häipyy sen veeken.

Saarikauden päättäjäiset viikonloppuna. Vähän flunssainen olotila. Saan raivarin, jos vajoan niin sairaaksi, että joudun sängyn pohjalle, enkä pääse ilakoimaan rannalle ja katselemaan ilotulitusraketteja, joita ammutaa ihan siis maan perusteellisen paljon.

• "Heikunkeikku"

Muista nyt kuitenkin pituutta kehuessasi.
        Tässä ketjussa ei ole yhtään asiaa.
        Hömppää vain.
        Muistelen kuitenkin sinun aina kaivanneen tyhjä-päisyyttä.
        Kökköjä vitsejä ja itsestäkin pahalta tuntuvaa kikatusta.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Hömppää vain.

H.

Ole ystävällinen, äläkä pistele ajatuksia toisen päähän.
        Minun kirjoitukseni eivät ole koskaan Hömppiä.
        Tässä ketjussa on monia mukavia ei-hömppiä kommentteja.

• Heikunkeikku, kiitä näitä aktiivisia palstalaisia vaan :). Ehkä tällaiselle ketjulle tässä ja nyt oli tilausta.Mun osallistumiseni tällä kertaa mahdollisti/mahdollistaa romuska/lentsu, joka estää menemästä ihmisiä tartuttamaan. Netin välityksellä tämä virus ei tartu.

Pidetään peukkuja et sinulle tämä virus ei tule, jotta pääset iloitsemaan saarikauden lopettajaisista tai venetsialaisist niin kuin sitä meillä päin sanotaan. Itse olen sisämaan kasvatti joten en oikeastaan koskaan ole noihin saarikauden päättäjäisiin sillain osallistunut.

• hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Hömppää vain.

H.

Hömppä=mä. Kanattaa siis vältellä ja pysyä asia-asia -ketjuissa :D.

• siilimuori2 kirjoitti:

Hömppä=mä. Kanattaa siis vältellä ja pysyä asia-asia -ketjuissa :D.

Aikuisten oikeesti siili, kerro mikä on tän ketjun juju siis sisin. Jonninjoutavaa lätinää. Ei silti antakaa mennä. Oli hauska lukea kuinka sait kiitosta ketjun venyttämiseksi näinkin pitkäksi ja vielä ilman tähellistä sanottavaa. Lauseita sieltä lauseita täältä, eikä yhteistä nimittäjää.

• korppis kirjoitti:

Aikuisten oikeesti siili, kerro mikä on tän ketjun juju siis sisin. Jonninjoutavaa lätinää. Ei silti antakaa mennä. Oli hauska lukea kuinka sait kiitosta ketjun venyttämiseksi näinkin pitkäksi ja vielä ilman tähellistä sanottavaa. Lauseita sieltä lauseita täältä, eikä yhteistä nimittäjää.

En tiiä enkä laske pituutta omaksi ansiokseni. Näkyy tämä elävän ilman minuakin. Eilen koitin paimentaa ja pitää aihetta jollain lailla kasassa, mutta enpäs enää jaksa. Eläkööt ketju miten elää. Vissiin palstalaist haluavat tämän ketjun olevan tällainen eli tälle on tilausta. Onhan rinnalla menossa muitakin asiaketjuja, mutta aika vähän niisson kommentteja.

• siilimuori2 kirjoitti:

En tiiä enkä laske pituutta omaksi ansiokseni. Näkyy tämä elävän ilman minuakin. Eilen koitin paimentaa ja pitää aihetta jollain lailla kasassa, mutta enpäs enää jaksa. Eläkööt ketju miten elää. Vissiin palstalaist haluavat tämän ketjun olevan tällainen eli tälle on tilausta. Onhan rinnalla menossa muitakin asiaketjuja, mutta aika vähän niisson kommentteja.

Toisaalta ei on sellainen olotila, että asia aiheet eivät kiinnosta. Liekö tuo uutistulva maailmalta lannistanut.

Kävin läpi vanhoja aloituksiani tietokoneen kansioista, mietin minkähän löisi kehiin kun on tätä aikaa lunssaa parannella ja takapuolta levittää.

Olisiko tälle ikää jo vanhanaikaista kirjoitella horoskoopeista?

• korppis kirjoitti:

Toisaalta ei on sellainen olotila, että asia aiheet eivät kiinnosta. Liekö tuo uutistulva maailmalta lannistanut.

Kävin läpi vanhoja aloituksiani tietokoneen kansioista, mietin minkähän löisi kehiin kun on tätä aikaa lunssaa parannella ja takapuolta levittää.

Olisiko tälle ikää jo vanhanaikaista kirjoitella horoskoopeista?

Eikait se iästä ole kiinni. Mulle ainaki käy, horoskooppiahekki :)

• ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

Minä ymmärsin sen näin, että hän halusi meidän muuttuvan positiivisemmiksi, jotta se positiivisuus tarttuisi häneenkin.
        Ei se oikein tainnut onnistua, kun monetkaan eivät halunneet muuttua noin vaan käskemällä.

Minä ymmärsin sen näin, että hän halusi meidän muuttuvan positiivisemmiksi, jotta se positiivisuus tarttuisi häneenkin.
        Ei se oikein tainnut onnistua, kun monetkaan eivät halunneet muuttua noin vaan käskemällä.

Minulle tää on tänää kelvannut. Tässä ketjussa ei tarvitse käyttää järkeä kuhan suoltaa positiivista, vaikka hampaat irvissä ; DD

Olen pessyt tässä sivussa ison pyykin ja äskeen kävin alakerrassa silittämässä silityskoneella osan pestyistä (on se vaan mainio kone) ja ne silitetyt on nyt laskosteltuina vaatekomerossa.

En mää miksikään muutu, mutta olen minä toki vuosien varrella oppinut hiukan varovaisuutta.

Monesti olen jo kirjoittanut jonnee ketjuun ja lukenut sepustukseni, tullut siihen tulokseen anna olla ja deletoinut älynväläyksiäni ; (

Lähellekkään ei mennyt noin mutta saahan sitä jokainen kvuitella kaikenlaista haluamaansa ;). Elämän katkeroittama?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Lähellekkään ei mennyt noin mutta saahan sitä jokainen kvuitella kaikenlaista haluamaansa ;). Elämän katkeroittama?

Katkera? Tuota en olekaan pitkään aikaan palstalla nähnyt. Yhteen aikaan se oli oikein muotisana. Sitten tuli muotiin "kateellinen" ja "paha olo".
        Tai niinhän muoti menee yleensäkin, vaatteissakin, että vanha tulee uudestaan muotiin. Koskahan me tullaan muotiin?

Katkera? Tuota en olekaan pitkään aikaan palstalla nähnyt. Yhteen aikaan se oli oikein muotisana. Sitten tuli muotiin "kateellinen" ja "paha olo".
        Tai niinhän muoti menee yleensäkin, vaatteissakin, että vanha tulee uudestaan muotiin. Koskahan me tullaan muotiin?

Ja häijy.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Ja häijy.

Hienoa! Tuota sanaa minä alankin täällä viljelemään. Aina kiva, kun tulee jotain uutta, ettei aina noita samoja; katkera, kateellinen, narsistinen, huonolla itsetunnolla varustettu, paha olo, mustasukkainen, v...ttuileva... Stalkkaajastakin on tullut viime aikojen muotisana tällä palstalla. Mitäköhän se sana tarkoittaa? Kuulostaa jotenkin sivistyneeltä ainakin.

• 1eero

Jopa tuntui häijyn hyvältä se teki muuten häiyä.

Hienoa! Tuota sanaa minä alankin täällä viljelemään. Aina kiva, kun tulee jotain uutta, ettei aina noita samoja; katkera, kateellinen, narsistinen, huonolla itsetunnolla varustettu, paha olo, mustasukkainen, v...ttuileva... Stalkkaajastakin on tullut viime aikojen muotisana tällä palstalla. Mitäköhän se sana tarkoittaa? Kuulostaa jotenkin sivistyneeltä ainakin.

Kiinnostaako yhtään tietää tuon jankutuksen lisäksi syy, miksi sinua häijyksi kutsuin?

• 1eero kirjoitti:

Jopa tuntui häijyn hyvältä se teki muuten häiyä.

Minusta tuntuu hyvältä sanoa häijylle että käytöksensä tuntuu häijyltä. Helpottaa kummasti :D.

• Mistähän sekin tulee kun sanotaan et tekee eetwarttia?

• lenzzu
        siilimuori2 kirjoitti:

Minusta tuntuu hyvältä sanoa häijylle että käytöksensä tuntuu häijyltä. Helpottaa kummasti :D.

No voi voi siili, mites sulle nyt kävi. Aloitit positiivisuusketju ja pyysit kaikkia kehumaan kirjoittajia. JA MITÄ NÄENKÄÄ. Nythän sinä jo haukut siivoojaa häijyksi. Sanoisinko, että pahasti mokasit itsesi! No, kehutaan nyt sinua sen verran että sitkeästi olet jaksanut täällä roikkua.

• lenzzu kirjoitti:

No voi voi siili, mites sulle nyt kävi. Aloitit positiivisuusketju ja pyysit kaikkia kehumaan kirjoittajia. JA MITÄ NÄENKÄÄ. Nythän sinä jo haukut siivoojaa häijyksi. Sanoisinko, että pahasti mokasit itsesi! No, kehutaan nyt sinua sen verran että sitkeästi olet jaksanut täällä roikkua.

No mää oisin kertonu siisoojaparalle mix sanoin sitä häijyksi. Se nimittäin puhuu erittäin ruimasti Palomalle ja siitä mineä en tykkää. Ei ihmiselle mitä vaan saa sanoa. Roikkunu oon, siin ot oikiassa.Liian palio nyt kahtena päivänä mut kyllä se taa siitä luontojaan suttaantuu.

• Korppis1
        siilimuori2 kirjoitti:

No mää oisin kertonu siisoojaparalle mix sanoin sitä häijyksi. Se nimittäin puhuu erittäin ruimasti Palomalle ja siitä mineä en tykkää. Ei ihmiselle mitä vaan saa sanoa. Roikkunu oon, siin ot oikiassa.Liian palio nyt kahtena päivänä mut kyllä se taa siitä luontojaan suttaantuu.

Tässä kävi klassisesti. vetäjä kaksi päivää koneella. Se tekee hermostuneeksi eikä aivot hallitse sormia. Tulee sammakoita suusta ja poistumiskehoituksia "tää on mun ketju, häivy. Siis liian iso pala. Yleensä pitkät ketjut loppuvat porukkatappeluun niin taisi tässäkin nyt käydä.

• Korppis1 kirjoitti:

Tässä kävi klassisesti. vetäjä kaksi päivää koneella. Se tekee hermostuneeksi eikä aivot hallitse sormia. Tulee sammakoita suusta ja poistumiskehoituksia "tää on mun ketju, häivy. Siis liian iso pala. Yleensä pitkät ketjut loppuvat porukkatappeluun niin taisi tässäkin nyt käydä.

No näkemyshän se on tuokisn :D.
        Mistä päättelet että olisin hermostunut enkä vaan kerro täysin rauhallisesti omaa mielipidettäni aiheesta josta kirjoitin? Sammakoita ei ole tullut yhtään, kirjoittaisin kaiken uudelleen ja kirjoittamani takana seison. Ei minun näkökulmastani täällä mitää porullatappelua ole sen kummemin kuin missään muussakaa ketjussa.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Höh! Aikaisemmin kirjoitit sanoneesi minua häijyksi, koska sinusta tuntuu hyvältä sanoa niin. Loppuun vielä laitoit: "Helpottaa kummasti :D." Ja nauroitkin, häijyläinen.
        Piti muuten ihan googlata, mitä se sana pitää sisällään. Olen kuullut Härmän häijyistä, jotka riehuivat puukon kanssa. Aika mielenkiintoista muuten. Katsokaapa tuosta tuota toista esimerkkiä sen sanan käytöstä:
        https://sv.glosbe.com/fi/sv/häijy

• Korppis1
        siilimuori2 kirjoitti:

No näkemyshän se on tuokisn :D.
        Mistä päättelet että olisin hermostunut enkä vaan kerro täysin rauhallisesti omaa mielipidettäni aiheesta josta kirjoitin? Sammakoita ei ole tullut yhtään, kirjoittaisin kaiken uudelleen ja kirjoittamani takana seison. Ei minun näkökulmastani täällä mitää porullatappelua ole sen kummemin kuin missään muussakaa ketjussa.

Kirjoitin jos istuu kaksi päivää koneella päivystää jokaisen vastauksen kuten esim. nyt teit se tekee ihmisen rauhattomaksi siis hermostuneeksi. Kun ihminen hermostuu hän kirjoittaa ilkeästi toiselle. Voi olla, että kutsuu toista kirjoittajaa esim. katkeraksi jne. Paloma pystyy itse puolustamaan itseään se on Paloman erikoisalaa ja hän rakastaa teräviä piikkejä, joihin löytää terävän vastauksen.

Sinä, Paloma ja siivooja otitte yhteen. Siivoojalla on tapana esim. minun kommenteistani etsiä potkua hyökätäkseen Paloman kimppuun. Kun kirjoitin facebookista se kaiketi laukaisi hänessä vanhat muistot eikä voinut olla vittuilematta. Vittuiluahan siivoojan kommentit ovat sen nyt näkee sokea Reinokin. Kaksi ruotsimaalaista tukkanuottasilla. Itse olen pyrkinyt olemaan ottamatta kantaa Paloman kommenteihin koska hän kokee kannanottoni stalkkaukseksi. Olet mato liukumaan pois ongelmista, joita itse aiheutat.

• Korppis1 kirjoitti:

Kirjoitin jos istuu kaksi päivää koneella päivystää jokaisen vastauksen kuten esim. nyt teit se tekee ihmisen rauhattomaksi siis hermostuneeksi. Kun ihminen hermostuu hän kirjoittaa ilkeästi toiselle. Voi olla, että kutsuu toista kirjoittajaa esim. katkeraksi jne. Paloma pystyy itse puolustamaan itseään se on Paloman erikoisalaa ja hän rakastaa teräviä piikkejä, joihin löytää terävän vastauksen.

Sinä, Paloma ja siivooja otitte yhteen. Siivoojalla on tapana esim. minun kommenteistani etsiä potkua hyökätäkseen Paloman kimppuun. Kun kirjoitin facebookista se kaiketi laukaisi hänessä vanhat muistot eikä voinut olla vittuilematta. Vittuiluahan siivoojan kommentit ovat sen nyt näkee sokea Reinokin. Kaksi ruotsimaalaista tukkanuottasilla. Itse olen pyrkinyt olemaan ottamatta kantaa Paloman kommenteihin koska hän kokee kannanottoni stalkkaukseksi. Olet mato liukumaan pois ongelmista, joita itse aiheutat.

Jännä juttu:). Minut koneella istuminen lähinnä veltostuttaa ja aa haukottelmaan, ei saa rauhattomaksi eikä hermostueeksi. Minä en kirjoittanut omasta mielestäni ilkeäti vaan koitin oitää alkuu keksutelua aloituksen aiheessa, Katkeraksi kutsuminen tuli sen jälkeen kun tunsin siivoojan kirjoittavan minulle ikävään sävyyn, siis hänhän omien sanojensa mukaan kirjoitti minulle #kokelumielessä ;).

En epäilekään Paloman kykyjä puolustaa itseään, minä kerron vain sivullisena, mitä se minusta tuntuu ja näyttä ja kuulostaa.Paloman rakkaudsta piikkeihin en tiedä mitään.

Ai olenko ottanut yhteen Paloman ja siivoojan kanssa :DD, katos kun en itse ole huomannut. Yhteenotto ei kuulu tapoihini kyllä livessäkään, joten en koe sitä omakseni täälläkään. Suoriksi voin sanoa mitä ajattelen mutta en näe sitä yhteenottona.

Ai tarkoititko minua tuolla madolla? Ja itähän ongelmia olen aiheuttaut?

Höh! Aikaisemmin kirjoitit sanoneesi minua häijyksi, koska sinusta tuntuu hyvältä sanoa niin. Loppuun vielä laitoit: "Helpottaa kummasti :D." Ja nauroitkin, häijyläinen.
        Piti muuten ihan googlata, mitä se sana pitää sisällään. Olen kuullut Härmän häijyistä, jotka riehuivat puukon kanssa. Aika mielenkiintoista muuten. Katsokaapa tuosta tuota toista esimerkkiä sen sanan käytöstä:
        https://sv.glosbe.com/fi/sv/häijy

Eieiei.
        Minä tarkoitin niin että jos minä aattelen että sinä olet häijy niin minuta tuntuu hyvötä kun saan kertoa sen sinulle jotta tiesät mitä miletä sinun käytöksestäsi olen.Se on niin kuin kivi tippus pumpun päältä. Häijy on ilikiä ja pahantahtoinen.

• siilimuori2 kirjoitti:

Eieiei.
        Minä tarkoitin niin että jos minä aattelen että sinä olet häijy niin minuta tuntuu hyvötä kun saan kertoa sen sinulle jotta tiesät mitä miletä sinun käytöksestäsi olen.Se on niin kuin kivi tippus pumpun päältä. Häijy on ilikiä ja pahantahtoinen.

Nii sitten siä voit tehdä sille asialle mitä tahdot :)

• sekavaltatuntuu
        siilimuori2 kirjoitti:

Nii sitten siä voit tehdä sille asialle mitä tahdot :)

Kirjoitteletko sinä kännissä täällä itsellesi vastauksia?

• sekavaltatuntuu kirjoitti:

En, Katoppa ko mää en ole koskaan kännissä lukuunottamatta syntymähumalaa.

• ent.siivoojaparka
        Korppis1 kirjoitti:

"""Siivoojalla on tapana esim. minun kommenteistani etsiä potkua hyökätäkseen Paloman kimppuun."""
        Höpö-höpö ja pläiskis!!! Yritätä nyt tehdä itsesi jotenkin tärkeäksi minulle.
        Minun asenteeni esim.Ruotsin maahanmuuttopolitiikkaan ei ole sinun mielipiteistäsi kiinni tippaakaan, jos niin olet kuvitellut.
        Ja minä olin kyllä nähnyt Paloman face-kuvat jo paljon ennen kuin aloit niistä vihjailemaan.
        Eikä me olla Paloman kanssa tukkanuottasilla. En minä ainakaan.

• ginitonikkina
        sekavaltatuntuu kirjoitti:

Minäkin katoin et siilimuori rupes jo vastaileen omiin kommentteihinsa ja kirjoitusvirheetkin lisääntyi kummasti. Taitaa silmät harittaa jostain syystä.

"""Siivoojalla on tapana esim. minun kommenteistani etsiä potkua hyökätäkseen Paloman kimppuun."""
        Minun asenteeni esim.Ruotsin maahanmuuttopolitiikkaan ei ole sinun mielipiteistäsi kiinni tippaakaan, jos niin olet kuvitellut.
        Ja minä olin kyllä nähnyt Paloman face-kuvat jo paljon ennen kuin aloit niistä vihjailemaan.

Minä koen sinun kommenttisi loukkaavina ja vihamielisinä. Jos sinä todellakin teet tällaista vain huviksesi ja saat siitä jonkinlaista tyydytystä , huomaamatta että olet ilkeä perässäkulkija niin ehkä sinun pitäisi keksiä joku muu harrastus josta olisi vähemmän vahinkoa

• ginitonikkina kirjoitti:

Minäkin katoin et siilimuori rupes jo vastaileen omiin kommentteihinsa ja kirjoitusvirheetkin lisääntyi kummasti. Taitaa silmät harittaa jostain syystä.

Joo haritti silimät ja näppis alkoi tuntuu jostain syystä tahkeelta, muttei alkon tuotteista :). Ei minusta ole kiva itsellein vastata, paljon kivempaa kun sen tekee joku muu.

Huomenta Ninjanaiset@

Siivooja, En osaa olla tärkeä, kerroin vain mitä olen huomannut kommunikoidessani entisen ystäväni kanssa, että sinä riennät rinta rottingilla mukaan väittelyihimme.

Minä en nyt tässä ketjussa puhunut maahanmuutosta vaan facen kuvista, joihin ei missään nimessä liittynyt kuvat entisestä ystävästäni. Vaan korven ystäväni kasvoista.

Sitä paitsi tuon sinulle selväksi, että toinen silmäni on pienempi ja toinen korvani myös, mutta ne erot ovat vastakkaisilla puolilla kasvojani, joten kai ne tukee toisiaan. Ei olisi minusta missiä tullut, tai jos olisin leikkuuttanut korvaani ehkä sen jälkeen ; )

Mitä tulee kommentteihisi, olet terävä huomaamaan kun soudetaan ja huovataan samaa asiaa eri suuntiin. Olet siis tyyppi, joka osaa lukea tekstejä. Olen useasti todennut saman kuin sinäkin kun vedät keskusteluun todisteita aikaisemmista mielipiteitä jotka kumoavat toisensa. Lukeekohan moni omia tekstejään ennen lähetä painiketta. Itse luen ja myös usen sen jälkeenkin kun saan vastauksia omiin kommentteihini ja mietin miksi kommenttini ymmärrettiin kuten ymmärrettiin.

Monesti entinen ystäväni kirjoittaa selvää ymmärrettävää pässinlihaa Usein toisota ja lainattua tekstiä lehtiartikkeleista ja wikistä ja samalla hän väittää, että esim. minä en ymmärrä asiayhteyksiä ja linkittää ymmärtämisohjeita, eihän sellaista luetunymmärtämis oppitunia voi ottaa vastaan kuin huumorilla kieltämättä joskus säälillä.

Ja jos väität silmä kovana olevasi ystävä entisen ystäväni kanssa ja vain kisailevasi, kirjoitat hevon paskaa. Tähän asti olet ollut johdonmukainen. Tässä menet linjalle siilimuori ja entinen ystäväni, jotka molemmat puolustelee lausumiaan päinvastaisiksi kuin ne on aikaisemmissa kirjoituksissa lausuttu.

Eli samaa kastia olette kaikki kolme, ette vastaa kirjoituksistanne.

Olla rehellinen on aivan muuta kuin vittuilla toisille. Rehellinen pysyy sanojensa takana ei siis souda ja huopaa.

Huomenta Ninjanaiset@

Siivooja, En osaa olla tärkeä, kerroin vain mitä olen huomannut kommunikoidessani entisen ystäväni kanssa, että sinä riennät rinta rottingilla mukaan väittelyihimme.

Minä en nyt tässä ketjussa puhunut maahanmuutosta vaan facen kuvista, joihin ei missään nimessä liittynyt kuvat entisestä ystävästäni. Vaan korven ystäväni kasvoista.

Sitä paitsi tuon sinulle selväksi, että toinen silmäni on pienempi ja toinen korvani myös, mutta ne erot ovat vastakkaisilla puolilla kasvojani, joten kai ne tukee toisiaan. Ei olisi minusta missiä tullut, tai jos olisin leikkuuttanut korvaani ehkä sen jälkeen ; )

Mitä tulee kommentteihisi, olet terävä huomaamaan kun soudetaan ja huovataan samaa asiaa eri suuntiin. Olet siis tyyppi, joka osaa lukea tekstejä. Olen useasti todennut saman kuin sinäkin kun vedät keskusteluun todisteita aikaisemmista mielipiteitä jotka kumoavat toisensa. Lukeekohan moni omia tekstejään ennen lähetä painiketta. Itse luen ja myös usen sen jälkeenkin kun saan vastauksia omiin kommentteihini ja mietin miksi kommenttini ymmärrettiin kuten ymmärrettiin.

Monesti entinen ystäväni kirjoittaa selvää ymmärrettävää pässinlihaa Usein toisota ja lainattua tekstiä lehtiartikkeleista ja wikistä ja samalla hän väittää, että esim. minä en ymmärrä asiayhteyksiä ja linkittää ymmärtämisohjeita, eihän sellaista luetunymmärtämis oppitunia voi ottaa vastaan kuin huumorilla kieltämättä joskus säälillä.

Ja jos väität silmä kovana olevasi ystävä entisen ystäväni kanssa ja vain kisailevasi, kirjoitat hevon paskaa. Tähän asti olet ollut johdonmukainen. Tässä menet linjalle siilimuori ja entinen ystäväni, jotka molemmat puolustelee lausumiaan päinvastaisiksi kuin ne on aikaisemmissa kirjoituksissa lausuttu.

Olla rehellinen on aivan muuta kuin vittuilla toisille. Rehellinen pysyy sanojensa takana ei siis souda ja huopaa.

On lausuttu on passiivi, siis kuka on lausunut?

• siilimuori2 kirjoitti:

On lausuttu on passiivi, siis kuka on lausunut?

.................................ja aikuinen ihminen ymmärtää että elämä ei ole suora latu ja vastaus samaan kysymykseen ei ole aina sama riippuen tilanteista ja asiayhteyksistä. On myös niinkin että joidenkin kiroittajien kanssa ollaan niin eri megataajuusilla, ettei ymmärrystä löydy vaikka vaan kissan sanois :D

• Ja sinut tuntien kirjotit tuoen ylläolevan yrittäen provota muita kirjoittamaan . Enpäs mene lankaan.

• ent.siivoojaparka

Huomenta Ninjanaiset@

Korppis,
        Minä työnnyn sekaan rinta milloin missäkin asennossa ja ihan mihin väliin lystää, koska en ole vieläkään osannut mieltää avointa keskustelupalstaa chatiksi.
        Olet aikaisemminkin antanut ymmärtää, että tässä keskustelee nyt korppis jonkun toisen kanssa ja muut pysykööt loitolla. Ei se niin mene tällaisella palstalla ja se sinunkin olisi hyvä vihdoin ymmärtää.

Korppis,
        Minä työnnyn sekaan rinta milloin missäkin asennossa ja ihan mihin väliin lystää, koska en ole vieläkään osannut mieltää avointa keskustelupalstaa chatiksi.
        Olet aikaisemminkin antanut ymmärtää, että tässä keskustelee nyt korppis jonkun toisen kanssa ja muut pysykööt loitolla. Ei se niin mene tällaisella palstalla ja se sinunkin olisi hyvä vihdoin ymmärtää.

Etsi väitteellesi, että kun Korppis keskustelee vain jonkun kanssa ja muut pysyköön loitolla, todiste ; )

Ole vain sellainen kun olet, tykkään tyylistäsi.

• ent.siivoojaparka

Etsi väitteellesi, että kun Korppis keskustelee vain jonkun kanssa ja muut pysyköön loitolla, todiste ; )

Ole vain sellainen kun olet, tykkään tyylistäsi.

Äskettäin esim. kirjoitit näin:
        ""...olen huomannut kommunikoidessani entisen ystäväni kanssa, että sinä riennät rinta rottingilla mukaan väittelyihimme.""
        Jos olisin omalla koneellani, niin helposti kopioisin useita lainauksia, joissa torut toisia sekaantumisesta sinun ja jonkun toisen keskusteluun.
        Istun kissojen ja koiran vahtina vieraan läppärin ääressä ja tämän toiminnot on vähän sellaista opettelua vielä.

Äskettäin esim. kirjoitit näin:
        ""...olen huomannut kommunikoidessani entisen ystäväni kanssa, että sinä riennät rinta rottingilla mukaan väittelyihimme.""
        Jos olisin omalla koneellani, niin helposti kopioisin useita lainauksia, joissa torut toisia sekaantumisesta sinun ja jonkun toisen keskusteluun.
        Istun kissojen ja koiran vahtina vieraan läppärin ääressä ja tämän toiminnot on vähän sellaista opettelua vielä.

Siinähän sinulle on sitten viikonlopuksi työkenttää kun pääset takaisin koneellesi. hyvää viikonloppua jään innolla odottamaan. ; )

Totta joka sana. Eli, että olen huomannut kommunikoidessani entisen ystäväni kanssa, että sinä riennät rinta rottingilla mukaan väittelyihimme.

• korppis kirjoitti:

Siinähän sinulle on sitten viikonlopuksi työkenttää kun pääset takaisin koneellesi. hyvää viikonloppua jään innolla odottamaan. ; )

Totta joka sana. Eli, että olen huomannut kommunikoidessani entisen ystäväni kanssa, että sinä riennät rinta rottingilla mukaan väittelyihimme.

Mielenkiintoista, onko teillä täällä ikioma kahdenkeskinen väittely ;D

Huomenta Ninjanaiset@

Lainaus: "Olla rehellinen on aivan muuta kuin vittuilla toisille."???

Voisitko vielä kerran selittää kirjoituksesi, jonka aivan selvästi osoitit Pirrelle, kuinka jotkut täällä kuljettelevat zombie ukkojaan,...tai jotain sinnepäin, mutta se mielestäni täytti törkeyden, jos ei aivan huippua, niin ainakin likellä.

No, siitä tuli miinus, mutta plussiakin sataa.

Ensin ajattelin kehua siiliä, no kehun edelleen, mutta en nyt jaksanut hakea hänen juttuaan, koska löysin kirjoituksesi "siivooja parasta" ja olen varppina samaa mieltä siitä, että hän suorastaan jahtaa Palomaa! Uskomatonta! Miksi?

Mielipiteet voivat vaihtua ja eikös se olekkin palstan tarkoitus, että kerromme vastakkaisen näkemyksen ja sitten arvioidaan uudestaan asia. Nyt voikin mieli muuttua. Tänään se muuttui minulla puolelta/toiselle ja nyt en enää tiedä, kummalla puolella vaakakuppi on?

Eilen se oli niin helvetin jyrkkä , ei näitä tummia, lukiessani sinun kirjoituksen (13-v tyttö j.n.e.) ja sen jälkeen vasta uutisen. Nyt en uskalla edes tänne kirjoittaa, mitä silloin tapahtuu, jos minun lapsenlastani joku lähestyy tuollaisin aikein. Miehelläni on edelleen kiikarikivääri ja hirviammunta koe suoritettu!

Sen uskallan kertoa ajasta, kun tyttäremme oli (melkein teini-ikäisiä) ja meillä nyt oli aina avoimet ovet, kun synnyin-kylästä tuli porukkaa pääkaupunkiseudulle juhlimaan.

Mutta se oli virhe eräälle, joka meni lähentelemään lastani, kun hän oli suihkussa. Siitä hän (lapseni) kertoi minulle myöhemmin ja sen jälkeen tällä kaverilla ei ollut asiaa meille.

Oli myös itseniäkin miettittänyt asia tuolla paikallislehden "Lyhyissä".

Missä me olisimme nyt, jos nämä, meidän veteraani kansa, miehet ja naiset (lapsia tosin evakuoitiin) emme olisi pysyneet viimeiseen saakka "asemissa", puolustamassa maatamme.???

• kovatoliajat

Auton koppi oli täynnä"hylsyn reikiä"...
        Varmasti kiväärillä ammuttaessa olivat ne reiät tipahtaneet tyhjistä hylsyistä auton lattialle.
        Jos sellainen isokaliiberinen hylsyn reikä vahingossa vierii vaikka jarrupolkimen alle, on siitä leikki kaukana!
        Jos vielä eväänä kopissa oli säkillinen juustonreikiä, jäniksenjälkiä ja ohiammuttua sinisorsaa, mahtoi sotareissu olla kovaa aikaa.
        Kuitenkin panssarivaunussa oli vieläkin kurjempaa, sillä tykin hylsynreikä on paljon, paljon isompi kuin kiväärin!

• kovatoliajat kirjoitti:

Auton koppi oli täynnä"hylsyn reikiä"...
        Varmasti kiväärillä ammuttaessa olivat ne reiät tipahtaneet tyhjistä hylsyistä auton lattialle.
        Jos sellainen isokaliiberinen hylsyn reikä vahingossa vierii vaikka jarrupolkimen alle, on siitä leikki kaukana!
        Jos vielä eväänä kopissa oli säkillinen juustonreikiä, jäniksenjälkiä ja ohiammuttua sinisorsaa, mahtoi sotareissu olla kovaa aikaa.
        Kuitenkin panssarivaunussa oli vieläkin kurjempaa, sillä tykin hylsynreikä on paljon, paljon isompi kuin kiväärin!

En ole sotainen luonne en harrasta sorsien enkä muidenkaan luontokappaleiden tappamista en tunne asesanastoa. Ei äitini liioin rauhaa rakastava nainen.
        Auton koppi oli täynnä reikiä, jotka olivat peräisin venäläisten sotilaiden aseista. Onko hyvä nyt?

• nuormieli

On se tuo "hunksz" vaan aika "hurmuri" saa naiset täällä palstallakin kiistellen kilpailemaan, mut kielimies kun on niin ymmärtäähän tuon.

• ent.siivoojaparka

Sinäkö otat sen niin, että kaikki naisten välinen läpänheitto tällä palstalla johtuu hunkszista?
        Et kai ole tosissasi?

• höpsis

Höpönlöpön. Luulotautista. Ei kelpaisi minulle ainakaan.

• eppu2

Tuokio vierähtänyt, etten ole oikein tänne ehtinyt kurkistella. Nyt on aikaa, niin avasin koneen ja luin ketjun.
      Pisti hymyilyttämään monikin kommentointi.
      Sain mielikuvan, että siili haki positiivisuutta ja sitten sitä monissa kommenteissä yritettiin vääntää väärinpäin.
      On ihan hyvä, että aloituksia tehdään. Itse olen sitä mieltä, että ei toisten aloituksia pidä torpata. Jos ei kiinnosta, niin menee ohi.
      Voihan sitä tehdä vaikka kuinka monta aloitusta itseään kiinnostavista asioista ja katsoa, iskeekö tulta.
      Minulle ei ole mitään negatiivisia virtauksia kenestäkään kirjoittajasta mielessä.
      Toisten ajatusmaailmaa ymmärtää paremmin, kuin toisten. Se varmaankin on niin kahteen suuntaan.
      Juuri keskusteluhan ymmärrystä laajentaa, jos on avoin pohdinnalle.

• eppu2 oikein oivallettu. Hakusessa postiivisuus ja hyvän mielen tuottaminen toisille :).

Lisään tähän vielä että itse olen täällä pää-asiassa hömpän tuottaja, mutta olen sitä mieltä että kaiken muun vastapainoksi elämässä pitää olla myös sitä hömppää että jaksaa sitten myös ne vakavammat aiheet elämässä ja jopa kuolemassa.

• 1eero

Kyllä kehuminen tuntuu mukavalta savolaiseltakin vaikka annamme ympäripyöreitä vastauksia ettei hitaat hämäläiset tajua samana päivä lupsukkuus se heiltä puuttuu, tämä niille jotka aiemmin katsoivat meitä kieroon johtuuko kateudesta, ehkä.
      Kehuminen sinällää kuullostaa täällä mukavalta ensin toraillaan väitellään lopuksi kehastaa ja kaikilla hyvä mieli, ruuan perräiset on pieitty työt jatkuu että sais jotain valmista sen päälle kehut.

• Nii. Eeroki se on niin lupsakka, välliin mennee pukitteluksi mutta haitanneko tuo mittää :).

• kesivä

Mä nyt laitan kehuen niitä joita ei ole vielä kehuttu. (Liian pitkä ketju kännykälle :(

• nuormieli

"höpsis ja ent. siivoojaparka" ihanhan mie toisissain, mut kun mie oon syntynyt kanta-hämeessä nythän mie sen vasta tajjuun ettehän työ hunkszista, ihan muuten vuan vähän torailette.

• ent.siivoojaparka

Eikä me täällä edes torailla. Vähän vaan kutitellaan toisiaan leuan alta.

• kylmätotuus

"nuormieli" heititpä hersyvimmän kommentin tähän ketjuun!

• selvästi
        kylmätotuus kirjoitti:

"nuormieli" heititpä hersyvimmän kommentin tähän ketjuun!

Tuota epäillyt ennenkin. Olette sama kirjoittaja nuormieli ja kylmätotuus.

• kylmätotuus
        selvästi kirjoitti:

Tuota epäillyt ennenkin. Olette sama kirjoittaja nuormieli ja kylmätotuus.

Väärin arvattu! Luulo ei ole tiedon väärti!

• nuormieli
        kylmätotuus kirjoitti:

Väärin arvattu! Luulo ei ole tiedon väärti!

Kiitos kun korjasit, luulo ja arvaus ei todellakaan ole tiedon väärtti. On ollut kiireitä nyt vasta tulin piipahtamaan ja katsomaan mikä tääl on meininki. Hyvää viikonloppua!-

• kylmätotuus
        nuormieli kirjoitti:

Kiitos kun korjasit, luulo ja arvaus ei todellakaan ole tiedon väärtti. On ollut kiireitä nyt vasta tulin piipahtamaan ja katsomaan mikä tääl on meininki. Hyvää viikonloppua!-

Hyvää alkavaa syksyä!
        https://www.youtube.com/watch?v=GmDmbFQtlnk

• nuormieli
        kylmätotuus kirjoitti:

Hyvää alkavaa syksyä!
        https://www.youtube.com/watch?v=GmDmbFQtlnk

Jos mä oisin sä, hieno sovellus Cheekin räpistä kyl Katri on ihan jees. Ihmettelen miksi täällä anonyymien palstalla pitäisi esiintyä monella eri nimimerkillä, no ehkä ne jotka näin epäilevät syyllistyvät itse moiseen, mut suotakoon se heille, huvinsa kullakin.

• @Siilimuori2: olen pahoillani jos olen antanut ymmärtää että pidän sinua stalkkaajana. Se ei missään tapauksessa pidä paikkaansa; ainoa stalkkaaja joka minulla täällä on nimimerkki ent.siivojaparka jonka kanssa emme ole löytäneet yhteistä säveltä: hänellä tuntuu olevan jonkinlainen kompleksi siitä että näen eri tavalla kuin hän monet asiat ja hän on ruotsiekspertti tällä palstalla.
      Mahdollisesti nimimerkinvaihtaja joka seurailee minua ja heittää ilkeyksiä on sama henkilö, mutta voi olla että ei, vaan kysymys on yhdestä tai kahdesta nimimerkittömästä palstakirjoittajasta.

• ent.siivoojaparka

Onko täällä mahdollistakaan kirjoitella nimimerkittömänä? Miten se onnistuu? Minä kirjoittelen puskasta vain nimimerkillä ent.siivoojaparka.
        Kyllä joo, minä näen tuon lisääntyvän maahanmuuton realistisemmin kuin sinä, mutta ei minulla siitä mitenkään kompleksia ole, että en ole saanut sinua ymmärtämään tilannetta mihin täällä ollaan ajautumassa, kun eihän minä ole pedagogi, futtig fattig siivoojaparka vaan.

• Paloma, en minä ole luullutkaan että stalkkaajana minua pitäisit. Itse asiassa minua ei niin paljoa kiinnosta sillain että alkaisin perässä hiihtämään. Mulle riittää täällä tiedot mitä kukin itsestään haluaa antaa. Tosin sellaiseen kyllä syyllistyn et jos ihmisen oikean nimen tiedän, saatan käydä vilkaisemassa julkisen fb-profiilinsa, senhään kukainenkin voi rajata. Sinun nimeäsi en tiedä.

Siis stalkkaajana et minua pidä, mutt höpöttäjänä kyllä, mutta se ymmärrän täysin :D.

• siilimuori2 kirjoitti:

Paloma, en minä ole luullutkaan että stalkkaajana minua pitäisit. Itse asiassa minua ei niin paljoa kiinnosta sillain että alkaisin perässä hiihtämään. Mulle riittää täällä tiedot mitä kukin itsestään haluaa antaa. Tosin sellaiseen kyllä syyllistyn et jos ihmisen oikean nimen tiedän, saatan käydä vilkaisemassa julkisen fb-profiilinsa, senhään kukainenkin voi rajata. Sinun nimeäsi en tiedä.

Siis stalkkaajana et minua pidä, mutt höpöttäjänä kyllä, mutta se ymmärrän täysin :D.

"mutt höpöttäjänä kyllä"
        en pidä sinua höpöttäjänäkään, noin yleisesti ottaen. Olet ihan jees; se yksittäinen kerta kun reagoin teidän chattailuun mun (omasta mielestäni) asiallisessa ketjussa on taakse jäänyttä elämää.

"mutt höpöttäjänä kyllä"
        en pidä sinua höpöttäjänäkään, noin yleisesti ottaen. Olet ihan jees; se yksittäinen kerta kun reagoin teidän chattailuun mun (omasta mielestäni) asiallisessa ketjussa on taakse jäänyttä elämää.

Ok, asia loppuunkäsitelty.
        Mut kuitenkin omasta mielestäni olen höpöttäjäkin. Johtunee varmaan siitä et ensinnäkin tarvitsen höpötystä vaivoje ja valitusten vastapainoksi ja toisaalta ehkä minulla ei päänupin sisällä ole muuta annettavaa :). Mut tämä tästä.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Paloma, en minä ole luullutkaan että stalkkaajana minua pitäisit. Itse asiassa minua ei niin paljoa kiinnosta sillain että alkaisin perässä hiihtämään. Mulle riittää täällä tiedot mitä kukin itsestään haluaa antaa. Tosin sellaiseen kyllä syyllistyn et jos ihmisen oikean nimen tiedän, saatan käydä vilkaisemassa julkisen fb-profiilinsa, senhään kukainenkin voi rajata. Sinun nimeäsi en tiedä.

Minä en oikein ymmärrä, mitä Paloma sillä stalkkaamisella tarkoittaa, mistä hän minua toistuvasti syyttää. Jos otetaan huomioon sanan varsinainen merkitys, niin hän leimaa minut rikolliseksi. Miksi hän ei tee minusta poliisi-ilmoitusta? Tulisi näköjään kahden vuoden kakku.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vainoaminen
        Minulla on tapana lukaista tällä palstalla kaikki kommentit. Niitä ei niin kamalan paljon ole nykyisin ja ei vie paljon aikaa, kun ei tarvitse avata joka kommenttia erikseen. Siinä mielessä jokainen täällä voisi pitää minua stalkkaajanaan. Tunnetteko toiset katseeni selässänne?
        Ja mitä on se perässä hiihtäminen, mikä näkyy olevan yksi palstan vakifraaseista? En viitsi edes googlata. Minulle sanonnassa on sellainen kaiku, että tekee jatkuvasti jotain samaa, mitä joku toinenkin. Esim.jos joku värjää hiuksensa punaiseksi, niin toinenkin värjää. Ostaa samanlaisen vaatteen kuin joku, jonka perässä hän hiihtää. Vähän niinkuin jonkun toisen imitoimista, matkimista... Olla aina samaa mieltä jonkun tietyn henkilön kanssa...
        En tosiaankaan tiedä, mitä sillä täällä tarkoitetaan. Jos se perässä hiihtäminen täällä taas on sitä, että vastaa toisten kommentteihin, niin eikö se keskustelussa ole tarkoituskin. Ei kai kukaan täällä halua kommentoida yksinpuhumistyyliin?

• kunlatuonauki

Älä välitä, toiset vaan yrittää nostaa itseään alentamalla muita, jätä omaan arvoonsa moinen ininä.

Jos joku on hölmö että laittaa itsestään niin paljon tietoa anonyymipalstoalle että toiset voivat helposti kuuklata oikean henkilön, niin se on kyllä ihan omaa tyhmyyttä

Minä en oikein ymmärrä, mitä Paloma sillä stalkkaamisella tarkoittaa, mistä hän minua toistuvasti syyttää. Jos otetaan huomioon sanan varsinainen merkitys, niin hän leimaa minut rikolliseksi. Miksi hän ei tee minusta poliisi-ilmoitusta? Tulisi näköjään kahden vuoden kakku.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vainoaminen
        Minulla on tapana lukaista tällä palstalla kaikki kommentit. Niitä ei niin kamalan paljon ole nykyisin ja ei vie paljon aikaa, kun ei tarvitse avata joka kommenttia erikseen. Siinä mielessä jokainen täällä voisi pitää minua stalkkaajanaan. Tunnetteko toiset katseeni selässänne?
        Ja mitä on se perässä hiihtäminen, mikä näkyy olevan yksi palstan vakifraaseista? En viitsi edes googlata. Minulle sanonnassa on sellainen kaiku, että tekee jatkuvasti jotain samaa, mitä joku toinenkin. Esim.jos joku värjää hiuksensa punaiseksi, niin toinenkin värjää. Ostaa samanlaisen vaatteen kuin joku, jonka perässä hän hiihtää. Vähän niinkuin jonkun toisen imitoimista, matkimista... Olla aina samaa mieltä jonkun tietyn henkilön kanssa...
        En tosiaankaan tiedä, mitä sillä täällä tarkoitetaan. Jos se perässä hiihtäminen täällä taas on sitä, että vastaa toisten kommentteihin, niin eikö se keskustelussa ole tarkoituskin. Ei kai kukaan täällä halua kommentoida yksinpuhumistyyliin?

Sinun täytyy kysyä sitä suoraan Palomalta. Minä kommentoin vain sitä mitä näen eli et sinä kyllä kauhean ystävällisesti etkä rakentavassa hengessä Palomalle kirjoita, itseasiassa aika epämiellyttävästi. Ja mikä pahinta, monesti kirjoitat vihjalievasti hänelle tarkoitettuja piikkejä viesteissä toisille, huomaatkos itse tätä? Vai kirjoitatskos Palomallekin "kokeiluluonteisesti :D?.

Jos olette eri mieltä asioista, olkaa, jokaisella on oikeus omiin näkemyyksiinsä, mutta tarvitseeko näiden näkemysten antaa värittää koko palstaa ja keskinäistä kanssakäymistänne. Toisaalta voitte olla kommentoimatta toistenne viesteihin. Onnistuisikos sellainen jos asialinen asialinjassa pysyminen keskenänne ei onnistu?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Sinun täytyy kysyä sitä suoraan Palomalta. Minä kommentoin vain sitä mitä näen eli et sinä kyllä kauhean ystävällisesti etkä rakentavassa hengessä Palomalle kirjoita, itseasiassa aika epämiellyttävästi. Ja mikä pahinta, monesti kirjoitat vihjalievasti hänelle tarkoitettuja piikkejä viesteissä toisille, huomaatkos itse tätä? Vai kirjoitatskos Palomallekin "kokeiluluonteisesti :D?.

Jos olette eri mieltä asioista, olkaa, jokaisella on oikeus omiin näkemyyksiinsä, mutta tarvitseeko näiden näkemysten antaa värittää koko palstaa ja keskinäistä kanssakäymistänne. Toisaalta voitte olla kommentoimatta toistenne viesteihin. Onnistuisikos sellainen jos asialinen asialinjassa pysyminen keskenänne ei onnistu?

No siinä nyt tuli taas kerran ne palstakäyttäytymisohjeet. Unohdit vielä lisätä sen, että tehkää niinkuin minä sanon, mutta älkää niinkuin minä teen.
        Mutta saat uskoa, että alkaa vähitellen tympiä jonkun jatkuva syyttäminen minua rikolliseksi vain sen takia, että luen avointa keskustelupalstaa.
        Tekisi mieleni sanoa häntä jo häijyksi, mutta en minä ihan niin alas viitsi mennä.

No siinä nyt tuli taas kerran ne palstakäyttäytymisohjeet. Unohdit vielä lisätä sen, että tehkää niinkuin minä sanon, mutta älkää niinkuin minä teen.
        Mutta saat uskoa, että alkaa vähitellen tympiä jonkun jatkuva syyttäminen minua rikolliseksi vain sen takia, että luen avointa keskustelupalstaa.
        Tekisi mieleni sanoa häntä jo häijyksi, mutta en minä ihan niin alas viitsi mennä.

:D, just.
        Oiskos mahollista nyt vaan jatkaa etiäppäin ja antaa keskinäisten kaunojenne olla? Jättäkää toisenne rauhaan, tarviiko aina olla kimpussa?Ei tätä palstaa kannata ottaa niin vakavasti. Jos et pidä siitä mitä sinulle sanon, älä vuodata vaivojasi minulle. Oletan että haluat minunn ottavan kantaa jos niistä minlle kerrot. Jos ei vastaukseni kelpaa niin minä en voi sille mittää kun mää oon vaa mää :).

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

:D, just.
        Oiskos mahollista nyt vaan jatkaa etiäppäin ja antaa keskinäisten kaunojenne olla? Jättäkää toisenne rauhaan, tarviiko aina olla kimpussa?Ei tätä palstaa kannata ottaa niin vakavasti. Jos et pidä siitä mitä sinulle sanon, älä vuodata vaivojasi minulle. Oletan että haluat minunn ottavan kantaa jos niistä minlle kerrot. Jos ei vastaukseni kelpaa niin minä en voi sille mittää kun mää oon vaa mää :).

Ai niin joo, tämä oli sinun ketjusi. Ajattelin jo, että miksi noin ojenteleva tyyli.
        En minä tätä palstaa muuten niin vakavasti ota, mutta kyllä minulla menee raja siinä, että minua syytellään aiheettomasti ja jatkuvasti jostain tietystä rikoksesta, mistä olisi kahden vuoden vankilatuomio. Se minusta on jo aika rajua ja vakavaa. Eikö sinusta olisi?
        Lisään vielä: Jos ei vastaukseni kelpaa niin minä en voi sille mittää kun mää oon vaa mää.

Ai niin joo, tämä oli sinun ketjusi. Ajattelin jo, että miksi noin ojenteleva tyyli.
        En minä tätä palstaa muuten niin vakavasti ota, mutta kyllä minulla menee raja siinä, että minua syytellään aiheettomasti ja jatkuvasti jostain tietystä rikoksesta, mistä olisi kahden vuoden vankilatuomio. Se minusta on jo aika rajua ja vakavaa. Eikö sinusta olisi?
        Lisään vielä: Jos ei vastaukseni kelpaa niin minä en voi sille mittää kun mää oon vaa mää.

Onko näin jotta sinä otat komenteluksi vaikka päivää sanomisen :). Koita relata vähän Jooko?

No miten minusta näyttää että sinä olet enempi Paloman kimpussa kuin toisin päin, piikität ja pistelet epäsuoraan toisille kommentoimissasi viesteissä. Kokkeileppa jättä rauhan , ehkä jäät rauhaan itekki.

Minä en ottaisi stalkkaussyytöstä vakavasti jos kerta sitä en ole tehny. Jos on puhdas omatunto, ihan sama mitä muut sanoo, eikö? Sanon mää :)

• äijä-

Hyvä aloitus, kiitos.
      p.s. ja ottakaa kaikki täällä olevat textit silleen kantapääkikalla, tämä on vain virtuaalia, hei.. :)

• Enpäs ole ennen kuullutkaan tuollaista määritelmää, kantapääkikalla?

• Kantapääkikka oliskohan se klackspark suomeksi käännettynä. Monet asiat täällä kantsii ottaa keveästi ja ilman liikaa pohtimisia, etenkin nää luonneanalyysit.

• Juu, ei täällä muuoin pärjää.

• äijä-

-joo, klackspark, futistermistöä, ku ite oon pelannu puolet ikää, v-64 eka palkintolusikka...-jalkapallo voi usien olla aika puuduttavaa katsottavaa ja pelattavaa, kunnes joku antaa yllättäen, nätin, sopivan kantapääkikan, joka on kuin kesäinen lämmin sadekuuro, raikastaa, vapauttaa ja kertoo, et vaikka ollankin tosissaan tässä, silti leikitään ja nautitaan...pohjalaisena tykkään savolaisten sanonnasta; "elä laakase, naatitaan"...ei saa sekoittaa sexiin tuota sit....öh.

• de-meter

Yritin koko eilisen päivän osallistua keskusteluun, mutta aina sain viestin: "liian pitkä komentosarja estää sivustoa suomi24 vastaamasta". No minä en komentanut pitkään niin että takuulla jotkut muut tekivät sen..))
      Ensinnäkin kiitos sinulle siilimuori hyvästä yrityksestä ja isosta ponnistuksesta - annoit tähän ketjuun aikaasi ja sait flunssan palkaksi ja tietysti niitä tavanomaisia "kannustavia" kommentteja...)) Silti sait pidettyä ilmapiirin riittävän hyvänä. Ilkeydestäkin puhuttiin kiltisti. Näin siis minun mielestäni.

Palomalle piti vastata myös. Olen aikaisemminkin sanonut, että olen todella pahoillani, että toistuvasti joudut täällä suurennuslasin alle, todelliseen ruuvipenkkiin ja syytetyksi avoimuudesta..))
      Jos minun kirjoituksiani tutkittaisiin yhtä suurella innolla niistä kyllä löytyisi ristiriitaisuuksia ja epätarkkuuksia niin paljon, että minut saisi hyvin pian leimatuksi "epäluotettavaksi", kuten Palomakin yritettiin saada jonkin marginaalisen argumentin perusteella.
      Olen miettinyt, mikä ihmisen saa tutkailemaan toista noin tarkasti. Täytyy ainakin olla lahjoja ja riittävän mielenkiintoinen kohde. Kuka nyt taviksen takia viitsisi noin paljon vaivaa nähdä..))
      Minulle tuollainen toiminta näkyy kuitenkin aika tahattomana, eräänlaisena leikkinä, kuitenkin niin vakavana leikkinä, että sillä voi haavoittaa toista. Se tuntuu tulevan yllätyksenä sille, joka leikkii. Vaikka leikittelyn - stalkkaamisen -jos niin halutaan nähdä - kohde olisi vahvoilla, jatkuvan härnäämisen luulisi olevan vähintäinkin kiusallista ja jos sitä vielä kannustetaan muiden toimesta, niin kyllä siihen jonkin rajan tahtoisi laittaa.
      Ilkeydestä voisi tietysti tehdä ihan oman aloituksen ja analysoida sitä - tietenkin sijoittamatta sitä kehenkään henkilöön, koska eiköhän sekin ominaisuus löydy meistä kaikista. Ja jos on "hyvä ilkeilemään" se voi olla jopa rakennukseksi ja viedä asioita eteenpäin...
      Älköön kukaan kuitenkaan ehdottako aloituksen tekemistä minulle..)) Olen huono aloituksen tekijä, aikaakaan ei tunnu riittävän. Nytkin odottelen yövieraita ja huusholli on tavallisen sekaisin...

• Mullaki tulee tuo sama kommentti, mutta mula auttoi sen kun vaihdoin explorerista google chromeen vai oliko se päinvastoin :).

Ja kiitos. Flunssa tuli muualta kuin täällä mutta täällä on ollut ilo sitä parannella :). Kun ei muuta jaksa niin jaksa istua näyttöpäättwwn äärella ja oksentaa palstalle hengentuotteitaan. Nyt jo alkaa olla sen verran virkumpi olo et tässä sivussa teen kotihommia, pyykkikone laulaa ja vuokaleipä on nousemassa liinan alla. Kohta siten kauppaan ja huomenna töihin. Niin et minun tässä palstaa pitäisi kiittää seuranpidosta :D.

• ent.siivoojaparka

21.8.2015 15:10

Kirjallisuuden Nobel-palkinnon voi lähettää stalkkaajilleni ne tietää osoitteen paremmin kuin minä.

"Minulla ei valitettavasti ole oikeutta sellaista Noopelipalkintoa myöntää, mutta jonkunlainen palkinto sinun pitäisi ja pitääkin ponnisteluistasi saada. Katsotaan, kunhan lähden tästä liikkeelle, josko pienen lohdutuspalkinnon löytäisin sinulle jostain. Tähyile ensi viikolla postilaatikkoasi."

Me tässä mietimme että oliskohan tässä näyttöä ja jopa suora tunnustus stalkkauksesta. Eikös poliisi-ilmoituksen voi tehdä netissäkin?

• ent.siivoojaparka

Joo, kyllä netillä voi tehdä poliisi-ilmoituksen.
        Eikö kuitenkin olisi parempi ensin tehdä ilmoitus postiin, että ystäväsi sinulle todennäköisesti lähettämä lähetys ei ole tullut perille vaikka olet koko viikon tähyillyt postilaatikkoasi. Vähänkin drastista mennä suoraan poliisille.
        Ei kai liene rikollista luvata lähettää ystävälleen lohdutuspalkinto vaikka hän haluaisi runostaan Nobel-palkinnon?

• att2

Olen erikoinen ja nolla--humalassa rappiolla jne. Näkevät suomalaiset minut-- näen teidät suomalaiset minusta kirjoittavan. Suomalaiset näen tänään tavallaan tosi apinoina TV-keskustelut-radio- yleensä kaikki nollaa.

Äiti Venäjä ei voi nyt hoivata suomilasta kuin hän haluaa-----paha EU-euro on matkassa.

Ruotsin puhuminen TV:ssä on nollaa, nähkää kuinka kansa puhuu se on täysin hyvää ruotsia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      78
      1076
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      38
      852
    3. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      100
      819
    4. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      34
      768
    5. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      43
      678
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      678
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      52
      559
    8. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      550
    9. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      52
      473
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      49
      468
    Aihe