Hinausapua Helsinki - Kotka syyskuun aikana

starckjuh

Hei,
Moottorihäiriön takia etsimme hinausapua Helsingin Humallahdesta Kotkan Sapokkaan korjattavaksi jonakin syyskuun viikonloppuna. Hinattavan veneen koko: pituus 12m, lev 4m, syv. 1.2m. Kulkukorkeus valomasto kaadettuna 3.2m. Paino n. 6tn. Periaattessa mikä tahansa >50kW varustettu sisämoottorivene pystyy hinaamaan. Vene on 1952 rakennettu kuidutettu meriläinen, hyväkuntoinen runko, ei siis mikään hinattava lotja/projekti.

Kaupalliseen hinauspalveluun ei valitettavasti ole varaa, mutta löpöt ja sovittu korvaus voidaan maksaa.

Yhteydenotot yst. sähköpostilla: juha.starck ( a t ) gmail.com

23

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NViisas

      Innostusta voisi lisätä, jos lupaisit ostaa ihan rehtiä naftaa..

    • hinaustarve

      Kerropa huviksesi mitä hintaluokkaa kaupallinen hinauspalvelu veloittaa?
      Hyviä firmoja?
      Vähän samanlaista tarvettta myöhemmin syksyllä.

    • lsfojgl

      Varmaan halvimmalla pääset kun asennat perään perämoottoritelineen ja ostat käytetyn yli 6 heppaisen pitkärikisen koneen. Siitä on muutoinkin hyötyä matkaveneessä jos tulee moottoriongelmia tai haluaa vaikka uistella hissukseen. Hinaus on aina melkoisen riskaabelia puuhaa ja siinä helposti ollaan ongelmissa, köysi potkurissa jne.

      • Kokemustaon

        Kyllä 6hv on avuton tapaus 12x4 kokoisen veneen perässä merellä, myötätuuleen ehkä pärjää, vastatuuleen tarvittanee vähintään 30hv mutta mieluummin vähän enemmän.


      • Samaa mieltä. Jos edullisesti pitää siirtää, niin perämoottori loivanousuisella potkurilla on se ratkaisu. 6hv on vähän laiha. Kympillä jo liikahtaa 6 solmua, kunhan katsoo kelit niin ettei tarvitse kovempiin vastatuuliin ajaa.


    • niin_näin_noin

      Herää tietysti myös kysymys, että miksei laita moottoria kuntoon täällä Helsingissä? Täältä löytyy monta korjaajaa...
      Tai jos Kotkassa on luottokorjaaja niin saattaa tulla halvemmaksi tuoda se korjaaja Helsinkiin kuin viedä vene Kotkaan...

    • niin_näin_noin

      Oletko selvittänyt mitä maksaa kuljetus rekalla Helsinki -Kotka. Luulisin että halvempi kuin hinaus. Nostohan onnistuu samalla vehkeellä. Veneen pukkien puuttuminen ei ole ongelma venekuljetuksia tehneen firman kanssa, niillä on ratkaisut.

      • kjgf4456

        Veneensiirto rekalla viimekesänä 100€/h .


      • Kokemustaon

        Huomioikaa veneen leveys 4m. Vaikuttaa hintaan merkittävästi kun on ylileveä kuljetus.


    • kepulipeliä

      halvimmalla pääset kun ostat trossi-jäsenyyden, tuuppaat veneen irti laiturista ja soitta apua sieltä ja pyydät että hinaavat kotkaan...

      • asassdsddf

        Eikös Trossi lupaa kuljettaa vaan lähimpään laituriin....


    • Einiinyksinkertaista

      Pyytämäsi apu muuttaa hinajaveneen huviveneestä kaupalliseksi alukseksi joten hinajaan kipparin on ymmärrettävä, että aluksen normaalit vakuutukset eivät ole enää voimassa.

      Alus pitäisi olla katsastettu ja rekisteröity TRAF:IN toimesta kaupalliseksi, tarvitaan myös miehitys todistus ja kipparilla tarvittava pätevyys. Aina, kun on kysymys vastikkeellisesta toiminnasta vesikulkuneuvolla, niin on kyse ammattiliikenteestä.

      • voihan_vastike

        >>vastikkeellisesta toiminnasta vesikulkuneuvolla, niin on kyse ammattiliikenteestä.

        Aina sitä oppii uutta ja ihmeellistä.
        Tänään poimin kaksi söpöliini-neitoa Haukilahden terassilta ja vein purjeveneelläni Helsinkiin. Matkalla pysähdyin esittelemään takakajuutan patjaa ja naiset antoivat minulle auliisti vastiketta matkasta. Luulin heitä amatööreiksi, mutta nyt tässä selvisi että ammattiliikennettä tämä siis olikin.


      • rtgfbv
        voihan_vastike kirjoitti:

        >>vastikkeellisesta toiminnasta vesikulkuneuvolla, niin on kyse ammattiliikenteestä.

        Aina sitä oppii uutta ja ihmeellistä.
        Tänään poimin kaksi söpöliini-neitoa Haukilahden terassilta ja vein purjeveneelläni Helsinkiin. Matkalla pysähdyin esittelemään takakajuutan patjaa ja naiset antoivat minulle auliisti vastiketta matkasta. Luulin heitä amatööreiksi, mutta nyt tässä selvisi että ammattiliikennettä tämä siis olikin.

        Onneksi sulle (tai oikeastaan naisille) ei käynyt vahinkoa, kun vakuutus ei ollut voimassa...


      • einiinyksinkertaista
        voihan_vastike kirjoitti:

        >>vastikkeellisesta toiminnasta vesikulkuneuvolla, niin on kyse ammattiliikenteestä.

        Aina sitä oppii uutta ja ihmeellistä.
        Tänään poimin kaksi söpöliini-neitoa Haukilahden terassilta ja vein purjeveneelläni Helsinkiin. Matkalla pysähdyin esittelemään takakajuutan patjaa ja naiset antoivat minulle auliisti vastiketta matkasta. Luulin heitä amatööreiksi, mutta nyt tässä selvisi että ammattiliikennettä tämä siis olikin.

        Meinaat siis, että jos hinattavan veneen kippari antais sun painaa p..... ja vielä imuttais sua, niin voisit hoitaa hinauksen pikku kaarnapurrellasi ja olis sitten lain kirjaimen mukainen.

        Tollasia noi purjehtijat sitten ovat... ei tunne vesiliikenteen säädöksiä ja vielä haluaisivat palkkiot luonnossa....


      • voihan_vastike
        einiinyksinkertaista kirjoitti:

        Meinaat siis, että jos hinattavan veneen kippari antais sun painaa p..... ja vielä imuttais sua, niin voisit hoitaa hinauksen pikku kaarnapurrellasi ja olis sitten lain kirjaimen mukainen.

        Tollasia noi purjehtijat sitten ovat... ei tunne vesiliikenteen säädöksiä ja vielä haluaisivat palkkiot luonnossa....

        Hyi sinua ja ajatuksiasi!
        Haukilahden neidot jakoivat minulle vastikkeeksi eväskoreistaan vadelmatorttua ja karjalanpiirakkaa. Minä tarjosin heille tikkukaramellia. Eli ihan viaton välipalatauko.


    • Uhvuhvuhvuhvuhv

      Polta koko vessa jos ei o varaa pitää

    • Voin toki lähteä auttamaan, 5.000 € on lähtöhinta ja jos se sun veneesi on vaikea hinattava niin nousee siitä.

      Mistä hemmetistä näitä aloittajan kaltasia idiootteja sikiää?? Tosin sillä runsaalla 5.000 eurolla hinaan kyllä Sapokkaan.

    • Acegi

      Erikoiseksi asian tekee moottorihäiriö.Monet häiriöt saa korjattua jo pelkän netin näpyttelyn ajalla.vähän isommat jo puolessa päivässä.

    • Veneidenmamut

      Kotkassa on jo tarpeeksi kuidutettuja meriläisiä. Olisi kiva jos yrittäisit myydä tai upottaa sen siellä Helsingissä.

      • Kerttutäti

        Tai polttaa voi myös


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe