Ajattelin jotain koristekirjontaa vaatteisiin, esim. T-paidat, farkut. Kokemusta kirjonnasta hamasta lapsuudesta, jonkun koristetaulun tein seinälle melko onnistuneesti. Mutta kun lähdetään vaatteita kirjomaan niin sehän eroaa koristetaulusta eli pitääkö esim. T-paidassa olla jokin tukikangas paidan nurjalle puolelle kiinni silitettynä jotta kirjonta kestää? Entä farkuissa? Langankin pitäs olla mieluusti 60 asteisen pesun kestävää. Mikä lanka käy?
Mulla käy nyt varmaan niin että lapseni, niin tytöt kuin pojatkin, valitsevat koulussa käsityön sijaan puutyön. Pitäisi sitten oppia/opetella tekstiilityön taidot kotikonstein, missä se haaste ettei me vanhemmatkaan oikein osata. Palmikkopaitaa olen joskus kutonut, vaan taito on unohtunut. Mistä helppoja ohjeita joilla unohtuneet taidot viritettäis uudestaan henkiin? Ompelukone on ja sukulaisella kangaspuut, joita saisin ehkä lainata. Ideoita mitä voitas tehdä yhdessä esiteini-ikäisten lasten kanssa. Vaatteiden suunnittelukin voisi olla kiinnostavaa, oppia tekemään ihan kaavatkin itse. Onko tähän olemassa jokin tietokoneohjelma jota voisi hyödyntää?
vaatteiden kirjonta?suunnittelu?Muu idea?
Kässää
1
282
Vastaukset
- anner
Aloitapa vaikka katsomalla punomo.fi, siellä on monipuolisesti ohjeita eri tekniikoille ja sieltä uskoisin löytyvän myös ideoita mistä voisi aloittaa. Ja sitten jos sieltä löytyvät ohjeet eivät riitä, niin youtubesta löytyy melkoiset määrät selventäviä videoita. Usein englanninkielisistäkin videoista saa hyvinkin paljon apua, sillä kertoohan kuva enemmän.... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk612116Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921432Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701248- 1151125
- 67946
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72919Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j66893Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍78842Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise9822