Eläkepäätöstä odotellessa

KukkaLehmä

Mies on oottanut eläkepäätöstä, hakemus laitettu keväällä ja sairauspäiväraha loppuu pian. Mikä neuvoksi, mistä rahaa, kun eläkettä ei kuulu? Työkkäriin ei voi mennä kuulemma työnhakijaksi, kun ei voi ottaa kokoaikatyötä vastaan (on sairaalassa). Alkaa oleen vitsit vähissä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perkuleenhyvinhoidettu

      Sitten on mentävä sossuun anomaan toimeentulotukea.

      minä olin aikoinaan tilanteessa jossa eläke evättiin kolmen eri lääkärin puoltavasta lausunnosta huolimatta,
      hain sitten toimeentulotukea mutta minulle sanottiin etten saa sitä ellen ole työttömänä työnhakijana.
      no, työnhakijaksi ei kelpaa ellei ole työkykyinen, mutta onneksi minua
      neuvottiin laittamaan hakemukseen että olen terve,
      mutta totuus tiedettiin ja työkkäri lupadi ettei minulle mitään työtä
      tarjota mutta saan päivärahan ja niinhän se kävikin, ainoa harmi on
      jatkuva lippujen täyttäminen, työtön, työtön ,työtön.

      rehellisenä ihmisenä on vain vaikea sulattaa valheeseen perustuvaa
      työttömyysturvaa, mutta muuta keinoa ei ollut.

      tämä on yksi niistä syistä miksi kannatan perusturvaa, nyt se olisi erikoisen tärkeää kun eläkeikää nostetaan,
      millä työkyvyttömät ihmiset pärjää kun eläkkeelle ei pääse,
      työeläkeyhtiöiden varat säästyy ja johtajien bonustili kasvaa.

    • KukkaLehmä

      Kiitos asiallisesta vastauksesta. Seuraavaksi otan siis yhteyttä sossuun päin.

    • Petu_

      Suosittelen kyllä menemään TE-toimistossa käymään ja ainakin pyrkimään ilmoittautumaan vajaakuntoiseksi työnhakijaksi.

      http://www.toimeentulotuki.net

    • näinkinvoikäydä

      ota yhteyttä sairaalan sosiaalihoitajaan, hän ehkä saa vauhtia eläkeyhtiön päätöksen tekoon....näin ainakin kävi oman puolisoni kohdalla kun sairaalassa oli ja päätökset tuppasi viipymään.Sitten se lopullinen päätös viipyikin 8 kk, kun vihdoin soitin sinne puolisoni puolesta niin sanoivat että päätös on tehty, mutta ei hän ymmärtänyt miksi sen päällä on niin kauan istuttu ja seuraavana päivänä olikin sitten ne 8 kk eläkkeet tilillä....tästä on jo kylläkin vuosikymmenet aikaa, tapahtui 1985.

    • KukkaLehmä

      Kiitos vastauksista. Maanantaina otan lusikan kauniiseen käteen ja alan soittelemaan.

    • KukkaLehmä

      Soittelin ja sellainen ihme on tapahtunut, että päätös on tehty. Ei ehkä tarvitsekaan mennä sossuun ainakaan vielä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe