Oma i20 1,2 (14000km) bensa oli juuri ekassa vuosihuollossa (tehtiin kyllä aiemmin se parin tonnin vapaaehtoinen huoltokin). Hinta Tampereella 257e. Onko normaali hinta (tuntuu aika korkealta kun ei oikeastaan tehdä kuin öljynvaihto ja tarkastukset)?
Omassa autossa oli takaluukku alkanut jo ruostua (2014 malli) ja se lähtee ilmeisesti maalaukseen takuuna. Saa nähdä saako sijaisautoa tilalle rempan ajaksi.
Kaasupoljin nahistaa 80-100 nopeuksissa (jää vähän jumiin), kertoivat sen olevan normaalia ja korjataan/vaihdetaan vasta kun jää kunnolla jumiin.
Kyselin myös ykkösellä helposti tapahtuvasta niiauksesta/tökkäisystä, sanoivat odottavansa ohjelmakorjausta valmistajalta (toivottavasti sellainen tulee ja asia sillä korjaantuu ettei tarvi kytkintä luistattaa turhaan).
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Vähän rapisi usko hyundain laatuun vaikka en sen esim toyotan laatua odottanut olevankaan.
Vuosihuollon hinta (i20)
23
440
Vastaukset
- getzsonata
Nykyään ei tarvitse kuvitellakaan teettävänsä alle 200€ mekkihuoltoja.
Eli kuulostaa ihan linjassa olevalta.
Hynyissä on jo aika isot öljytilavuudet josta syystä pelkät öljyt maksaa jo liki 100€ sutari. Suomalainen työ vaan on kallista.- Jaahaaa
Shel helix ultra 4litraa marketista ja hynymyyjältä filtteri. Tuo paketti maksaa 40€. Näin menty jo 4 vuotta. Kerta syksyyn öljyvaihto kotona omassa tallissa Ja katsastettu kerran, meni läpi tietenkin. Puhalsin putsasin tosin takajarrurummut ettei tulisi tilastoväärentymiä. Mielestäni huoleton autonen.
- 654321
Olin väärässä (sain juuri laskun). Tehtiin muutakin kuin öljynvaihto. Vaihdettiin raitisilmasuodatin (ei edes aktiivihiili), hinta oli laskussa vähän yli 53e (työ oli laskutettu erikseen).
Takajarruja ei ilmeisesti putsata i20 (vm -14) olleenkaan vuosihuolloissa (niin hyundai huoltaja muisteli).
Tuo ruoste ikkunan reunassa 11kk vanhassa autossa vähän hirvittää. Aiemmin oli focus josta ruostui ovien alareunat. Toivottavasti ei tästä tule samalaista pommia.- KPKDPF
Mulla on vuoden 2004 Hyundai Sonata jossa ei ole ruostepilkkuakaan. Kaikkki on galvanoitu paitsi katto.
- Ajatuksia
Mulla on viime marraskuussa ostettu i20. Kilsoja takana n. 13000 ja yhtään huoltoa siihen ei ole vielä tehty - sen vapaaehtoisen jätin tekemättä koska öljy oli aivan kirkasta muutaman tuhannen kilsan jälkeen. Koen tuon rahastukseksi.
Raitisilmasuodatin (vai onko niitä peräti kaksi) ovat arvokkaita eikä niiden vaihto itse olisi mikään kummoinen homma jalkatilassa, joka vuosi vaihdetaan. Kuten kerroit, öljy ja suodattimet vaihdetaan lisäksi ekassa vuosihuollossa. Toisessa (40 tkm) sitten muistaakseni ainakin tulpat ja jarrunesteet ainakin. Pakko teettää jossakin nuo huollot jotta se takuu pysyy voimassa, ennen vanhaan tein liki kaikki itse.
Muuten samoja oireita kuin sullakin. Kaasupoljin natisee, ikäänkuin siinä olisi kitkaa. Ilmiö tuntuu etenkin kesälämpimillä, pakkasilla ei niinkään. Liikkeellelähtö ykkösellä tehtävä kieli keskellä suuta, kun moottorin äänikin on niin hiljainen ja moottori vastaa aika ärhäkkäästi kaasuun. Jo keväällä vahasin auton kauttaaltaan ja erityisen huolellisesti ovien ja luukkujen reunat. Netistä lukemieni vnahojen juttujen perusteella takaluukussa aukon tiivisteet saattavat hinkata maalin pois luukusta ja ruosteelle altistus on siten valmis. Itsellä ei ole moista näkynyt, koska asiasta tietoisena olen asiaa tarkkaillut ja lisäksi vahannut arat kohdat kunnolla sekä käsitellyt kaikki tiivisteet silikonilla.
Tuossahan nuo negatiiviset seikat melkein olikin. Ilmastointia ei ole kunnolla päässyt koettamaan tänä kesänä mutta 30C helteissä saattaisi olla kovilla - ei vaikuta aivan niin tehokkaalta kuin monessa isommassa autossa mutta ajaa kyllä normihelteillä vielä asiansa. Ja sadepäivinä poistaa huurut laseista tosi nopeasti. - BMWkusipää
Rehellisesti sanoen, kyllä noita lukiessa ja erään entisen i20 omistajan juttuja kun kuuntelee, herää kysymys että Miksi kukaan tuollaisia ostaa?! Oikeasti! Kyse ei ole enään siitä että minkälainen on ajettava tai minkälaisen tilat on vaan ihan siitä kestääkö auto kasassa edes muutamaa vuotta. On todella huonon laadun merkkiä jos 11kk:ta vanhaan autoon tulee ruostetta yhteenkään nurkaan.
- Uusi20
BMWkusipäälle tiedoksi että on ne maalailleet noita ns. laatumerkkejäkin takuuseen, ei mitenkään tavatonta. Kyllä väitän että kenkuttaa jos 40te:n autoa fiksaillaan kun puolta halvempaa kulkuvälinettä, mutta jos tarvitsee munan jatkeen niin sittenhän sellainen pitää ostaa.
- KoreanIhme
Ei siinä i20:ssä sen kummempia vikoja ole kuin muissakaan saman luokan autoissa. Onhan noita satunnaisia ruosteongelmia muissakin merkeissä näkynyt, aina takaisinkutsuihin saakka.
Tuollainen auto hankitaan monesti kaupunkipyörittelyyn ja silloin vaikkapa jarruja käytetään ahkerammin kuin satojen kilsojen lenkeillä. Jarrupalat siis kulutustavaraa. Alkuaikojen ongelmia korjattiin vuoden 2013 faceliftissä. Itse olen tyytyväinen, varustelu 14 tonnin autoksi oli oikein hyvä - ilmastointi, päivävalot ledeillä, bluetooth, vakkari, kevytmetallivanteet jne. Vi Bilägare arvioi ruostesuojauksenkin 3/5 tähden arvoiseksi, joten kyllä tällä nyt pärjää kunhan välillä muistaa pestä ja vahailla. Kuten mitä tahansa autoa.
- maksaasekin
Miksi ette putsauta jarruja? Odotelettoko kallista jarruremppa?
- Jarrumiekkonen
Mitäs putsaamista nykyisissä levyjarruissa oikeastaan on? Herkistäminen on kyllä asiaa etenkin takana ja jarruremontti voi tulla turhan nopeasti eteen, jos säännöllinen nesteiden vaihto laiminlyödään. Itsellänikin on kosteusprosenttimittari, jolla seuraan jarrunesteiden kuntoa prätkässä ja autossa.
- missäsästö
Jarrumiekkonen kirjoitti:
Mitäs putsaamista nykyisissä levyjarruissa oikeastaan on? Herkistäminen on kyllä asiaa etenkin takana ja jarruremontti voi tulla turhan nopeasti eteen, jos säännöllinen nesteiden vaihto laiminlyödään. Itsellänikin on kosteusprosenttimittari, jolla seuraan jarrunesteiden kuntoa prätkässä ja autossa.
Olethan pihalla. Oikeissa autoissa vaaditaan vuotuinen jarrujen purku ja putsaus vuosittain. Voidellaan liukutapit ja palat, putsaten. Kyllä saat kalliin jarrurempan tässä säästämällä nopeesti. Tähän perustuu ei merkkihuoltojen muka halvat huoltohinnat!
- hyynyyyyyyyyyyyy
Jarrumiekkonen kirjoitti:
Mitäs putsaamista nykyisissä levyjarruissa oikeastaan on? Herkistäminen on kyllä asiaa etenkin takana ja jarruremontti voi tulla turhan nopeasti eteen, jos säännöllinen nesteiden vaihto laiminlyödään. Itsellänikin on kosteusprosenttimittari, jolla seuraan jarrunesteiden kuntoa prätkässä ja autossa.
hyny i20 on takana jarrurummut ja ne minulla on ollut auki, putsannut rälläkällä rummun sisäpinnat ja voidellut kengät.
Tuo ensinmäisen vuosihuollon lasku on kokolailla normaali. Mutta sitten toisen vuoden huoltolasku onkin aivan toinen juttu. Laakkonen, lienee koko Suomen kallein Hyundain huoltopaikka, siellä tuon huollon veloitus, on luokkaa vähintään 500€. Takalasin alareunan ruostuminen, sitäkin esiintyy.
- huuuinday
oma viime vuoden mallia oleva 120 oli just ekassa huollossa 160 e muuten samoja ominaisuuksia kuin aikaisemmillakin kirjoittajilla. kaasupoljin lievästi kitkailee mut ei vielä paljon haittaa. ruostetta ei ole vaikka en ole muuta kuin pikavahannut keväällä. hintalaatusuhde on siis hyvä.
- kallisVW
Kuulostaahan tuo paremmalta kuin VW konerikot ja DSG viat...
- vuosihuolto
Mikä on vuosihuolto? Huollatan I 30. 20000 km välein, ja takuu säilyy 5 vuotta.
- 654321
Itsellä lukee i20 kirjassa että huollatettava 1vuosi/20000km välein että takuu säilyy(kumpi näistä tulee ensin täyteen). Eli jos ajaa enemmän kuin 20000km/vuosi auto tarvii tosiaan huollattaa useammin kuin kerran vuoteen. Itsellä tulee vuodessa n 15000km joten "vuosihuolto" riittää.
Ja en tiedä vapaaehtoisen parin tonnin ajon jälkeen suoritettavan huollon tarpeellisuudesta, mutta ainakin itsellä auto alkoi kuluttamaan reilusti enemmän bensaa ton parin tonnin paikkeilla. Vapaaehtoisen huollon jälkeen palautui normaaliksi. En tiedä onko turkin pojat laittaneet kylmiin olosuhteisiin sopimatonta öljyä vai mistä johtui. Tikussa vanha oljy näytti mattapintaiselta - ei siis normaalilta kiiltävältä (mustaa/tummaa öljy ei ollut). - Uusi20
No kyllä ainakin meidän i30 vm11 on maininta huolto 1v tai 20tkm kumpi tulee ensin ajankohtaiseksi. Takuun kanssa muuten tulee ongelmia jos olet tuosta kovin paljon poikennut ja esim koneeseen tulee propleemia. Ensimmäisenä katsovat huoltoleimat takuuasioissa.
- Ajatuksia
654321 kirjoitti:
Itsellä lukee i20 kirjassa että huollatettava 1vuosi/20000km välein että takuu säilyy(kumpi näistä tulee ensin täyteen). Eli jos ajaa enemmän kuin 20000km/vuosi auto tarvii tosiaan huollattaa useammin kuin kerran vuoteen. Itsellä tulee vuodessa n 15000km joten "vuosihuolto" riittää.
Ja en tiedä vapaaehtoisen parin tonnin ajon jälkeen suoritettavan huollon tarpeellisuudesta, mutta ainakin itsellä auto alkoi kuluttamaan reilusti enemmän bensaa ton parin tonnin paikkeilla. Vapaaehtoisen huollon jälkeen palautui normaaliksi. En tiedä onko turkin pojat laittaneet kylmiin olosuhteisiin sopimatonta öljyä vai mistä johtui. Tikussa vanha oljy näytti mattapintaiselta - ei siis normaalilta kiiltävältä (mustaa/tummaa öljy ei ollut).Tuosta bensankulutuksesta - olisivatkohan päivittäneet "ajotietokonetta" vapaaehtoisessa huollossa jos bensankulutus väheni? Kuten kirjoittelin ylempänä, en itse ole katsonut tarpeelliseksi tuota huoltoa 2000 km kohdalla ja eka vuosihuolto onkin sitten marraskuun lopulla. Bensankulutus oli tässä kesällä esimerkiksi pitkällä matkalla eli tuollaiset 1300km reissulla oikeasti tankkauksista mitattuna 5.7 ... 6.0 litraa sataselle (ajotietokone näytti jopa mukamas alle viiden keskikulutusta). Tämä kahden hengen kuormalla rauhallisella, ennakoivalla ajotyylillä, paljolti vakkaria käyttäen ja n. 8...10km/h max. ylinopeudella (GPS:n mukaan). Ilmastointikin oli päällä ainakin osan aikaa. En usko että oikea kulutus tuosta putoaa enää mihinkään.
Kaasupolkimesta otin juuri videopätkän paikallaan moottorin käydessä huollolle esitttäväksi. Narahtelu kuulostaa videollakin aivan naurettavalta (ja tuntuuhan se kaasujalassakin), kierroksillakin selvästi hiljaisen moottorin äänen ylittäen kabiiniissa. Silmäys konepellin alle vihjaa, että kaasupoljin olisi sähköinen, Ei nimittäin näy vaijeria ruiskusysteemissä, vaan piuhoja sinne tulee. - 654321
Ihan uutena ja heti vapaaehtoisen huollon jälkeen kulutus ollut juuri tuota vajaata 6l/100km. Ennen vapaaehtoista huoltoa kulutus nousi yli 9l/100km (ajo suurimmaksi osaksi maantie/työmatka-ajoa). Laskettu tankatusta bensamäärästä useammallakin kerralla (kulutusmittareihin en luota - valehtelevat aina alaspäin).
Kaasupoljinta eivät suostuneet korjaamaan ennen kuin jää kunnolla jumiin (myönsivät että on kyllä tyyppiongelma). Laittoivat vuosihuollossa vaan rasvaa (joka ei auttanut yhtään) ja laskuttivat siitäkin erikseen. - Ajatuksia
654321 kirjoitti:
Ihan uutena ja heti vapaaehtoisen huollon jälkeen kulutus ollut juuri tuota vajaata 6l/100km. Ennen vapaaehtoista huoltoa kulutus nousi yli 9l/100km (ajo suurimmaksi osaksi maantie/työmatka-ajoa). Laskettu tankatusta bensamäärästä useammallakin kerralla (kulutusmittareihin en luota - valehtelevat aina alaspäin).
Kaasupoljinta eivät suostuneet korjaamaan ennen kuin jää kunnolla jumiin (myönsivät että on kyllä tyyppiongelma). Laittoivat vuosihuollossa vaan rasvaa (joka ei auttanut yhtään) ja laskuttivat siitäkin erikseen.Kulutukset tuntuu olevan sulla samaa luokkaa kuin mullakin. En muista mitanneeni juuri yli 6.5 litran todellisia keskikulutuksia edes talvellakaan (tosin käytän lämmitintä) - joten jotain mätäähän tuossa yli 9 litran kulutuksessasi on ollut.
Vaikka tuo kaasupoljin ei varmaan juutukaan, niin Ameriikassa liki 60 henkeä kerkisi kuolla Toyotalla kaasupolkimen juuttumisen aiheuttamiin ongelmiin. On hyvä tuoda tämä ongelma tietoisuuteen edes täällä suolipalstalla, vaikka muuten i20 onkin ihan pätevä vehje. Ei asiakkaan laskuttaminen ole asiallista jostain rasvauksesta vaan asia pitää laittaa kuntoon.. Jos eivät korjaa niin sitten laitan oman narinavideon johonkin näkyville.
- Tyhmätmaksaa
Kädettömille tiedoksi että auton normaalit huollot voi tehdä kotipihassa todella edullisesti.
- PerunaleimasinkoKysymys
Itse tein edelliselle autolle normaalit vuosihuollot itse. Jakohihnavaihdot ja kytkinremontin ynnä alustan kulutusosat jätin sentään korjaamolle. 11 vuoden aikana vain yksi virallinen huoto tuli teetetyksi merkkihuollossa huoltovihkon mukaan. Siksi auto olikin hyvässä kunnossa vielä seuraavallekin omistajalle - kaikki toimenpiteet oli tehty ja dokumetoitu ihan tavalliseen ruutuvihkoon.
Nyt kun korealaisilla on 5...7 vuoden takuut niin tavalla tai toisella se huoltoleima pitää hommata vaikka toimenpiteet ei ole sen kummempia edelleenkään ja jakoketjun myötä yksi kallis vaihtotoimenpidekin on poistunut. Sästää voisi ehkä hakemalla öljyt ja suotimet Motonetista ja teettämällä vaihtotyöt jossain nyrkkipajassa. Mikään pakkohan ei virallista merkkihuoltoa ole käyttää kunhan huolto tulee asiallisesti hoidetuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654470Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563500Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5083242Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972154Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361803Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja231777- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446