Kyllä ennen tehtiin kestäviä työkaluja

32vjatoimii

Black&deckerin kuviosaha hinta 325 markkaa ja vuosi 1983 ja edelleen toimii

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikä-

      Paljos laitteella on käyttötunteja takana?

      • 32vjatoimii

        Itse sain tämän 2000 ja oli melkein kuin uusi päällepäin ja itse käyttelen satunnaisesti silloin tällöin niin voisin sanoa että jos lasket 2 tuntia vuodessa ja se kertaa 32 vuotta niin varmasti melko lähellä totuutta


      • mape23

        64 tuntia, vastaa siis 1,5 viikkoa. Eipä paljon kulu tuolla käytöllä.


      • 32vjatoimii

        Toinen esimerkki on akkukone panasonic vuodelta 2007 teollisuuskäytöstä.Hinta uutena 299e ja käyttö keskiarvo 10h/viikko ja 47 viikkoa vuosi eli 470h/vuosi ja itselle ostin tämän 2013 eli käyttöä siihen mennessä 2820 tuntia ja omat käytöt päälle niin n.2850 tuntia mittarissa ja toimii vielä hyvin.


      • Vaisimahtaakoheti
        32vjatoimii kirjoitti:

        Toinen esimerkki on akkukone panasonic vuodelta 2007 teollisuuskäytöstä.Hinta uutena 299e ja käyttö keskiarvo 10h/viikko ja 47 viikkoa vuosi eli 470h/vuosi ja itselle ostin tämän 2013 eli käyttöä siihen mennessä 2820 tuntia ja omat käytöt päälle niin n.2850 tuntia mittarissa ja toimii vielä hyvin.

        Monesko akku?


      • Meikä-
        32vjatoimii kirjoitti:

        Toinen esimerkki on akkukone panasonic vuodelta 2007 teollisuuskäytöstä.Hinta uutena 299e ja käyttö keskiarvo 10h/viikko ja 47 viikkoa vuosi eli 470h/vuosi ja itselle ostin tämän 2013 eli käyttöä siihen mennessä 2820 tuntia ja omat käytöt päälle niin n.2850 tuntia mittarissa ja toimii vielä hyvin.

        Joo akut kypsyy ja toinen miten menee kone kun kone rikki jos altistaa istukan laakereita radiaalikuormalle, pienetkin hiontahommat kannattaa jättää "painepörrälle" Kun laakeri kuluu vähänkin väljäksi se alkaa kulumaan normaalissa poraustapahtumassakin ennätysvauhtia.


    • Kaiken.näprääjä

      Minulla on ollut kaksi Black & Decker porakonetta ja kolmatta ei taatusti tule. Oli myös tasohiomakone samaa merkkiä eikä sitäkään tule toista kuten ei mitään Skil -merkkistäkään. Eikä vihreitä Bosch -sähkötyökaluja; siniset toimii, ovat ammattikäyttöön tehtyjä.

      • JurpolanIle

        Mullakin on 200 vuotta vanha pokasaha ja vieläkin terässä.


    • Meikä-

      Ite en tykännyt boschin sinisestä joskus kun sellaisen porakoneen nuoruudessani omilla rahoilla ostin, meni bauhaussin takuuhuoltoon 5v aikana varmaan puolen tusinaa kertaa. Joka kerta samalla tavalla, iso terä tarttui porattavaan kappaleeseen kiinni jolloin hieno automaattinen teränkiristyssysteemi alkoi kiristämään terää sen luistaessa ja ennen kuin kerkisi päästämään sormen liipaisimelta, istukasta olikin jo jengat sekaisin ja parina kertana samassa tilanteessa vaihteiston hammaspyörät tulivat silppuna ulos tuuletusaukoista.

      Metaboa ja Makitaa olen nyt tilaillut kun ei itse tarvitse maksaa, jos itse olisin maksajana niin ottaisin bauhaussista KingKongia 5kpl per työkalu ja palauttaisin niitä aina isomman satsin vaikka kerran puolessa vuodessa.

    • 32vjatoimii

      Ja se täytyy vielä sanoa että vanhempien panasonickien istukka on kestävämpi.Uudemmissa tahtoo hajota helpommin tuo kiristyssysteemi(laatu)?
      Akkuja en osaa sanoa paljonko on mennyt mutta teollisuuskäytössä ei 1 akku riitä vuoteen.Omassa käytössä on 1 käyttämätön ja 1 4 vuotta vanha akku ja ainakin tuossa käytetyssä pysyy virta n.puolen tunnin käyttöä varten joten ei vielä ole ihan loppu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe