Toyotan automaattilaatikot?

87789797

Onko kokemuksia tojon automaattilaatikoista? Tarkoitus olisi ostaa Verso tai Avensis automaatilla, mutta vähän hirvittää nuo DSG-laatikoiden ongelmat. Onko Tojon automaattilaatikoissa samoja murheita? Tarkoitus olisi pitää autoa pitempään kuin vuoden....

45

1787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isohutiluti

      En ole kuullut erityisistä ongelmista muissa automaateissa paitsi robottivaihteistoissa mutta niitä ei kai nyky-Toyotiin saakaan.

    • provokatiivinenAloitus

      DSG laatikoita ei ole kovinkaan monessa merkissä, oletko käynyt koeajamassa montakin merkkiä ja mallia, vai oletko menossa sokeana vertailujumbon ansaan?

      • 88879998

        Ketjun aloittajana tiedän kyllä DSG-vaihteistoja käyttävät automerkit. Vertailuista ja jumbosijojen ansoista en tiedä. Tarkoituksena on ostaa automaattivaihteinen auto joka palvelisi minua luotettavasti 4-6 vuotta. Toyota lienee vähävikaisin ja siten paras vaihtoehto minulle. Ei mulla muuta.


      • ettävähävikaisin
        88879998 kirjoitti:

        Ketjun aloittajana tiedän kyllä DSG-vaihteistoja käyttävät automerkit. Vertailuista ja jumbosijojen ansoista en tiedä. Tarkoituksena on ostaa automaattivaihteinen auto joka palvelisi minua luotettavasti 4-6 vuotta. Toyota lienee vähävikaisin ja siten paras vaihtoehto minulle. Ei mulla muuta.

        Voi sitten tulla niitä takaisinkutsuja ja muuta mutua


      • dsgONsontaa
        ettävähävikaisin kirjoitti:

        Voi sitten tulla niitä takaisinkutsuja ja muuta mutua

        No sehän on hyvä asia että korjataan valmistajan toimesta! DSG laatikot korjataan asiakkaan kukkarosta. Miten saat Toyotan vastuulisen teon kuulostamaan huonolta? olet idiootti tiestitkö sitä?


    • mikamikamika

      Avensis 2006 ja 175 tkm mittarissa, automaatti. Ei ole mitään moitittavaa autossa. Pakkasella, kesällä, yhtä hyvin toimii koko ajan. Kulutus koko ajan 7 litran pinnassa, moottori 1,8 litrainen bensa. Suosittelen.

      • Avensis2006

        Avensis 2006 2.0 bensa; automaatti. Vaihteisto ok; mutta kaupungissa kuluu 10 l/100 km. Tyhjäkäynti vain 500r/min, sammahtaa kerran viikossa risteykseen. Merkkikorjaamo ei kuulemma voi tehdä mitään, kun "tietokone ohjaa" ?


    • automatti

      Itse olin samassa tilanteessa muutama vuosi sitten ja kyselyjen ja tutkiskelujen jälkeen yhdeksi luotettavimmiksi automaateista osoittautui Toyotan CVT. Nyt ajanut reilut 140 tkm Aven bensa-automaatilla ja toimii hyvin. Kulutus alle 7 litran ja tehot ihan riittävät.

      • Varoropottivaihdetta

        Toyotalla oli muutama vuos sitten olikohan v.2011 ns. robottivaihteisto ainakin Corollassa ja niissä oli murheita paljonkin eli vältä tuota versiota. Toyota otti kyseisen mallin pois markkinoilta ja mielestäni sitä ei ole enää myynnissä


      • ropottimmt

        No mulla oli 7 vuotta corolla jossa mmt- eli robottilaatikko, hyvin toimii eikä mitään vikaa.
        Olis mukava tietää niistä vioista jos niitä oikeasti on edes ollut.


      • olcorollakin

        No on ollut tuo robottivaihteisto sukulaisella ja ostettu uutena eli ei ainakaan ole tai voi syyttää edellisen käyttäjän aiheuttamiksi. Autolla ajettiin n.60tkm jonka aikana jätti risteykseen kun ei löytänyt mitään vaihdetta jonka takia vaihdettiin takuuseen muistaakseni jotain vaihteen siirtoon ja ohjaukseen liittyviä osia, valitetavasti nyt mulla ei ole tarkempaa tietoa annettavana. Vaihteiston ongelmien takia ko. Corolla oli korjaamolla 4 kertaa ja sepä riitti sukulaiselle ja vaihtoi toiseen merkkiin.


    • eimultiraivoa

      Toyotan automaatit taitaa olla kestävämpiä kuin manuaalit. Noissa käsin vatkattavissa hajoaa jotkut laakerit ja on aika kallis remppa. Ja kytkimissä on paljon ongelmia jo pienillä kilometreillä.
      En tiedä mitä kaikkia nimiä Toyotalla on ollut eri automaattiversioille. Ainakin MultiDrive on ollut ja sitähän jotkut kutsuu MultiRaivoksi eli sitä kannattanee välttää

      • automatti

        Toyotalla oli ennen Yariksessa MultiMode -robottivaihteisto, joka ei ollut miellyttävä käyttää, kestävä tosin sekin. Nykyään lähes kaikissa malleissa on MultiDrive, joka on variaattorikäyttöinen, eli portaaton. Luultavasti kestävimpiä nykyautomaateista ja miellyttävä käyttää juuri tuon portaattomuuden vuoksi.


    • TäysiPadka

      Oma kokemus Tojon automaateista rajoittuu vuokra-aurikseen. Huonoin laatikko koskaan. Veto katosi yllättäen tänään ja palasi ylihuomenna. Täysi susi.

      • CVT.helppouden.synonyymi

        Jos ja kun autoa tarvitsee normaaliin liikkumiseen,niinkuin suurin osa meistä niitä käyttää,on Toyotan Multi Drive eli CVT- laatikko automaateista miellyttävin joita olen ajanut ja omistanut. Portaattomuus on parasta laatikon käyttöominaisuuksista. Ei nyki eikä pätki niin kuin kaksoiskytkinlaatikot ja auton siirtäminen ahtaissa tiloissa onnistuu vaikka sentin kerrallaan riippumatta siirtosuunnasta tai ylämäestä. DSG:llä se on yhtä tuskaa ja kytkimiä kuluu loppuun jo pienillä kilometreillä. Laatikko on osoittautunut erittäin kestäväksi ja luotettavaksi japanilaiseksi tarkkuustuotteeksi. DSG päästettiin markkinoille täysin raakileena joita koekaniineiksi uhrautuneet asiakkaat ovat hermojaan raastaneet.


      • 2.4STW

        Audin multitronic oli vielä meilyttävämmin toimiva. AUdi vaan ei saanut tuota kannattavaksi luopui keksinnöstä. Ilmeisesti Tojon versio aiheesta kestää paremmin.
        Avensiksen CVTtä olen pariin otteeseen koeajanut. Se ei ole parhaita automaatteja liikkeelle lähdettäessä ja kärryä perutettaessa. Vähän turhan terävästi toimiva ryömimisvauhdissa. Vaan BMWn 8v mehumaijakin samaan tapaan ei niin hienostunut ryömintävauhdeissa.


      • multimurhe
        2.4STW kirjoitti:

        Audin multitronic oli vielä meilyttävämmin toimiva. AUdi vaan ei saanut tuota kannattavaksi luopui keksinnöstä. Ilmeisesti Tojon versio aiheesta kestää paremmin.
        Avensiksen CVTtä olen pariin otteeseen koeajanut. Se ei ole parhaita automaatteja liikkeelle lähdettäessä ja kärryä perutettaessa. Vähän turhan terävästi toimiva ryömimisvauhdissa. Vaan BMWn 8v mehumaijakin samaan tapaan ei niin hienostunut ryömintävauhdeissa.

        Se minkä japsit saa luotettavasti toimimaan koko auton iän,ei saksalaisilta ole aina ennenkään onnistunut. TSI ja DSG ovat karmeimmat esimerkit bonk-tuotteista. Audin multitronic kuului samoihin murheenalhoihin. Onneksi luopuivat kun osaamista ei ollut riittävästi.


      • ei.pelaa.tojon.tomaatit
        multimurhe kirjoitti:

        Se minkä japsit saa luotettavasti toimimaan koko auton iän,ei saksalaisilta ole aina ennenkään onnistunut. TSI ja DSG ovat karmeimmat esimerkit bonk-tuotteista. Audin multitronic kuului samoihin murheenalhoihin. Onneksi luopuivat kun osaamista ei ollut riittävästi.

        Mulla oli 2001 vuosimallinen Audi A6 1,8t multitronic-automaatilla. Mitään vikaa ollut koskaan, 7 vuotta se mulla oli. Sen sijaan naapurilla Avensis MultiRaivo-laatikolla ja kyllä manaa sitä joka päivä. Kuulemma kolmas ja viimeinen Toyota


      • ei.nyki.eikä.pätki
        ei.pelaa.tojon.tomaatit kirjoitti:

        Mulla oli 2001 vuosimallinen Audi A6 1,8t multitronic-automaatilla. Mitään vikaa ollut koskaan, 7 vuotta se mulla oli. Sen sijaan naapurilla Avensis MultiRaivo-laatikolla ja kyllä manaa sitä joka päivä. Kuulemma kolmas ja viimeinen Toyota

        Audin cvt laatikko toimii niin kuin VW-murheenalhot yleensäkin,eli aika kirjavaa on laatu ollut jo kauan,niinkuin moottoripuolellakin. Vastuuasioista on väännetty enemmän kuin muilla merkeillä yhteensä. Toyotan vastaavasta laatikosta ei ole kuulunut että olisi ollut mitään ongelmia. Toimii kuin svetsiläinen kello.


      • kirjavaa.on
        ei.nyki.eikä.pätki kirjoitti:

        Audin cvt laatikko toimii niin kuin VW-murheenalhot yleensäkin,eli aika kirjavaa on laatu ollut jo kauan,niinkuin moottoripuolellakin. Vastuuasioista on väännetty enemmän kuin muilla merkeillä yhteensä. Toyotan vastaavasta laatikosta ei ole kuulunut että olisi ollut mitään ongelmia. Toimii kuin svetsiläinen kello.

        Toista se on noissa Toyotan dieseleissä, joissa kannentiivisteet kärähtää ja uutta ei voi vaihtaa, kun lohkosta menee kierteet ja asiakas maksaa 12 000euron laskun. No sinähän et tietenkään niistä ole kuullut mitään...


      • Hitlerinkosto
        kirjavaa.on kirjoitti:

        Toista se on noissa Toyotan dieseleissä, joissa kannentiivisteet kärähtää ja uutta ei voi vaihtaa, kun lohkosta menee kierteet ja asiakas maksaa 12 000euron laskun. No sinähän et tietenkään niistä ole kuullut mitään...

        Mitenkäs se liittyy CVT vaihteistoon kun niitä on vain bensakoneissa?
        Alottaja ei mitään dieseleistä kysellyt vaan vaihteistoista. Moottoripuolella taas Tsi-koneiden ketjumurheet ovat medioissa kaikkialla maailmassa kun Toyotan dieselmurheet löytyvät päasiassa suolipalstalta. Toyotalla virhevastuun noudattaminen ainakin lehtitietojen perusteella on eri maailmasta kuin ylimielisellä klonksvaakenilla. Vanhojakin koneita on takuuseen vaihdettu.
        Taitaa tuo TSI-ongelma olla hieman eri laajuinen kuin Toyotan jokin tietyn mallin diesel.


      • D4D.murheenalho
        Hitlerinkosto kirjoitti:

        Mitenkäs se liittyy CVT vaihteistoon kun niitä on vain bensakoneissa?
        Alottaja ei mitään dieseleistä kysellyt vaan vaihteistoista. Moottoripuolella taas Tsi-koneiden ketjumurheet ovat medioissa kaikkialla maailmassa kun Toyotan dieselmurheet löytyvät päasiassa suolipalstalta. Toyotalla virhevastuun noudattaminen ainakin lehtitietojen perusteella on eri maailmasta kuin ylimielisellä klonksvaakenilla. Vanhojakin koneita on takuuseen vaihdettu.
        Taitaa tuo TSI-ongelma olla hieman eri laajuinen kuin Toyotan jokin tietyn mallin diesel.

        Älä viitti naurattaa! Aloittaja ei myöskään kysellyt Volkkarin tsi-ongelmista. Ja kyllä nuo Toyotan D4D-ongelmat on ihan yhtäsuuren kokoluokan ongelma kuin nuo volkkarin JO AJAT SITTEN KORJATUT ongelmat. Plus päälle vielä tojottimen kuuluisat takaisinkutsut. Neuvoisinkin pysymään kaukana Tojottimista


      • kaikilla.murheilla
        D4D.murheenalho kirjoitti:

        Älä viitti naurattaa! Aloittaja ei myöskään kysellyt Volkkarin tsi-ongelmista. Ja kyllä nuo Toyotan D4D-ongelmat on ihan yhtäsuuren kokoluokan ongelma kuin nuo volkkarin JO AJAT SITTEN KORJATUT ongelmat. Plus päälle vielä tojottimen kuuluisat takaisinkutsut. Neuvoisinkin pysymään kaukana Tojottimista

        Molemmat merkit omistavana vaihtuu VW Toyotaan ja Toyotalla ajetaan vielä vuosia huolettomasti pelkäämättä hermoromahdusta. Toyotan takaisinkutsuun ei omaa kukkaroa joudu tyhjentämään marmoritiskillä niin kuin volkkarin jakopäärempasta. Mielenrauha säilyy ja pysyy hermot kunnossa. Siinä on se ratkaiseva ero. Volkkareissa on ongelmia yritetty korjata jo ajat sitten ja pääosin asiakkaan piikkiin kun Toyota vastuullisena valmistajana kutsuu takaisin omaan piikkiin kaikki virheelliseksi havaitut. Tosi hienoa toimintaa. Aikamoinen älämölö on maailmalla vaginaattorien laaduttomuudesta nostettu ja vastuun pakoilusta. Ruotsalaiset ovat viimeiksi tainneet nousta takajaloilleen kertakäyttölaadusta ja aika moni muu maa sitä ennen. Vaikka VW-markkinointi väittää ongelmien olevan ohi,niin mitään näyttöä ei kuitenkaan ole, vain pelkkä väite. Laaduttomia jakopäitä on vuositolkulla päästetty markkinoille ja ongelmia lakaistu maton alle.
        Kaikki nämä pommit ovat kuitenkin liikenteessä vielä kauan. Aivan viimeisissä on ketju hihnalla korvattu. Ei nyt kuitenkaan hihna ole ketään vakuuttanut luotettavuudella,ainakaan Vag-tuotteissa. Muut valmistajat ovat moisesta ongelmaremmistä luopuneet ja siirtyneet huoltovapaaseen, koko auton iän kestävään ketjuun.


    • tomaattit

      2008 autom.avensis ei mitän vikaa vielä

    • Seniori1

      En ole kuullut, että olisi ollut. Toimintaperiaatekin on erilainen kuin mitä DSG:ssä on.

      • huonoa_softaa

        Sehän sinällään mitään takaa. Myös Datsun käyttää kuminauhavetoa ja jatkuvaa murhetta oli kässykän 60 tkm testissä (tuorein TM). Tässä laatikko oli ohjelmoitu toimimaan portaittain, viissin sen takia, ettei kaikki tykkää "kuminauhavedosta" eli kierrosten seilaamisesta kaasupolkimen asennon mukaan. Mutku se mm. välillä "hukkasi pykälät" ja vonkui kiihdytyksissä tolkuttomilla kierroksilla ja ylipäätään koneen & laatikon yhteispeliä haukuttiin.

        Sama se on kaikissa, myös robottien toiminta on hyvin pitkälti kiinni softasta ja erityisesti laatikon & moottorinohjauksen yhteispelin onnistumisesta. Tojon versio on sieltä epäonnistuneemmasta päästä. Toki perinteiden mukainen (hallitsemattomat kiihtymiset ym.).


      • aito.japsi
        huonoa_softaa kirjoitti:

        Sehän sinällään mitään takaa. Myös Datsun käyttää kuminauhavetoa ja jatkuvaa murhetta oli kässykän 60 tkm testissä (tuorein TM). Tässä laatikko oli ohjelmoitu toimimaan portaittain, viissin sen takia, ettei kaikki tykkää "kuminauhavedosta" eli kierrosten seilaamisesta kaasupolkimen asennon mukaan. Mutku se mm. välillä "hukkasi pykälät" ja vonkui kiihdytyksissä tolkuttomilla kierroksilla ja ylipäätään koneen & laatikon yhteispeliä haukuttiin.

        Sama se on kaikissa, myös robottien toiminta on hyvin pitkälti kiinni softasta ja erityisesti laatikon & moottorinohjauksen yhteispelin onnistumisesta. Tojon versio on sieltä epäonnistuneemmasta päästä. Toki perinteiden mukainen (hallitsemattomat kiihtymiset ym.).

        Niin käytti Audikin,mutta kun kumpikaan ei ole Toyotan CVT. Siinä on se ero.
        Toyotassa voi käyttää manuaalisti vaihdekepistä tai ratin takana olevista viiksistä jos haluaa. Silloin välitys ei ole portaaton. Täysin portaattomana automaattina meno on kuitenkin parasta. Toimintaja luotettavuus on niin laadukasta kuin Toyotalla yleensäkin,eli luotettavin kaikista.


      • lehmätkinlentää

        Paha verrata Audin ja Toyotan laatikoita kun käytettävät teho ja vääntölukemat usein eri kaliberia. Ajoin Audilla 130tkm eikä tuona aikana ilmennyt ongelmia.


    • autoavemies

      Toyota Avensis Multidrive-S automaattiaskilla 1.8l vm.2012. On hienoin automaattilaatikkolla varustettu auto, jolla olen ajanut poislukien kylmällä koneella ajetut ensimmäiset 3-5km. Tällöin kone pitää kierroksia turhan korkealla vrt.normaaliajoon, koneen lämmettyä murhe poistuu.
      Aikaisemmin olen ajanut Citroen C5, Peugeot 406 ja Ford Mondeo automaateilla.

      Toyotan Multidrive-S laatikkoa testattiin Japanissa ahkeraan, ennen kuin se päästettiin maailmanlaajuiseen käyttöön.
      Japanilainen Aisis on yksi maailman parhaimpien automaattiaskien valmistaja/toimittaja, myös VAG-konserni kääntyi heidän puoleensa DSG-ongelmien kanssa, muutama vuosi sitten kun ryhmäkanteita Ruotsista ja USA:sta alkoi mennä oikeuteen suivaantuneiden VW-asiakkaiden toimesta.

      Suosittelen kokeilemaan uutta portaatonta Multidrive-s automaattilaatikkoa ja Toyota Avensiksen 1.8l moottoria toimivat hyvin yhteen. Koeajosta kannattaa tehdä riittävän pitkä, jotta tottuu uudenlaiseen ajotyyliin.

    • TyytyväinenToyotaKuski

      2004 Toyota diesel 260 000 mittarissa nyt jo pitäisi kuulemma vaihtaa jarrulevyt eteen.

      Dieseliäkin kuluu 4.5 l /100 km

      Onko minua kusetettu

      • Puolmilliä

        Sanoisin, että kumman nopeastikin on levyt kuluneet, sillä niiden pitäisi kestää jotain 350 000 tai enemmänkin.


      • Täällä_Saksassa

        jarrut ovat osa joiden kanssa ei leikitä. Siksi levytkin yleensä vaihdetaan 50-80 tkm välein, joskus useamminkin.


      • Anonyymi
        Puolmilliä kirjoitti:

        Sanoisin, että kumman nopeastikin on levyt kuluneet, sillä niiden pitäisi kestää jotain 350 000 tai enemmänkin.

        ÄLÄ VALEHTELE .


    • eikestä

      Jos ne olis hyviä, olis niitä takseissakin. , niitä toyotia.

      • Kyllä.löytyy

        Onhan niitä taksissakin enemmän kuin monia muita merkkejä. Tallinnassakin arviolta ainakin puolet kaikista takseista on Avensiksia.


    • Toyota_no1

      Yhdeksättä vuotta mennään Auris MultiModella ja ei ongelmia ole ollu vielä ikinä ei laatikon eikä minkään muunkaan asian kanssa ! ja sitä ennen oli 3 kpl manuaaleja eikä niissäkään ollut mitään harmeja !

      • kova.hyppimään

        Viisi vuota tulee kohta täyteen portaattomalla Avensiksella. Auto on kuin uusi ja kaikki toimii kuin uutena. Ei ole mitään tsi ja dsg murheita niin kuin noissa vokkeloissa lehdet näyttää uutisoivan. Pienillä kilometreillä kuulemma saattaa jo pajaelämä alkaa tulla tutuksi. Ylämäkeen ei uskalla kuulemma talvella parkkeerata jos käsijarrun jäätymisen pelossa sitä ei uskalla tai halua käyttää. Jos vaihteen varaan jättää niin venynyt jakoketju kuulemma alkaa konetta rikkomaan.


    • automaatti

      Oli ave automaatti -09,ei mitään murheita.Nyt uusin ave automaatti,hyvin pelaa.

    • kierrä.kaukaa.tojot

      Mulla oli Avensis tuolla multiRaivo vaihteistolla ja aina se oli paskana. Ei kannata ostaa omalla rahalla

      • Anonyymi

        TAISI KUSKISSA OLLA VIKAA. JOTKU TÄÄLLÄ LAUKOO MIELIPITEITÄÄN TOYOTISTA VAIKKA TODENNÄKÖISESTI EIVÄT OLE NIITÄ EDES KOKEILLEET. MIMULLA ON KOLMAS TOYOTA KÄYTÖSSÄ. AJOIN EKALLA 450000KM 1.6 MOOTTORILLA EIKÄ KONEELLE EIKÄ VAIHTEISTOLLE TARVINUT KOSKAAN TEHDÄ MITÄÄN KORJAUKSIA . AUTO OLI 1989 MALLINEN. OLI SIINÄ VIKOJAKIN AUTO NIMITTÄIN RUOSTUI KUTEN SIIHEN AIKAAN OLI AIKA YLEISTÄ MELKEIN MERKISTÄ RIIPPUMATTA. TALVISIN STARTTASI AINA PAKKASESTA RIIPPUMATTA EIKÄ KOSKAAN MATKA KESKEYTYNYT MINKÄÄN VIAN TAKIA. AJELIN SILLÄ 16 VUOTTA. OLI MUUTEN HYVÄ AUTO.


    • kyllä.hetken.kestää

      Mulla oli kans Avessa MultiRaivo ja aina rullaamisen jälkeen kun painoi kaasua niin helvetin moinen nykäys ja kolahdus. Laatikko vaihdettiin takuuseen ja pari viikkoa toimi

      • Anonyymi

        UKKO TAI EHKÄ AKKA TOHISEE SKEIDAA NIINKUIN MONET TÄÄLLÄ.


    • varsinaista.puppua

      Ei kyllä kannata uskoa näitä, jotka Tojon vaihteistoja kehuu. He saavat palkkansa Tojo-liikkeestä ja jos ei Tojoa myydä, niin eivät saa palkkaa. Siksi täällä kehuvat ja trollaavat vaikka kaikki tietää että Toyotan manuaalivaihteistot on susia, eikä automaatikaan juuri parempia. Saatika diesel-moottorit, jotka hajoaa jo sisäänajossa

    • harmitonta

      Tojon 5S-FE-kone ja Aisin laatikko ovat kestäneet hyvin jo 420.000 km. Nyt vaan laatikon öljynvaihto, niin taas mennään seuraavat 60 tkm. Täysin harmitonta ja nykimätöntä ajoa jo minullakin 12 vuotta. Ei syytä vaihtaa.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti suositeltavin vaihtoehto on MMT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe