Olen niin yksin. En ole koskaan kokenut vastavuoroista rakkautta, enkä koe. Olen aina joutunut pärjäämään yksin. Ihmisiä olen tottunut pitämään, varsinkin miehiä haittana ellei vaaranakin. Olen ollut useissa väkivaltaisissa suhteissa. Viime väkivallan teon jälkeen mietin onko elämässäni enää järkeä. Kaikki toistuu aina vaan. Tunnen olevani kirottu, koska tunnun repivän kaikki vihat niskaani, näin on ollut koulusta asti jolloin olin koulukiusattu. Vanhempien avioerossa olin syntipukki. Olin kiltti koulussa, mutta käytös oli vain 9, koska minusta ei pidetty. Mietin usein itsemurhaa, mutta päätän ihan vituttaakseni muita olla hengissä. Eipähän tässä muutakaan tekemistä näemmä ole.
Elämä vituttaa
11
3181
Vastaukset
Hei.
Kirjeestäsi loiskuu pettymyksen kirvelevä etikka. Olet joutunut tilanteisiin, jotka ovat verottaneet luottamustasi elämään. Tällä hetkellä ajattelet, että näin tulee aina olemaankin.
Minä puolestani ajattelen, että voit vaikuttaa elämääsi niin, että se olisi mielekästä. Väkivaltaisten kokemusten läpi käyminen on rankkaa, mutta väkivallankin uhri voi toipua ja ryhtyä katsomaan elämää toisin silmin. Olet todella ankara itsellesi. Syytät itseäsi asioista, jotka eivät ole sinun vallassasi. Mielestäni tarvitsisit lempeää ja armollista tarinasi kuuntelijaa ja auttajaa. Mistä voisit hakeutua terapiaan tai keskusteluavun piiriin? Olisiko hyvä ottaa terveyskeskuslääkäriin yhteyttä?
Myös seurakunnan diakoniatyöntekijä voi olla sopivan matalan kynnyksen alku päästä purkamaan koettua Keskustelu on luottamuksellista ja tukevaa. Se voisi olla silta hakeutua varsinaiseen psykoterapiaankin.
Elämä haavoittaa, mutta myös parantaa. Myös sinulla on toivo toisenlaisesta tulevaisuudesta. Älä jää yksin
Merja, diakoni- Anonyymi
Voin samaistua aloittajaan. Itsekkään en ole saanut ikinä ketään mieheltä tai ihmiseltä parantavaa rakkautta. Maan ja taivaan luojalta olen saanut eheyttävää onneksi..
Miehet on ollut pahimpia rikkojia ja elämäni tuhojia. Onneksi Jumala antaa ansionmukaisesti myös näille vaikkei se lohduta että muut ihmiset katsovat sivusta koko hommaa. Mutta tosiaan tuo oli minun surkea elämän kohtalo miten minulle kävi. Uskon silti että voit löytää parantavan rakkauden ja että se on ylipäätään olemassa jossain.. - Anonyymi
Itse en ole päässyt edes suhteisiin. Ikää 29v. Kovasta tai ainakin jonkin moiseta yrityksestä huolimatta yksin ollaan ja kohtalaisella todennäköisyydellä näin mennää hautaan asti.Minkäs teet, ei onnea kaikille suoda.
- Anonyymi
Tuo on täyttä totta, onnea ei tosiaan kaikille suoda. Itse olen 44v. enkä koskaan ollut minkäänlaisessa suhteessa, en eheyttävässä enkä rikkovassa. En kyllä toki sellaista suhdetta haluaisikaan, jossa minua kohdellaan huonosti, mutta olisi ihanaa joskus tuntea, että joku rakastaa. Minusta ei kuitenkaan pidetä oikein edes kaverimielessä, saati sitten, että saisin kokea aitoa rakkautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on täyttä totta, onnea ei tosiaan kaikille suoda. Itse olen 44v. enkä koskaan ollut minkäänlaisessa suhteessa, en eheyttävässä enkä rikkovassa. En kyllä toki sellaista suhdetta haluaisikaan, jossa minua kohdellaan huonosti, mutta olisi ihanaa joskus tuntea, että joku rakastaa. Minusta ei kuitenkaan pidetä oikein edes kaverimielessä, saati sitten, että saisin kokea aitoa rakkautta.
Ikämittarissa jonkin verran vähemmän mutta sama tilanne. Yritin tosissani muuttaa tilannettani. Tein kaikkeni mutta poltin näppini. Nyt olen yhtä apaattinen kuin aiemminkin mutta kannan mukanani karmeaa arpea. Ei olisi pitänyt taistella kohtaloa vastaan. Minun kohtaloni on elää ilman parisuhdetta loppuun saakka. Lopun ajankohdan olen päättänyt määrätä itse.
- Anonyymi
Sitä mitä sisällään kantaa ja mitä on, heijastaa myös ulospäin. Samoin ominaisuuksillaan ja kokemuksillaan vetää tietyn tyyppisiä ihmisiä puoleensa. Tuskinpa suloinen ja kiltti ihminen vapaaehtoisesti hakeutuu katkeran polttavan kuluttavaan suhteeseen. Eli aloittaja saa parikseen tavalla tai toisella häiriintyneitä ihmisiä, jollei pysty käsittelemään omia ongelmiaan. Tallenna teksti mitä nyt kirjoitit ja arvioi sitä itse 10 - 20 vuotta myöhemmin. Näet nykyisen itsesi ja tilanteesi silloin kirkkaammin.
Itselläni iän myötä miesten laatu on parantunut, miehet ovat fiksuja ja kilttejä. Mutta koska en kykene itse pistämään itseäni sataprosenttisesti likoon ja ottamaan täyttä vastuuta toisesta ja suhteesta ja rakastamaan toista, jäävät suhteet hieman etäisiksi. Eli olen toisen naisen asemassa jne. En miehiä syytä, vaan tiedän, että asia johtuu omista ominaisuuksistani.
Toiset ihmiset eivät ole olemassa hoivatakseen tai rakastaakseen meitä, vaan meidän on pystyttävä myös vastavuoroisesti antamaan heille jotain. Ei ole mitään mystistä romanttista kaiken peittävää ja korjaavaa rakkautta, vaan toimivaa yhteistyötä suhteen hyväksi, ja se edellyttää itsetuntemusta ja riittävää henkistä terveyttä.- Anonyymi
Tämä oli niin hyvin sanottu, että toivoisin jokaisen tästä asiasta valittavan tämän lukevan ja sisäistävän! Osasit sanoa niin naulan kantaan!
- Anonyymi
Hyvin kirjotettu mutta ei se lohduta niitä jolla ei ole toista osapuolta saati koskaan edes ollut. Mitä vanhemmaksi tullaan, perhesuhteiden merkitys korostuu. Jos ei ole omaisia, ei puolisoa, ei oikeastaan edes ystäviä, ei silloin ole mitään. Sitä yksinäisyyttä ei korjaa kansalaisopiston virkkuu-kurssi eikä Linnanmäen reissu buffet-lounaan kera.
- Anonyymi
Joka viides suomalainen kärsii yksinäisyydestä – tutkija varoittaa: ”Yhtä vaarallista kun ei saisi ruokaa tai juomaa”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006094185.html - Anonyymi
Olen vanhan isäni 98 v omaishoitaja ja asun hänen kanssaan. Muita ihmissuhteita on sisko ja oma tytär . En ole onnellinen tässä tilanteessa. Miten saisin elämääni eloa..
- Anonyymi
No täällä on kans 1 yksinäinen nainen, mielelläni tutustun uusiin ihmisiin.........
Väkivaltaisista miehistä sanon suoraan, että joutaisivat kuolla kaikki - miten joku voi olla niin sairas, että käy käsiks itseään heikompaan sukupuoleen - sairasta.........
Vaikka on naisiakin, jotka on väkivaltaisia, mutta näin yleensä ihmisellä, joka ei osaa kohdella omaa puolisoaan oikein ja kunnioittavasti ja on väkivaltainen, ei tee juuri mitään, oli se sit mies tai nainen......... Oon ite ollu myös koulukiusattu teininä ja nähny perheväkivaltaa lapsena ja sanon suoraan, että jos mulla ois ase, ampuisin kaikki väkivaltaiset miehet tän maan päältä, säästyisivätpähän ainakin heidän uhrinsa enemmältä väkivallalta........Laiton uhkaus, tiedän, mutta en jaksa välittää........
No sanon sulle aloittaja, että jätä ne huonot ja sairaat miehet ja vaikka tuntuukin yksinäiseltä olla ns. sinkku, niin mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa......... 😉🤗😤
Voin kertoa sen omasta kokemuksesta......... 😏😉
Myös ne kaverit, jotka ei ole ns. oikeita kavereita, kannattaa jättää, koska ne ihmiset ei oo sun arvoisia - vaikka oiski sit yksinäinen, ni mieluummin yksin ku huonossa seurassa......... 😉🙂
Kyllä niitä löytyy ihmisiä, jotka kohtelee oikein ja arvostaa sua.........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003254692- 162246
- 1942089
- 1071476
- 801379
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57967IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2919Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119834Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59756