Aikuiskasvatustiede yli nelikymppisenä

Aikuispolku

Hei,

onko tällä yli nelikymppisiä aikuiskasvatustieteen opiskelijoita? Olisin kaivannut kokemuksia kuinka opinnot ovat sujuneet esim.töiden ohella? Millaiset ovat olleet työllistymismahdollisuudet jne.? Itse olen kaavaillut aloittavani avoimessa opinnot. Toiveinani olisi päästä kouluttamaan ja opettamaan, myös mahdollisiin kehitystehtäviin tulevaisuudessa. Mitä kannattaisi huomioida? Kuinka kauan opinnot ovat vieneet ja miltä ne ovat tuntuneet?

1

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeiltuon

Opiskelin avoimessa yliopistossa aikuiskasvatustieteen perusopinnot vuosia sitten, taisi olla silloin 15 opintoviikkoa, nykyään kai 25 opintopistettä.

Opiskelin ihan vain harrastuksen ja yleissivistyksen vuoksi, työn ohella yhdessä lukuvuodessa. Opetus oli iltaisin. Helppoa se oli. Eri opiskelijoilla oli erilaisia tavoitteita, useilla työhön ja ammattiin liittyviä. Suurin osa opiskelijoista oli 30 - 50-vuotiaita. Kaikki työssä jo olevia.

Minusta aikuiskasvatuksen opinnot on oikein hyvä aloittaa avoimessa yliopistossa. Siinä näkee jo aika paljon, mistä on kysymys. Itse en asialle sen enempää syttynyt. Aikuiskasvatustiede sopii erinomaisesti varttuneemmalle, koska silloin asioille löytyy jo vertailukohtaa omasta kokemuksesta, työelämästä, opiskelusta ja yhteiskunnasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      399
      8566
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      171
      2897
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1252
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1008
    5. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      64
      938
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      916
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      913
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      903
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      852
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      832
    Aihe