Asylsökande.

befogadrädsla

Visst förstår man att de någostans måste placeras,men nästan 300 karlar i en by med 600 invånare ?
JJag förstår nog att ortsbefolkningen är orolig,inte kan man ju veta vad de här männen har gått igenom och det kan ju finns många med psykiska störningar eter alla tragedier som de kanske gått igenom på sin resa till Finland.

34

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mittansvar

      Inte är jag rasist ,men...inte skulle jag låta min tonårsflicka ensam röra sig i byn.

      • suntförnuft

        Inte jag heller även om alla karlarna vore äkta ,rasrena finnar.


      • Kvinna ska ha mahram, man-relative om hon gå ut med utan anledeningen.


    • Vad är er problem? Är er so called "kultur" så svag den klarar inte andra kulturerna? Kanske är ni rädd att tonårsflickan treffar en riktig man?

      Jag är från Somalia, i bara några år jag har bot i Finland. Jag har studerat i Qatar. Ni måste forstå, det ändrar, the whole world! Civilization kommer från arabic länderna. Tror ni Finland är en static land? Nej, ni är fel. Den dag jag tar alla rasister, när jag kan!

      • Perkel

        Var ente orolig, varenda svartskalle ska väck från Finland,levande eller död!


      • Jag är inte orolig, du är bara en finlandsvensk self hater, du har inte kultur, historia eller språk. Du är inte ens man, nordic "män" är som små flickor. Varje dag islam växer, snart den makten är muslimernas. Men om du vill, du kan beretta din adres så kan vi se om du är man. Wald il qahbaa! Allahu Akbar!


      • östnyland

        Jag förstår inte riktigt vilket ditt syfte är med de här sårande inläggen om svenskspråkiga finländare ?Vi ryms nog alla här,svenskspråkiga ,finskspråkiga och invandrare.


      • Ja vi gör! I många länder olika folk lever i sama land. Jag har berettat bara att allt förendra och tyvär, många känner inte historia, språk och kultur, det är fakta.


      • Perkel

        Varför tar inte t.ex Saudi-Arabien emot muslimska flyktingar från grannländerna? De vill kanske inte veta av drägget?


    • fy17
    • HemmettiSentään

      onpa täällä rasistista porukkaa. Kohteiksi käy niin maahanmuuttajat kuin ruotsinkielisetkin. Epäilen kaikkein rasistisimpien viestien takana olevan ne kaikkein maalaisimmat, jotka elävät omassa pienessä navetantuoksuisessa maailmassaan kadehtimassa muita.

      • Perkel

        Ota vaa sinne navettaas 20 somalilaista :D


      • Minä en ole rasisti. Rasistit ovat tyhmiä juntteja, eivätkä tiedä yhtään mitään historiasta tai biologiasta. Olen nähnyt maailmaa ja opiskellut sekä islamia että kieliä, puhun kolme kieltä ja sen lisäksi aika hyvin suomea ja ruotsia ja saksaa. Tämä maa on hieno maa, mutta kaikki muuttuu, myös Suomi.


      • Perkel kirjoitti:

        Ota vaa sinne navettaas 20 somalilaista :D

        Sinä pelkäät meitä. Olet epävarma kouluton ja historiaton pieni "mies" jolla on tyhjä sielu. Jos sinun "kultturisi" olsi vavha tarpeeksi, et pelkäisi niin paljon. Ota juntti niskasta kiinni.


      • Perkel

        Make my day punk :D


      • Perkel
        vaarallinen_abdullah kirjoitti:

        Minä en ole rasisti. Rasistit ovat tyhmiä juntteja, eivätkä tiedä yhtään mitään historiasta tai biologiasta. Olen nähnyt maailmaa ja opiskellut sekä islamia että kieliä, puhun kolme kieltä ja sen lisäksi aika hyvin suomea ja ruotsia ja saksaa. Tämä maa on hieno maa, mutta kaikki muuttuu, myös Suomi.

        Miksi tulit? Olisit jäänyt puolustamaan isänmaata ! Eikös sulla ollut kanttia ???


    • PärreS

      Var inte rädd - registrera alla asylsökande som finlandsvensk. På det här sätt ökar antal av Finlandsvenskor exponentiellt. Snart har vi 800 000 svenskar i Finland.

      • Varfor du tror att vi vill register som self haters aka finlandssvenskar? Vi vill inte register till folk som inte vet sin historia och språk. I den framtiden, allt ska vara anorlunda. Vi har stora planer för Finland as well. Då ska vi register alla som muslimer. Vi ska ge tillbaka till er historia, civilization och ny språk.


    • Perkel

      Asylsökande ska matas med griskött :D

    • Nomoremuslims

      Abdullah skall nog va glad att vi inte träffar på honom, då kunde det gå riktigt illa!

      • skrämmande

        Han har tack och lov försvunnit härifrån.Hans inlägg var väldigt obehagliga.De flesta är ju borttagna.


      • Ja, det går, ni kan gärna träfa mig, men jag vet ni vågar inte, jag har sagt förut adres, plats att träffa, vem kom? Ingen. Men jag förstår, det går illa, men inte till mig.


      • skrämmande kirjoitti:

        Han har tack och lov försvunnit härifrån.Hans inlägg var väldigt obehagliga.De flesta är ju borttagna.

        Nej, dem är inte skrämmande, dem är den sanna charaktären i hur framtid ser ut som. Att det är borta är för ni vill inte veta framtid. Men det är bra, ni memorera mig!


    • Musseraus

      Abdullah råkade nog ut för halal :D

      • Du tror, men jag är nu tilbacka i Finland. Jag var i utomlands.


      • Musseraus
        vaarallinen__abdullah kirjoitti:

        Du tror, men jag är nu tilbacka i Finland. Jag var i utomlands.

        Turha toivo som finnen säjer, din lilla mullvad.- Vi har genomskådat dig, du och dina gelikar skall aldrig bli en betydade del av vårt samfund, Salam Aleikum :D



      • Skånepåg

    • VeikkoVee

      Jo men det är ju rikhet som ni säger. Kanske asylsökarna skulle placerats främst på kustområden som karelerna på 40-talet.

    • On erittäin tärkeää että maahanmuttajat keskustelevat tilanteestaan. Kiitos siitä! Älä välitä rasisteista tai idooteista.

    • galigsituation

      Om Schengen ska bevaras, måste asyl-ansökningar göras och statuset erkännas utanför EU:s gränser. Det finns inget ide i att immigranter kommer in illegalt utan id dokumenter och far vart som helst i kontinentet.

      • Siegsieg

        Ordnung måste vi ha! Så vi kan ha koll på alla jävla Abdullah som kommer hit för att loisia som finnen säger.-


    • Abdullahbenzona

      Dags att införa skottpengar på manliga svartskallar som kommer till Finland !

    • Svendufva

      I Somalia skär man sönder fittorna på kvinnorna, jag hade gärna velat få tag på dig Abdullah och skurit kuken av dig !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe