saako haaveilla?

vaimo vm66

Siis edes haaveilla? Hellyydestä, rakastamisesta, kosketuksesta ja läheisyydestä?

Niin ...en kai.... olenhan perheellinen, teknisen alan osaaja, pätevä pomo, kahden kouluikäisen äiti, pitkää työpäivää tekevä, rutiineja ja velvoitteita suorittava. Parhaat vuoteni ohittanut, muita huomioiva - itseni 'laiminlyövä'.

Minähän en tietenkään enää ole ihminen vaan kone. Minulle ei tarvitse puhua kauniisti eikä ohimennen halata. Meikkaamaankaa en aamulla ehtinyt ja hiukset jäivät laittamatta. Oma vikani, ettei tee mieli halata. Niinhän se on! Minulle täytyy huutaa, jotta ymmärrän - tietenkin. Ja en - en pysty tekeytymään seksikkääksi enää. Laiskakin olen - päivässä on ne 24 tuntia ja ne 6 niistä nukun.

Ja tottakai ne työpaikan pimut ovat niin iloista seuraa ja kauniita katsella. Tiedän!! Ja tiedän puolestani, etten saisi keskustella edes sätissä miesten kanssa, olenhan naimisissa... Enhän voi vaatia mutta saanko edes haaveilla?

18

1185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelevä

      olet perheellinen&naimisissa&sinulla on lapsia. Olet koulutettu, hyväpalkkaisessa ja mielenkiintoisessa ? duunissa.
      Jonkinlainen mieskin jakaa elämänsä kanssasi / asuu ainakin samassa osoitteessa.
      Kaikilla ei ole edes osaa näistä asioista elämässään ja tuskin tulevat niitä edes enää saamaan. Ja sinä vielä valitat, kuinka kurjaa Sinun elämäsi on !
      Pysähdy hetkeksi ja kirjaa vaikka ruutupaperille, mitä kaikkea sinulla tosiaan onkaan.
      Liimaa se lappu jonnekin, josta sen päivittäin voit lukea, ettei tämä pääse unohtumaan, kun pomottelet päivisin ja urakoit iltaisin kotona toista vuoroa.
      Ps. pistä siippasi "ruotuun" ja ojennukseen.

      • ap.

        sitä minäkin. Minullahan on kaikki hyvin ja mistä *****sta siis valitan. Minullahan on kaikki...

        Minulta puuttuu vain ihmisyys ja se että kohdeltaisiin ihmisenä. Se että saan tuntea tai kokea olevani muutakin kuin suorittaja - kone.
        Muistelen joskus luulleeni että on olemassa myös tunteita .... mutta kai se dementia pian vie nämä luulot


    • savon seppä

      rankkaa kerrottavaa. Jos joskus arki olisi tuollaista, mutta jos se alkaa olla jokaoäiväistä, niin täytyy kysyä kuinka jaksat.
      Kyllä haaveet ja unelmat kuuluu olennaisesti ihmisen elämään, saat hyvällä omallatunnolla sitä tehdä. Hellyys, rakkaus ja läheisyys , näitten tulisi olla sitä arkea, ainakin jossain muodossa.

      Sinun ikäisesi ei missään tapauksessa ole ohittanut parhaita vuosia, saattaa olla, että tunne elämäkin alkaa kärsiä huonoista olosuhteista, huonosta palautteesta ja tekee sen, että tuntee menettäneensä parhaat vuotensa. Elämähän on vasta edessä ja tukka takana.

      Toisaalta ei kannata verrata itseänsä toisiin. Kannattaa luottaa itseensä terveesti, sillä meillä itse kullakin on niin hyvät kuin huonotkin puolensa.Tässä näin aluksi omat kommenttini.

      • ap.

        jaksan? oikeasti kysyt noin? :cO Miksi en jaksaisi? Minunhan pitää? Itsehän olen kaiken hankkinut ja saanut - eikö? En vain osaa olla tyytyväinen! Huono minä!

        En jaksa en....


      • savon seppä
        ap. kirjoitti:

        jaksan? oikeasti kysyt noin? :cO Miksi en jaksaisi? Minunhan pitää? Itsehän olen kaiken hankkinut ja saanut - eikö? En vain osaa olla tyytyväinen! Huono minä!

        En jaksa en....

        pulma. Olen kyllä aivan sanaton...ajatus lyö tyhjää..mutta paistaa se päivä risukasaankin..:))


    • AnanasB

      heh, sulla on normaali 40-kriisi. Kaikki me käydään tuo läpi ja tehdään sitten ratkaisut loppuelämälle. Aika moni eroaa, fiksummat pystyvät pitämään suhteen kasassa.

      • ap.

        miksi täytyy läpikäydä kriisejä saavuttaakseen jotain mitä minulle muutenkin kuuluisi?


    • laku

      Otappas itseäsi niskasta kiinni, sinun ei tarvi tehdä kaikkea-paljon-eikä mitään mitä et halua.
      Vain niinkuin on hyvä, silloin lapsetkin on tyytyväisiä ja ehkä mieskin.

      • ap.

        no niinkin voi ajatella. Uskalsin ajatella jopa ääneen...lopun voit arvata.

        En halua olla itsekäs ja olen valmis tekemään muidenkin eteen, mutta haluaisin olla myös ihminen - löytää jälleen sen naisen itsestäni, joka on kaikken velvollisuuksien alle haudattu.

        Niin ja...erehdyin mailaamaan satunnaisen miespuolisen henkilön kanssa - keskustelemaan arjesta, elämästä ihan tavallisista asioista...huoraamistahan se on? eikö? joku muistuttaa minua kuinka naisiin - minuunkin - voi suhtautua toisin, jopa arvostaen.

        Voi rähmä tätä!


      • kiltti Torakka
        ap. kirjoitti:

        no niinkin voi ajatella. Uskalsin ajatella jopa ääneen...lopun voit arvata.

        En halua olla itsekäs ja olen valmis tekemään muidenkin eteen, mutta haluaisin olla myös ihminen - löytää jälleen sen naisen itsestäni, joka on kaikken velvollisuuksien alle haudattu.

        Niin ja...erehdyin mailaamaan satunnaisen miespuolisen henkilön kanssa - keskustelemaan arjesta, elämästä ihan tavallisista asioista...huoraamistahan se on? eikö? joku muistuttaa minua kuinka naisiin - minuunkin - voi suhtautua toisin, jopa arvostaen.

        Voi rähmä tätä!

        Hyvinhän sulla hienosäätöä vaa siinä se.
        oikein Boss!! ja kaikki!!


      • laku
        ap. kirjoitti:

        no niinkin voi ajatella. Uskalsin ajatella jopa ääneen...lopun voit arvata.

        En halua olla itsekäs ja olen valmis tekemään muidenkin eteen, mutta haluaisin olla myös ihminen - löytää jälleen sen naisen itsestäni, joka on kaikken velvollisuuksien alle haudattu.

        Niin ja...erehdyin mailaamaan satunnaisen miespuolisen henkilön kanssa - keskustelemaan arjesta, elämästä ihan tavallisista asioista...huoraamistahan se on? eikö? joku muistuttaa minua kuinka naisiin - minuunkin - voi suhtautua toisin, jopa arvostaen.

        Voi rähmä tätä!

        Teitkö väärin, kenen mielestä omasta vai toisen.
        Tarkoitin kyllä että tekisit jotain ihan itsellesi ilman miehiä. syyllisyyttä ei ole vaikka chattaus olisi sun juttu, mutta luulen että se on joku muu?


      • Bearman
        ap. kirjoitti:

        no niinkin voi ajatella. Uskalsin ajatella jopa ääneen...lopun voit arvata.

        En halua olla itsekäs ja olen valmis tekemään muidenkin eteen, mutta haluaisin olla myös ihminen - löytää jälleen sen naisen itsestäni, joka on kaikken velvollisuuksien alle haudattu.

        Niin ja...erehdyin mailaamaan satunnaisen miespuolisen henkilön kanssa - keskustelemaan arjesta, elämästä ihan tavallisista asioista...huoraamistahan se on? eikö? joku muistuttaa minua kuinka naisiin - minuunkin - voi suhtautua toisin, jopa arvostaen.

        Voi rähmä tätä!

        mailaamistasi sen miehen kanssa.Ehkä hän pystyy antamaan sinulle sitä rakkautta ja hellyyttä,jota olet vailla.Ehkä loppuelämäksesikin,jos pystyt rohkaisemaan mielesi ja irtautumaan miehesi orjuudesta.


    • vm59

      Noista samoista asioista minäkin haaveilen, tosin olen mies. Tunnistin tuosta itseni, koska tilanne on kutakuinkin vastaava kohdallani. Tätäkö se siis on eläkepäiviin. Vuodet valuvat sormien välistä arjen rutiineissa. Saisipa vielä kerran kokea olevansa pidetty, muutenkin kuin talouskoneena.
      Sinun sanojasi lainaten kokea: "Hellyyttä, rakastamista, kosketusta ja läheisyyttä.

      Perheen pyörittämistä, kiirettä, väsymistä...

      Jaksamista kuitenkin sinulle.

      • minullakin. Työtä, unta pillerillä, työtä... Eläkkeelle asti. Elämä jäi elämättä, toimeentulon hankkiminen vei kaiken ajan ja energian.
        Nyt eläkkeellä olisi aikaa ja energian rippeitäkin. Ei vain enää löydy Ihmistä.


    • Siru

      Olen sinkku, samanikäinen kuin sinä, mutta mieluummin olen yksin kuin suhteessa vailla hellyyttä, rakastamista, läheisyyttä ja ehkäpä vielä arvostusta.

      Saan iloa, lämpöä ja arvostusta lapsilta ja ystäviltä. Haluaisin joskus rakastaa, olla rakastettu, mutta kuitenkin tilanteeni tuntuu helpommalta kuin elämäsi.

      Eheä perhe on kuitenkin taistelun arvoinen. Ehkäpä jotain on vielä tehtävissä, toivon niin. Tai ehkeipä suhteenne parane koskaan..saat haaveilla, miten muuten jaksaisit?

    • Riitu59

      Vaan mieti vaihtoehtoja ja katkoksia lukkiintuneeseen tilanteeseen. Menkää ilman lapsia erämaamökille tai kylpylään tai viettäkää ihana hotelliviikonloppu. Puhukaa, tapelkaa, itkekää ja sopikaa. Hyvän parisuhteen ja huonossakin vaiheessa olevan avioliiton puolesta kannattaa taistella. Onko miehessäsi mitään hyvää? Koska kehuit häntä viimeksi? Missä on se mies, johon rakastuit? Tarinassasi on sekin ristiriita, että kerjäät netissä hellyyttä miehiltä, mutta voi voi kun ei ehdi nukkumaankaan kuin 6 tuntia. Riehu se paha olosi pois, nyt on otollinen aika raastaa matot ja petivaatteet ulos pöllytykseen. Mieti avioliittoasi myös lastesi kannalta. Jos et saa hyvää oloa miehesi läheisyydestä, on muitakin tapoja. Hae niitä hyviä fiilareita vaikka metsästä, ehkäpä löydät sellaista itsellesi, mikä näkyy myös ulospäin. Ja silloinhan miehesi innostuu sinustakin uudella tavalla. Ja oikeesti, on tosi hyviä avioliittoleirejä ja parisuhdeviikonloppuja, jos ette kahdestaan pääse uuteen alkuun. Ja miten niin "parhaat vuoteni ohittanut"?

      • japanitar

        ajattelen samalla lailla Riitun kanssa. Kyllä sitä voi aikuinen nainen oman elämänsä tasoa parantaa, jos näkee tilanteensa sellaiseksi... En menisi etsimään minäkään hellyyttä ja kosketusta sätistä tai sen kautta. Maailma on täynnä ihania asioita, ja hyvästä parisuhteesta kannattaa pitää kiinni. Itseä pitää myös ajatella, koska se oma hyvä olo heijastuu ulospäin. AmmattiAuttajaa on tarjolla nykyisin vaikka minkälaista. Se on vain itsestä kiinni. Hyvää joulun odotusta kuitenkin sinulle, ja voimia!


    • tiemies

      Jos rakkautta antaa , sitä myös saa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe