rännikourujen korjaus

korjaus

mistä johtuu että räystäslautojen ja räystäskourujen välistä tippuu vettä kovalla sateella.

Saisiko tämän ongelman korjattua näin että tippapelti on aikanaan kiinnitetty nauloilla niin naulat vaihtaisi ruuveihin että pelti menisi tiukemmin kiinni. Seuraavaksi laittaisi esim silikonia siihen kourun ja pellin väliin jäävään rakoon.

Olisiko jotain parempaa tiivistys ainetta kuin silikoni?

9

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiskoolla

      Aluskate liian lyhyt?

      • korjaus

        Mitenkä paljon aluskatteen pitää suunnilleen olla kourun päällä?
        Kun mielestäni vesi menee suoraan kouruun.


    • Voiskooöla

      Ja katossa reikä?

      • korjaus

        Tätäkin olen itse miettinyt ja etsinyt vuoto kohtien kohdalta reikiä mutta reikiä en ole löytänyt. Pitää varmaan tarkastaa vielä uudestaan.


    • välistä

      Räystäskourut on jätetty siivoamatta ja ovat täynnä lehtiä ja sammaleita.

      • korjaus

        Räystäät ovat puhtaat on puhdistettu joka kevät


    • Kzjejdixkf

      Tarkista että aluskate on asennettu oikein. Siis limitys oikein päin. Räystäältä kohti harjaa noin kymmenen senttiä päällekkäin

      • korjaus

        muistin väärin talossa ei ole aluskatetta vaan pellit on naulattu suoraan ruoteisiin.


    • K.atto

      Jos vesi tippuu otsalautojen ja vesikourun välistä niin mahdollisesti kourussa on liian loiva kallistus ja se kovalla sateella täyttyy enemmän ja näin ollen roiskii.

      Jos katto on loiva niin vesi voi virrata jonkun matkaa pellin alareunaa pitkin takaisin ylöspäin jos pellissä ei ole varsinaista "tippanokkaa"

      Älä silikonia laita mihinkään kattopelteihin tai kouruihin, vaan esim. sikaflexiä tai polymeerimassaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe