Hillux, pitäisikö itkeä vai nauraa

Rangeristi

Hankintaa ajatellen aika harva ominaisuus puoltaa. Hämmästyttävää että Toyota lehdessä ei ole huomattu mitään epäkohtia.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1440723164686.html

71

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiTarvetta

      Juu ei minunkaan kannata hankkia pakua tai kuorkkia.

      • Samateini

        Aloittaja on masentunut Skodan parjaaja . lääkitys on epäonnistunut .


    • Itke__

      Itke pois vaan, se helpottaa pahaa oloa (joka sinua ilmeisesti vaivaa)

      • geetemies

        Se on jännä homma että automallia ylistetään kaikissa medioissa jotka ovat koeajaneet auton. Kun samasta mallista tulee uudempi versio, aiemmassa maliissa ei ole enää mitään hyvää. Hiluxista löytyy koeajovideoita joissa autosta ei klöydy juuri mitään huonoa. Iltasanomien koeajovideossa Hiluxista ei tahdo löytää mitään hyvää.


    • Paljonkohansilläsaavetää

      Tuo toimittaja ei kyllä vaikuttanut kovinkaan kummoiselta asiantuntijalta autoasioissa. Olisi se nyt voinu edes laittaa sen max. peräkärrypainon tohon teknisiin tietoihin näkyville.

      • elimihinkäyttöön

        Tosimiesten hommiin ei Hiluksi ole sopinut kun ei sillä saa vetää aikamiehen kuormia. Olisi kiva tietää, onko uudesta mallista muuhun kuin rantakäyttöön.


    • muualla.batmanlogot

      Ettei peloteltaisi kohderyhmää, eli eläkeläisiä liikaa, niin jätettiin kuitenkin tuttu ja turvallinen vessanpönttölogo rattiin.

    • AitoTojo

      Aito Toyota ajettavuudeltaan ja pitää huolen siitä että valittu tasi säilytetään.


      "Talousmielessä pohdittavaa on siis paljon, mutta minkälainen Truckmasters on ajaa?

      No mykymittapuulla ja tilanteesta riippuen jossain siedettävän ja kamalan välillä, aivan kuten Hiluxkin. Tyhjänä sillä ei juuri tee mieli ajella yli seitsemääkymppiä vanhan kantatien jyrkkiin mutkiin, sen verran pahasti järeä amerikkalaisvalmisteinen taka-akselisto autoa sivusuunnassa pompottaa."

      • Luottomerkki

        Ei kuitenkaan Hiluxilla taida olla vakavasti otettavia kilpailijoita kun noita myyntilukuja tutkailee. Avolavoista ei mieleen tule juurikaan muita kuin Toyota Hilux . Muut ovat marginaalisia. Kansa on valintansa tehnyt. Työkalun pitää olla aina kunnossa. Ei tunneta muita lava-autolegendoja kuin Hilux.


      • PaikkansaSilläkin
        Luottomerkki kirjoitti:

        Ei kuitenkaan Hiluxilla taida olla vakavasti otettavia kilpailijoita kun noita myyntilukuja tutkailee. Avolavoista ei mieleen tule juurikaan muita kuin Toyota Hilux . Muut ovat marginaalisia. Kansa on valintansa tehnyt. Työkalun pitää olla aina kunnossa. Ei tunneta muita lava-autolegendoja kuin Hilux.

        Eipä niin, etteikö Hillu olisi hyvä JOHONKIN. Ja siksi on vielä suosiota jäljellä. Mutta meneekö tosihommiin? Eipä taida, kun sitten kuorman vetämiseen tarvitaankin jo ihan eri pelit!

        Ehkä Hillu sopii rannalla hillumiseen. Surffilaudan kuskaamiseen ja sannan pöllyttämiseen.


      • Fiksutpärjää
        PaikkansaSilläkin kirjoitti:

        Eipä niin, etteikö Hillu olisi hyvä JOHONKIN. Ja siksi on vielä suosiota jäljellä. Mutta meneekö tosihommiin? Eipä taida, kun sitten kuorman vetämiseen tarvitaankin jo ihan eri pelit!

        Ehkä Hillu sopii rannalla hillumiseen. Surffilaudan kuskaamiseen ja sannan pöllyttämiseen.

        Siihen hommaan se sopii parhaiten,mihin se on suunniteltu. Ei sitä ole rekan veturiksi rakennettukaan,vai mitä höpötät kuorman vetämisestä? Se kuorma,mikä siihen lavalle sopii,kuten urakoitsijoilla polttoainesäiliöt ja muut varusteet ja tarvikkeet joita yleensä metsäkone ja maansiirtourakoitsijat kuljettavat työmaille. Sehän on juuri suunniteltu siihen "Johonkin"hommaan mihin umpipakut eivät sovellu ja suosiota on jäljellä niin paljon että muilla lava-automyyjillä otsasuonet pullistelee kateudesta.


      • eimitäänrantapalloa
        Fiksutpärjää kirjoitti:

        Siihen hommaan se sopii parhaiten,mihin se on suunniteltu. Ei sitä ole rekan veturiksi rakennettukaan,vai mitä höpötät kuorman vetämisestä? Se kuorma,mikä siihen lavalle sopii,kuten urakoitsijoilla polttoainesäiliöt ja muut varusteet ja tarvikkeet joita yleensä metsäkone ja maansiirtourakoitsijat kuljettavat työmaille. Sehän on juuri suunniteltu siihen "Johonkin"hommaan mihin umpipakut eivät sovellu ja suosiota on jäljellä niin paljon että muilla lava-automyyjillä otsasuonet pullistelee kateudesta.

        Suosin kyllä mieluummin yhden avolavan taktiikkaa. Eli markkinoiltahan saa kelpo avolavoja, joilla saa myös vetää kunnon kuormia. Ettei sen takia tarvitse hakea muita autoja apuun. Rantakärryt on rantakärryjä!


      • Doublecab
        Luottomerkki kirjoitti:

        Ei kuitenkaan Hiluxilla taida olla vakavasti otettavia kilpailijoita kun noita myyntilukuja tutkailee. Avolavoista ei mieleen tule juurikaan muita kuin Toyota Hilux . Muut ovat marginaalisia. Kansa on valintansa tehnyt. Työkalun pitää olla aina kunnossa. Ei tunneta muita lava-autolegendoja kuin Hilux.

        Etuiskari meni 70 t kohdalla (vm- 2012). Eikä ole tehty kuin kevyitä ajoja... sanoivat huollossa, että voisi olla pakkastalven juttuja. Niitähän talvia tässä on viime vuosina ollutkin... :) Kyllä sai legendaarinen kestävyys melkoisen kolhun, ainakin minun silmissä.


    • Japsitparhaita

      Hilux nyt on ainakin parempi kuin joku VW Amarok.
      Työkaluun pitää voida luottaa. Japanilaisiin autoihon voi luottaa.

      • japsit.alinta.PASKAA

        Voi että kun joku jälkeenjäänyt jaksaa jauhaa tuota samaa mantraa, joka on peräisin jostain 70-luvulta. Ranskalaisetkin on luotettavampia nykyään, kuin ruosteenraiskaamat ja kansivikaiset japsit


      • postiluukkukolahtitaas
        japsit.alinta.PASKAA kirjoitti:

        Voi että kun joku jälkeenjäänyt jaksaa jauhaa tuota samaa mantraa, joka on peräisin jostain 70-luvulta. Ranskalaisetkin on luotettavampia nykyään, kuin ruosteenraiskaamat ja kansivikaiset japsit

        Takaisinkutsukuninkuus näyttää siirtyneen pysyvästi japsikituotteisiin. Kun ei saada tuotannossa laatua kohdalleen, niin sitten jälkikäteen harsitaan kuntoon riipin-raapin.


      • kelpaaIsikselle

        Ja Hilux on ainoa avopaku, joka kelpaa Isikselle. Kertonee jotain siitä, mikä merkki kestää todella karuja oloja ja olematonta huoltoa. Ja kyllähän Suomen tuhannet Hilux-miehet sen tietävät, että muut ovat kevyrakenteisia hupiautoja, Hilux taas kestävä ammattikäyttöön suunniteltu peli kuten oli Hiacekin, joka pesi muut pakut mennentullen.


      • paskaa.ei.osteta
        japsit.alinta.PASKAA kirjoitti:

        Voi että kun joku jälkeenjäänyt jaksaa jauhaa tuota samaa mantraa, joka on peräisin jostain 70-luvulta. Ranskalaisetkin on luotettavampia nykyään, kuin ruosteenraiskaamat ja kansivikaiset japsit

        Eipä pahemmin ole ranskalaisia lava-autoja liikenteessä näkynyt. Eikö osata valmistaa vai eikö kukaan osta?


      • Lexuskin.paskaa
        paskaa.ei.osteta kirjoitti:

        Eipä pahemmin ole ranskalaisia lava-autoja liikenteessä näkynyt. Eikö osata valmistaa vai eikö kukaan osta?

        Lexuskin on paskaa kun sitä ei osteta.


      • No_ei_sitä
        Lexuskin.paskaa kirjoitti:

        Lexuskin on paskaa kun sitä ei osteta.

        kaltaisesi räkänokka pystykään ostaaan koska raha puuttuu. Oikeat omistajat saattavat olla kanssasi eri mieltä.


      • kyllä.jännä.juttu
        No_ei_sitä kirjoitti:

        kaltaisesi räkänokka pystykään ostaaan koska raha puuttuu. Oikeat omistajat saattavat olla kanssasi eri mieltä.

        Miksi sitten Lepsuxta ei osteta jos kerran on niin hyvä? Kovin vähissä on nuo "oikeat omistajat". Audit, Bemarit, Volvot ym. kyllä kelpaa muttei Lepsuxet. Eihän se hinnastakaan ole kiinni


    • 836473

      Japsit nyt vaan on omaa luokkaansa luotettavuudessa. Muut jää kauas jälkeen.

      • niitäpäSatelee

        "Muut jää kauas jälkeen."

        Takaisinkutsujen määrässä.


      • Vtunkäki

        Lue ja yritä ymmärtää ylläoleva. Siinä luki luotettavuudessa. Ei takaisinkutsuissa.


      • jotain.rajaa.valehteluun
        Vtunkäki kirjoitti:

        Lue ja yritä ymmärtää ylläoleva. Siinä luki luotettavuudessa. Ei takaisinkutsuissa.

        Ainoastaan noista takaisinkutsuista on dokumentoitua näyttöä. Luotettavuuden ylivoimaa esintyy vain Terojen tarinoissa Esson nurkkapöydässä.
        En sano etteikö tojo kestä, sanon vaan ettei se kestä sen paremmin kuin muut.
        On niitä dieseleitä nimittäin niin paljon jouduttu vaihtamaan että on turha tulla puhumaan paremmasta luotettavuudesta.


      • Toyota.paras

        Toyotan dieselmurheet ovat vain pieni murto-osa volkkarin tsi/dsg ongelmista ja niiden vastuunkannosta tai pikemminkin niiden välttelystä. Autojen vikamaailmasta uutisoitaessa VW on ollut median hampaissa jo vuositolkulla. Asiakkaille kalliksi käyvät korjaukset ei tarkoita samaa kuin takaisinkutsu. Takaisinkutsu on asiakkalle aina maksuton mutta VW:n tarkistuskamppania voi johtaa jatkossa rahastukseen. Katsastustilastossa Toyotalla on eniten sijoituksia kymmenen vähävikaisimman joukossa koko tilastoidulta ajalta kun kaikilla merkeillä ei ole ainuttakaan. Toyotalla arvo säilyy parhaiten tutkitusti ja monissa laatu- ja luotettavuustutkimuksissa Toyota on ollut esikuvana muille. Toyotan brändiavo on myös automaailman korkein Interbrändin mukaan. Tarvitaanko vielä muita meriittejä?


      • Toiseksi-huonoin
        Toyota.paras kirjoitti:

        Toyotan dieselmurheet ovat vain pieni murto-osa volkkarin tsi/dsg ongelmista ja niiden vastuunkannosta tai pikemminkin niiden välttelystä. Autojen vikamaailmasta uutisoitaessa VW on ollut median hampaissa jo vuositolkulla. Asiakkaille kalliksi käyvät korjaukset ei tarkoita samaa kuin takaisinkutsu. Takaisinkutsu on asiakkalle aina maksuton mutta VW:n tarkistuskamppania voi johtaa jatkossa rahastukseen. Katsastustilastossa Toyotalla on eniten sijoituksia kymmenen vähävikaisimman joukossa koko tilastoidulta ajalta kun kaikilla merkeillä ei ole ainuttakaan. Toyotalla arvo säilyy parhaiten tutkitusti ja monissa laatu- ja luotettavuustutkimuksissa Toyota on ollut esikuvana muille. Toyotan brändiavo on myös automaailman korkein Interbrändin mukaan. Tarvitaanko vielä muita meriittejä?

        Se että on kestävämpi kuin VW ei vielä ole iso meriitti.


      • äly.hoi.onko.sitä
        Toyota.paras kirjoitti:

        Toyotan dieselmurheet ovat vain pieni murto-osa volkkarin tsi/dsg ongelmista ja niiden vastuunkannosta tai pikemminkin niiden välttelystä. Autojen vikamaailmasta uutisoitaessa VW on ollut median hampaissa jo vuositolkulla. Asiakkaille kalliksi käyvät korjaukset ei tarkoita samaa kuin takaisinkutsu. Takaisinkutsu on asiakkalle aina maksuton mutta VW:n tarkistuskamppania voi johtaa jatkossa rahastukseen. Katsastustilastossa Toyotalla on eniten sijoituksia kymmenen vähävikaisimman joukossa koko tilastoidulta ajalta kun kaikilla merkeillä ei ole ainuttakaan. Toyotalla arvo säilyy parhaiten tutkitusti ja monissa laatu- ja luotettavuustutkimuksissa Toyota on ollut esikuvana muille. Toyotan brändiavo on myös automaailman korkein Interbrändin mukaan. Tarvitaanko vielä muita meriittejä?

        Voi jeesus, ootko tosiaan noin tyhmä? Ei ne takaisinkutsut tosiaankaan ole loppupeleissä ilmaisia asiakkaalle. Toyotahan on tutkitusti halvalla tehty ja kalliilla myyty, joten valmistajalle jää massia takaisinkutsuihin. Ei ne asentajat noita ilmaiseksi korjaile, jonkunhan niille on maksettava.


      • Hilluforever

        Voi hyvänen aika. Kyllä ammattilaiset tietävät, että tojon tuotteet ovat huippulaatua. Pätee myös Hiluksiin. Ylivoimaisesti paras lava-auto.


      • paikkapaikanpäälle
        Vtunkäki kirjoitti:

        Lue ja yritä ymmärtää ylläoleva. Siinä luki luotettavuudessa. Ei takaisinkutsuissa.

        riipin raapin harsitaan ja paikataan, jälkikäteen


      • taxiäijät
        Hilluforever kirjoitti:

        Voi hyvänen aika. Kyllä ammattilaiset tietävät, että tojon tuotteet ovat huippulaatua. Pätee myös Hiluksiin. Ylivoimaisesti paras lava-auto.

        Taksikuskeilta voi kysellä, kuinka korkealle arvostavat Tojon nykydieseleitä.


      • vain.paras.kelpaa
        taxiäijät kirjoitti:

        Taksikuskeilta voi kysellä, kuinka korkealle arvostavat Tojon nykydieseleitä.

        Eipä pahemmin kiinnosta dieselit kun Toyotalta saa luotettavia bensakoneita.
        Volkkarilta niitä ei saa. Vuositolkulla on tsi taistelu kestänyt ja hermoja raastettu.
        Takseja on kuitenkin häviävän pieni osa autokannasta. Tallinnassa tosin on nekin aika pitkälti Avensiksia. Hiluxista oli kuitenkin tuo aloitus. Ei taida Hiluxille olla vakavasti otettavia kilpailijoita Lava-autosegmentissä. Urakoitsijat kun tarvitsevat luotettavan työkalun eikä mitään leikkikalua. Saman ovat huomanneet nuo sotaa käyvät rättipäät. Ovat oppineet luottamaan laatumerkkiin.


      • Hiluksiukko

        Juuri näin. Ainoa lavakärry, johon voi luottaa. Kuten oli pakujen ykkönen Hiace.


      • vai.onko.bensakoneella
        vain.paras.kelpaa kirjoitti:

        Eipä pahemmin kiinnosta dieselit kun Toyotalta saa luotettavia bensakoneita.
        Volkkarilta niitä ei saa. Vuositolkulla on tsi taistelu kestänyt ja hermoja raastettu.
        Takseja on kuitenkin häviävän pieni osa autokannasta. Tallinnassa tosin on nekin aika pitkälti Avensiksia. Hiluxista oli kuitenkin tuo aloitus. Ei taida Hiluxille olla vakavasti otettavia kilpailijoita Lava-autosegmentissä. Urakoitsijat kun tarvitsevat luotettavan työkalun eikä mitään leikkikalua. Saman ovat huomanneet nuo sotaa käyvät rättipäät. Ovat oppineet luottamaan laatumerkkiin.

        No miksi ne raksamiehet sitten sun mielestä Hiluxilla ajaa jos luotettavuutta hakevat. Eikös Toyotan dieselit mene helposti hiluix?


      • MeeItteKysyyn
        vai.onko.bensakoneella kirjoitti:

        No miksi ne raksamiehet sitten sun mielestä Hiluxilla ajaa jos luotettavuutta hakevat. Eikös Toyotan dieselit mene helposti hiluix?

        Turhempi kysellä perusteluita päätöksille, jotka tehdään vastoin järkeä.


      • SudittaaIlmanAikojaan
        vai.onko.bensakoneella kirjoitti:

        No miksi ne raksamiehet sitten sun mielestä Hiluxilla ajaa jos luotettavuutta hakevat. Eikös Toyotan dieselit mene helposti hiluix?

        "No miksi ne raksamiehet sitten sun mielestä Hiluxilla ajaa "

        Ajaa ja ajaa, jos ajaa? Alkanut tulla niihin kuvioihin Nissania ja Isuzua. Niillähän saa vetää kuormiakin. Mutta saa kai sitä rantakärrylläkin työmaalla pöllytellä, jos ei aiheuta vaaratilanteita. Eli sikäli se Hillux...


      • hikiase
        Hiluksiukko kirjoitti:

        Juuri näin. Ainoa lavakärry, johon voi luottaa. Kuten oli pakujen ykkönen Hiace.

        Hiace, voi helvetti. Kertoo paljon Suomalaisten mukavuudenhalusta (haluttomuudesta), kun ajavat vieläkin näillä romuilla.

        Tojo-terojen ja pappojen alahuuli väpätti pari vuotta sitten, kun uutisoitiin, että Hiacen tuonti Suomeen lopetetaan, kun se ei enään täytä 2010-luvun turva ja päästörajoja. Tästä oli jopa juttu tv-uutisissakin!! Mitä helvettiä?

        Meillä on töissä 2010 mallin hiace ja VW-Transporter. Kyllä aamun "autojen jaossa" aina hirvittää, jos Hiacen rattiin joutuu.

        Auto on vm 2010, mutta tunnelma, kuin 80-luvun alussa. Auto on meluisa, penkin on surkeat, moottori on tehoton, ajettavuus ja suuntavakaus surkea, talvella aina kiinni pienessäkin lumikinoksessa ja liukkaalla kelillä hengenvaarallinen ajaa, sisältä auto muistuttaa 80-luvun Corollaa ja varusteet surkeat eli ei mitään nykypäivän mukavuus tai turvallisuusvarusteita. Silti Suomalaiset näitä fanittavat. Eihän näitä loppuaikoina muualle enään viety, kuin Suomeen ja Pohjois-Afrikkaan.

        Samaa sarjaa on muuten Hilux. Hirveä traktori, jolla ei voi yli 80km/h ajaa, jos omaa normaalin itsesuojeluvaiston.

        No onneksi Tojo sai kopioitua itselleen Proacen, joka nyt on hieman nykyaikaisempi, kuin muinais-Hiace.


      • TojoKovaanAjoon

        Hiace oli pakujen kurkku. Sen tietävät ne, jotka omalla rahalla hankkivat sen kovaan työajoon, jossa muut pakut eivät todellakaan pärjänneet. Maahantuonti kiellettiin kierosti, johon osallisena olivat europakujen maahantuojat, niin se lobbaus toimii.
        Hilux taas on lava -autojen joukossa ainoa malli, jonka uskaltaa ostaa kovaan työhön.
        Proace on toki hyvä laite, muttei Hiacen veroinen, sillä etuveto on pitemmän päälle huono ratkaisu. Ja mikään kopio se ei ole, vaan oma malli, vaikka ulkoisesti Pösöltä näyttääkin, mutta todella paljon on Toyota muuttanut tekniikkaa ja vahvistanut rakennetta .


      • hikiase
        TojoKovaanAjoon kirjoitti:

        Hiace oli pakujen kurkku. Sen tietävät ne, jotka omalla rahalla hankkivat sen kovaan työajoon, jossa muut pakut eivät todellakaan pärjänneet. Maahantuonti kiellettiin kierosti, johon osallisena olivat europakujen maahantuojat, niin se lobbaus toimii.
        Hilux taas on lava -autojen joukossa ainoa malli, jonka uskaltaa ostaa kovaan työhön.
        Proace on toki hyvä laite, muttei Hiacen veroinen, sillä etuveto on pitemmän päälle huono ratkaisu. Ja mikään kopio se ei ole, vaan oma malli, vaikka ulkoisesti Pösöltä näyttääkin, mutta todella paljon on Toyota muuttanut tekniikkaa ja vahvistanut rakennetta .

        "Sen tietävät ne, jotka omalla rahalla hankkivat sen kovaan työajoon"

        Nimen omaan. Hiacen ajaminen jo itsessään on kovaa työtä. Millainen masokisti pitää olla, että ajaa vapaaehtoisesti työajoa tuollaisella romulla.

        Nykyään panostetaan työajossakin mukavuuteen, ergonomiaan ja turvallisuuteen. Hiacesta puuttuu kaikki nämä ominaisuudet.

        Toki Proace on parempi, kuin Hiace. Onhan se sentään PSA:n suunnittelema kampe, joka on Tojo-teronkin mielestä loistava, kun on keulaan lyöty Toyotan logo.


      • haisu.on.paskin.paku
        TojoKovaanAjoon kirjoitti:

        Hiace oli pakujen kurkku. Sen tietävät ne, jotka omalla rahalla hankkivat sen kovaan työajoon, jossa muut pakut eivät todellakaan pärjänneet. Maahantuonti kiellettiin kierosti, johon osallisena olivat europakujen maahantuojat, niin se lobbaus toimii.
        Hilux taas on lava -autojen joukossa ainoa malli, jonka uskaltaa ostaa kovaan työhön.
        Proace on toki hyvä laite, muttei Hiacen veroinen, sillä etuveto on pitemmän päälle huono ratkaisu. Ja mikään kopio se ei ole, vaan oma malli, vaikka ulkoisesti Pösöltä näyttääkin, mutta todella paljon on Toyota muuttanut tekniikkaa ja vahvistanut rakennetta .

        Hiace oli markkinoiden surkein paku. Ja tiedän kyllä kun entisessä työpaikassa jouduin sellaisella ajelemaan 2000-luvun lopussa. Moni työkeikka meinasi tyssätä jo firman takapihalle kun Haisua ei saanut liikkeelle 5 cm lumihangesta, kiitos takavedon. Ohjaus oli hidas ja raskas ja vaihteensiirto hirveä. Pitkä keppi mutta lyhyet ja epätarkat liikkeet. Melu oli sietämätön. Ja auto oli siis alle vuoden ikäinen


      • hikiase
        haisu.on.paskin.paku kirjoitti:

        Hiace oli markkinoiden surkein paku. Ja tiedän kyllä kun entisessä työpaikassa jouduin sellaisella ajelemaan 2000-luvun lopussa. Moni työkeikka meinasi tyssätä jo firman takapihalle kun Haisua ei saanut liikkeelle 5 cm lumihangesta, kiitos takavedon. Ohjaus oli hidas ja raskas ja vaihteensiirto hirveä. Pitkä keppi mutta lyhyet ja epätarkat liikkeet. Melu oli sietämätön. Ja auto oli siis alle vuoden ikäinen

        hahaha...tuo on niin totta

        Hiacen "arpakeppi" on kyllä vaihdekeppi vailla vertaa. Onko missään muussa autossa koskaan ollut yhtä huonoa, epätarkkaa ja tunnotonta vaihdekeppiä? Jopa edellisen "pystykeula" Hissun rattivaihde oli parempi!!!

        Onneksi Hiace on kuollut ja kuopattu, ja automalli poistuu Suomen teiltä luontaisen poistuman kautta. Mikä tarkoittaa Hiacen lyhyen elinkaaren huomioon ottan max. 10-vuotta ja Hissuja ei Suomen teillä enään näy.


      • ruosteviiruapukkaa
        hikiase kirjoitti:

        hahaha...tuo on niin totta

        Hiacen "arpakeppi" on kyllä vaihdekeppi vailla vertaa. Onko missään muussa autossa koskaan ollut yhtä huonoa, epätarkkaa ja tunnotonta vaihdekeppiä? Jopa edellisen "pystykeula" Hissun rattivaihde oli parempi!!!

        Onneksi Hiace on kuollut ja kuopattu, ja automalli poistuu Suomen teiltä luontaisen poistuman kautta. Mikä tarkoittaa Hiacen lyhyen elinkaaren huomioon ottan max. 10-vuotta ja Hissuja ei Suomen teillä enään näy.

        Aika mukavasti ruoste näkyy poistavan. Onko niin, että ei ole uutena kunnon suojausta ja ensimmäiset omistajat eivät suojauta kun pitävät kertakäyttökamana. Toinen omistaja saakin sitten jo ihailla, mitä tämä isänmaan tienhoito tekee autolle.


    • Täällä_näköjään

      joku provopetteri keskustelee itsensä kanssa eikä tuotoksille voi muuta kuin hymyillä. Joku mielenterveyshoito olisi varmasti paikallaan.

      • asiatiedonäärelle

        Kannattaisiko nyt viimein lukea Toijotan asiakaslehteä. Saataisiin tietää totuus tästäkin asiasta!


      • pakujenkunkku

        Niinpä niin. Ei minusta Hiacen aikakaudella Hiacella ollut edes vakavasti otettavia kilpailijoita, koska luotettavin paku oli ylivoimaisesti Hiaca,sitten tuli Hiace ja kolmanneksikin vielä Hiace. Senjälkeen tulivat vasta muut.


      • hiaca.luotettavin
        pakujenkunkku kirjoitti:

        Niinpä niin. Ei minusta Hiacen aikakaudella Hiacella ollut edes vakavasti otettavia kilpailijoita, koska luotettavin paku oli ylivoimaisesti Hiaca,sitten tuli Hiace ja kolmanneksikin vielä Hiace. Senjälkeen tulivat vasta muut.

        Mikäs tuo "Hiaca" on? Itse en sellaisesta ole ikinä kuullutkaan. Ehkä vähän italialaiselta kuullostaa. No ei siis nähtävästi Hiace ollutkaan se luotettavin vaan joku Hiaca


      • takavetoyliveto
        pakujenkunkku kirjoitti:

        Niinpä niin. Ei minusta Hiacen aikakaudella Hiacella ollut edes vakavasti otettavia kilpailijoita, koska luotettavin paku oli ylivoimaisesti Hiaca,sitten tuli Hiace ja kolmanneksikin vielä Hiace. Senjälkeen tulivat vasta muut.

        Niin se vain oli, että Hiace oli ylivoimainen peli. Pakut ostetaan työkäyttöön, ei turhaan hienosteluun niinkuin vaikka Volkkarit. Ei pakun pidä olla henkilöautomainen eikä missään nimessä etuvetoinen. Kun on kuormaa päällä, takavedolla pääsee mihin tahansa ja etuvetorimpuloista särkyvät nivelet ja vetoakselit työkäytössä. Tämän tietää kaikki vanhemmat automiehet, mutta nuoremmat täällä räksyttää jotain sellaista, että Hiace olisi muka huono ajaa. Ei ole, huono on sellainen euroetuveto, jolla ei voi ollenkaa ajaa, kun auto on aina pajalla. Hiace oli varmin peli, lähti käyntiin aina, mikään paikka ei hajonnut, vaikka ajo oli armotonta ja koko rakenne oli kestävä toisin kuin heppoisissa europakuissa.


      • hikiase
        takavetoyliveto kirjoitti:

        Niin se vain oli, että Hiace oli ylivoimainen peli. Pakut ostetaan työkäyttöön, ei turhaan hienosteluun niinkuin vaikka Volkkarit. Ei pakun pidä olla henkilöautomainen eikä missään nimessä etuvetoinen. Kun on kuormaa päällä, takavedolla pääsee mihin tahansa ja etuvetorimpuloista särkyvät nivelet ja vetoakselit työkäytössä. Tämän tietää kaikki vanhemmat automiehet, mutta nuoremmat täällä räksyttää jotain sellaista, että Hiace olisi muka huono ajaa. Ei ole, huono on sellainen euroetuveto, jolla ei voi ollenkaa ajaa, kun auto on aina pajalla. Hiace oli varmin peli, lähti käyntiin aina, mikään paikka ei hajonnut, vaikka ajo oli armotonta ja koko rakenne oli kestävä toisin kuin heppoisissa europakuissa.

        "Hiace oli varmin peli, lähti käyntiin aina, mikään paikka ei hajonnut, vaikka ajo oli armotonta ja koko rakenne oli kestävä toisin kuin heppoisissa europakuissa."

        Jaa-a...Meillä kerran työpaikalla lämmityspistorasioista hävisi sähköt juuri pahimmilla pakkasilla (-25) ja ainoat, jotka sieltä käyntiin saatiin ilman lämmitystä, olivat nämä mainitsemasi "europakut". Hiacet jäivät odottelemaan sähkömiestä ja lämpimämpiä kelejä. eihän Hiace lähtenyt hehkuttamatta käyntiin alle 10 lämpötilassa.

        Työpaikan vanhin Hiace oli vm 2002 ja mittarissa 250000. Kori oli niin pehmeä, että kun parkkeerasi kaltevalle pinnalle, niin sivuovi ei auennut. Alusta piti myös pahaa kolinaa ja kone rallatti, kuin viimeistä päivää.

        Uudempi vm. 2010 Hiacesta tippui parin kuukauden käytön jälkeen etusivulasi pois ripustuksistaan ja jäi oven sisään jumiin. Ymmärrän kyllä Tojo-pappojen skeptisen asenteen "turhiin hienosteluihin", kun Toyota ei saa edes näin yksinkertaista asiaa toimimaan uudessa autossa kahta kuukautta kauemmin.

        Mutta oikeassa ole siinä, että Hiace on vanhojen "automiesten" auto, jotka eivät paremmasta tiedä. Samaa sarjaa, kuin Esson-baarin nurkkapöydän papat, jotka kehuvat Lada 1200 maasta taivaaseen. Nuoremmat osaavat arvostaa turvallisuutta, vähäpäästöisyyttä, ergonomiaa, ajomukavuutta, varusteita ja luotettavuutta. Hiaceen näitä ei saanut rahallakaan.


      • euroihmeet.paaliin

        Esson Baari on yhtä tarua kuin surkea sepustuksesikin. Jos ei ole Essoakaan ollut enää aikoihin,niin ei ole mitään Esson baariakaan. Se on vain räkänokkien korvien välissä kun on "työpaikalla toverien "kokemuksia" kuunneltu. Mitään omaa pakua ei ole ikinä omistettukaan,puhumattakaan niiden korjauskustannusten maksamisesta. Hiacet kelpaa vanhanakin vielä Afrikkaan,kun muut menevät paaliin
        vaikka ovat niin "turvallisia,mukavia ja vähäpäästöisiä"mutta jos eivät toimi,niin ketä kiinnostaa?


      • hikiase
        euroihmeet.paaliin kirjoitti:

        Esson Baari on yhtä tarua kuin surkea sepustuksesikin. Jos ei ole Essoakaan ollut enää aikoihin,niin ei ole mitään Esson baariakaan. Se on vain räkänokkien korvien välissä kun on "työpaikalla toverien "kokemuksia" kuunneltu. Mitään omaa pakua ei ole ikinä omistettukaan,puhumattakaan niiden korjauskustannusten maksamisesta. Hiacet kelpaa vanhanakin vielä Afrikkaan,kun muut menevät paaliin
        vaikka ovat niin "turvallisia,mukavia ja vähäpäästöisiä"mutta jos eivät toimi,niin ketä kiinnostaa?

        Heh...No eikös tuo "Esson-baari" ole vanha ja tunnettu termi? Tosin historiaa, niin kuin olet sinä ja sinun Hiace..:)

        Niin, en omista pakua, kun en sellaista siviilissä tarvitse ja saan työn puolesta ajaa niillä aivan tarpeeksi. Mistä ihmeestä Hieca-pappa on saanut päähänsä, että muita merkkejä joutuisi korjaamaan enemmän, kuin Hiacea? Eihän sinulla puheutesi mukaan ole koskaan ollut, eikä tule olemaan muuta kuin Hiace?

        No minä, työnantajani ja perheeni ainakin arvostavat autossa turvallisuutta, mukavuutta, ja vähäpäästöisyyttä. Eikö nämä ole nykypäivänä itsestäänselvyyksiä? Tunnetusti Hiace-papat eivät välitä itsestään, eikä muista, joten heille on yhdentekevää millä nokevalla pommilla ajavat...

        Vai että "kelpaavat" Afrikkaan..:) Olisikohan siihen syynä se, että Afrikassa ei ole varaa länsimerkkeihin, joten heidän on pakko ostaa (ottaa) loppuun ajettuja Hiaceja riesakseen. Toinen vaihtoehto heille on kameli...Mutta älä välitä, kohta saat ostaa nämä Hiacet takaisin Afrikasta, koske kyllä sielläkin laatutietoisuus kasvaa ja Hiacen raadot unohtuu...


      • vain.paras.kelpaa

        Hullu saa olla mutta ei tyhmä! "Oiskohan siihen syynä se että Arikassa ei ole varaa länsimerkkeihin." Tyhmänä kuvittelet että niistä vanhoista "länsimerkeistä" joutuisi enemmän maksamaan. Kyllä taatusti halvemmalla menevät "länsimerkit" paaliin kuin mitä Hiacesta maksetaan Afrikan vientiin. Miettisit vaan tyhmässä mielessäsi että jospa vaan ei huolita eikä kiinnosta,mikä on paljon todennäköisempi vaihtoehto. Ja sitä paitsi itselläni on Transporter ja öljyä kuluu ihan kiitettävästi ja remppaa on riittänyt.


    • ammattimiäs

      Onko joku nähnyt Hiacea poliisiautona, ambulanssina, paloautona tai muussa viranomaiskäytössä?...aivan, ei todelliset ammattilaiset Hiacella aja.

      Hiace sopii paremmin esim. putkimiehille tai poromiehille, jotka likaisissa kamppeissa ajavat max 20km päivässä...jos selkä kestää...

      • näinsemenee

        Viraomaiset eivä pakua tarvi tavaran kuljettamiseen eivätkä itse maksa centtiäkään sen kuluista, Eivätkä edusta yksikään mitään tavaran kuljetuksen ammattilaista.


      • Hiacetakas

        Totta. Kun piti tehdä töitä ja kuljettaa tavaraa, ei Hiacella ollut yhtään oikeaa vaihtoehtoa. Eikä ole hiluxillakaan nyt, muut lava-autot ovat ihan leluja, tarkoitettu ihan muuhun kuin työkäyttöön eli lähinnä turhaan snobbailuun.
        Hiacella on yhä suuri joukko faneja, jotka ostaisivat uuden sellaisen välittömästi, jos vain myynnissä olisi. Myynnin kieltäminen jollakin tekosyyllä oli kyllä törkeää, varmastikin oli kilpailijoiden maahantuontiorganisaatioilla sormet pelissä.


      • muttaLeikeissäHyvä
        Hiacetakas kirjoitti:

        Totta. Kun piti tehdä töitä ja kuljettaa tavaraa, ei Hiacella ollut yhtään oikeaa vaihtoehtoa. Eikä ole hiluxillakaan nyt, muut lava-autot ovat ihan leluja, tarkoitettu ihan muuhun kuin työkäyttöön eli lähinnä turhaan snobbailuun.
        Hiacella on yhä suuri joukko faneja, jotka ostaisivat uuden sellaisen välittömästi, jos vain myynnissä olisi. Myynnin kieltäminen jollakin tekosyyllä oli kyllä törkeää, varmastikin oli kilpailijoiden maahantuontiorganisaatioilla sormet pelissä.

        Hillu nyt on semmoinen leikkikalu. Tosihommiin siitä ei sopivaa saa sillä, että terot sitä mainostavat. Teknisten ominaisuuksien listaltahan näkyy, että tosihommiin pitää ostaa aivan erimerkkinen auto. Valitettavasti näin, terot!


      • KauheaErgonomia
        Hiacetakas kirjoitti:

        Totta. Kun piti tehdä töitä ja kuljettaa tavaraa, ei Hiacella ollut yhtään oikeaa vaihtoehtoa. Eikä ole hiluxillakaan nyt, muut lava-autot ovat ihan leluja, tarkoitettu ihan muuhun kuin työkäyttöön eli lähinnä turhaan snobbailuun.
        Hiacella on yhä suuri joukko faneja, jotka ostaisivat uuden sellaisen välittömästi, jos vain myynnissä olisi. Myynnin kieltäminen jollakin tekosyyllä oli kyllä törkeää, varmastikin oli kilpailijoiden maahantuontiorganisaatioilla sormet pelissä.

        " Myynnin kieltäminen jollakin tekosyyllä oli kyllä törkeää, varmastikin oli kilpailijoiden maahantuontiorganisaatioilla sormet pelissä."
        Hiacea olisi saanut myydä jos se olisi pystynyt täyttämään päästörajoitukset. Ei kyennyt Toyota sellaista moottoria tuomaan Eurooppaan. Afrikassa saa pössytellä niin paljon kuin haluaa, toista täällä sivistyneessä maailmassa jossa pidetään huolta ympäristöstä ja ihmisten terveydestä.
        Ja onhan se duunarinkin suojelua ettei tarvitse päiväänsä viettää Hiacen kajuutassa, ei ole ihmisen paikka se.


      • varmasti.harmittaa
        muttaLeikeissäHyvä kirjoitti:

        Hillu nyt on semmoinen leikkikalu. Tosihommiin siitä ei sopivaa saa sillä, että terot sitä mainostavat. Teknisten ominaisuuksien listaltahan näkyy, että tosihommiin pitää ostaa aivan erimerkkinen auto. Valitettavasti näin, terot!

        Tuo typerä terottelu kertoo enemmän omasta tyhmyydestäsi kuin tietämyksesi Hiluxista. On se vaan semmoinen "leikkikalu" että kelpaa ainoana merkkinä lähi-idässäkin sotiville liikkuvaksi konekiväärin alustaksi ja Suomessakin ylivoimaisesti eniten urakoitsijan luotettavaksi lava-autoksi. Volkkarikin markkinoi sitä joskus takavuosina omalla VW Taro merkkisenä jotta sai vähän otettua mallia lava-auton ikonista. Hilux on käsite jonka kaikki tuntevat vauvasta vaariin. Muut ovat satunnaisia marginaalimerkkejä. Harmin paikka!


      • hikiase
        näinsemenee kirjoitti:

        Viraomaiset eivä pakua tarvi tavaran kuljettamiseen eivätkä itse maksa centtiäkään sen kuluista, Eivätkä edusta yksikään mitään tavaran kuljetuksen ammattilaista.

        Ai...Eli Poliisi, ambulanssi, tulli, rajavartiosto, armeija tai pelastuslaitos ei kuljeta mitään tavaraa? Onkohan Tojo-tero nyt ottanut aamulääkkeet?

        Ja kukas ne kulut sitten maksaa? Nykyisin kaikki julkishallinon hankinnat on tarkasti kilpailutettuja, joten kaikki kustannukset lasketaan ja hankinnat valitaan sen mukaan.

        Toki kun auto ostetaan oikeaan työkäyttöön asiaan vaikuttavat myös työhyvinvointitekijät ja erityisesti turvallisuus. Vastuullinen työnantaja ei laita työntekijöitään Hiaceen pilaamaan terveyttään ja kolaritilanteessa Hiace on surmanloukku.

        Kun kaikki nämä lasketaan yhteen, niin ei ihme, ettei hankintalistoilla ei Toyotaa näy. Ja tämäkös Teroa jurppii.


      • Hilux.ylivoimaa
        hikiase kirjoitti:

        Ai...Eli Poliisi, ambulanssi, tulli, rajavartiosto, armeija tai pelastuslaitos ei kuljeta mitään tavaraa? Onkohan Tojo-tero nyt ottanut aamulääkkeet?

        Ja kukas ne kulut sitten maksaa? Nykyisin kaikki julkishallinon hankinnat on tarkasti kilpailutettuja, joten kaikki kustannukset lasketaan ja hankinnat valitaan sen mukaan.

        Toki kun auto ostetaan oikeaan työkäyttöön asiaan vaikuttavat myös työhyvinvointitekijät ja erityisesti turvallisuus. Vastuullinen työnantaja ei laita työntekijöitään Hiaceen pilaamaan terveyttään ja kolaritilanteessa Hiace on surmanloukku.

        Kun kaikki nämä lasketaan yhteen, niin ei ihme, ettei hankintalistoilla ei Toyotaa näy. Ja tämäkös Teroa jurppii.

        Et kuitenkaan pystynyt selventämään,mitä tavaraa nämä kyseiset verorahoilla toimivat viranomaiset kuljettavat. Minusta ne kuljettavat pääasiassa itseään.
        Ovat ennemminkiin henkilökuljetukseen tarkoitettuja nämä viranomaispakut.
        Miksi puhut Hiacesta kun Hiluxista on keskustelu alkanut. Hiace oli vuosikymmenet Suomessakin pakettiautojen ikoni ja kestävyyden esikuva ja on sitä vieläkin monessa maassa. EU taas omalla näppäryydellään sai hyvän pakun pois markkinoiltaan. Hilux on ylivoimainen lava-autojen ykkönen ainakin niin kauan kunnes joku Saksan lobbari onnistuu senkin saamaan pois markkinoilta ja omia merkkejä tilalle. Eli tarkennettuna Saksa ja Ranska määräävät millä pakulla Suomessa ajetaan. Suomi kun on niin itsenäinen !


      • pieniyrittäjä

        Niin oikein. Tämä ns. viranomaiskäyttö on aika kevyttä käyttöä, ukot ajelevat jollakin Transportterilla kahville tai kärräävät juoppoja putkaan. Edes PV ei tee pakuista tai maastureista mitään taisteluajoneuvoja niinkuin tuolla lähi-idässä tehdään. Tässä henkilökuljetuksessa kelpaa tuollainen heikkolaatuinenkin merkki, mutta yksityisyrittäjällä se on toista. Silloin pitää tarvittaessa laittaa auto täyteen tavaraa ja ajaa kelissä kuin kelissä huonoja tai auraamattomia teitä varmasti perille. Jos tama ei onnistu, niin se näkyy heti omassa pussissa. Sen takia on pakko valita kestävyydeltään ykkösmerkki eli Toyota eli mikään eurooppalaisperäisen valmistajan tuote ei voi olla todellinen vaihtoehto kovassa käytössä pienyrittäjällä.


      • nokipaavo

        voi ei...Miten se nyt Suomi-parka pärjää, kun Hiacea ei enään myydä?

        No ilma ainakin puhdistuu, kun noki-hiacet on pois saastuttamasta.


    • TaasTakaisinkutsu

      http://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotalta-jattimainen-takaisinkutsu-nakyvyys-vaarantuu/4SWrwbFt?ref=ampparit:cfad&ext=ampparit

      Toyotalta jättimäinen takaisinkutsu

      Kysymys on veden valumisesta pyyhkijöiden moottorien varsia pitkin. Seuraa korroosiota ja pahimmassa tapauksessa tuulilasinpyyhkijöiden toiminta lakkaa: kuljettajan havaintomahdollisuudet huonontuvat ja onnettomuusriski kasvaa. Uutinen ei kerro, missä määrin ilmiö on aiheuttanut ongelmia. Joka tapauksessa yli 400 000 autoa kutsutaan korjauksiin.

      • Virman.piikkiin

        "Uutinen ei kerro,missä määrin ilmiö on aiheuttanut ongelmia?" Vai onko aihettanut ongelmia ollenkaan kun valmistaja korjaa ja maksaa.


      • Hieno.vastaantulo

        Amerikasta asti taas pitää Toyotan "ongelmia" etsiä, vaikka valmistaja maksaa korjauksen yli viisi vuotiaistakin autoista. Ei tosin ollut mitään mainintaa huoltojen täydellisestä noudattamisesta josta poikkeaminen siirtäisi vastuun asiakkaalle niin kuin Vag ondelmissa on tapana venkoilla.


    • Eipä_yllätä_yhtään

      Halpisauto tehdään halvoista komponenteista, mutta Toyotan tapauksessa myydään asiakkkaalle kalliilla. Tässä tapauksessa pyyhkimen varren akselilta on jätetty pois 4 jenin arvoinen O-rengas. Samanlaista säästöä pyyhkijöissä harrasti Opel halvimmissa malleissaan 80-luvulla.

      • jenkeilleKiitokset

        Se on ameriikoissa Tojotalla täpärä olo kun joutuvat pelkäämään, että liiittovaltio rajoittaisi markkinoita sanktiona. Silloin aikanaanhan Tojota ei tahtonut tunnustaa vikoja ja sitten puolipakolla alkoivat takaisinkutsut. Jos ei jenkkilää olisi, voisi monenkin jäynän korjaus jäädä asiakkaan riitelytaitojen varaan. Täällä muuallakin.


      • Laatu.velvoittaa
        jenkeilleKiitokset kirjoitti:

        Se on ameriikoissa Tojotalla täpärä olo kun joutuvat pelkäämään, että liiittovaltio rajoittaisi markkinoita sanktiona. Silloin aikanaanhan Tojota ei tahtonut tunnustaa vikoja ja sitten puolipakolla alkoivat takaisinkutsut. Jos ei jenkkilää olisi, voisi monenkin jäynän korjaus jäädä asiakkaan riitelytaitojen varaan. Täällä muuallakin.

        Jenkkilän oma autotuotanto on ajat sitten näivetynyt ja kuivettunut kulta-ajoistaan ja Detroit on henkitoreissaan. Syy siihen on yksinkertainen. Kun japanilaiset laadukkaina autoina Toyota etunenässä valtasivat markkinat. Saattaa olla että jenkeillä voisi olla jotain hampaan kolossa viranomaistasolla. Kansa kuitenkin on päätynyt laadukkaimpiin ja pienempiruokaisiin. Toyota on jenkkilässä myydyin henkilöautomerkki ollut jo kauan. Isolla markkina-alueella pitää kuunnella asiakkaita herkällä korvalla eikä niin kuin VW,joka ummisti korvat ja silmät vuosiksi omasta mokastaan Suomessakin jossa "jäynän" korjaus VW:n kanssa on Suomessa
        jäi asiakkaan riitelytaitojen varaan vuosiksi. Johtuukohan siitä ettei eurooppalaiset ole jenkkilässä kärkikahinoissa? Eikö ole luottamusta?


    • Provorangeri

      Tuo aloituksessa viitattu kevytkuorma-auto on merkiltään Truckmasters ihan virallisesti. Siitä on poistettu Toyota logot. Jutussahan kerrotaan, että siihen on vaihdettu paljon osia mm. JOUSITUS ja AKSELIT. Edes rekisteriotteesta ei löydy enää sanaa Toyota. Se ei siis ole enää Hilux. Eikä varsinkaan ajettavuudeltaan.
      Miksi ihmeessä ketjun aloittaja siis puhuu Hiluxin ajo-ominaisuuksista?
      Oisko ainoa tarkoitus provosoida?

    • Ponsse-Jorkke

      Mistäs lähtien ne nuo "aloittajat" ovat ihan oikeasti tienneet mitään mistään? Paskaa voi tietämätönkin jauhaa, mutta asiapuoli puuttuu.

    • naaraattttaaaaa

      Keskenkasvuiset pillurallista haaveilevat näitä aloituksia täällä sepittelevätkin.

      • Hiluxus

        Joo,tosimies kyllä tietää että Hillu on lavamaasturien ylivoimainen ykkönen. Järjetöntä edes ajatella muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      514
      3755
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3444
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3040
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2332
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2200
    6. 223
      1638
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1291
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe