Onko peräruiske ruiskussa, jossa on piikki päässä?
Kätilökö sen aina laittaa, vai onko itse mahdollisuutta?
Miten pitää olla kun se laitetaan, vatsallaan vai kontillaan..?
Sattuuko se? Miten nopeasti vaikuttaa?
Miten peräruiske laitetaan?
5
5910
Vastaukset
- Tiia
Älä turhaan pelkää. Peräruisku on itse asiassa vain ohut letku liitettynä vesipussiin ja makaat kyljelläsi. Kätilö voi laittaa sen tai sinä itse, miten haluat. Se vaikuttaa nopeasti, eikä tätä toimenpidettä tarvitse todellakaan pelätä!
- Mimma
Suolihuuhtelua voi harjoitella etukäteen, ja tehdä sen itse vaikka ennen sairaalaan menoa (ja varmaan sairaalassakin, jos asiasta sopii). Huuhtelupussin saa luontaistuotekaupasta (syy: monet ottavat suolihuuhteluja paastotessaan). Alkuun tuntuu tosi huimalta pelkkä ajatus, mutta toimenpide ei satu ja siihen tottuu..Jos voit tehdä sen rauhassa yksin omassa kodissasi, parempi...suolen tyhjennys on aika lotinaa.
- hymy
minä makasin kyljelteen ja sellaisella pruutalla sitä nestettä laitettiin. ei kamalan mielyttävää mutta ei hirveetäkään....
- ÄitiX2
kyljelleen maatessa kätilö laittoi ainakin minulle letkun paikoilleen ja sitten laskee vettä tulemaan pikkuhiljaa. Ei satu mutta tuntuu aika "inhalta" tulee siis sellainen täysolo?!? Sitten vaan makoillaan niin kauan kun pystyy ja sit noustaan ylös ja pöntölle (joka on ainakin kätilöopistolla siinä vieressä). Istutaan sit siinä niin kauan kuin tarve vaatii! En kyllä suosittele tekemään kotioloissa itsekseen sillon kun synnytys on käynnissä, koska ainakin mulla tyhjennys edisti huomattavasti synnytystä ja kiire olis tullut sen jälkeen lähteä sairaalaan. Kannattaa minun mielestä ottaa, koska on todella kivualiasta ja inhottavaa myöskin sitten ponnistella jos on suoli täynnä tavaraa. Kokemusta on nimittäin molemmista vaihtoehdoista.Tsemppiä vaan ja turhat pelot pois!
- äiti -99 ja -01
Minulla on kaksi lasta ja luonto hoiteli suolen tyhjentymisen ennen synnytystä. En tarvinnut peräruisketta ja synnytykset olivat ilman sitäkin nopeita; ensimmäisellä kerralla seitsemän tuntia ja toisella kaksi tuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265