Kylmän mökin lattia

kesakeittio

Olen rakentamassa kesäkeittiötä. Kesäkeittiöstä tulee tiivis, sääskien pitävä. Ei eristeitä seinissä ei katossa ei lattiassa.
Lattia tulee ponttilattia - maasta irti noin 20 cm. Alla hiekkamaa
Minkälainen kannattaisi lattiasta laittaa ja mikä olisi hyvä pintakäsittely tms.

9

2205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän kyllä ihmettelen miten aiot laittaa ruokaa rakennuksessa johon ei tule korvausilmaa, etenkin kesällä jolloin muutenkin on tarvetta viilentää tuulettamalla...

      Mutta itse kysymykseen. Rakennelma irti maasta luonnonkivillä, silloin lämpökäsitelty puu varmaan riittää ihan hyvin. Jos jollain betoniharkoilla nostat, niin bitumieristeet harkkojen kohdalle. Eikä sen kanssa nyt kovinkaan tarkkaa ole, siellä oleskellaan lyhyitä aikoja ja itse rakennelmakin tuhoutuu muutenkin muutamassa vuodessa (sinun ideasi ei ollut vakuuttava rakennusteknisesti, eli teet sen varmaan muutenkin päin mäntyjä).

      • nainarvelen

        Ollakseen sääskienpitävä ei tarvitse olla vesitiivis. Ikkuna joka on avoin, mutta varustettu sääskiverkolla on sääskienpitävä, muttei vesitiivis


      • 656565

        MIksi kesäkeittiön pitää olla sääski tiivis? Ja mitä tekee ihminen luonnon keskellä jos ei sääskiä eli hyttysiä voi sietää? Kesäkeittiö pitää olla mahdollisimman avoin jajopa ruokailutila aivan taivasalla...se on kesäkeittiö.....muuten se on huvimaja.


    • kyttääjän-ystävä

      Onko jätevesiasetuksen mukaiset säiliöt pihassa? Kyttääjät tulevat tarkistamaan vielä....

      • kesakeittio

        Kiitoksia huomautuksesta. Vesi mikä tulee kantamalla ei tarvitse jätevesisäiliötä - tosin jätevedelle on umpisäiliö, käytännössä tiskivedet
        Mökkiin tulee kaasukeittiö/grilli. Kun kaasukeittiön joku liekki sytytään lämpenee bimetallikytkin ja avaa raitisilmaventtiilin samalla käynnistyy liesituuletin.
        Varsinainen tilan ilmavaihto suoritetaan erillisellä tuuletusjärjestelmällä. Josta voisin mainita vesikaton rakenteesta joka on kotelomallinen. Auringon lämmittäessä mustaa vesikattoa lämpenee kotelossa olevan ilma joka puhalletaan sisätiloihin. Näin saadaan kuivaa/ lämmintä ilmaa tiloihin, ja tila pysyy kuivana. Kesäkeittiön sähköntarve hoidetaan aurinkokennoilla
        Alkuperäinen kysymys oli mikä materiaali olisi lattiaan hyvä ja mikä olisi lattiamateriaalille paras käsittely sillä tila on kuitenkin hyvin pitkälle ulkolämpötila ja kosteus samoin
        Kesäkeittiössä on tila 14 ruokailijalle


      • Tylsä2.95

        Hei,

        Laita Siperian lehtikuusesta lattia, se on siinä!.


    • osmocolor

      googlaas osmocolor , ja mieti sitä vaihtoehtoa,

    • kaikki-kunnossako

      Onko tontilla rakennusoikeutta jäljellä? Kai olet myös teettänyt suunnitelmat, hakenut rakennusluvan, poikkeusluvan, tehnyt toimenpideilmoituksen, anonut kaavamuutosta, toimittanut naapureiden kuulemisen, hakenut terveystarkastajan hyväksyntää ja rakennesuunnittelijan lausuntoa? Toki sinun tarvitsee palkata vastaava mestari sekä KVV- ja S1-työnjohtajat, mutta ne varmaan olivatkin itsestäänselvyyksiä. Ja työn saa tietysti tehdä vain valtuutettu ammattilainen! Ei tässä maassa noin vain rakennella kesäkeittiöitä!

      • Anonyymi

        Kateellisten kihinää nyt ilmassa!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe