Olen rakentamassa kesäkeittiötä. Kesäkeittiöstä tulee tiivis, sääskien pitävä. Ei eristeitä seinissä ei katossa ei lattiassa.
Lattia tulee ponttilattia - maasta irti noin 20 cm. Alla hiekkamaa
Minkälainen kannattaisi lattiasta laittaa ja mikä olisi hyvä pintakäsittely tms.
Kylmän mökin lattia
9
1953
Vastaukset
Vähän kyllä ihmettelen miten aiot laittaa ruokaa rakennuksessa johon ei tule korvausilmaa, etenkin kesällä jolloin muutenkin on tarvetta viilentää tuulettamalla...
Mutta itse kysymykseen. Rakennelma irti maasta luonnonkivillä, silloin lämpökäsitelty puu varmaan riittää ihan hyvin. Jos jollain betoniharkoilla nostat, niin bitumieristeet harkkojen kohdalle. Eikä sen kanssa nyt kovinkaan tarkkaa ole, siellä oleskellaan lyhyitä aikoja ja itse rakennelmakin tuhoutuu muutenkin muutamassa vuodessa (sinun ideasi ei ollut vakuuttava rakennusteknisesti, eli teet sen varmaan muutenkin päin mäntyjä).- nainarvelen
Ollakseen sääskienpitävä ei tarvitse olla vesitiivis. Ikkuna joka on avoin, mutta varustettu sääskiverkolla on sääskienpitävä, muttei vesitiivis
- 656565
MIksi kesäkeittiön pitää olla sääski tiivis? Ja mitä tekee ihminen luonnon keskellä jos ei sääskiä eli hyttysiä voi sietää? Kesäkeittiö pitää olla mahdollisimman avoin jajopa ruokailutila aivan taivasalla...se on kesäkeittiö.....muuten se on huvimaja.
- kyttääjän-ystävä
Onko jätevesiasetuksen mukaiset säiliöt pihassa? Kyttääjät tulevat tarkistamaan vielä....
- kesakeittio
Kiitoksia huomautuksesta. Vesi mikä tulee kantamalla ei tarvitse jätevesisäiliötä - tosin jätevedelle on umpisäiliö, käytännössä tiskivedet
Mökkiin tulee kaasukeittiö/grilli. Kun kaasukeittiön joku liekki sytytään lämpenee bimetallikytkin ja avaa raitisilmaventtiilin samalla käynnistyy liesituuletin.
Varsinainen tilan ilmavaihto suoritetaan erillisellä tuuletusjärjestelmällä. Josta voisin mainita vesikaton rakenteesta joka on kotelomallinen. Auringon lämmittäessä mustaa vesikattoa lämpenee kotelossa olevan ilma joka puhalletaan sisätiloihin. Näin saadaan kuivaa/ lämmintä ilmaa tiloihin, ja tila pysyy kuivana. Kesäkeittiön sähköntarve hoidetaan aurinkokennoilla
Alkuperäinen kysymys oli mikä materiaali olisi lattiaan hyvä ja mikä olisi lattiamateriaalille paras käsittely sillä tila on kuitenkin hyvin pitkälle ulkolämpötila ja kosteus samoin
Kesäkeittiössä on tila 14 ruokailijalle - Tylsä2.95
Hei,
Laita Siperian lehtikuusesta lattia, se on siinä!.
- osmocolor
googlaas osmocolor , ja mieti sitä vaihtoehtoa,
- kaikki-kunnossako
Onko tontilla rakennusoikeutta jäljellä? Kai olet myös teettänyt suunnitelmat, hakenut rakennusluvan, poikkeusluvan, tehnyt toimenpideilmoituksen, anonut kaavamuutosta, toimittanut naapureiden kuulemisen, hakenut terveystarkastajan hyväksyntää ja rakennesuunnittelijan lausuntoa? Toki sinun tarvitsee palkata vastaava mestari sekä KVV- ja S1-työnjohtajat, mutta ne varmaan olivatkin itsestäänselvyyksiä. Ja työn saa tietysti tehdä vain valtuutettu ammattilainen! Ei tässä maassa noin vain rakennella kesäkeittiöitä!
- Anonyymi
Kateellisten kihinää nyt ilmassa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156