Asuntolassa asuminen

Tuleekohan asuntolat halvemmaksi, kuin oma vuokrakämppä? Käsittääkseni niiden alueella ei saa ottaa, mutta sen tontin rajan voinee etsiä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmät_kädet___

      Niitä on niin monenlaisia, minkälaista asuntolaa tarkoitat? Esim. itse tulen hulluksi suljetulla. Siellä ei ole mitään tekemistä, kuin lukea lehtiä, katsoa telkkaria ja kuunnella hullujen ölinää, paskajuttuja ja mölinää 24/7.

      Tarkoitat vissiin sellaista asuntolaa, jossa Saiperi asuu? Ei niihin pääse, ellei ole epilepsiaa tai jotain.

      • Meillä päin on sellainen rivitalon tynkä melko kaukana muusta asutuksesta, johon voi "päästä" asumaan. En tarkemmin tiedä, mikä tai kuka sitä rahoittaa.


      • Kylmät_kädet___
        pepep kirjoitti:

        Meillä päin on sellainen rivitalon tynkä melko kaukana muusta asutuksesta, johon voi "päästä" asumaan. En tarkemmin tiedä, mikä tai kuka sitä rahoittaa.

        Sulla täytyy olla joku tosi vakava oireyhtymä, että pääset niihin. Siis sellainen, joka rajoittaa itsenäistä selviytymistäsi todella rajusti, kuten esim. kaatumatauti.


    • juoppo.vuokralainen

      Mullakin vähän hämärän peitossa oulun jouppojen asuntola-skene. Ainakin muhoksen päivärinteelle lähetetään oulusta päihdekuntoutujia asumaan. Olen käynyt siellä joskus ja on muuten erittäin ankean näköinen paikka, jossa on jotain hylätyn näköisiä kerrostalojakin. Joku entinen turberkuloosiparantola, joka näyttää joltain vanhalta neuvostoliittolaiselta mielisairaalalta.

      Eilen ilmoitettiin, että sinne majoitetaan 150 pakolaista juoppojen kavereiksi. Toivottavasti saan jostain rahaa, että vvo ei heitä ulos asunnosta ja en joudu tuonne.

      "Vuodesta 2001 Päivärinteen sairaalan tiloissa on Mikeva Oy tarjonnut palvelukotiasumista kehitysvammaisille sekä päihde- ja mielenterveyskuntoutujille"
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Päivärinteen_parantola

    • fhfgjghfkhjlj

      Hkistä tiedän, että asuntolapaikka on aivan käsittämättömän kallis. Itse olen ollut kahdessa eri asunnottomien naisten asuntolassa jonkun pätkän. Kuukausihinta huoneesta taisi olla yli 900 e. Koska olin tuloton, sain maksusitoumuksen. Ne, joilla on tuloja, maksavat jonkin osan itse. Eli kaupungille edullisempaa oli auttaa minua asunnon haussa, vuokra-asuntoon saa sentään asumistukea.

      Paljon valvontaa ja ohjausta tarvitsevien asuntolapaikan kustannukset voivat olla käsittämättömät, tuhansia euroja kuukaudessa, olen kuullut yli 3000 euron kustannuksista. Selväähän se on, että ikänsä kännännyt ei siitä juurikaan pysty itse mitään maksamaan.

      Jos haluaa vain säästää, niin kimppakämppä voi olla edullinen vaihtoehto. Tosin kukaan ei halua kämppikseksi käytöshäiriöistä ja päihdeongelmaista ihmistä. Eli sopii vain sopeutuvaisille taviksille.

    • Kuolema_Kylmäkädelle_Ry

      introvertille en suosittele minkäänlaista asuntolan tai varsinkaan osaston tapaista elämää. extrovertit ovat eri asia, ne suorastaan viihtyvät niissä.

      Nauttivat ilmaisesta ylöspidosta ja jopa siitä, että perse pyyhitään puolestasi. Mua ei saisi kirveelläkään enää moisiin paikkoihin, introverttina tykkään enemmän itsenäisestä elämästä, jossa täytyy ruokakin itse tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3393
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      212
      2817
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2505
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1676
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1286
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe