Olin eilen käymässä keskustan Sipatissa.
Viereiseen jonoon meni muslimiäiti kaapu päällään lapsensa kanssa mölöttäen. Lapsi haluisi pois rattailta. Lapsi hääräsi pitkin kauppaa ja äiti tyytyi vain neuvomaan, ettei saisi näin ja näin tehdä osoittaen täysin voimattomuutensa poikalapsen edessä. Sitä ei saanut komentaa kukaan ilmeisesti ja lapsi kärtysi. Poitsu pyrki toiseen jonoon, tiskille ja otti karkkia hyllystä ja vei kassan ohi jne. Äiti vain molottaa jotain käsittämätöntä ja huhuili "vapaaksi laskettua lastaan jonosta". Minun takana tuli muuan mies joka hermostui asiasta ja vaati naista alkamaan puhumaan Suomea lapselleen. Nainen törttöili kalliiden lastenvaunujen kanssa anteeksi pyydelleen ja tuupaili pari kertaa jaloilleni. Minun edelläni vanhempi miehenkilö alkoi puhumaan äänestyksestä jotain ja keskustelu yltyi jonossa. Äänestyskopilla tavataan!
Eräs venäläisnainen alkoi tuntea oloaan tukalaksi kun puhuimme ulkomaalaisista yleensäottaen kovaankin ääneen, kun ei lapselle opeteta edes Suomea ymmärtämään. Venäläisnaisen samanikäinen lapsi meni kassalle ja odotti kiltisti suklaataan kassan päässä, eikä kellään ollut mitään vastaansanomista ja kaikkein vähiten äidillä. Takanani tullut "rasisti" olikin realisti.
Kaikille on selvää miten venäläisnaiset kasvattavat lastaan, vaikka puhui murtaen meille Suomea. Ei häntä hävettänyt. Miksi olisi pitänytkään, lapsi käyttäytyi hyvin ja kaikki oli kunnossa. Venäläisnainen huojentui kun tajusi PAHOJEN puheiden olevan juurikin näistä kaavuissa kulkevista sossun eläteistä, jotka ei ikipäivänä tule pätkääkään tekemään töitä tässä kulttuurissa ja jotka laukkaa poikalapsen perässä hössöttäen ja jota ei saa näköjään kukaan komennella. Täysin käsittämätöntä.
Joo, ei tässä todellakaan ole sellasia vastaan mitään jotka saattaa olla turisteina tuomassa meille vaurautta ja hyvinvointia. Meillä on oikeus vaatia edes lapsille käyttäytymismalleja, jotka kuuluu tyypillisesti länsimaalaiseen elämänmenoon. Jos se ei maita, niin kyllä ihmiset saattaa alkaa huomauttelemaan.
Ei ihmiset ärsyyntyviä rasisteja ole, monikulttuurillisia realisteja. Meidän yhteiskuntarauha on järkkynyt jos kasvatuksesta ei huolehdita kunnolla.
Tuntuuko tutulta
21
<50
Vastaukset
- Hjklloiuy
Venäläislapsilla on kova kuri. Sielläpäin ei pikku tukistuksista ja selkäsaunoista pidetä mekkalaa.
- PeksiMohamed
Olen pitkään sivusta katsonu mamujen ja suomalaisten sotaa!
Oli sitten ihan pakko kertoa mielipiteeni tässä!
Pyydän etukäteen anteeksi jos statukseni loukkaa joitakin henkilöitä ei ole tarkoitus!
Ensin lähdetään niistä kysymyksistä liikkeelle mitä olen nähnyt ihmisten esittävän?
1. Miks maahanmuuttajia otetaan Suomeen vaikke he tekevät rikoksia?
2. Miks maahanmuuttajat eivät mene esim norjaan miks kaikki suomeen?
3. Ulkomaalaiset vievät suomalaisten työpaikkoja!
4. Miks mun pitää elättää mamuja mun maksamilla verorahoilla?
5. Vitun mamut vihaan heitä ku ei ne osaa muuta tehdä ku tappaa!
6. Miks mamut tekevät enemmän rikoksia kuin suomalaiset?
7. Muslimit ovat terroristeja ja raiskaajia!
Katso alla oleva kuvaa hetken ja mieti millainen olen mielestäsi...
Raiskaaja, rikollinen, tappaja...? Millä vaatteet ostettu?
Millä rahalla iphone 5s ostettu vai onko varastettu?
Vastaus yleisimpiin kysymyksiin!
1. 17v ulkomaalainen poika ryöstää kavereiden kanssa vanhuksen! Ei setarkoita että jos yks henkilö tekee rikoksen pitää leimata kaikki ulkomaalaiset! Katso sormiasi onko kaikki saman pituisia? Ei eli ei kaikki ole samanlaisia!
2. Joillain maahanmuuttajilla ei ole valinnanvaraa mihin maahan menevät! Ja usein suomi on se maa mikä ottaa vastaan ja olosuhteet hyvät.
3. Tiesitkö että 37% pienyrittäjistä ovat ulkomaalaisia? Etkö usko?
Minkä maalainen on lähin pizzeriasi omistaja? Suomalainen? Epäilen.
Jos ulkomaalainen ei tee töitä sanotaan että elää suomalaisen verorahoilla sit ku tekee töitä sanotaan vie työpaikan!
4. Sä joudut samalla tavalla elättää myös narkkarin jolla on tuhansia euroja ulosotossa!
Kato tässä välissä uudestaan mun kuvaa!
5. Ei osaa muuta tehdä? Koska viimeks kävit H&M? Jos lähelläsi on paita kato missä valmistettu! Made in Turkey! Osaahan ulkomaalaiset tehdä muutakin!
6. Maahanmuuttajat eivät tee enemmän vaan media antaa ihmisten ymmärtää!
Mieti kuinka usein olet tavannu iltalehdes isolla tekstillä 5 suomalaismiestä raiskasivat naisen?
Mutta kui usein näät että lukee
Ulkomaalaismiehet raiskasivat naisen!
Tässä ei auta se että järjestetään mielenosoituksia persuja vastaan tai persut ulkomaalaisia vastaan vaan ulkomaalaiset ja suomalaiset käsikädes järjestämään mielenosoitusta jotta tiukennettais lakii!
Veropetoksesta 5v ehdotonta.
Raiskauksesta 1,3v ehdollista
Taposta 3v ehdotonta
Onko ihmishenki noin halpa!
7. Muslimit eivät ole raiskaajia terroristeja! Ketä taistelee tällä hetkellä isistä vastaan kristityt? Ei vaan oikeat aidot muslimit!
Missään uskonnossa ei sanota tapa viattomia ihmisiä!
Uskonto on asia joka on tosi vaarallinen puheenaihe joten en halua enempää ottaa kantaa!
No nyt tullaan tähän mun kuvaan takas!
2003 muutin Turkista Suomeen juuret Iranista tarkalleen kurdi alueelta!
Olen yrittänyt sopeutua Suomeen ja olla SUOMALAINEN eli tehdä jotain hyödyllistä niin ku kantasuomalaiset!
2014 asti uskoin olevani sopeutunu mutta nyt huomaan vaikka olisin syntynyt Suomessa silti minua pidetään ählynä ja vien verorahoja!
EI!
Olen tehny töitä:
Hesburgerissa
Mediapexil
Hyvätlehdet oys
Tulkkikeskuksessa
Ravintolassa
Haritun huollossa
*** TURVAPALVELUT OY
ja tällä hetkellä järjestyksenvalvojana!
En ole raiskaaja, tappaja tai rikollinen!- HurraaHuutoja
Tarvitko sä nyt pinssin hyvästä työstä?
- veroamaksavakouvolatar
Kuulehan Peksi. Kuka sua työtä tekevänä veronmaksajana haukkuu? En ainakaan minä! Eri asia on nyt tuleva pakolais massa, niin suuri määrä ja tässä taloustilanteessa! Kyllähän se on näin että siihen sakkiin mahtuu jos jonkinlaista rikollista pakolaista. En halua joutua nyt tulevien pakolaisten kanssa mihinkään tekemisiin, opettivat hyvin nuo kongolaiset (pari vuotta sitten suomeen tulleet)pitämään turpani kiinni koska niille ei mene mikään perille mitä valkoihoinen nainen sanoo. Poliisit soitan edelleenkin jos minun perheeni yö unia häiritsee! Ja vaadin myös vuokranantajaa antamaan varoituksen. Kauhulla odotan tulevaa jättimassaa Kouvolaan. Ja toki olen huolissani kouvolalaisten nuorten puolesta, varsinkin tyttöjen.
Enkä usko että suomalaiset sotii ulkomaalaista työtä tekevää veronmaksajaa vastaan! Luepa ajatuksella kouvolaleaksin kirjoitus. Älä yleistä meitä suomalaisia rasisteiksi, jotka uskallamme puuttua näihin mamujen aiheuttamiin häiriöihin. Tapahtuu ne sitten kaupassa, naapurissa tai kadulla! Näistä häiriöistä joudumme kärsimään vielä kauan!
Enpä muuten tunne yhtäkään mamu perheenäitiä joka suomea puhuvana töitä täällä kouvolassa tekisi, mistä johtuu? Lapsia kyllä tehdään vuoden välein. Voihan muutama sellainenkin ihme löytyä jos oikein etsii. ..
Luepa vielä kerran aloittajan kirjoitus ja mieti! - Kulttuurihomot
No mamuperheissä äiti hoitaa kotityöt eikä saa hakea töitä vaan perheen miehet pyörittävät liiketoimintaa, eli Suomessa pizzeriaa...
- Hjkklloiuy
veroamaksavakouvolatar kirjoitti:
Kuulehan Peksi. Kuka sua työtä tekevänä veronmaksajana haukkuu? En ainakaan minä! Eri asia on nyt tuleva pakolais massa, niin suuri määrä ja tässä taloustilanteessa! Kyllähän se on näin että siihen sakkiin mahtuu jos jonkinlaista rikollista pakolaista. En halua joutua nyt tulevien pakolaisten kanssa mihinkään tekemisiin, opettivat hyvin nuo kongolaiset (pari vuotta sitten suomeen tulleet)pitämään turpani kiinni koska niille ei mene mikään perille mitä valkoihoinen nainen sanoo. Poliisit soitan edelleenkin jos minun perheeni yö unia häiritsee! Ja vaadin myös vuokranantajaa antamaan varoituksen. Kauhulla odotan tulevaa jättimassaa Kouvolaan. Ja toki olen huolissani kouvolalaisten nuorten puolesta, varsinkin tyttöjen.
Enkä usko että suomalaiset sotii ulkomaalaista työtä tekevää veronmaksajaa vastaan! Luepa ajatuksella kouvolaleaksin kirjoitus. Älä yleistä meitä suomalaisia rasisteiksi, jotka uskallamme puuttua näihin mamujen aiheuttamiin häiriöihin. Tapahtuu ne sitten kaupassa, naapurissa tai kadulla! Näistä häiriöistä joudumme kärsimään vielä kauan!
Enpä muuten tunne yhtäkään mamu perheenäitiä joka suomea puhuvana töitä täällä kouvolassa tekisi, mistä johtuu? Lapsia kyllä tehdään vuoden välein. Voihan muutama sellainenkin ihme löytyä jos oikein etsii. ..
Luepa vielä kerran aloittajan kirjoitus ja mieti!Venäläisiä Suomea puhuvia töissäkäyviä naisia tiedän useita. Myös he ovat mamuja vaikka ovat sopeutuneet hyvin Suomeen. Näille kehitysmaista tulleille mamuille pitäisi olla oma nimitys ettei kaikkia maahanmuuttajia sotkettaisi näihin keskusteluihin.
- Erimaaerikulttuuri
Tarkoitin lähi-itäläisiä. Venakkonaisilla eri kulttuuri. Tiedän kyllä helvetisti enemmän venakkoja työttömiä kun vaikka irakkilaisia.
- PahvitHerätkää
veroamaksavakouvolatar kirjoitti:
Luepa vielä kerran aloittajan kirjoitus ja mieti!Näillä väärennetyillä valokuvilla manipuloidaan ihmisiä. Myös sinua ja sinä uskot!
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/heartbreaking-syria-orphan-photo-wasnt-taken-in-syria-and-not-of-orphan-9067956.html
Aidot kuvat ja tapahtumat eivät ylitä valtamedian uutiskynnystä.
Maahamuuttajia pidätetty:
http://yle.fi/uutiset/italian_poliisi_muslimit_tyonsivat_kristittyja_mereen_hukkumaan_pakolaisveneesta__15_pidatysta/7933576
Punainen *risti* ei kelpaa:
"Pakolaiset eivät halua apupaketteja, koska niissä on risti!"
"Kun puhutaan nyt kovasti hädänalaisista pakolaisista, niin mielestäni video kuvastaa hyvin kuinka oikeasti hädän tarpeessa he ovat jos Makedonialaisten poliisien jakamat apupaketit eivät kelpaa, koska niissä on risti."
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M8xkYZNsKUY'
Valtamedialle tiedoksi ja sinulle tiedoksi. - VVastaaja
Ensinnäkin hienoa, että uskallat tulla tänne keskustelemaan noista urpoista huolimatta, jotka ampuu yli.
Mun ajatuksia sun kirjoitukseen:
1. En hyväksy huumeita ja huumeidenkäyttäjät ovat uhreja. Yhteiskuntarakenne mahdollistaa aika pitkälle sen, että niitä täällä esiintyy. Eli vapaa liikkuvuus. Verorahoilla voidaan estää myös ongelmien pahenemista. Ymmärrät varmaan: ei niin suurta rikollisuutta, hoitoa, poliisi jne. Vaikka yhteiskunnalle tulisi varmasti halvemmaksi, että käyttäjä kuolisi nopeasti pois. Mutta sitten taas toisaalta uusia tulisi tilalle. Joten ehkä parempi, että samat käyttää. Julmaa. Eikö totta?
2.En hyväksy yhteiskuntarakennetta nykymuodossaan. Se mahdollistaa liikaa pahuutta. Muista lapsuuteni, kun Suomi oli vielä lintukoto. Sitä elämää ei ole moni maahanmuuttaja nähnyt. Tiedän, että sitä ei saa takaisin. Mutta haluaisin sen turvallisen Suomen takaisin.
3. Mamu-pizzeriayrittäjät tekevät liian halvalla ja vetävät hinnat alas. Siksi yksikään järkevä suomalainen ei pizzeriaa perusta. Yrittäjäpiireissäkään ei hyväksytä sitä, että yrittäjyydestä tehdään starrirahoin pyörivää tai kannattamatonta toimintaa. Sitä ei voida oikein verrata yrittäjyyteen ja työntekoon, kun sielläkin ne tulot tulee aika pitkälti starttirahavetoisesti muilta veronmaksajilta. Sen lisäksi starttirahaa ei riitä kantasuomalaisille yrityksenaluille, joka voisi johtaa johonkin pysyvään. Ei, siis en hyväksy tällaista. Jos ei ole starttirahalla pyörivä tai aloittava yritys, niin hintoja poljetaan. Sitäkään eivät ihmiset hyväksy. Kysyntä tulisi luoda muiden keinojen avulla tai todellista kasvua ei synny. Yritykset nyt yleensäkin ovat aika pitkälle ulkomaalaisomistuksessa. Se ei tarkoita, että ne ovat pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden perustamia.
4. Anteeksi, mutta en arvosta sua. En kyllä arvosta juuri ketään muutakaan. Muutamia harvoja ihmisiä arvostan. Joten et kyllä ihmisenä ole minun kategoriassani poikkeus.
5. Moni suomalainen on työtön, joten kyllähän niitä työpaikkoja valuu sinne maahanmuuttajillekin. Moni ajattelee, ettei valuisi, jos ei mamuja tänne tulisi. Varmasti totta. Joten kyllä mamut vievät myös kantasuomalaisten työpaikkoja.
6. Aika moni pakolainen ja turvapaikanhakija elää yhteiskunnan rahoilla ja väärinkäyttää etuuksia ja järjestelmää. Pistää vihaksi, että nyt osittain sen takia ollaan vaatimassa sosiaaliturvan alentamista. Näistä ei myöskään moni työllisty. Esim. Somaliasta tulleilla on korkea luku- ja kirjoitustaidottomuus. Sisäministeriön maahanmuutto-osaston johtajan Jorma Vuorion mukaan luku- ja kirjoitustaidottomuus Somaliasta tulleilla on n. 80-90 %:a. Somaliaikuisen on vaikea enää saavuttaa sellaista osaamista, jota suomalaisilla työmarkkinoilla vaaditaan. Joten aikuisten osalta nämä Somalian pakolaiset jäänevät aika pitkälle yhteiskunnan tukien varaan koko loppu elämäksi.
7. Ihmettelet, ettei sua kunnioiteta. Minä ihmettelen, ettei suomalaista järjestelmää kunnioiteta ja sitä hyväksikäytetään. Samalla he, jotka sitä hyväksikäyttävät ovat sen etuisuuksien varassa kaikista eniten, joten he sahaavat oksaa itsensä alta. Sivistystaso ei ehkä ole sillä tasolla, että he kykenisivät tämän ymmärtämään. Siksi samasta kansasta tulleiden ja samaa kieltä puhuvien tulis kertoa heille mitä seuraamuksia järjestelmän hyväksikäytöllä voi olla siihen yhteiskuntaan pitkällä aikavälillä, jossa hekin nyt elävät. Moni ei varmasti ajattele kuin yhtä päivää kerrallaan ja maksimaalista hyötyä. Mutta tällaisessa sivistyneessä yhteiskunnassa asioita pitäisi ajatella vähän pidemmälle. Itse asiassa tämä on liikaa vaadittu näiltä ihmisiltä ja siksi yhteiskunnan ja asiantuntijoiden tulisikin pystyä vastaamaan tähän haasteeseen, niin ettei kaikista heikommassa asemassa olevat kansalaiset kärsi liikaa tai pysyvästi.
8. Ihan varmasti kaikki tietää, ettei jokainen mamu ole sosiaalietuuksien (väärin)käyttäjä, työtön, luku- ja kirjoitustaidoton, eikä myöskään rikollinen tappaja ja raiskaaja tai ISIS-tyyppi. Mutta he ketkä ovat, ovat uhka tälle yhteiskunnalle. Etenkin äärijärjestöihin kuuluvat. Myös natsit. Ja minun mielestäni yksikin raiskaus, lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ja ihmisen kuolema on liikaa. Siksi syitä tulee keskustella. - VVastaaja
VVastaaja kirjoitti:
Ensinnäkin hienoa, että uskallat tulla tänne keskustelemaan noista urpoista huolimatta, jotka ampuu yli.
Mun ajatuksia sun kirjoitukseen:
1. En hyväksy huumeita ja huumeidenkäyttäjät ovat uhreja. Yhteiskuntarakenne mahdollistaa aika pitkälle sen, että niitä täällä esiintyy. Eli vapaa liikkuvuus. Verorahoilla voidaan estää myös ongelmien pahenemista. Ymmärrät varmaan: ei niin suurta rikollisuutta, hoitoa, poliisi jne. Vaikka yhteiskunnalle tulisi varmasti halvemmaksi, että käyttäjä kuolisi nopeasti pois. Mutta sitten taas toisaalta uusia tulisi tilalle. Joten ehkä parempi, että samat käyttää. Julmaa. Eikö totta?
2.En hyväksy yhteiskuntarakennetta nykymuodossaan. Se mahdollistaa liikaa pahuutta. Muista lapsuuteni, kun Suomi oli vielä lintukoto. Sitä elämää ei ole moni maahanmuuttaja nähnyt. Tiedän, että sitä ei saa takaisin. Mutta haluaisin sen turvallisen Suomen takaisin.
3. Mamu-pizzeriayrittäjät tekevät liian halvalla ja vetävät hinnat alas. Siksi yksikään järkevä suomalainen ei pizzeriaa perusta. Yrittäjäpiireissäkään ei hyväksytä sitä, että yrittäjyydestä tehdään starrirahoin pyörivää tai kannattamatonta toimintaa. Sitä ei voida oikein verrata yrittäjyyteen ja työntekoon, kun sielläkin ne tulot tulee aika pitkälti starttirahavetoisesti muilta veronmaksajilta. Sen lisäksi starttirahaa ei riitä kantasuomalaisille yrityksenaluille, joka voisi johtaa johonkin pysyvään. Ei, siis en hyväksy tällaista. Jos ei ole starttirahalla pyörivä tai aloittava yritys, niin hintoja poljetaan. Sitäkään eivät ihmiset hyväksy. Kysyntä tulisi luoda muiden keinojen avulla tai todellista kasvua ei synny. Yritykset nyt yleensäkin ovat aika pitkälle ulkomaalaisomistuksessa. Se ei tarkoita, että ne ovat pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden perustamia.
4. Anteeksi, mutta en arvosta sua. En kyllä arvosta juuri ketään muutakaan. Muutamia harvoja ihmisiä arvostan. Joten et kyllä ihmisenä ole minun kategoriassani poikkeus.
5. Moni suomalainen on työtön, joten kyllähän niitä työpaikkoja valuu sinne maahanmuuttajillekin. Moni ajattelee, ettei valuisi, jos ei mamuja tänne tulisi. Varmasti totta. Joten kyllä mamut vievät myös kantasuomalaisten työpaikkoja.
6. Aika moni pakolainen ja turvapaikanhakija elää yhteiskunnan rahoilla ja väärinkäyttää etuuksia ja järjestelmää. Pistää vihaksi, että nyt osittain sen takia ollaan vaatimassa sosiaaliturvan alentamista. Näistä ei myöskään moni työllisty. Esim. Somaliasta tulleilla on korkea luku- ja kirjoitustaidottomuus. Sisäministeriön maahanmuutto-osaston johtajan Jorma Vuorion mukaan luku- ja kirjoitustaidottomuus Somaliasta tulleilla on n. 80-90 %:a. Somaliaikuisen on vaikea enää saavuttaa sellaista osaamista, jota suomalaisilla työmarkkinoilla vaaditaan. Joten aikuisten osalta nämä Somalian pakolaiset jäänevät aika pitkälle yhteiskunnan tukien varaan koko loppu elämäksi.
7. Ihmettelet, ettei sua kunnioiteta. Minä ihmettelen, ettei suomalaista järjestelmää kunnioiteta ja sitä hyväksikäytetään. Samalla he, jotka sitä hyväksikäyttävät ovat sen etuisuuksien varassa kaikista eniten, joten he sahaavat oksaa itsensä alta. Sivistystaso ei ehkä ole sillä tasolla, että he kykenisivät tämän ymmärtämään. Siksi samasta kansasta tulleiden ja samaa kieltä puhuvien tulis kertoa heille mitä seuraamuksia järjestelmän hyväksikäytöllä voi olla siihen yhteiskuntaan pitkällä aikavälillä, jossa hekin nyt elävät. Moni ei varmasti ajattele kuin yhtä päivää kerrallaan ja maksimaalista hyötyä. Mutta tällaisessa sivistyneessä yhteiskunnassa asioita pitäisi ajatella vähän pidemmälle. Itse asiassa tämä on liikaa vaadittu näiltä ihmisiltä ja siksi yhteiskunnan ja asiantuntijoiden tulisikin pystyä vastaamaan tähän haasteeseen, niin ettei kaikista heikommassa asemassa olevat kansalaiset kärsi liikaa tai pysyvästi.
8. Ihan varmasti kaikki tietää, ettei jokainen mamu ole sosiaalietuuksien (väärin)käyttäjä, työtön, luku- ja kirjoitustaidoton, eikä myöskään rikollinen tappaja ja raiskaaja tai ISIS-tyyppi. Mutta he ketkä ovat, ovat uhka tälle yhteiskunnalle. Etenkin äärijärjestöihin kuuluvat. Myös natsit. Ja minun mielestäni yksikin raiskaus, lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ja ihmisen kuolema on liikaa. Siksi syitä tulee keskustella.Jatkuu...
Oli rikoksentekijä sitten kuka tahansa.
Ratkaisu voi pitkällä aikavälillä olla tän hetkiseen tilanteeseen ei voi pitkällä aikavälillä olla pelkkä pakolaisuus, vaan olosuhteiden muuttaminen lähtömaissa. Yksinkertaiset ihmiset eivät osaa kohdistaa näitä uhkia oikeaa suuntaan. Oikea suunta on päättäjät, jotka mahdollistavat sen, ettei tällaisiin ryhmiin kuuluvien ihmisten tulolle tai valvonnalle olla tehty riittävästi, myös kansallismieliset ääriryhmät. On tärkeää varmistaa, ettei vapaaliikkuvuus johda hallitsemattomuuteen ja yhteiskunnan turvallisuuden horjumiseen.
Jo geenit ja kasvatus määrittävät toiset ihmiset olemaan pelokkaampia ja konservatiivisempia kuin toiset. Ihmiset pelkäävät. Ihmisillä on oikeus pelätä. Vastaus on, miten ihmisten pelkoon vastataan. Vähättely ei ole ratkaisu, vastustaminen ei ole ratkaisu. Pelon ymmärtäminen ja sen osoittaminen, että uhat on otettu huomioon on ratkaisu. Toki jotkut käyttävät näitä ongelmia poliittisiin tarkoituksiin. Mutta niin vastapuolikin tekee. Päinvastoin vaan. - VVastaus
VVastaaja kirjoitti:
Jatkuu...
Oli rikoksentekijä sitten kuka tahansa.
Ratkaisu voi pitkällä aikavälillä olla tän hetkiseen tilanteeseen ei voi pitkällä aikavälillä olla pelkkä pakolaisuus, vaan olosuhteiden muuttaminen lähtömaissa. Yksinkertaiset ihmiset eivät osaa kohdistaa näitä uhkia oikeaa suuntaan. Oikea suunta on päättäjät, jotka mahdollistavat sen, ettei tällaisiin ryhmiin kuuluvien ihmisten tulolle tai valvonnalle olla tehty riittävästi, myös kansallismieliset ääriryhmät. On tärkeää varmistaa, ettei vapaaliikkuvuus johda hallitsemattomuuteen ja yhteiskunnan turvallisuuden horjumiseen.
Jo geenit ja kasvatus määrittävät toiset ihmiset olemaan pelokkaampia ja konservatiivisempia kuin toiset. Ihmiset pelkäävät. Ihmisillä on oikeus pelätä. Vastaus on, miten ihmisten pelkoon vastataan. Vähättely ei ole ratkaisu, vastustaminen ei ole ratkaisu. Pelon ymmärtäminen ja sen osoittaminen, että uhat on otettu huomioon on ratkaisu. Toki jotkut käyttävät näitä ongelmia poliittisiin tarkoituksiin. Mutta niin vastapuolikin tekee. Päinvastoin vaan.Sorry tuli vähän kirjoitusvirhettä, kun CopyPastetin. Mutta ymmärsit varmaan.
Ja yks juttu vielä. Että miksi mamua pitäis kohdella jotenkin hepposemmin perustein. Esim. sanotaan, ettei siivoustyöhön tarvita kielitaitoa ja koulutusta ja sitten kantasuomalaisen pitää käydä kielitaitoisena 3 vuoden siivousalan perustutkinto, ettei vahingossa laita hapanta pesuainetta pinnalle, joka sitä ei siedä. Ja muita esimerkkejä olis vaikka kuinka paljon.
Se, ettei kaikille oo samat säännöt sieppaa varmaan aika monta suomalaista. Ja että toisia autetaan oikein urakalla ja toisia ei. Vielä silloinkin, kun ihminen on asunut täällä jo vuosikausia ja osaa kielen ja on ammatit ja kaikki. Niin sitten vaan sen takia, että on ihonväri, pitää jeesii heppuu eteenpäin. Vähän tulee jo hyväksikäytön maku. Muillakin on rajoitteita, mutta heidän on raivattava oma tie. Se epätasa-arvoisuus auttamisen suhteenkin, hyväksikäyttö omilla ominaisuuksilla, kuten taustalla tai sillä ihon värillä ja sormien läpi katsominen herättää kyllä epäoikeudenmukaisuuden tunteen monissa ihmisissä. Monet muutkin ihmiset kohtaa rasismia ja syrjintää. Jos oisin mamu, niin edes kehtais lypsää ketään silleen niin kuin jotkut tällä hetkellä tekee. - VVastaus
VVastaus kirjoitti:
Sorry tuli vähän kirjoitusvirhettä, kun CopyPastetin. Mutta ymmärsit varmaan.
Ja yks juttu vielä. Että miksi mamua pitäis kohdella jotenkin hepposemmin perustein. Esim. sanotaan, ettei siivoustyöhön tarvita kielitaitoa ja koulutusta ja sitten kantasuomalaisen pitää käydä kielitaitoisena 3 vuoden siivousalan perustutkinto, ettei vahingossa laita hapanta pesuainetta pinnalle, joka sitä ei siedä. Ja muita esimerkkejä olis vaikka kuinka paljon.
Se, ettei kaikille oo samat säännöt sieppaa varmaan aika monta suomalaista. Ja että toisia autetaan oikein urakalla ja toisia ei. Vielä silloinkin, kun ihminen on asunut täällä jo vuosikausia ja osaa kielen ja on ammatit ja kaikki. Niin sitten vaan sen takia, että on ihonväri, pitää jeesii heppuu eteenpäin. Vähän tulee jo hyväksikäytön maku. Muillakin on rajoitteita, mutta heidän on raivattava oma tie. Se epätasa-arvoisuus auttamisen suhteenkin, hyväksikäyttö omilla ominaisuuksilla, kuten taustalla tai sillä ihon värillä ja sormien läpi katsominen herättää kyllä epäoikeudenmukaisuuden tunteen monissa ihmisissä. Monet muutkin ihmiset kohtaa rasismia ja syrjintää. Jos oisin mamu, niin edes kehtais lypsää ketään silleen niin kuin jotkut tällä hetkellä tekee.Enkä tarkoita, että se ihonväri ois rajoite, vaan mitä se aiheuttaa.
- Parivastausta
Ihmishenki on Suomessa halpa. Toivottavasti tämä viesti ei välity ihmisille, jotka ovat tottuneet tappamaan. Tappaminen on kerta kerralta helpompaa.
Sota ei ole mamujen ja suomalaisten välinen. Se on suomalaisten ja suomalaisten välinen. Monet suomalaiset eivät ole omiensa puolella. He uskaltavat asettua omiaan vastaan, jos heidän mielestään vastapuoli on väärässä. Se on demokratiaa ja ilo. Kun ei puolusteta enää edes omia heikkoja, sen on suru. On paljon suomalaisia, jotka tarvitsisivat vastaavanlaista vapaaehtoisapua, kun nyt tarjotaan. Heille ei tarjota, koska heidän hätäänsä ei nähdä tai se ei ole mediaseksikästä. Surullista on myös se, etten ole nähnyt maahanmuuttaneiden auttavan suomalaisia heikkoja. Vaikuttaa siltä, että he ajattelevat vain omaa ryhmäänsä. Arvostaisin todella apua saanutta maahanmuuttajaa, joka oman elämän järjestyttyä auttaisi myös kantasuomalaisia heikompiosaisia. Esim. muslimi, joka auttaisi alkoholisteja olisi hieno juttu.
- PeksiMohamed
Hurraahuutojan kommentista näkee et sama mitä "ähly" tekee nii se on ähly ja toisenluokan kansalainen. Vaikka lahjottaisi kaikki rahat Suomen valtiolle, hän on silti ähly eikä kukaan persu arvosta häntä.
- Hjkloiuhg
Varmaan sama juttu jos suomalainen muuttaisi Irakiin. Hän olisi edelleen länsimaalainen valkonaama - mitänimitystä hänestä paikalliset nyt käyttäisivätkin. Sillä edellytyksellä että olisi vielä hengissä.
- Avutonlammas
Niin. Suolaiset ovat niin avuttomia etteivät saa mitään aikaiseksi vaan louskuttavat netissä miten asiat pitäis tehdä.
- harmittulee
Aloittajan viestiin kommentti. Villieläimetkin kouluttaa pentunsa mutta ei nämä alikehittyneet tajua moista velvoitetta. Johtuu ehkä naisten alistetusta asemasta.
- Jormaperäsuoli
Et sinäkään kovin kehittinyt ole jos täällä aina louskuttamassa. Tekisit jotain hyödyllistä.
- Avutonvasikka
En usko että työtäkään olet tehnyt enempää kun ylempänä peksi mohamed. Maahanmuuttajia silti pidät alempana vaikket osaa edes sitoa kenkiäsi.
- ope-raatti
Kiitän saunisElisaa hienoista vastauksista. Niissä sivistys loistaa kuin evakoilla.
- Viennaisesihahaa
Sinä olet huonompi versio venäläisestä ja ruotsalaisesta. Huonommat geenit, lyhyt ja lihava. Vituttaako suomipoikaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667