E36:tta ostamassa

Vaimolle auto

Tarkoitus olisi siis ostaa vaimolle käyttöauto, ja näyttäisi siltä, että se tulee olemaan edellisen korimallin 300-sarjalainen eli E36. Mallilla ei ole ihan niin tarkkaa väliä, mutta 316i:tä näyttäisi olevan hyvin tarjolla, muita vähemmän, eli tähän lienee tyytyminen (compact tai sedan). Jotain siis tiedän bemareista itsekin, mutta haluaisin kuulla kokemuksia laidasta laitaan kyseisistä kulkuneuvoista.

Erityisesti toivon kommentteja siihen, että mitä kannattaa erityisesti tarkistaa ko. autoa ostettaessa.

Milloin jakopäänhihna vaihtui ketjuksi?

4

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Arttu-

Joku varmaan muistaa tuon jakopään ketjun tulon tarkemminkin, mutta tuossa -93 - 94 se oli. Compattia on vain ketjullisena.

Kolmas E36 käytössä, 1.6:a kaikki. Tuossa n. kuukausi sitten ilmeni ensimmäinen vika, yksi mittarin valo on pimeänä. Täytyy laittaa seuraavassa huollossa kuntoon.

• !

Tosiaan vältä 91-93 malleja, 93 muuttui kaikki nokkaketjullisiksi, näkyy papereista...moottorintyyppi jotain muuta kuin M40, kysy Bemarilta!
      Minulla oli 91:nen, moottori kyllä muuten kestää ehkä 200-tuhannessa hydrauliset venttilinosturit uusiksi (ei kallis)!
      Alkuperäinen kytkin on liian "kovalle säädetty", pitäisi olla jo 100-tuhannessa vaihdettu! Iskarit 150-tuhannessa!
      Tuo 91 myös ruostui takaloosterin kulmista, ovien kulmista ja etulokarin pellin reunoista(ruostesuojaus kova sana).
      Hyvä ajaa sillä on!

• jep

on tyypiltään M43

• x
        jep kirjoitti:

on tyypiltään M43

Jakopäänhihna kannattaa vaihtaa 40t km välein ja on naurettavan helppoa itsekin tehdä. Joten jos ajat vähän vuodessa, niin eipä tuolla ole juurikaan väliä kumpi on. Itse olen ajanut 316 E36:lla M40 50t km (nyt mittarissa lähes 200t) eikä ole mitään vikoja ilmennyt. Kylmänä tosin nostimet koputtavat vähän, joten niiden vaihtosuositus 200t jälkeen pitänee paikkaansa. Rengastuksestaan melko tarkka auto mielestäni. Joillakin renkailla yllättävän epävakaa ajettava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      5
      3130
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2158
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      116
      1778
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1116
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      996
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      36
      793
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      675
    Aihe