Mitä paheita voisi juomisen sijasta olla? Pitäisi lopettaa juominen kun alkaa sisäinen ja ulkoinen puoli hajota pikkuhiljaa. Siis joku sellainen, missä ei ainakaan fyysinen terveys kärsi.
korvaavia paheita?
7
<50
Vastaukset
- Raitis_muttei_ongelmaton
Useat ex-juopot juovat kannukaupalla kahvia päivässä. Useimmat vetävät myös toppakaupalla röökiä. Joillakin alkaa ruoka maistumaan, ja entisestä alkoholirasvamaksasta tulee sokerirasvamaksa. Eliniän tai ainakaan terveen eliniän ennuste ei ole heilläkään pitkä.
Sitten on tietysti tuurijuoppoja tyyppejä, jotka ovat kännätessään täysin rappiolla, mutta selvin päin hyvin terveystietoisia sekä ravinnon että liikunnan suhteen. Heillä terve jakso kompensoi alkoholin haittoja, mutta juomajaksolla elämä on niin raakaa, että kuolemanriski on valtaisa.
Tunnen sentään yhden keskitien kulkijankin, joka kypsyttyään juomiseen on elänyt hyvin tasapainoista elämää, syönyt kohtuudella terveellistä arkiruokaa, ylläpitänyt hyvin säännölistä vuorokausirytmiä, tehnyt duunia tasaisesti, muttei tappotahdille. Hän on saanut mm. rempattua kodin, pihan ja mökin upeaan kuntoon selvänä ollessaan.
Sinusta ja sinun henkilökohtaisista ominaisuuksistahan se riippuu, mihin kategoriaan kuulut. Oman raittiin näkemykseni mukaan hillitön kännääminen vaatii kuntoa, ja moni lopettanut on jossain vaiheessa ylenmäärin täynnä energiaa, ja johonkin toimintaan se energia on sitten kohdistettava. Tosin kuulemma eka vuosi lopettamisen jälkeen voi mennä vielä kuin kännissä, vaikkei ota tippaakaan.
Fyysinen terveys kärsii kaikesta kohtuuttomuudesta, onpa se sitten liika työnteko tai liiallinen treenaus. Hanki ammatillista apua lopettamisen tueksi. - RRReipasRisto
minä tunnen yhden ex-juovan alkoholistin joka nykyään juo paljon kahvia ja drunkkaa usein
- BLvhbjb
Kannabis ei aiheuta riippuvuutta eikö ole terveydelle haitallinen. Se on itseasiassa yksi maailman turvallisempia päihteitä. En nyt laitonta ainetta uskalla sinulle varsinaisesti suositella, mutta lue ihmeessä kannabiksesta vaikka wikipediasta. Ainahan on nykyään laillista jo monessa paikassa ja mm. Amsterdamissa sitä voi polttaa ihan "baarissa".
- polle87
Aika selkeästi kuulun tuurijuoppoihin. Olen todella ulkonäkökeskeinen ja välitän terveydestäni paljon. Silloin kun menee hyvin kaikki ja olo on loistava, niin lähden baariin ja siitä se sitten alkaakin. Itse olen jyrkästi vastaan kaikkia päihteitä ja tykkään moralisoida siitä kuinka Suomi hukkuu alkoholiin. Kaikki siis vain siksi että se on itselleni niin vaikea asia. Olen miettinyt juurikin jotain työnarkomaniaa, irtosuhteita jopa rikollisuutta tai sitten tyhjennän tilini ja pakenen ulkomaille. Himokuntoilu olisi myös yksi, mutta tuntuu ettei sekään tuo oikein riittävää tyydytystä.
- Projectmanager
Olen korkeasti koulutettu, nuorehko, urheilullinen poikamies Espoosta. Olen työssä arvostetussa yrityksessä (vielä) alemmalla esimiestasolla, mutta palkka on hyvä ja eteneminen on kartoitettu. Harrastan kaukoidän matkailua, itämaisen ruoan laittoa ja sukellusta. Asun yksin kolmiossani. Minulla on ollut yksi "vakava" suhde joka päättyi viime vuoden puolella. Lyhyitä suhteita on ollut muutamia. Autoni on BMW i8.
- ertyuiop
Itse olen keski-ikää lähestyvä entinen kilpaurheilija. Naimisissa, 1 lapsi. Minulla on 3 ammattitutkintoa ja teen kahta työtä.
Paras korvaava pahe on mielestäni löylykauhoittelu. Vakavasti puhuen korvaavia asioita, ei paheita kaikki; liikunta, metsästys (luonnossa liikkuminen), musiikin kuuntelu napit korvilla kun tuntuu siltä että kaipaa nollausta, hyvä ruoka, herkuttelukin, kohtuullinen kahvin käyttö, lukeminen, Aku Ankka, perheen kanssa touhuaminen. Hyviä asioita kun harrastaa, niin saa hyvän olon henkisesti ja fyysisesti ja ei jälkikäteen kaduta. Oikein hyvää huomenta kaikille.
- 17_keskiolutta
Käteenvetäminen ja itsensäpaljastelu ovat erinomaista sijaistoimintaa juopottelulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2614706Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii803157- 472493
- 342215
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451787- 971570
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851305PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69968
- 98912