Koeaika hupenee, tekijä pureksitaan nyt

Harmia.vai.hyötyä

Pyhäjärven kaupungin hallintojohtaja on toimeen tarttunut mies, eri asia on millä tavalla, tulkitkoon itse kukin tykönään. Hän on ainakin saanut toimistonovensa aktiiviseen (hyväveli)rasvaan pääpolitikkojen käydä sisään ja selittelevää ohjeistusta satelee, olettaa sopii, kun lukee esityslistoja ja huomioi henkilöliikenteen suunta-urat kaupungintalolla.
Kinnulassa koitti kovat vuosi sitten, entä meillä Pyhäjärvellä ? Miten hänen tähtensä tuikkii lyhytaikaisten, mutta läpijuoksutettuihin, erinomaisiin hallintojohtajiin verraten?

" lainaus alkaa
Kunnantalo joululomalla ja muita huomioita 12 elo 2014 |
-----
Entä sitten Kinnulassa? Mitäpä muutakaan kuin sitä samaa vanhaa. Viimeisimpänä tempauksena saatiin kuulla, että uutterasti kaikkia kuntaan liittyviä sotkuja selvitellyt kunnansihteeri/ vs. kunnanjohtaja Henrik Kiviniemi sai kiitokseksi tylynpuoleiset hyvästit.

Kukaan ei ollut viitsinyt ilmoittaa Kiviniemelle, että hänen työsuhteensa päättyykin jo heinäkuun lopussa, vaikka hän oli saanut käsityksen kuukautta pitemmästä siirtymäajasta. Siitä olisi ollut apua uuden kunnanjohtajan sisäänajossa.

Ja mistä Kiviniemi sai tiedon viimeisestä työpäivästään? Yle Keski-Suomen nettisivuilta! Että onnea ja jaksamista vaan uudelle kunnanjohtajalle." lainaus kiinni
http://www.kotiseudunsanomat.fi/index.php/uutiset/paasta-vedettya/item/624-kunnantalo-joululomalla-ja-muita-huomioita

42

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maurpekkarinen-kinnula

No, sitä olen jo ajatellutkin. Että niin sujuvasti osasi noiden kelkkaan ja juoksunaruun. Mutta oli jo Kinnulassa oppia saanut.
      Vieläkö sitä koeaikaa on jäljellä. Ei ku menoksi ja tieto annettava vaikka Pyhäjärven Sanomissa "pittää sannoo" palstalla ja ovi lukkoon konttorissa.

• on.ne.sitkeitä

Taisi tulla ennätys kun viranhaltija sai olla jopa 1 kk:n töissä ennen kuin Proolaiset alkaa haukkumaan! Hyvä Proo ja onnea "pitkäjänteisyydestä"!

• geeniperimä

Ei tullut. ennätystä ei.
        Rinnevaaraan kohdentuneet ehtimiset, ennen valintaa, viranhoidon aikana, virkavapaan ja virkavapaalta paluun jälkeen. Nämä HAUKKUMISET ja VÄITETYT työpaikkaongelmat ovat ajallisesti ja määrällisesti ennätyksissä aivan omaa luokkaansa.

Haukkuva rakkisakki tuli ja ON demareista, vasureista ja uuskepusta ja on vaan tartuttanut ruttonsa muihin.

• MitenkäsMuutnkaan

Pyhäjärvisillä on upea ja fiksu kaupunginjohtaja ja nuori kokematon hallintojohtaja.
      Pysykää ruodussa ja tehkää työnne jokainen omalla paikallansa ja oman asemansa antamilla valtuuksilla. Johtaja johtaa, se on selvä.
      Huom: Luottamusmiehet eivät ole johtajia.
      Yhteistyöhön, kaikki mukaan, puhaltamaan yhteen hiileen.
      Niin se Pyhäjärvi pelastuu.

• KukaTässäRiitelee

Johtavalle pomolle:
        Edelleen Pyhäjärvellä on fiksu kaupunginjohtaja ,toistan KOKEMATON hallinto- johtaja. Tehkää yhteistyötä .
        Pysyhän johtava-pomokin ruodussa ja omalla paikallasi.
        Haiskahtaa siltä, kun olisi noussut ... päähän.
        Kai sinunkin pitää yhteistyötä tehdä, vai valmisteletko IHAN ITSE asioita.
        Kaupunginjohtajaa ei voi ohittaa.

• pro-ei-syypää

Mutta minkäs sille mahtaa kun on havaittavissa, että luottamusmiehet johtavat ja jahtaavat. Ohitetaan kaupunginjohtaja. Tällaista on ollut havaittavissa. Toistan, ei ole rinnevaaran kertomaan. On havaintoja kaupungintalolta.
      Poika polonen, ei hyvää seuraa, jos et huomaa omaa asemaasi, virkaasi ja asemaasi johtajaan nähden. Kannattaa harkita, ennenkuin on myöhäistä.

• johtava_pomo

Kannattais selvitellä johtosuhteet ennen kirjoittamista. Luottamusmiesorganisaatiot johtavat kunnassa. Kaupunginjohtaja ja muut johtavat toimivat heidän ohjeitensa mukaisesti. He ovat siis työntekijöitä ei johtajia tittelistään huolimatta

• Anna.syöttöjä.muillekin

Oi oi joi...kaupungilla on siis vieläkin varaa mellastaa, aivan kuin ei olisi emäntä/isäntä talossa ollenkaan. Kauranen, älä ole niin suurta miestä kunnassa, että unohdat hallintosäännön ja johtamissopimuksen suuressa asemassasi.
      Pätee ne säännöt sinullekin, vai onko näin, että olet matkalla haaveissasi pormestariksi?
      Älä poloinen kaurasen poika vehnästele, se on niin että tikanmäellä & hänen kumppaneillaan, on vielä röyhkeyden ruista ranteessa, että sinullekin käy ohrasesti moisessa paraatissa.

Ryhdistäydy Kauranen.
      Luovuta sovinnolla jotain langoistasi toisille, teknisen puheenjohtajuus vaikka P. Leskiselle tai A.Varikselle ja keskusta ryhmän puheenjohtajuus H.Kyllöselle. Pidä vielä, siis jos kehtaat, hallituksen pj;n paikka, mutta muista katsoa välillä, joka toinen visiitti, kaupunginjohtajan kanssa mitä asioita on kiireesti pistettävä listoille.
      Linjuriauto voi olla Pyhäjärven maanteiden ässä, vaan et sinä ole ihan kaikkein rehdein touhuissasi, et koskaan etkä sellaiseksi tule.
      Mutta niin monista muista pahoista, olet ehkä pienin paha, hallituksen pj;nä.
      Ai niin, Henrikin oppiviikot ovat vähissä, ja viisaat poliitikot jättänevät hänet nyt selviämään johtajan kera hallinnon valmisteluista.

• marssijärjestys

Hallituksen ja valtuuston kanssa johtaja neuvottelee suunnat, miten kaupungissa toimitaan ja miten sitä johdetaan. Ei kukaan yksin mene sooloilemaan. Uskoisi, että nykyinen johtaja tietää marssijärjestyksen. Ei ole eilisen teeren poika.
        Täällä ihan lööperiä suolletaan johtajuudesta ja johtajista. Suorastaan yritetään saada kapuloita rattaisiin ja hajottaa mielikuvaa oikeasta työskentelytavasta.
        Ammattinsa osaavat virkamiehet tämän tietävät.

• päät.pöhnässä

Hallintojohtaja on noviisi, oppipoika ja politikkojen syötettävä, ilmeisesti. Hän unohti alle päivän olevansa kaupungissa hallintojohtaja, kaupunginjohtajan työpari. Ja ennen töihin tuloa, kihujen aikaan oli maisemissa, söi ja joi ja piti jalkansa samojen pöytien alla pahimpien pamppujen parissa. Sai sisääntulopreppausta iso kölleiltä. Vaan eipä käynyt virkamies-esimiestään jututtamassa. Omin silmin tilanne on nähty ja monen muun merkille laittama haiskahtava touhu alkoi ennen kuin Rinnevaara ehti kättä läpätä.
        S-nan epäkohteliaita ja omaan ajatteluun kykenemättömiä pikkukihoja tänne etelän vetelistä vedetäänkin. Pitäkää hyvänänne, itkuja piisaa ja setvimistä seitsemän vuotta.

• m.p.p.p

Eikö meidän kaupunginjohtaja tosiaankaan hoksannut mennä toivottamaan uutta hallintojohtajaa tervetulleeksi ja "läppäämään" kättä. Ohhohh
        Tai voi olla, että "päät.pöhnässä"on seonnut asioissa.

• KultaisetSäännöt

Huomio m.p.p.p Käyttäytyminen kunniaan, fiksun nuoren miehen olisi luullut käyvän tervehtimässä esinaistaan.
        Kaivakaan pyhäjärviset käyttäytymisen kultainen kirja esiin. Sitä sietäisi lukea monenkin pyhäjärvisen ja ottaa opikseen. ( ei viitsitä olla törkeitä )

• kukkuluuruu-mitä-kuuluu
        KultaisetSäännöt kirjoitti:

Huomio m.p.p.p Käyttäytyminen kunniaan, fiksun nuoren miehen olisi luullut käyvän tervehtimässä esinaistaan.
        Kaivakaan pyhäjärviset käyttäytymisen kultainen kirja esiin. Sitä sietäisi lukea monenkin pyhäjärvisen ja ottaa opikseen. ( ei viitsitä olla törkeitä )

Elekää nyt puhuko ihan potaskaa. Kaupunginjohtaja oli varannut tervetulokahvit, kun hallintojohtaja saapui ensimmäisenä päivänä työhönsä. Että älkää viitsikö. Kaupunginjohtajan vastaanotto oli todella loukkaavan ala-arvoinen. Hallintojohtaja otettiin arvokkaasti vastaan.

• pääläri-erkki

Kohta pääsöö puolukkaan toverit!!

• kasva.aikuiseksi

Erkille.
      Saatat olla lähellä oikeaa aikaa, vielä sun on tuhat kertaa samaa hoettava, jotta osuisit onnessasi kohdilleen?
      Vieläkö hakkaat akkaasi, pääläri-erkki?
      Onko se juoppo aikamiespoikasi jäänyt vihdoinkin kiinni itse teosta naapurin lehmiin sekaantumisesta?
      Viekö sinulta kauan, kun kirjoitat "Kohta pääsöö puolukkaan toverit!"

• hyväErkki

Kuuleppas kopio-pelle! Erkiltä vie tasan yhtä kauan kirjoittaa oma tekstinsä kuin sulta, kun kopioit tuota katkeraa tekstiäs! Erkki on ajan hermoilla ja hyvin nasevasti osaa ilmaista tuntemuksiaan näistä sekopäisistä kirjoitteluista joita täällä esiintyy!

• Hävettävää

Tämän palstan kun lukee, niin viimeistään silloin selviää, miten kummallista sakkia täällä toimii rakkikoirina. Alkaa panetella virkamiehiä ja kapuloi koko ajan. Lainatakseen näiden omia sanoja voi kysyä: "Mitä pahaa tämä uusi hallintojohtaja on sinulle, suuri sinulle tehnyt." Voi miten katkeralta elämä saattaakaan heistä tuntua. Elämä pitäisi elää silloin, kun aika on.Saa nähdä, kauanko Pyhäjärvi yleensä ...........
        Ei näytä hyvältä kaupungin kannalta.

• minätiedäminäosaan-jää

Varmaan neuvottelutaito alkaa kehittyyn kun vuosi täyttyy virassa.

• kasva.aikuiseksi
        hyväErkki kirjoitti:

Kuuleppas kopio-pelle! Erkiltä vie tasan yhtä kauan kirjoittaa oma tekstinsä kuin sulta, kun kopioit tuota katkeraa tekstiäs! Erkki on ajan hermoilla ja hyvin nasevasti osaa ilmaista tuntemuksiaan näistä sekopäisistä kirjoitteluista joita täällä esiintyy!

Viekö sinulta kauan, kun kirjoitat "Kohta pääsöö puolukkaan toverit!"

• jälkiä.jättänyt

"Keskisuomalainen / Pirjo Nyman

22.10.2013 19:45 22.10.2013 19:58

Kinnulan kunnanvaltuusto kokoontui tiistaina käsittelemään kunnanjohtaja Juha Urpilaisen erottamista. Kokous päättyi ensimmäiseen puheenvuoroon. Keskustan valtuutettu Rauno Kinnunen ilmoitti, että hän ei ole saanut kuntalain ja Kinnulan valtuuston työjärjestyksen mukaisesti erillistä kutsua kokoukseen vähintään neljä päivää ennen kokousta. Paikalle hän oli kuitenkin osannut paikallislehti Kotiseudun Sanomien tiedon varassa.

Asia tarkistettiin kunnansihteeri Henrik Kiviniemen sähköpostista ja todettiin , että näin oli käynyt.

-Ei minulla ole mitään selitystä asialle, joutui Kiviniemi toteamaan.

Kokous päätettiin alle kymmenen minuutin kestettyään. Harvinaisen suuri yleisö lähti kotimatkalle ällistyneenä ja pettyneenäkin. Seuraava kokous pyritään pitämään ensi viikon maanantaina.

Kokouskahveilla keskusteltiin yleisesti Kinnulan kunnan tietoturvatilanteesta."

• jälkiä.jättänyt

Joudumme sen toteamaan, kuten Kinnulassa, nyt vaan toisinpäin. Lähtee sähköposteja turhankin tiheään lakimiehien suuntaan.. lähettäjänä HK.
      "Asia tarkistettiin kunnansihteeri Henrik Kiviniemen sähköpostista ja todettiin , että näin oli käynyt.
      -Ei minulla ole mitään selitystä asialle, joutui Kiviniemi toteamaan."

• jälkiä.jättänyt

"Viidessätoista vuodessa Kinnulan asukasmäärä on vähentynyt yli kahdellakymmenellä prosentilla. Asukkaita on nykyisin alle 1800.

– Kinnulassa on pientä vuosittaista muuttotappiota ollut, mutta se on tasaantumaan päin. Meillä on muutama tällainen hanke menossa ja yritämme virkistää elinkeinoelämääkin, jotta saataisiin muuttotappiota pienenemään, sanoo Kiviniemi."
      http://yle.fi/uutiset/tontti-_ja_asuntokauppa_takkuaa_kinnulassa/6968054

• Lemm

Onkos uusi hallintojohtaja nyt topakasti framella NAMO:n nettilähetysten suhteen. Edeltäjältä se ei oikein onnistunut. Tämän kuukauden valtuustonkokous olisi hyvä näytönpaikka.

• Anonyymi

Olis mielenkiintoista tietää minkä takia Kinnula ei muistanut ilmoittaa kiviniemelle että sai lähtöpassit.
      Ja miksi ne sai.

• Anonyymi

En tiijä mutta persun mopo kiihtyy: Ähä ähäÄÄÄÄÄÄ RÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiijä mutta persun mopo kiihtyy: Ähä ähäÄÄÄÄÄÄ RÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

"Harmia.vai.hyötyä " ; 2015-09-03 10:44:08

Slougan vailla vertaa!
        Yhdeksän vuoden jälkeen on jo varma vastaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Harmia.vai.hyötyä " ; 2015-09-03 10:44:08

Slougan vailla vertaa!
        Yhdeksän vuoden jälkeen on jo varma vastaus.

Persuvaltuutettu: Työväki on roskasakkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persuvaltuutettu: Työväki on roskasakkia.

Sinä ainakin olet tehnyt itsestäsi räyhähenkilön, ihmisroskaa, eli ole hyvä, kukin saa ansionsa mukaan.
        Jos sinulla oli alunperin aihetta sanoa persuista tuonkaltaista, voit olla varma, että olet vakuuttanut olevasi sanojesi mukaista ihmisroskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä ainakin olet tehnyt itsestäsi räyhähenkilön, ihmisroskaa, eli ole hyvä, kukin saa ansionsa mukaan.
        Jos sinulla oli alunperin aihetta sanoa persuista tuonkaltaista, voit olla varma, että olet vakuuttanut olevasi sanojesi mukaista ihmisroskaa.

Mutta en ole metsätalouskoijari vaan rehellinen kunnon ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kysyn oletko työelämässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kysyn oletko työelämässä?

Johan minä sanoi, että ole rehellinen kunnon ihminen.

Minä kysyn aiotko lopettaa huijaamisen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sanomasi sinun rehellisyydestä voi todistaa? kerro kuka on kaversi, niin minä kerron mnkäläinen ihminen sinä olet. Siitä vaan, taitaa tulla hiljaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sanomasi sinun rehellisyydestä voi todistaa? kerro kuka on kaversi, niin minä kerron mnkäläinen ihminen sinä olet. Siitä vaan, taitaa tulla hiljaista.

Kaveri. Niitä on paljon, jopa sinä olet kylällä tervehtivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaveri. Niitä on paljon, jopa sinä olet kylällä tervehtivä.

Höpöhöpö, kun sinun itserakkaudellasi varustettu henkilö kulkee kylillä, tiijätkö mikä seuraa sinua? Kiertelemättä sanoen ihmisihtesä paskanhajua leijuu ympärilläsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan minä sanoi, että ole rehellinen kunnon ihminen.

Minä kysyn aiotko lopettaa huijaamisen?

Minä yrittäjänä ihmettelen miten työssä olevst ehtivät täällä vahata koko päivän.
        Ei kiinnosta palkata koijareita jotka täällä yöt ja päivät päivystää .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö, kun sinun itserakkaudellasi varustettu henkilö kulkee kylillä, tiijätkö mikä seuraa sinua? Kiertelemättä sanoen ihmisihtesä paskanhajua leijuu ympärilläsi.

Miksi sinä seuraat minua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä yrittäjänä ihmettelen miten työssä olevst ehtivät täällä vahata koko päivän.
        Ei kiinnosta palkata koijareita jotka täällä yöt ja päivät päivystää .

Missä olen sanonut, että olen nyt töissä. Voinhan olla vaikka sairaslomalla tai eläkkeellä tai itsenäinen yrittäjä jne.

Sen voin sanoa kuitenkin, että en ole koskaan elänyt muiden taakana kuten esim. Riikka Purra, joka ei ole eläissään tehnyt päivääkään oikeaa töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä olen sanonut, että olen nyt töissä. Voinhan olla vaikka sairaslomalla tai eläkkeellä tai itsenäinen yrittäjä jne.

Sen voin sanoa kuitenkin, että en ole koskaan elänyt muiden taakana kuten esim. Riikka Purra, joka ei ole eläissään tehnyt päivääkään oikeaa töitä.

Riikka Purrahan on Valtiovarainministeri ja toisen kauden kansanedustaja. Nyt nauttii täyttä palkkaa ministerin työstään + puolet kansanedustajan palkasta päälle. Kohta myös Riikkalla tienattu täysi kansanedustajan eläke. Mistä kepulilla kivestää?? Eikö pelkällä tassunantamisella Komurannan Savusaunalla pärjää? Taidat itse olla varsinainen TAAKKA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riikka Purrahan on Valtiovarainministeri ja toisen kauden kansanedustaja. Nyt nauttii täyttä palkkaa ministerin työstään puolet kansanedustajan palkasta päälle. Kohta myös Riikkalla tienattu täysi kansanedustajan eläke. Mistä kepulilla kivestää?? Eikö pelkällä tassunantamisella Komurannan Savusaunalla pärjää? Taidat itse olla varsinainen TAAKKA.

Purran työkokemus 0v 0kk 0pv. Miten kakkosministerinä on henkilö, joka on elänyt elämänsä pelkästään yhteiskunnan tuilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Purran työkokemus 0v 0kk 0pv. Miten kakkosministerinä on henkilö, joka on elänyt elämänsä pelkästään yhteiskunnan tuilla?

Curriculum Vitae - Tollolla on täysin väärät tiedot asiasta. Onnea tollolle tassunanto-linjalle. Ehkä sieltä Lonkerolaatikon voi "Tienata".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      26
      3038
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1487
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      76
      1073
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      140
      998
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      921
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      882
    7. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      45
      858
    8. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      171
      842
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      826
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      135
      746
    Aihe