Ahdistuksessa usein menee niska-hartiaseutu jumiin, joka aiheuttaa mm.huimausta ja päänsärkyä jne... Kinesioteippi rentouttaa lihaksia mukavasti. Se tekee tilaa lihaskudoksen alle ja veri pääsee kiertämään paremmin. Näin kinesioteippi lieventää oireita. On varmasti parempi vaihtoehto kuin särkylääkkeet.
Mutta niin kuin on sanottu - kinesioteippi, keppijumppa, joogat, lääkkeet ym. ovat vain apuvälineitä ahdistuksessa . Itse syylle pitää tehdä jotakin.
Ahdistus/niska-hartia jumissa
21
2018
Vastaukset
- kirjoitusterapia
Entäs jos tilaat ajan psykologilta ja käyt juttelemassa?
Tai mene kylpylään tai vaikka ammeeseen, entäs hieronta?
Lasket vapaalle vaan. Rentoutuskasettikin auttaa.
Hemmottele itseäsi.
Jooga ei oo hyvä! Se pahentaa tilanteen vaan, kyseessä on uskonnollinen (hindu) harhaoppi, mikä on lavastettu "rentoutukseksi". Pahat voimat on kyseessä.
Tiedän tämän omakohtaisesti ja siksi varoitan.
Olet ihan oikeassa, että syy ahdistukseesi pitää selvittää.
Entäs kirjoitusterapia?
Pohdiskelet itse mistä johtuu, ja sitten keksit keinon itse, miten saat pois ahdistuksen.
Kehut itseäsi ja pidät itsestäsi huolta ja yrität olla onnellinen.
Kirjoittelet pois kaiken, ja opit itse ymmärtämään itseäsi.
Kaikkea hyvää sinulle! - artsi7f
Yes hyviä keinoja kyllä löytyy! 'Jooga ei ole hyvä' - minkähän ihmeen takia esim.urheilijat tekevät pitkiä venytyksiä, joita kutsutaan myös joogaksi. Ovatko he hinduja? Lopeta tommonen tyhjän jauhaminen. Vain 5 % suomalaisista harrastaa joogaa uskonnon kera.
Niin kun oon monta kertaa sanonut, ei ole vain ON ja OFF. Sillä välillä on paljon asioita. - jumppa.ohje
Yksi (siis vain yksi) sarja etunojapunnerruksia per päivä niin monta kuin jaksaa. Kehittyminen hidasta mutta varmaa. Käynnistää lihastenkasvuprosessin kunhan ei tee liikaa mutta muistaa tehdä kerran päivässä.
Polvillaan ristikkäiset selkälihasliikkeet (min 10s puoli *10)
Seiso suorassa ja nosta käsiä sivuille kevyillä painoilla pitkiä sarjoja.
Ei päihteitä
Jos vitamiini/hivenainevajetta niin itse korjaan imeytystekniikalla jalkakylpyjen avulla, en tiedä miksi toimii paremmin niin. - eijoogaamihinkään
Joogafilosofia on okkultismia siinä missä voodoo, noituus, taikuus, spiritismi, shamanismi jne. (myös wikipedian mukaan).
Jos joku haluaa okkultismia harrastaa, niin Suomi on vapaa maa siihen asti kun pysytään lakien rajoissa. Okkultismilla on AINA huonot seuraukset. Yleisimmät lienevät mielenterveysongelmat.
Tähän asti suurimman ja laajimman tutkimuksen mukaan jooga aiheuttaa mielenterveysongelmia. Campridgen yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa tutkittavia (yli kaksi vuotta joogaa harrastaneita) oli 5800. Tutkimuksen mukaan jooga aiheuttaa riippuvuutta. Jooga aiheutti 80%:lle tutkituista mielenvajausta (=älykkyysosamäärän laskua) ja jonkinlaisia mielisairauksia 72%:lle.
http://weeklyworldnews.com/opinion/39807/study-yoga-causes-mental-illness/
Jooga ei kuulu kristinuskoon, vaikka kutsuttaisiinkin "kristilliseksi joogaksi".
Luepa tuo tutkimus!
Jooga on hindua, vaikka miten nykyaikaisesti väännellään.
Kyllä tuo Cambridgen tutkimus painaa enemmän kuin sinun tiedot.
Venyttely on hyvä asia, miksi sitä kutsua "joogaksi".
Voimistelu on hyväksi, tuo ylläoleva jumppa-ohje on oikein hyvä. - artsi9f
Ahdasmielistä - tuollaisilla tutkimuksilla voi pyyhkiä takapuolta. Mun tutkimus sitä vastoin osoittaa, että joogalla on hyvä vaikutus urheiluun ja myös ahdistukseen. Joogalla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Jos joku haluaa tehdä sitä minkä tahansa uskon kanssa, se hänen asiansa.
- Mätäpää
Olen lukenut että sauvakävely on saatanasta. Tutkimuksiakin varmasti löytyy. Ei ole olemassa mitään kristillistä sauvakävelyä. Epäilen myös että ihan perus lenkkeilyssä saattaisi olla jotain pirun kanssa tekemistä, mutta tästä ei löydy vielä tarkkaa tieteellistä tutkimusta...
- Antakaaneuvoja
Kirjoitin vastaukseni aloittajalle, en teille muille!
Teitä viisastelijoita on vaikka minkä verran.
Yritän itse auttaa aloittajaa hänen ongelmassaan, olkaa te muut hiljaa, - tai antakaa konkreettisia neuvoja!
Jumppaohje antoi.
Sinä joku muu, mene joogapalstalle ja hihhuile siellä.
Tai anna OIKEA NEUVO aloittelijalle.- Mätäpää
Kamaan! Et kai luule että joku liikuntamuoto ja sen tietyt liikeradat on jostain paholaisesta? Jooga on erittäinkin hyvä ja toimiva kokonaisuus. Kinesioteippi onkin sitten eri asia...
2015 - artsi4p
Kinesioteippi rentouttaa mm.niska-hartialihaksia ja sitä kautta pitäisi myös huimaus ja ahdistus vähentyä. Oma kokemus on ja muiden urheilijoiden kanssa oon asian selvittänyt.
Mitään taikatemppua ahdistukseen ei ole. Sitä kannattaa hoitaa monelta eri suunnalta, niin pikkuhiljaa alkaa olo paraneen. - Mätäpää
Tämä kinesioteippihomma onkin kokeiltava
- aamuviideltäjomätää
Mätäpäälle.
Onkohan sinulla jotain häikkää, kun aamuviideltä on pakko tulla tänne kinaamaan?
Nähtävästi on.
Sinun "Jooga on erittäinkin hyvä ja toimiva kokonaisuus" ei oo ollenkaan hyvästä, lue viisaimpien tutkimukset.
Sinua ei loppujen lopuksi kiinnosta ollenkaan aloittajan kysely, että miten päästä eroon ahdistuksesta, mene huu-haa tai joogalinkeille kehumaan joogaasi!
Muut täällä yrittävät antaa neuvoja, sinä vain vänkäät, jo aamuviideltä aloitat!- Mätäpää
Älä nyt suutu. En minä pahalla. Oikeasti.
- noproblems
Oukei.
Suomalaisissa on niin fiksu piirre tää, että tehdään sovinto!
Kaikkee hyvää sinulle!- Mätäpää
Samoin :)
- Huimaaja
Minkälaisia oireita niska hartia jumit voi aiheuttaa? Tai jos on kokemuksia niin olisi kiva kuulla. Itselläni siis huimausta ollut iät ja ajat, ja niskat tuntuu olevan ns maitohapoilla jatkuvasti. Kädet kun nostaa ylös niin väsyy melkein samantien. Päässä painetta. Väsyttää. Ja sitten tuo iänikuinen keinuttava/heittävä olo...
- artsibk
Huimausta päänsärkyä jopa paniikkia. Keppijumppaa venytyksiä hierontaa niin helpottaa.
- Huimaaja
Oliko/onko sinulla tuota että niskat ja kädetkin olisivat kuin maitohapoilla tunnetta?
- artsikk
Ei ehkä hapoilla mutta oli ikään kuin oli puristusta joka paikassa. Ahdistuksesta johtuvaa.
- Jumittaja
Joku ehdotteli kylpylää. OIkeassa siinä että pitää oppia rentoutumaan mutta se matka sinne kylpylään voi olla jo tuskien taival joillekin varsinkin jos matkaa on pitkälti. Ei mene silloin rentoutumisen puolelle. Tuli kokeiltua ja seuraava päivä oli sitten vähän huonompi.
Etsikää muuta tekemistä / miettimistä kuin ne oireet ja kun ne lähtevät helpottamaan niin kyllä ne oireet selätettävissä ovat vaikka ei siltä ehkä tunnukaan.
Vakava sairaus mitä moni miettii on todennäköisyydeltään häviävän pieni.
Se että moni lääkärikään ei tunnnista oireita saati osaa arvoida potilaasta
hartiasetua / niskaa palpoidessaan ovatko ne lihakset kiret vai eivät.
Tämä on ainakin itseni kohdalla tapahtunut näin -itse tunsin kristystä / paineen tunnetta mutta lääkäri ei.
Jos tämä auttoi jotakuta niin HYVÄ, sillä itsekin tätä helvettiä läpi käyn ja
nyt tuntuu itse asiassa helpottavan! - Huimaaja
Minun huimaukseni on ns keinuttavaa, jatkuvaa huteraa oloa. Kuin kävelisi laiturilla, tuntuu joka asennossa. Kun menee pahaksi, yleensä jatkuen viikkojakin, olo on aivan kamala, vaikea edes selittää (tällainen jakso päällä paraikaa).
Muita oireita huimaukseen liittyen: paineen tunne päässä, ohimoilla, takaraivolla. Kasvoilla ihme tunnetta. Silmät tuntuu välillä omituisilta. Kuin olisi kännissä koko ajan. Poissaoleva tunne, kaikki tuntuu oudolta. Sydämen syke tuntuu välillä päässä. Kertakaikkiaan sekava olo. Ja tästä kaikesta iskee helposti paniikkikohtauksia.
Niskat on väsyneet ja maitohapoilla. Hiusten kampaaminen jo tekee tuskaa kun varsinkin vasemmasta kädestä loppuu puhti. Ryhti huono, pää ikäänkuin edessä. - Artsiwd
Onko korvat tutkittu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841