Ajankohtaisen ongelman seurauksena heräsi ajatus käyttöikänsä ehtoopuolella olevien matkustaja-alusten käytöstä maahanmuuttajien tilapäismajoitukseen.
Finnjettihän ajettiin aikoinaan Amerikkaan hirmumyrskyn vuoksi asuntonsa menettäneiden majapaikaksi ja Silja Europa on tällä hetkellä jossain päin asuntolaivakäytössä.
Kyseisessä käytössä laiva tuskin paranee, joten käyttöön sopisi järkevimmin lähempänä romua kuin priimaa oleva alus. Mutta mahtaako sellaisia olla lähivesillä? Välimerellä nyt varmaan ainakin.. sieltähän saisi tuotua kätevästi kuorman pakolaisiakin samalla ;) Harmi kun Fennian kanssa hätäiltiin. Ei taida tosin se Vaasan nykyinenkään laiva olla enää ihan uutta vastaavassa kunnossa.
Matkustajalaiva pakolaisille
8
<50
Vastaukset
- vanhaidea
Ihanko itse keksit?
Siellähän niitä lastataan ja puretaan kuin lampaita koko ajan. Näin on tehty jo viikkokaupalla.- asuntolaivaksi
En keksinyt ja tosiaankin vanha idea, ja sen vuoksi laitoinkin em. pari esimerkkiä. Pohdiskeluni koski lähinnä sitä, että mahtaisiko lähivesiltä – eli käytännössä vaikka Itämereltä – löytyä sopivaa kandidaattia käyttöön.
Onkohan Tallinkilla ex-Isabella (2166 makuupaikkaa) kannattavassa käytössä? Tuskin Riikan ja Tukholman reitti kultakaivoskaan on. Taisivat tosin ehtiä myymään Regina Baltican, joka olisi ollut optimaalisempi hätätilamajoituskäyttöön kuntonsa ja ikänsä puolesta.
Nimby-jengi on vaan huolissaan pakolaiskeskusten ilmaantumiseen naapurustoon, joten majoittamalla tulijat tilapäisesti matkustajalauttaan vaikkapa johonkin rahtisatamaan hillitsisi itkua ja asuntojen pelättyä hinnanlaskua..
- välitäkki
Loistava idea! Ei muuta kun pohjatappi auki...
- Jurpo
Joo, esim Estonia sopisi tähän hyvin. Kaikki pakolaiset vain sinne.
- ilmammuuta
Niin ja sillä voisi sujuvasti palauttaa "pakolaiset" takaisin.
- Samaahommaaennenkin
Laivalla tulee ne jotka saa luvan, ja ne jotka ei saa, tulee hengen hädässä vaikka millaisella kylpyammeella yli ja maksaa siitä tuhansia euroja, paitsi jos tulee myrsky niin hengellään.
Vain 70 vuotta on siitä kun kantisä vei karjalan evakkoja yölllä pohjanlahden yli Ruotsiin...kuulemma. Hän ajoi itse , joten tuskin vaarallisen montaa kerrallaan, mutta aivan epäilemättä laskutti omaisuuksia. Takaisin toi pirtua. Että on sitä ennenkin osattu. Ison perinnön jätti tuo entinen kalastaja. - 31124
Hyvä tuuma, mutta esim. mainitsemasi Finnjet, mikäli siis tarkoitat GTS Finjettiä on jo kasa romua jossain päin intiaa
https://fi.wikipedia.org/wiki/GTS_Finnjet - kontra-amiraali
Loistava idea. Eräs täkäläinen pisnesmies täällä Turussa taannoin "pelasti" vanhan Bore matkustaja-aluksen. Kun lähitienoo koko talven eli sen asian kanssa, että Boren apukone kävi jyskytti keskellä kaupunkia vuorokaudet läpeensä, ennen kuin pisnesmies sai aikaiseksi kytkeä aluksen valtakunnanverkkoon, niin ihan ei kaipaa tuota ideaa toista kertaa samaan kaupunkiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029