Joulun syönnit

Sivistystä

Onko Fuengirolassa jokin erityisen hyvä päivällispaikka joulun aikaan auki.
Mitä siellä on tapana syödä aattona ja pyhinä.
Eikö varsinainen juhla ole vasta loppiaisena.

Onko joulukatuja?

Entäpä pikkujouluja tms?

6

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • montlailooraa

Siellä niitä joulukoristeita vasta onkin ja jos jonkinmoista valoa ja tingeltangelia.
      Espanjalaiset syövät jouluaattona pidemmän kaavan mukaan, ei tosin kinkkua ja laatikoita. Kalaa ja äyriäisiä montaa sorttia.
      Kyllä sieltä kinkkuakin löytyy joistain lihakaupoista. Yhdessä taisi olla suomalainen vävypoikakin. Joku varmaan muistaa kaupan nimen.
      Suomikaupoista löytyy kaikki suomalaisen joulupöydän ruuat, samoin muutamista Suomiravintoloista.
      Lue vaikka lehtiarkistosta Ole kustantamon loppuvuoden lehtiä. Niistä saat tietoa aidoista espanjalaisista jouluruuista.
      Joku vakiasukas varmaan vinkkaa jostakin espanjalaisesta ruokapaikasta.

• ominneuvoin

Itse olen aina ottanut omat eväät mukaan Suomesta. Se on turvallisinta ja varminta.

• ElinajaMatti

Meille Kuljetusliike Rokkikukko tuo kotimaasta joulunajan ruuat. Kinkut, laatikot, rosollit ja kotimaista jouluolutta. Mitään ei tarvitse ostaa täältä. Meillä on täällä iso joukko aina koolla joulunseutuun ja tulee paljon halvemmaksi tuoda itse omat ruuat, ja tietää ainakin että on puhdasta ja terveellistä. Näistä täällä olevista raaka-aineista tehdyissä eineksissä ei aina ole varmuutta, voi olla myrkkyjä, saasteitä, lannoitejäämiä, kemiallisia torjunta-aineita saati sitten geenimuunneltua tomaatteja. Me tehdään tilaus hyvissäajoin lokakuussa ja hyvin on pojat tavarat ajaneet tänne rannikolle. Nam nam...

• rokkisoimaan

Kun kerran haluat ilkkua laita vaan reilusti sen kuljetusliikkeen oikea nimi näkyviin. Vai eikö kantti kestä?

• Aloittajaparka

Hei
      Olen lomalla eikä minulla ole minkäänlaaista keittiötä.

• 19ja2

elinajamatti on jo vanhoja höppänöitä, tarkoittivat tätä: www.rokkikone.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      83
      1236
    2. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      699
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      645
    4. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      88
      454
    5. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    6. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      326
    7. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    8. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    9. 0
      90
    10. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    Aihe