Olen itse kärsinyt tästä vaivasta vuosikaudet. Ajoittain se on parempi, kunnes taas aktivoituu. Olen atoopikko ja ihosairauskin on (tuntematon 10v ajan).
Muutama perusasia:
iällä on merkitystä, koska iäkkäämmän ihmisen suupielet painuvat, kun purenta muuttuu. Sinne pääsee bakteerit ja hiiva elää mukavasti.
Näiltä vois kokeilla; suupielien pesu saippuavedellä useasti. Hammastahnassa ei saa olla lauryylisulfaattia (ärsyttää monien suuta). Älä nyt missään nimessä haudo suupieliä paksulla Bepanthenilla, jonka läpi ei iho edes hengitä; oikea elatusalusta bakteereille. Tarkista vitamiinitasot, ruokavalio. Tämä ei useinkaan johdu B-vitamiininpuutteesta, kuten usein luullaan; syyt ovat usein muualla.
Mulla on auttanut ajoittain edelliset asiat. Ja sitten olen häätänyt hiivan Betadine-liuksella ja sitten siihen kortisonivoide päälle; esim; Fucidin, Sibicort (tarkoitettu kasvojen ohuelle iholle). Terra-Cortril -voidekin joskus terhoaa.
Käyn säännöllisesti ihotautilääkärillä Taysilla, ja moni iholääkäri on sitä mieltä, että bakteerit ovat tähän tavallisin syy.
Suupielet kuntoo
Annuliinuska
0
91
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184