ELISAn käsitys 0800-puheluiden hinnoittelusta

hämmästynyt

Elisan kotisivulla (http://matkaviestinta.elisa.fi/public/elisa.do?id=hen_hinnasto_perushinnat,hen_hinnasto_0002.htm) väitetään, että soitto numeroon 0800-95050 maksaisi pvm/mvm verran soitettaessa muista kuin Elisan omista liittymistä. Voiko tämä pitää paikkansa? Soitin ihan mielenkiinnosta ko. nroon ja kysyin asiaa huonosti suomea puhuvalta asiakaspalvelijalta ja hänelle oli kerrottu sama loru, puhelu maksaa muista kuin Elisan omista puhelimista. Olen ymmärtänyt, että 0800-numerot ovat AINA ilmaisia soitettaessa Suomesta. Olenko oikeassa?

3

10471

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoope

0800-alkuiset soitot maksavat aina, samoin kuten muutkin puhelut, mutta maksajana toimii aina vastaanottaja, eli sen mukaan, mitä esimerkiksi liittymän tarjoajat ovat puhuneet, 0800-alkuisiin numeroihin soittaminen on maksutonta soittajalta.

Varma en ole.

• Tietoa sinulle

Soittajan on Suomessa pystyttävä numerosta päättelemään puhelun hinta kalleimmillaan ja 0800-alkuisiin numeroihin soittaminen on tiettävästi maksutonta eli vastaanottaja maksaa puhelumaksun.

Elisan sivuilla oleva tieto perustuu virheeseen, joka johtuu siitä, että Elisan aspan numero oli ennen 050 95050 ja kun se muutettiin 1.12. alkaen numeroksi 0800 95050, niin sinne nettisivuille korjattiin vain numero, eikä ollenkaan huomattu korjata tekstiä. Noin huolimaton siis on Elisa.

• Anonyymi

Pakko ajattamiset Nokian puhelimet syy, Amandns. käyttöjärjestelmät esto.
        Sekä rikos puhelimeen pakko ajattamiset.
        Viimeinen raiskaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      638
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      580
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      537
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      62
      495
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68