Yariksien kierrokset ajossa

yaristo

Meikäläisellä on vanhempikorinen 1.0 moottorilla, kiertää motarilla 130 km/h mittarivauhdissa aika tarkalleen 4000rpm. Mitenkäs muut mallit, 1.3, 1.5 ja etenkin 1.4 D4D kiinnostaa?

9

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P.e.n.t.t.i

      Euroopassa autovuokraamoissa on Toyotoja enää todella harvassa tarjolla. Tulee niin paljon matkusteltua että, en muista kohdetta enää ihan tarkkaan mutta olisko ollut Ranskassa pari kuukautta sitten kun poljin Yarista. Siis hitto mitä ajamista!!!

      Vaihteita oli kepissä useampiakin, mutta jos yritin yhtään pysyä liikenteen mukana niin pakko oli vinguttaa kolmosella tai nelosella. Kierrokset haukkoi koko ajan 4000...5800 pinnassa. Silti ei mitään voimaa. En tiennyt pitikö itkeä vai nauraa. Mutta nauroin vain.

      Ei kai tämmöisiä linttoja enää kukaan vakavissaan yritä myydä Eurooppaan??

      • koeajaensin

        Onneton kierroskone ei vääntöä alakierroksilla, mulkut suomiversio välitykset!


    • sitäLaatuakoNuoEdustaa

      Toivottavasti tuollaisia ei enää valmisteta, autoilun irvikuvia menneisyydestä.

    • känaisii

      1,3 CVT ja satasen vauhdissa 1900-2000 rundia tasamaalla.

      • ei_noin_kovaa

        johan tuossa vauhdissa pizzasta tärisee täytteet pois.


    • 5S-FE

      Ikäloppu tojon 2.2 i kiertää tasan 2000 rpm perusnopeudella (tod. 80) ja motarilla lasissa 130 (tod 120) kierroksia on tasan 3000. Jaksaa vetää todella hyvin vaikka väännön huiput on vasta yli 4000 rpm.
      Ei mitään syytä vaihtaa mopoluokan korppusahaturboon, mikä ei kuitenkaan jaksaisi vetää esim. raskasta asuntovaunua.

      • Toisinajelija

        >Ei mitään syytä vaihtaa mopoluokan korppusahaturboon,
        >mikä ei kuitenkaan jaksaisi vetää esim. raskasta asuntovaunua.

        Eikös tuo Toyotan 2,2-litrainen anna versiosta ja valmistusvuodesta riippuen vääntöä tuollaiset 195–199 Nm käyntinopeudella 4 400 1/min?

        Itse ajoin ikälopulla 2-litraisella ja olin ihan tyytyväinen sen vääntöön, jota löytyi 180 Nm (jo vähän alempana). Kunnes sitten koeajoin kaksiahtimisen 1,4-litraisen: vääntöä 240 Nm laajalla skaalalla, jo 1 500 1/min lähtien! Korppusahaturbo?

        Nautin vuosikausia tämän moottorin voimasta, jota löytyi jo alhaalta ja jolla rekkojen ohittelu kävi kuin lasten leikki.

        Tänä vuonna olen vaihtanut 1,6-litraiseen turbokoneeseen, joka vääntää tätäkin muhjakammin: 250 Nm @ 1 200 - 4 000 1/min. Vetomassaksi 1 500-kiloiselle autolleni luvataan jarrullisena 1 800 kg. Tarpeeksi?

        Itse en näe mitään syytä haikailla takaisin parilitraisiin vapareihin, joita todellakin saa kierrättää tosissaan ennen kuin jotakin oikeasti tapahtuu.

        Toyotakin on kääntämässä kelkkaansa ja Aurikseen on nyt tarjolla 1,2-litrainen turbokone ihan downsizing-idean jo aikaisemmin hoksanneiden malliin. Hyvä niin, vaikka Toyota ei minua merkkinä sinänsä isosti kiinnostakaan. Autoiluhistoriastani löytyy yksi ainoa japanilaisauto ja se ei ollut Toyota.


      • venyyLiikaa

        Eihän Toyotalla riitä painot vaunun vetoon, hehee.


    • dfgsdfg

      130kmh/ kierroksia 2500-2600 ja loota CVT.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe