Meikäläisellä on vanhempikorinen 1.0 moottorilla, kiertää motarilla 130 km/h mittarivauhdissa aika tarkalleen 4000rpm. Mitenkäs muut mallit, 1.3, 1.5 ja etenkin 1.4 D4D kiinnostaa?
Yariksien kierrokset ajossa
9
96
Vastaukset
- P.e.n.t.t.i
Euroopassa autovuokraamoissa on Toyotoja enää todella harvassa tarjolla. Tulee niin paljon matkusteltua että, en muista kohdetta enää ihan tarkkaan mutta olisko ollut Ranskassa pari kuukautta sitten kun poljin Yarista. Siis hitto mitä ajamista!!!
Vaihteita oli kepissä useampiakin, mutta jos yritin yhtään pysyä liikenteen mukana niin pakko oli vinguttaa kolmosella tai nelosella. Kierrokset haukkoi koko ajan 4000...5800 pinnassa. Silti ei mitään voimaa. En tiennyt pitikö itkeä vai nauraa. Mutta nauroin vain.
Ei kai tämmöisiä linttoja enää kukaan vakavissaan yritä myydä Eurooppaan??- koeajaensin
Onneton kierroskone ei vääntöä alakierroksilla, mulkut suomiversio välitykset!
- sitäLaatuakoNuoEdustaa
Toivottavasti tuollaisia ei enää valmisteta, autoilun irvikuvia menneisyydestä.
- känaisii
1,3 CVT ja satasen vauhdissa 1900-2000 rundia tasamaalla.
- ei_noin_kovaa
johan tuossa vauhdissa pizzasta tärisee täytteet pois.
- 5S-FE
Ikäloppu tojon 2.2 i kiertää tasan 2000 rpm perusnopeudella (tod. 80) ja motarilla lasissa 130 (tod 120) kierroksia on tasan 3000. Jaksaa vetää todella hyvin vaikka väännön huiput on vasta yli 4000 rpm.
Ei mitään syytä vaihtaa mopoluokan korppusahaturboon, mikä ei kuitenkaan jaksaisi vetää esim. raskasta asuntovaunua.- Toisinajelija
>Ei mitään syytä vaihtaa mopoluokan korppusahaturboon,
>mikä ei kuitenkaan jaksaisi vetää esim. raskasta asuntovaunua.
Eikös tuo Toyotan 2,2-litrainen anna versiosta ja valmistusvuodesta riippuen vääntöä tuollaiset 195–199 Nm käyntinopeudella 4 400 1/min?
Itse ajoin ikälopulla 2-litraisella ja olin ihan tyytyväinen sen vääntöön, jota löytyi 180 Nm (jo vähän alempana). Kunnes sitten koeajoin kaksiahtimisen 1,4-litraisen: vääntöä 240 Nm laajalla skaalalla, jo 1 500 1/min lähtien! Korppusahaturbo?
Nautin vuosikausia tämän moottorin voimasta, jota löytyi jo alhaalta ja jolla rekkojen ohittelu kävi kuin lasten leikki.
Tänä vuonna olen vaihtanut 1,6-litraiseen turbokoneeseen, joka vääntää tätäkin muhjakammin: 250 Nm @ 1 200 - 4 000 1/min. Vetomassaksi 1 500-kiloiselle autolleni luvataan jarrullisena 1 800 kg. Tarpeeksi?
Itse en näe mitään syytä haikailla takaisin parilitraisiin vapareihin, joita todellakin saa kierrättää tosissaan ennen kuin jotakin oikeasti tapahtuu.
Toyotakin on kääntämässä kelkkaansa ja Aurikseen on nyt tarjolla 1,2-litrainen turbokone ihan downsizing-idean jo aikaisemmin hoksanneiden malliin. Hyvä niin, vaikka Toyota ei minua merkkinä sinänsä isosti kiinnostakaan. Autoiluhistoriastani löytyy yksi ainoa japanilaisauto ja se ei ollut Toyota. - venyyLiikaa
Eihän Toyotalla riitä painot vaunun vetoon, hehee.
- dfgsdfg
130kmh/ kierroksia 2500-2600 ja loota CVT.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5853889Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483328- 382801
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662769Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192154- 322101
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121977- 291865
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171810Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471759