Meikäläisellä on vanhempikorinen 1.0 moottorilla, kiertää motarilla 130 km/h mittarivauhdissa aika tarkalleen 4000rpm. Mitenkäs muut mallit, 1.3, 1.5 ja etenkin 1.4 D4D kiinnostaa?
Yariksien kierrokset ajossa
9
169
Vastaukset
- P.e.n.t.t.i
Euroopassa autovuokraamoissa on Toyotoja enää todella harvassa tarjolla. Tulee niin paljon matkusteltua että, en muista kohdetta enää ihan tarkkaan mutta olisko ollut Ranskassa pari kuukautta sitten kun poljin Yarista. Siis hitto mitä ajamista!!!
Vaihteita oli kepissä useampiakin, mutta jos yritin yhtään pysyä liikenteen mukana niin pakko oli vinguttaa kolmosella tai nelosella. Kierrokset haukkoi koko ajan 4000...5800 pinnassa. Silti ei mitään voimaa. En tiennyt pitikö itkeä vai nauraa. Mutta nauroin vain.
Ei kai tämmöisiä linttoja enää kukaan vakavissaan yritä myydä Eurooppaan??- koeajaensin
Onneton kierroskone ei vääntöä alakierroksilla, mulkut suomiversio välitykset!
- sitäLaatuakoNuoEdustaa
Toivottavasti tuollaisia ei enää valmisteta, autoilun irvikuvia menneisyydestä.
- känaisii
1,3 CVT ja satasen vauhdissa 1900-2000 rundia tasamaalla.
- ei_noin_kovaa
johan tuossa vauhdissa pizzasta tärisee täytteet pois.
- 5S-FE
Ikäloppu tojon 2.2 i kiertää tasan 2000 rpm perusnopeudella (tod. 80) ja motarilla lasissa 130 (tod 120) kierroksia on tasan 3000. Jaksaa vetää todella hyvin vaikka väännön huiput on vasta yli 4000 rpm.
Ei mitään syytä vaihtaa mopoluokan korppusahaturboon, mikä ei kuitenkaan jaksaisi vetää esim. raskasta asuntovaunua.- Toisinajelija
>Ei mitään syytä vaihtaa mopoluokan korppusahaturboon,
>mikä ei kuitenkaan jaksaisi vetää esim. raskasta asuntovaunua.
Eikös tuo Toyotan 2,2-litrainen anna versiosta ja valmistusvuodesta riippuen vääntöä tuollaiset 195–199 Nm käyntinopeudella 4 400 1/min?
Itse ajoin ikälopulla 2-litraisella ja olin ihan tyytyväinen sen vääntöön, jota löytyi 180 Nm (jo vähän alempana). Kunnes sitten koeajoin kaksiahtimisen 1,4-litraisen: vääntöä 240 Nm laajalla skaalalla, jo 1 500 1/min lähtien! Korppusahaturbo?
Nautin vuosikausia tämän moottorin voimasta, jota löytyi jo alhaalta ja jolla rekkojen ohittelu kävi kuin lasten leikki.
Tänä vuonna olen vaihtanut 1,6-litraiseen turbokoneeseen, joka vääntää tätäkin muhjakammin: 250 Nm @ 1 200 - 4 000 1/min. Vetomassaksi 1 500-kiloiselle autolleni luvataan jarrullisena 1 800 kg. Tarpeeksi?
Itse en näe mitään syytä haikailla takaisin parilitraisiin vapareihin, joita todellakin saa kierrättää tosissaan ennen kuin jotakin oikeasti tapahtuu.
Toyotakin on kääntämässä kelkkaansa ja Aurikseen on nyt tarjolla 1,2-litrainen turbokone ihan downsizing-idean jo aikaisemmin hoksanneiden malliin. Hyvä niin, vaikka Toyota ei minua merkkinä sinänsä isosti kiinnostakaan. Autoiluhistoriastani löytyy yksi ainoa japanilaisauto ja se ei ollut Toyota. - venyyLiikaa
Eihän Toyotalla riitä painot vaunun vetoon, hehee.
- dfgsdfg
130kmh/ kierroksia 2500-2600 ja loota CVT.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703