Kuinka suostutella vanhemmat iPhoneen?

iphone6

Olen luokan ainut jolla on aivan surkea puhelin; Samsung galaxy trend plus. Se lagittaa aivan kamalasti, tila on aina lopussa, kamera on surkea... Haluaisin iPhone 6 tai iPhone 5s. Tiedän että ne ovat kalliita, mutta sen jälkeen en uutta puhelinta vähän aikaan tarvitsisi. Trend plussan akkukin on mennyt pari kertaa, ja on jouduttu ostamaan uusi akku. Viikkorahaa en saa, asiasta olemme keskustelleet mutta se on aina unohtunut. Haluaisin maksaa puolet hinnasta ainakin itse, ja pyytää osan vanhemmilta, tai muuten menisi ikuisuus kerätä tarpeeksi rahaa. Kertokaa vinkkejä miten suostutella vanhemmat uuteen puhelimeen, ja mistä saan rahaa jotta voin maksaa osan itse?

83

3901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eijärkeäei

      Ei kannata suostutella. Kyseessä on niin surkea puhelin että sitä ei missään nimessä kannata ostaa. Mieluummin tehokkaampi ja parempi Android luuri.

      • bestofbothworlds000

        itsehän olet sanonut, että huonot puhelimet eivät myy (esim. lumiat). Ilmankos iphone juhliikin myyntitilastojen piikkipaikoilla vuodesta toiseen, marginaali onelussat ties missä jätekorissa.


      • suuriongelma
        bestofbothworlds000 kirjoitti:

        itsehän olet sanonut, että huonot puhelimet eivät myy (esim. lumiat). Ilmankos iphone juhliikin myyntitilastojen piikkipaikoilla vuodesta toiseen, marginaali onelussat ties missä jätekorissa.

        Kuluttajat eivät osaa ostaa oikein:) Siinä se ongelma onkin..


      • OletHoidonTarpeessa
        suuriongelma kirjoitti:

        Kuluttajat eivät osaa ostaa oikein:) Siinä se ongelma onkin..

        Jännää. Kuluttajat itse eivät tiedä. Sinäkö tiedät kuluttajien tarpeet? Onko omat tarpeesi yhtäkuin kuluttajien tarpeet? Taidat tarvita hieman...miten sen nyt sanoisi...hoitoa?


      • kuluttajienjumala
        OletHoidonTarpeessa kirjoitti:

        Jännää. Kuluttajat itse eivät tiedä. Sinäkö tiedät kuluttajien tarpeet? Onko omat tarpeesi yhtäkuin kuluttajien tarpeet? Taidat tarvita hieman...miten sen nyt sanoisi...hoitoa?

        Tiedän erittäin hyvin.


      • puhelintarvitaan

        Miksi ostaa juuri Iphone, kun voit ostaa hyvän mutta halvan puhelimen. Itse olen Applea vastaan jo sen merkin takia. Sopimuksen kun olen itseni kanssa tehnyt, että Iphonea en osta vaikka maksettas. Huawein Honor 6:ssa on esimerkiksi älyttömän hyvä etukamera (parempi kuin Iphone 5 ja 5s). Eikä tunnu sen hinta kukkarossa vrt. Iphoneen! Ainakin opiskelijabudjetin takia itse liikun 300€ paikkeilla... Honor 6:sta olen harkinnut, mutta myös Sonyn Xperia m4 aqua ja Z1 compactia. Millasiakohan kokemuksia ihmisillä noista kolmesta aikaisemmin mainitsemista puhelimista on? Rahat ei vaan riitä Z2 tai Z3....


      • OletHoidonTarpeessa
        kuluttajienjumala kirjoitti:

        Tiedän erittäin hyvin.

        Niin, tiedät siis tarvitsevasi hoitoa? Vai mitä vapunen?


      • Latencyman
        puhelintarvitaan kirjoitti:

        Miksi ostaa juuri Iphone, kun voit ostaa hyvän mutta halvan puhelimen. Itse olen Applea vastaan jo sen merkin takia. Sopimuksen kun olen itseni kanssa tehnyt, että Iphonea en osta vaikka maksettas. Huawein Honor 6:ssa on esimerkiksi älyttömän hyvä etukamera (parempi kuin Iphone 5 ja 5s). Eikä tunnu sen hinta kukkarossa vrt. Iphoneen! Ainakin opiskelijabudjetin takia itse liikun 300€ paikkeilla... Honor 6:sta olen harkinnut, mutta myös Sonyn Xperia m4 aqua ja Z1 compactia. Millasiakohan kokemuksia ihmisillä noista kolmesta aikaisemmin mainitsemista puhelimista on? Rahat ei vaan riitä Z2 tai Z3....

        Jo sen merkin takia ei ole tiedon väärti


      • Anonyymi
        bestofbothworlds000 kirjoitti:

        itsehän olet sanonut, että huonot puhelimet eivät myy (esim. lumiat). Ilmankos iphone juhliikin myyntitilastojen piikkipaikoilla vuodesta toiseen, marginaali onelussat ties missä jätekorissa.

        Lumia ollut itse asiassa hyvä puhelin: Toimii edelleen "mokkulana" wifi-jaolla ilman ongelmia nyt, kun siinä on erillinen virtalähde korvaamassa akkua. Valitettavasti ohjelmia en ole enää tälle saanut mistään ladattua.. Näyttäisi pystyvän myös jotkin mallit päivittämään androideiksi, jos on innostusta eli voi vaihtaa käyttöjärjestelmää!


      • Anonyymi

        Huono vitsi ei kai kukaan nyt mee androideja ostamaan jos tarjolla on iPhone!


    • 100e

      Varmasti siihen on joku syy että sinulla on 100e puhelin.

      • Anonyymi

        Tuollaista hintaa en ole vielä puhelimesta maksanut, mutta tiedän, että 80e puhelin toimii ainakin 5 vuotta - sen sijaan noita kalliita puhelimia joutuu päivittämään 1-2 vuoden välein.


    • iPhone6

      Minulla on tämä puhelin, koska olin silloin jotain 11-12 v enkä tajunnut kysyä laadukkaampaa.

      • äläsorrutähän

        Ok mutta älä tosiaan Iphoneen sorru. Se on jopa tuota Samsungia huonompi vaikkei uskoisikaan.


      • Latencyman
        äläsorrutähän kirjoitti:

        Ok mutta älä tosiaan Iphoneen sorru. Se on jopa tuota Samsungia huonompi vaikkei uskoisikaan.

        Kaikki mainoksettomat ohjelmatkin maksaa androidissa toisin kuin ios laitteissa.


      • samallalailla
        Latencyman kirjoitti:

        Kaikki mainoksettomat ohjelmatkin maksaa androidissa toisin kuin ios laitteissa.

        Maksaa ne siinäkin:)


      • ostaiphone80luvulta

        I phonnessa ei toimi mikään NFC Tukeva ohjelma...niitä nykyjään tuhansia...tagejakaan et pysty ohjelmoimaan


      • Latencyman
        samallalailla kirjoitti:

        Maksaa ne siinäkin:)

        Ei maksa, useita kertoja on jo todistettukin asia täällä.


      • Latencyman
        ostaiphone80luvulta kirjoitti:

        I phonnessa ei toimi mikään NFC Tukeva ohjelma...niitä nykyjään tuhansia...tagejakaan et pysty ohjelmoimaan

        Turha toiminto jota ei kukaan tarvitse mihinkään, marginaalista.


      • 7878
        Latencyman kirjoitti:

        Turha toiminto jota ei kukaan tarvitse mihinkään, marginaalista.

        Ja tätä latenssimeiestä nyt ei ainakaan pidä mennä uskomaan. Vuosikausia jauhanut älytöntä paskaa palstalla. Vuoroviikoin omistaa iphonen ja sitten taas ei.. Pää katsos pehmennyt.


      • melkeinsamaamieltä
        7878 kirjoitti:

        Ja tätä latenssimeiestä nyt ei ainakaan pidä mennä uskomaan. Vuosikausia jauhanut älytöntä paskaa palstalla. Vuoroviikoin omistaa iphonen ja sitten taas ei.. Pää katsos pehmennyt.

        On sillä joitakin totuuksia kuten tämä NFC. Suurin osa kuitenkin sontaa.


      • Latencyman
        7878 kirjoitti:

        Ja tätä latenssimeiestä nyt ei ainakaan pidä mennä uskomaan. Vuosikausia jauhanut älytöntä paskaa palstalla. Vuoroviikoin omistaa iphonen ja sitten taas ei.. Pää katsos pehmennyt.

        Milloin sinä annat linkin kohtaan jossa olisin väittänyt omistavani iphonen?
        Olen kysynyt ennenkin mutta eipä tullutkaan linkkiä, koskaan en ole valehdellut mistään.


      • Puhuva.vapa
        Latencyman kirjoitti:

        Milloin sinä annat linkin kohtaan jossa olisin väittänyt omistavani iphonen?
        Olen kysynyt ennenkin mutta eipä tullutkaan linkkiä, koskaan en ole valehdellut mistään.

        Olet sinä väittänyt omistavasi :) Sen lisäksi se iänikuinen latenssihorina millä ei ole mitään merkitystä kenellekään :)


      • Latencyman
        Puhuva.vapa kirjoitti:

        Olet sinä väittänyt omistavasi :) Sen lisäksi se iänikuinen latenssihorina millä ei ole mitään merkitystä kenellekään :)

        Ja linkkiä väitöksillesi kiitos, muuten valehtelet.
        Kyllä minun luulisi sinua paremmin tietävän mitä puhelimia minulla on.


      • Puhuva.vapa
        Latencyman kirjoitti:

        Ja linkkiä väitöksillesi kiitos, muuten valehtelet.
        Kyllä minun luulisi sinua paremmin tietävän mitä puhelimia minulla on.

        En minä valehtele vaan sinä:)


      • Latencyman
        Puhuva.vapa kirjoitti:

        En minä valehtele vaan sinä:)

        Todista, anna se linkki nyt, vai taasko mutiset kun ei löydykään totuutta jutuillesi vaan valehtelet?


      • Puhuva.vapa
        Latencyman kirjoitti:

        Todista, anna se linkki nyt, vai taasko mutiset kun ei löydykään totuutta jutuillesi vaan valehtelet?

        Itsehän sinä täällä mutuilet ääliö:) Kehut iphonea maasta taivaisiin etkä edes omista sellaista. Joten kuka täällä on se valehtelija? Löysin heti n. 300 000 maksullista iphone sovellusta kun vähän googletin, joten nekin puheet voidaan pistää latenssimiehen paskanpuhunta laariin, joka on kyllä paisunut jo kovin kookkaaksi:D


      • Latencyman
        Puhuva.vapa kirjoitti:

        Itsehän sinä täällä mutuilet ääliö:) Kehut iphonea maasta taivaisiin etkä edes omista sellaista. Joten kuka täällä on se valehtelija? Löysin heti n. 300 000 maksullista iphone sovellusta kun vähän googletin, joten nekin puheet voidaan pistää latenssimiehen paskanpuhunta laariin, joka on kyllä paisunut jo kovin kookkaaksi:D

        Kehunhan minä ios järjestelmää koska tiedän siitä paljonkin, anna nyt se linkki missä olen sanonut omistavani iphonen.
        Laita myös linkki missä olen sanonut että ios laitteisiin ei olisi maksullisia ohjelmia, on niitä kuule ääliö androidiinkin mutta ios laitteisiin niitä saa päivottäin kymmenittäin ilmaiseksi ilman mainoksia, hymynaama.
        Taitaa kannymanillä taas vapa hukassa?


      • Puhuva.vapa
        Latencyman kirjoitti:

        Kehunhan minä ios järjestelmää koska tiedän siitä paljonkin, anna nyt se linkki missä olen sanonut omistavani iphonen.
        Laita myös linkki missä olen sanonut että ios laitteisiin ei olisi maksullisia ohjelmia, on niitä kuule ääliö androidiinkin mutta ios laitteisiin niitä saa päivottäin kymmenittäin ilmaiseksi ilman mainoksia, hymynaama.
        Taitaa kannymanillä taas vapa hukassa?

        Mistä sinä tiedät jos et kerran omista sellaista. Katsos teoria on teoriaa ja käytäntö käytäntöä. Jokainen yli 200 euron android laite pieksää iphonen mennen tullen, kokemus sen kertoo, ääliö:)


      • Latencyman
        Puhuva.vapa kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät jos et kerran omista sellaista. Katsos teoria on teoriaa ja käytäntö käytäntöä. Jokainen yli 200 euron android laite pieksää iphonen mennen tullen, kokemus sen kertoo, ääliö:)

        Omistan minä ipodin ja ipadin joten tiedän sanomistani asioista todella paljon, ios kun sattuu olemaan sama iphonessa, ipodissa ja ipadissä.
        Mutta palataampa taas siihen asiaan, linkkiä kiitos vai valehtelitko?


    • 654321

      Itse ostin 12v tytölleni iphone 5sen vajaa pari vuotta sitten kun tyttö oli säästänyt osan puhelimen hinnasta (oma osuuteni oli noin 250e). On kyllä tyttö tykännyt kovasti puhelimesta ja kun itse maksanut osan niin on kohdellutkin sen mukaisesti. Akkua kyllä joutuu lataileen parikin kertaa päivässä mutta tyttöä se ei ole haitannut. Muistia iphoneen ei pysty lisäämään esim kortilla, joten 8gt muistilla olevia iphoneja ei kannata ostaa.
      Toiselle 9v tytölleni ostin juuri sony e4 puhelimen ekaksi "älypuhelimeksi". Siinä akku kestää kauemmin ja on isompi näyttö. Hinta vain 99e. Kamerat ja näytön tarkkuus huonompia mutta tyttö on kyllä kovin siitä tykännyt.

      • Akkulainen

        En usko tuota että akkua pitäisi pari kertaa päivässä ladata, pari kertaa viikossa paremminkin.


      • senverranainakin
        Akkulainen kirjoitti:

        En usko tuota että akkua pitäisi pari kertaa päivässä ladata, pari kertaa viikossa paremminkin.

        Ainakin kerran päivässä.


      • Latenssi_android
        senverranainakin kirjoitti:

        Ainakin kerran päivässä.

        Riippuu miten puhelinta käyttää ja onko siinä kaikki mahdolliset turhuudet päällä akkua kuluttamassa jotka saa poiskin jolloin akku kestää todella pitkään, saisi android luurit ottaa applesta mallia kuinka tehdään vähän akkua kuluttava ja tehokas käyttöjärjestelmä.


      • SurkeaAkku
        Akkulainen kirjoitti:

        En usko tuota että akkua pitäisi pari kertaa päivässä ladata, pari kertaa viikossa paremminkin.

        Kirjoitan tätä viestiä iPhone 5s:llä. Omasta kokemuksesta voin kertoa että tätä laitetta joutuu lataamaan vähintään joka yö, joskus jopa kesken päivänkin. Ollut uudesta asti näin. Sama homma oli myös iPhone nelosella.
        Osaako palstalaiset neuvoa millä älypuhelimella on hyvä akkukesto? Alan olla lopen kyllästynyt näihin surkeisiin käyttöaikoihin ja seuraava älypuhelin katsellaan akkupuoli edellä jos näin voi sanoa.


      • muissaeiole
        SurkeaAkku kirjoitti:

        Kirjoitan tätä viestiä iPhone 5s:llä. Omasta kokemuksesta voin kertoa että tätä laitetta joutuu lataamaan vähintään joka yö, joskus jopa kesken päivänkin. Ollut uudesta asti näin. Sama homma oli myös iPhone nelosella.
        Osaako palstalaiset neuvoa millä älypuhelimella on hyvä akkukesto? Alan olla lopen kyllästynyt näihin surkeisiin käyttöaikoihin ja seuraava älypuhelin katsellaan akkupuoli edellä jos näin voi sanoa.

        Peruspuhelimessa:)


      • SurkeaAkku
        muissaeiole kirjoitti:

        Peruspuhelimessa:)

        Puhe oli älypuhelimista. Olen katsellut lumia 640 xl puhelinta, siinä olisi edullinen puhelin iso kapasiteettisella akulla. Käyttäjien kommentteja kun olen lukenut niin paljon ovat kiitelleet sen akkukestoa. Ennemmin uskon käyttäjien kokemuksia kuin esim. Applen korulauseita, koska olen huomannut ne puheet katteettomiksi ja valheellisiksi. Taidanpa pistää iPhonen toriin myyntiin ja tilata tuon lumian...


      • Latencyman
        SurkeaAkku kirjoitti:

        Kirjoitan tätä viestiä iPhone 5s:llä. Omasta kokemuksesta voin kertoa että tätä laitetta joutuu lataamaan vähintään joka yö, joskus jopa kesken päivänkin. Ollut uudesta asti näin. Sama homma oli myös iPhone nelosella.
        Osaako palstalaiset neuvoa millä älypuhelimella on hyvä akkukesto? Alan olla lopen kyllästynyt näihin surkeisiin käyttöaikoihin ja seuraava älypuhelin katsellaan akkupuoli edellä jos näin voi sanoa.

        No taatusti on ollut jos uudesta asti olet asetukset pitänyt kuten ne on, tuossahan se jo selvisi miksi joidut lataamaan joka yö luurisi.
        Eihän kukaan nyt niitä tehtaan asetuksia pidä vaan muokkaa omiin tarkoituksiin luurin.


      • SurkeaAkku
        Latencyman kirjoitti:

        No taatusti on ollut jos uudesta asti olet asetukset pitänyt kuten ne on, tuossahan se jo selvisi miksi joidut lataamaan joka yö luurisi.
        Eihän kukaan nyt niitä tehtaan asetuksia pidä vaan muokkaa omiin tarkoituksiin luurin.

        Katsotaanpa. Bletooth pois, ilmoitukset kaikki älä sisällytä asetuksessa, ohjelmien päivitys taustalla pois, päivä ja aika automaattinen asetus pois, näytön kirkkaus viittä vaille himmein, sijainti pois päältä, itunes ja appstore automaattiset lataukset pois päältä, gmailin synkronointi käsin. Siinä nopealla vilkaisulla nuo asetukset. Idioottinako minua pidät?


      • Latencyman
        SurkeaAkku kirjoitti:

        Katsotaanpa. Bletooth pois, ilmoitukset kaikki älä sisällytä asetuksessa, ohjelmien päivitys taustalla pois, päivä ja aika automaattinen asetus pois, näytön kirkkaus viittä vaille himmein, sijainti pois päältä, itunes ja appstore automaattiset lataukset pois päältä, gmailin synkronointi käsin. Siinä nopealla vilkaisulla nuo asetukset. Idioottinako minua pidät?

        Nyt ensimmäistä kertaa kun nuo teit niin luulisi akunkin kestävän paremmin, mutta sanojesi mukaan olet tähän asti mennyt tehdas meiningillä niin akkukin on tosin saattanut jo huonontua, helppohan tuo tosin on vaihtaa iphonessa.
        En ole sanonut sinua idiootiksi joten en ole sinua sellaisena pitänyt, sanoit vain että on alus asti ollut huono akku joten se kertoo ettet ole säätänyt luuriasi.


      • SurkeaAkku
        Latencyman kirjoitti:

        Nyt ensimmäistä kertaa kun nuo teit niin luulisi akunkin kestävän paremmin, mutta sanojesi mukaan olet tähän asti mennyt tehdas meiningillä niin akkukin on tosin saattanut jo huonontua, helppohan tuo tosin on vaihtaa iphonessa.
        En ole sanonut sinua idiootiksi joten en ole sinua sellaisena pitänyt, sanoit vain että on alus asti ollut huono akku joten se kertoo ettet ole säätänyt luuriasi.

        Ja missähän minä niin sanoin että olen mennyt alusta asti tehdasmeiningillä?? Opettelin jo Iphone nelosen aikoihin säätämään puhelimen heti siten, että turhat sovellukset on taustalta poissa ja viitoseni viritin heti kun paketista sen otin. Sen lisäksi olen palauttanut puhelimen tehdasasetuksille isompien päivitysten jälkeen ja mikään ei ole akkukestoon auttanut. Joten sinä pistit nyt minun suuhun sellaisia sanoja mitä en ole koskaan sanonut.


      • SurkeaAkku
        SurkeaAkku kirjoitti:

        Ja missähän minä niin sanoin että olen mennyt alusta asti tehdasmeiningillä?? Opettelin jo Iphone nelosen aikoihin säätämään puhelimen heti siten, että turhat sovellukset on taustalta poissa ja viitoseni viritin heti kun paketista sen otin. Sen lisäksi olen palauttanut puhelimen tehdasasetuksille isompien päivitysten jälkeen ja mikään ei ole akkukestoon auttanut. Joten sinä pistit nyt minun suuhun sellaisia sanoja mitä en ole koskaan sanonut.

        Tuo menee jo vittuilusta kun alat väittämään että nyt tein juuri nuo asetukset. Taidatkin olla yksi kusipää, jolta en enää neuvoja kysele.


      • Latencyman
        SurkeaAkku kirjoitti:

        Tuo menee jo vittuilusta kun alat väittämään että nyt tein juuri nuo asetukset. Taidatkin olla yksi kusipää, jolta en enää neuvoja kysele.

        Ilmeisesti käsitin kirjoituksestasi jotain väärin, itse tosin kirjoitin että akku on käyttäytynyt alusta asti samoin mikä ei ole mahdollista jos asetuksia on säätänyt paremmin.
        Sinulle ei ilmeisesti kannata neuvoa mitään koskaan, en neuvo sinua enää koskaan.

        Käsitin myös että tarkoitit minulle osoittaa viestisi vaikka itselle vastailetkin.


      • SurkeaAkku
        Latencyman kirjoitti:

        Ilmeisesti käsitin kirjoituksestasi jotain väärin, itse tosin kirjoitin että akku on käyttäytynyt alusta asti samoin mikä ei ole mahdollista jos asetuksia on säätänyt paremmin.
        Sinulle ei ilmeisesti kannata neuvoa mitään koskaan, en neuvo sinua enää koskaan.

        Käsitin myös että tarkoitit minulle osoittaa viestisi vaikka itselle vastailetkin.

        Joo virheitä sattuu kun pieneltä näytöltä koittaa tihrustaa ja kirjoittaa. Sitäpaitsi vähän väliä verkkosivu kaatuu ja tulee ilmoitus että verkkosivu ladattiin uudelleen ongelman vuoksi. Kas kummaa kun vanhalla Huawein tabletilla ei vastaavia kaatumisia tule tälläkään sivulla? Nojoo, mutta turhaan tässä intetään. Sinä olet selvästi päättänyt että Iphone on maailman paras laite ja itse omien kokemusten perusteella sanon että on todella kaukana parhaasta. Että näin tänään.


      • pelihullu1
        SurkeaAkku kirjoitti:

        Kirjoitan tätä viestiä iPhone 5s:llä. Omasta kokemuksesta voin kertoa että tätä laitetta joutuu lataamaan vähintään joka yö, joskus jopa kesken päivänkin. Ollut uudesta asti näin. Sama homma oli myös iPhone nelosella.
        Osaako palstalaiset neuvoa millä älypuhelimella on hyvä akkukesto? Alan olla lopen kyllästynyt näihin surkeisiin käyttöaikoihin ja seuraava älypuhelin katsellaan akkupuoli edellä jos näin voi sanoa.

        Mikä sattuu olemaan budjettisi? Sääli sinänsä että tänä vuonna ei oikein yksikään android valmistaja ole panostanut akkukestoon. Akkukapasiteettia on pienennetty monissa malleissa että voidaan kopioida samsungia ja applea. Teinit ei kato jaksa pitää raskasta puhelinta kädessä ja onhan se puhelimen ohuus kaiken a ja o! -.-

        Jos nyt parempaa akkukestoa haluat niin kannattaa katse suunnata sonyn puoleen. Sony xperia z3 ja z3 compactia saa edullisesti kun ovat vuoden vanhoja lippulaivoja mutta uusinta sony xperia z3 en suosittele kun tuon mallin kohalla on valitettu ylikuumenemisongelmista. Tulossa on toki vasta julkaistut z5 mallit joissa ei pitäisi ylikuumenemista olla mutta hintalappu sitten on korkea.


      • Latencyman
        SurkeaAkku kirjoitti:

        Joo virheitä sattuu kun pieneltä näytöltä koittaa tihrustaa ja kirjoittaa. Sitäpaitsi vähän väliä verkkosivu kaatuu ja tulee ilmoitus että verkkosivu ladattiin uudelleen ongelman vuoksi. Kas kummaa kun vanhalla Huawein tabletilla ei vastaavia kaatumisia tule tälläkään sivulla? Nojoo, mutta turhaan tässä intetään. Sinä olet selvästi päättänyt että Iphone on maailman paras laite ja itse omien kokemusten perusteella sanon että on todella kaukana parhaasta. Että näin tänään.

        En minä kyllä niin ole sanonut missään että iphone olisi jotenkin maailman paras laite, en itsekään osta iphonea ennenkuin siihen saadaan erillinen muistikortti ja hinnat järkevälle tasolle.


      • ettäonparaslaite
        Latencyman kirjoitti:

        En minä kyllä niin ole sanonut missään että iphone olisi jotenkin maailman paras laite, en itsekään osta iphonea ennenkuin siihen saadaan erillinen muistikortti ja hinnat järkevälle tasolle.

        Niin olet sanonut:D


      • Latencyman
        ettäonparaslaite kirjoitti:

        Niin olet sanonut:D

        Varmaan voit linkata kohtaan jossa olisin näin sanonut, myös voisit kirjoittaa juuri miten olen sen sanonut.


      • Ei.enää.surkeaa.akkua
        pelihullu1 kirjoitti:

        Mikä sattuu olemaan budjettisi? Sääli sinänsä että tänä vuonna ei oikein yksikään android valmistaja ole panostanut akkukestoon. Akkukapasiteettia on pienennetty monissa malleissa että voidaan kopioida samsungia ja applea. Teinit ei kato jaksa pitää raskasta puhelinta kädessä ja onhan se puhelimen ohuus kaiken a ja o! -.-

        Jos nyt parempaa akkukestoa haluat niin kannattaa katse suunnata sonyn puoleen. Sony xperia z3 ja z3 compactia saa edullisesti kun ovat vuoden vanhoja lippulaivoja mutta uusinta sony xperia z3 en suosittele kun tuon mallin kohalla on valitettu ylikuumenemisongelmista. Tulossa on toki vasta julkaistut z5 mallit joissa ei pitäisi ylikuumenemista olla mutta hintalappu sitten on korkea.

        Kävin eilen ostamassa lumia 640 xl:n. Kaikin puolin hyvältä vaikuttaa. Akun latasin eilen aamupäivällä täyteen ja vieläkin on 67% jäljellä vaikka on ollut suht kovalla käytöllä kun olen ladannut kaikki päivitykset ja tarvittavat sovellukset. Eipä olisi uskonut että reilulla parillasadalla saa näin paljon Iphonea paremman laitteen.


      • eitarviilinkata
        Latencyman kirjoitti:

        Varmaan voit linkata kohtaan jossa olisin näin sanonut, myös voisit kirjoittaa juuri miten olen sen sanonut.

        Varmaan itsekin sen tiedät:D


      • Latencyman
        eitarviilinkata kirjoitti:

        Varmaan itsekin sen tiedät:D

        Tiedän hyvin mitä puhelimia omistan ja mitä olen sanonut, mutta ne ei täsmää väittämäsi kanssa, tiesinhän että et pysty asiaa todeksi todistamaan.


    • joroistensankari

      Älä helkutti iFööniä hanki! smh

    • luurimuori

      Miksi mennä muiden mukana? Me ostimme tyttärelle aikoinaan ensimmäiseksi älypuhelimeksi Samsung Galaxy S2:n ihan myyjän suosituksesta. Ainakin silloin siihen oli saatavilla enemmän ilmaista sisältöä. Myös takuu oli pidempi. Ja kun tiesimme tyttären kuuntelevan musiikkia puhelimellaan, niin vaikutti myös se, että puhelin soveltui siihenkin iphonea paremmin. Miehellä on ollut työn puolesta iphone, ja siinähän on ollut ongelmia ihan jo puheluissakin, esim. puhelut katkeaa ym.

      Eli ei kannata valita puhelinta pelkästään sen mukaan, mikä kavereilla on. Mieti sen sijaan, mitkä ovat omat tarpeesi puhelimen käytön suhteen.

      • Latencyman

        Androidiin ei ole ollut koskaan saatavana niin paljoa ilmaista sisältöä kuin ios laitteisiin, kaikki ns. ilmaiset on maksullisia mainoksilla rahoitettuja ohjelmia, ei siis ilmaisia koko veraioita joita saa appleen päivittäin kymmeniä, vaihtuvat siis päivittäin.

        Musiikkikäytössä applen laitteet on aina olleet myös androidia huomasti edellä, onhan se musiikkilaite, vahvistinkin on latausliitännän kautta todella paljon tehokkaampi kuin androidissa (ääni kulkee siinäkin), myös kuulokeliitäntä antaa tehokkaamman vahvistuksen.
        Audiolatenssi on myös ios laitteissa androidia valovuosia pienempi, eli parempi.


      • Puhuva.vapa
        Latencyman kirjoitti:

        Androidiin ei ole ollut koskaan saatavana niin paljoa ilmaista sisältöä kuin ios laitteisiin, kaikki ns. ilmaiset on maksullisia mainoksilla rahoitettuja ohjelmia, ei siis ilmaisia koko veraioita joita saa appleen päivittäin kymmeniä, vaihtuvat siis päivittäin.

        Musiikkikäytössä applen laitteet on aina olleet myös androidia huomasti edellä, onhan se musiikkilaite, vahvistinkin on latausliitännän kautta todella paljon tehokkaampi kuin androidissa (ääni kulkee siinäkin), myös kuulokeliitäntä antaa tehokkaamman vahvistuksen.
        Audiolatenssi on myös ios laitteissa androidia valovuosia pienempi, eli parempi.

        Puhuu kuin papupata mutta ei tiedä mistään mitään:) Sitäpaitsi eihän tällä miehellä ole iphonea, joten tuokin ns. tieto on täyttä mutuilua ja hopeisen omenan fanipalstalta kopioitua paskanjauhantaa:)


      • Latencyman
        Puhuva.vapa kirjoitti:

        Puhuu kuin papupata mutta ei tiedä mistään mitään:) Sitäpaitsi eihän tällä miehellä ole iphonea, joten tuokin ns. tieto on täyttä mutuilua ja hopeisen omenan fanipalstalta kopioitua paskanjauhantaa:)

        Äskenhän sinä väitit että minulla olisi iphone, nyt aiis myönnät olleesi väärässä.
        Tiedän paljonkin ja koskaan en ole mitään väärin neuvonut saatikka sanonut, varmaan näistäkin jotain voisit kertoa mikä sanomisistani ei pidä paikkaansa, eikö ios laitteissa muka ole pienempi ja parempi audiolatenssi?


    • iBone6

      Ekan iphoneni sain joululahjaksi

      • Joululahjaks

        No joulu lahjaks Huoh mikä 6s? 7plus?


    • S4onpaska

      En ostais iphone mul meni heti rikki 4s en suosittele enkä tiedä hyvää

    • kannustaja-

      rohkea kulkee omia polkujaan.

    • OMAMIELIPIDEJOTEN

      Tästä keskustelusta saa päivän naurut. Itse sanon nyt OMAN kokemukseni Samsungiin ja IPhoneen. Joten kitisijät olkaapa hilja ja ymmärtäkää, että tämä on MINUN OMA MIELIPIDE.

      Mielestäni Samsung J5 kuvanlaatu on kokonaisuudessaan hieman parempi kuin IPhone 5s. Ja tässä on myös -videon 'tauko' painike, eli videon kuvauksen voi keskeyttää ja laittaa taas päälle. Mutta valitettavasti jos näin tekee usemmankin kerran saman videon aikana, alkaa ääni menemään hieman tai enemänkin videon edelle. Molemmssa puhelemissa on oman käytön perusteella hyvät akun kestot, mutta asiaan vaikuttavat myös asetukset ja käyttö!
      Ja tosiaan suosittelen suojalasinpitämistä molemmilla puhelemilla, erityisesti Samsung J5.
      Sovelluksista puheenollen. Olen huomannut, että jotkin sovellukset eivät tule IPhonelle, mutta Samsungille kylläkkin ja toisin päin. Suurta plussaa iPhonen ios- järjestelmälle!

      Ja jotta tästä ei (toivottavasti) tule raivo myrskyä. Haluan PAINOTTAA etten omista MINKÄÄNLAISTA vastustusta kumpaankaan merkkiin. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa :33

    • miettijä-

      joko aloittaja on päässyt luokkakavereiden suosioon hankkimalla iPhonen.

    • Anonyymi

      Moi! haluaisin iphone 12 mutta vanhemmat eivät anna ostaa sitä, koska se on muka liian kallis. No joo onhan se 800e puhelin mutta tarvitsisin uuden koska mulla on nytten iphone 6 ja tässä on huono akku ja tää lagaa koko ajan. En saa ostaa sitä muka omalla rahalla , ärsyttää, koska paras kaverini saa ostaa sen ja sen ei ees tarvitse ostaa sitä itse vaan sen vanhemmat maksaa.

      • Anonyymi

        Viisaat vanhemmat kun eivät anna ostaa suoraan sanottuna täyttä roskaa. Pisteet heille!


      • Anonyymi

        Sinä et ole ikinä iPhoneen edes koskenut jos väität että lagaa


      • Anonyymi

        Niin, vanhempasi ovat järkeviä ihmisiä, toisin kuin kaverisi vanhemmat. Näin uusi kekskustelu kun on, niin voin neuvon antaa jos vain kiinnostaa. Itsellä on xiaomi redmi note 10, ja on ihan hyvä ollut. Hintaa 200e. Jos vähän paremmilla ominaisuuksilla haluaa niin pro malli on kai lähempänä 300e. Missään tapauksessa älä vain osta applea. Ihan täyttä kuraa... Eivät ole lähellekään hintansa arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vanhempasi ovat järkeviä ihmisiä, toisin kuin kaverisi vanhemmat. Näin uusi kekskustelu kun on, niin voin neuvon antaa jos vain kiinnostaa. Itsellä on xiaomi redmi note 10, ja on ihan hyvä ollut. Hintaa 200e. Jos vähän paremmilla ominaisuuksilla haluaa niin pro malli on kai lähempänä 300e. Missään tapauksessa älä vain osta applea. Ihan täyttä kuraa... Eivät ole lähellekään hintansa arvoisia.

        Millä tavalla kuraa ja missä asiassa Amdroid on parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla kuraa ja missä asiassa Amdroid on parempi?

        Monellakin tapaa mutta mutkaton käyttö verrattuna hankalaan iphoneen kokemusta on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monellakin tapaa mutta mutkaton käyttö verrattuna hankalaan iphoneen kokemusta on..

        Ja voin järjestelmä ilman typeriä rajoituksia jotka estävät monia sovelluksia kehittymästä kattavimmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monellakin tapaa mutta mutkaton käyttö verrattuna hankalaan iphoneen kokemusta on..

        Androidissahan kaikki on mutkikkaampaa, siis ihan joka asia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voin järjestelmä ilman typeriä rajoituksia jotka estävät monia sovelluksia kehittymästä kattavimmaksi.

        Kuten esimerkiksi mikä sovellus?
        Asiahan on niin että kaikki sovellukset on iOs käyttiksessä tehty vakaammin, monipuolisemmin ja kaikinpuolin paremmin kuin Androidille, tämä on tosi asia joka on luettavissa metistä ihan alan asiantuntijoiden sanomanakim


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voin järjestelmä ilman typeriä rajoituksia jotka estävät monia sovelluksia kehittymästä kattavimmaksi.

        Laitan nyt yhden lukemattomista jutuista, sinä tuskin englantia osaat niin käytä google kääntäjää.
        Osaatkohan klikata tuota linkkiä edes?
        https://screenrant.com/ios-apps-better-android-explained/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten esimerkiksi mikä sovellus?
        Asiahan on niin että kaikki sovellukset on iOs käyttiksessä tehty vakaammin, monipuolisemmin ja kaikinpuolin paremmin kuin Androidille, tämä on tosi asia joka on luettavissa metistä ihan alan asiantuntijoiden sanomanakim

        Moni karttasovellus esimerkiksi .Rajoitetut toiminnot.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      eiköhän tämkin ketju ole jo vanhetunut,

    • Anonyymi

      Et ole lammas,miten nyt tilanne.

    • Anonyymi

      Riko sun puhelin niin saat uuden

    • Anonyymi

      iCloudin ”lapsipornoskannaus”

    • Anonyymi

      Käy ostamassa kadulta huumeita, joilla tyhmennät sitten vanhempiasi. Tuo on tarpeen, koska jos vanhempasi ovat normaaleja, niin he ei vät ole niin tyhmiä että hankkisivat sulle iPhonen. Järkevät vanhemmat ostaa ennemmin Android -älypuhelimen.

    • Anonyymi

      En suosittele ostamaan niin huonoa puhelinta. Paras iphone tähän mennessä on ip 15 pro max niin ip 6 on aika tosi huono siihen verrattuna. Kannattaa ostaa joku toinen merkki kun Apple koska se on kallis merkki ja esim Motorola on tosi halpa ja ihan ok muutenki ja sen ulkonäkö on hyvä.

      • Anonyymi

        Esim. Motorola G54 hyvä hinta/laatu.


    • Anonyymi

      Kuule, et sä mitään tonnin luuria tarvii. Normi luuri riittää. Normi luuri riittää itellekin vaikka hoitelen työasioitakin, kuvia otan omiin tarpeisiin, en someen, johon en tuhlaa aikaani, ne on suurta valhetta ja oikeesti todella typeriä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe