Mikä videoformaatti

TatuT

Mikä videoformaatti olisi paras omien videoiden laittamiseen esim. facebookiin?

9

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -H.264-videostandardi ja AAC-äänistandardi, MP4-muodossa.
      -1280x720 tarkkuus
      -25 tai 30 ruutua sekunnissa, riippuen lähteestä.
      -Mahdollisimman häviöttömästi pakattu, tiedostokoko max. 1,75Gt.

      Facebook kyllä sitten pakkaa sen uusiksi mutta pakkaushäiriöt ei kertaannu niin pahasti.

      • Karvaperseelle

        Miksi pitäisi jotain roskavideoita laittaa 1280*720 resoluutiolla kun niitä ei kuitenkaan kukaan koskaan tule näkemään sillä resoluutiolla ?

        Osaatko edes tämänkerran kertoa aivopierullesi jonkun pätevän perustelun ?


      • Karvaperseelle kirjoitti:

        Miksi pitäisi jotain roskavideoita laittaa 1280*720 resoluutiolla kun niitä ei kuitenkaan kukaan koskaan tule näkemään sillä resoluutiolla ?

        Osaatko edes tämänkerran kertoa aivopierullesi jonkun pätevän perustelun ?

        Kyllä Facebook tukee tuota resoluutiota.


      • Karvapersepaviaanille
        M-Kar kirjoitti:

        Kyllä Facebook tukee tuota resoluutiota.

        Mutta kukaan täysjärkinen ei niitä roskavideoita katso tuolla resoluutiolla jos katsoo ollenkaan. Koita nyt paviaani ajatella edes kerran.


      • Karvapersepaviaanille kirjoitti:

        Mutta kukaan täysjärkinen ei niitä roskavideoita katso tuolla resoluutiolla jos katsoo ollenkaan. Koita nyt paviaani ajatella edes kerran.

        Kysyjä halusi saada Facebookkiin videon parhaassa formaatissa, joten jos tiedät paremman formaatin niin kerro ja perustele. Vaatimuksena on se, että pitää olla Facebookkiin lähetettynä. Ei Youtubeen, ei Vimeoon, ei sähköpostilla vaan Facebookkiin.


      • joensuulaine_lällällää

        Äläs nyt Matti ala tekopyhäksi. Itse olet pahin häirikkö palstalla.


    • AsusDeluxe

      Eikös paras formaatti ole se, millä ne videot on kuvattu ja ehkä leikattukin. Paremmasta formaatista ei ole hyötyä mutta huonommasta on haittaa.

      • Kiitokset

        Juuri näin, tulihan tänne sentään järkeväkin vastaus.


      • Facebook ei kelpuuta mitä tahansa muotoa, ja sitä voi ennen lähetystä sitten skaalauksen yhteydessä tehdä pienen terävöityksen esimerkiksi jolloin saa siitä rajatusta tarkkuudesta kaiken irti.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe