vaihdoin Volvoon

BMW ei ole pohjoisen auto

koska bemarini sutturoi talvisohjuisella kelillä enkä päässyt edes pientä mäkeä ylös. Nolotti kun volvoilla ja saabeilla ajoivat ohi. yks saabisti nosti kättään ja nauroi vinosti. Volvon poika tuli työntään mutta ei keljuillut. Ostin eilen volvon (V70) ja nauran nyt bemaristeille sohjukelillä.

20

2274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lepo

      Ei se riitä vaikka aina väitetään että se riippuu ajotaidosta, jos ei pärjää takavetosella sohjoisilla teillä. Ja ne luistonestot ja muut laitteet ovat kehitetty vain niille autoille jotka eivät alunperin ole selviytyneet tai tarkoitettu talviajoon.

      • malli

        Mikä malli sulla 1:llä oli, kun ei kulkenut sohjossa..minulla ei ole ollu vaikeuksia aikoinaan 318i:llä (E36 ) ja nyt on 318i (E46)...
        Kysykää muuten tuota samaa taksikuskeilta, ja vaikka lappalaisilta taksikuskilta: Kumman ottaisi etuvetoisen tai takavetoisen?...taitaa Mersu olla vastaus ...ja koska Mersulla parempi kun Bemulla on ollut ajaa?

        Ne sentäs ajaa työkseen!


      • Keijo

        Kummasti vaan Volvoissa ja Saabeissakin on luistonestot.


      • S-TYPE
        Keijo kirjoitti:

        Kummasti vaan Volvoissa ja Saabeissakin on luistonestot.

        Ei ainakaan Volvoissa Vakiona!


      • grad
        malli kirjoitti:

        Mikä malli sulla 1:llä oli, kun ei kulkenut sohjossa..minulla ei ole ollu vaikeuksia aikoinaan 318i:llä (E36 ) ja nyt on 318i (E46)...
        Kysykää muuten tuota samaa taksikuskeilta, ja vaikka lappalaisilta taksikuskilta: Kumman ottaisi etuvetoisen tai takavetoisen?...taitaa Mersu olla vastaus ...ja koska Mersulla parempi kun Bemulla on ollut ajaa?

        Ne sentäs ajaa työkseen!

        kyllä taksit ostaa volvoja mersujää nimen omaan toiseksi siinä että jo 850:nen volvo on huomattavasti parempi ajaa talvella kuin uus takapotku mese.
        ja mulla sattuu itellä olemaan taka ja etu potkuinen auto..


      • K100RT
        Keijo kirjoitti:

        Kummasti vaan Volvoissa ja Saabeissakin on luistonestot.

        Ei minun Saabissa ole mitään luiston estoa ja hyvin kulkee sohjossakin.

        Mutta koska BMW sopii erittäin hyvin kesäkelille, olen päättänyt ottaa nautinnosta kaiken hyödyn irti ja jättänyt Bemaristani vielä 2 pyörää pois. Siten ajonautinto on vieläkin parempi.


      • Bimmer
        K100RT kirjoitti:

        Ei minun Saabissa ole mitään luiston estoa ja hyvin kulkee sohjossakin.

        Mutta koska BMW sopii erittäin hyvin kesäkelille, olen päättänyt ottaa nautinnosta kaiken hyödyn irti ja jättänyt Bemaristani vielä 2 pyörää pois. Siten ajonautinto on vieläkin parempi.

        Oman kokemukseni mukaan luoistonestosta on hyvin vähän hyötyä etuvetoisissa. Takavetoisissa se tuo ajon helppouden etuvetoisten kanssa samalle tasolle.

        Muuten takavetoinen on ainakin minulle paljon luontavampi käytökseltään. Niin kesällä kuin talvellakin.


      • MarquisdeSaab
        Bimmer kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan luoistonestosta on hyvin vähän hyötyä etuvetoisissa. Takavetoisissa se tuo ajon helppouden etuvetoisten kanssa samalle tasolle.

        Muuten takavetoinen on ainakin minulle paljon luontavampi käytökseltään. Niin kesällä kuin talvellakin.

        Kyllä siitä etuvetoisessakin on hyötyä.. tosin ei samassa määrin kuin takatuupparissa.

        Huomattavasti mukavampi on lähteä liikkeelle jäällä tai sohjossa... ja nastatkin pysyvät paikallaan.


    • Alex

      ihan oikeesti nähnyt BMW:tä muualla kuin kuvissa?

      Elikkä kerro nyt tarkemmin minkälainen auto allasi oli?

    • STYPE

      Paskaa puhut!!!

      • Jaz

        ainakin 520nen oli talvitestin viimeinen ruotsalaisessa (teknikens värld) lehdessä suosittelivat autoa vain kesäkeleille.


      • S-TYPE
        Jaz kirjoitti:

        ainakin 520nen oli talvitestin viimeinen ruotsalaisessa (teknikens värld) lehdessä suosittelivat autoa vain kesäkeleille.

        Äh kuhan heitin vaan!!! en keksinyt muutakaan otsikkoa. Tottakai svedut nyt kotiinpäin vetää!!


      • jaz
        S-TYPE kirjoitti:

        Äh kuhan heitin vaan!!! en keksinyt muutakaan otsikkoa. Tottakai svedut nyt kotiinpäin vetää!!

        mutta kun svedut ei kuitenkaan voittaneet ko testiä


    • volvo on paras

      BMW = Baijerin munaton waunu
      BMW = B= Behmeetä,Baskaa
      M= Maaseutu,munaton,mätä
      W= Wiljelijä,Winksahtanut
      yhteenveto=BMW-kuskit ovat paskapelloissa rypeviä jyväjemmareita

      • Hauskaa

        Taitaa sieltä maalaistalon pihalta useimmiten löytyä se Volvo tai Mercedes, harvemmin auto eli BMW!


      • senkin

        pilaat volvoilijoiden maineen.. koeta käyttäytyä kunnolla!!!


    • ainut oikea

      joko sul oli huonot renkaat tai joku köyhämalli jos ei oo ees lukkoperää et sillei tai jos ei piisaa ni oisit hommannu nelikon.mut jos oot tyytyväinen nykyiseen traktoriisi onnea vaan sinullekin.volvo=valitamme ostostasi ja lähetämme varaosia.

    • Eveready

      Vaihdoin Volvo 850 STW:sta 520i touring-malliin. BMW on auto Isolla I:llä, Volvo on traktori. Mutta on pakko tunnustaa että Volvo kulki suoralla sohjoisella tiellä paremmin.... ja ehkä myös pellolla... (en tosin kokeillut)...

      • ggg

        sulla éi takuulla ole ollut koskaan 850:stä kuhan vittuilet kun oma bemu luiruaa ja volvot rulaa


      • Isoturpo

        Eipä ole mutkat häirinnyt etuvetoisen menoa. Tiedän vain yhden (Bemu)kuskin, jolle takaveto on tuiki tarpeellinen. Ajotyyli on sellainen, jota ehkä pieni promille harrastaa. Jaksan ihmetellä, miten jotkut jatkuvasti kehuu takavedon ylivoimaa mutkissa. Omassa 850 T5:ssä on tehoa ihan tarpeeksi, mutta mitään hirveää vetelyä en ole huomannut(jos sitä ajetaan takaa??). En tosin ole varustettu millään kukkakeppiranteilla, mutta silti. Puolueettomat testaajat kait väittää etuvedon olevan jopa nopeampi.

        Toki myönnän, että onhan takaveto mutkissa räpätessä hauskempi ja ex-takavetokuskina pidän sitä sellaiseen ajoon sopivampana. Mutta maanteillä on vain loivia mutkia ja suomalaista kurasohjosuolapaskaa, missä hyvä etuvetoinen auto(=Volvo :) puolustaa paikkansa. Noin siis omasta näkökulmasta. Siksi olenkin päätynyt hyvään etuvetoiseen, enkä hyvään takavetoiseen. Kun joutuu köyhäilemään kaksivetoisella, on turha kinata vetotavan paremmuudesta. Neliveto on yliveto, kaksivetoiset on makuasia. Vain sillä on merkitystä, että alla on laatuauto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7493
    2. 90
      5275
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      82
      4956
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      135
      4333
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3100
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2739
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      46
      2722
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      55
      2312
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      11
      2289
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1890
    Aihe