vaihdoin Volvoon

BMW ei ole pohjoisen auto

koska bemarini sutturoi talvisohjuisella kelillä enkä päässyt edes pientä mäkeä ylös. Nolotti kun volvoilla ja saabeilla ajoivat ohi. yks saabisti nosti kättään ja nauroi vinosti. Volvon poika tuli työntään mutta ei keljuillut. Ostin eilen volvon (V70) ja nauran nyt bemaristeille sohjukelillä.

20

2273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lepo

Ei se riitä vaikka aina väitetään että se riippuu ajotaidosta, jos ei pärjää takavetosella sohjoisilla teillä. Ja ne luistonestot ja muut laitteet ovat kehitetty vain niille autoille jotka eivät alunperin ole selviytyneet tai tarkoitettu talviajoon.

• malli

Mikä malli sulla 1:llä oli, kun ei kulkenut sohjossa..minulla ei ole ollu vaikeuksia aikoinaan 318i:llä (E36 ) ja nyt on 318i (E46)...
        Kysykää muuten tuota samaa taksikuskeilta, ja vaikka lappalaisilta taksikuskilta: Kumman ottaisi etuvetoisen tai takavetoisen?...taitaa Mersu olla vastaus ...ja koska Mersulla parempi kun Bemulla on ollut ajaa?

Ne sentäs ajaa työkseen!

• Keijo

Kummasti vaan Volvoissa ja Saabeissakin on luistonestot.

• S-TYPE
        Keijo kirjoitti:

Ei ainakaan Volvoissa Vakiona!

• grad
        malli kirjoitti:

Mikä malli sulla 1:llä oli, kun ei kulkenut sohjossa..minulla ei ole ollu vaikeuksia aikoinaan 318i:llä (E36 ) ja nyt on 318i (E46)...
        Kysykää muuten tuota samaa taksikuskeilta, ja vaikka lappalaisilta taksikuskilta: Kumman ottaisi etuvetoisen tai takavetoisen?...taitaa Mersu olla vastaus ...ja koska Mersulla parempi kun Bemulla on ollut ajaa?

Ne sentäs ajaa työkseen!

kyllä taksit ostaa volvoja mersujää nimen omaan toiseksi siinä että jo 850:nen volvo on huomattavasti parempi ajaa talvella kuin uus takapotku mese.
        ja mulla sattuu itellä olemaan taka ja etu potkuinen auto..

• K100RT
        Keijo kirjoitti:

Ei minun Saabissa ole mitään luiston estoa ja hyvin kulkee sohjossakin.

Mutta koska BMW sopii erittäin hyvin kesäkelille, olen päättänyt ottaa nautinnosta kaiken hyödyn irti ja jättänyt Bemaristani vielä 2 pyörää pois. Siten ajonautinto on vieläkin parempi.

• Bimmer
        K100RT kirjoitti:

Ei minun Saabissa ole mitään luiston estoa ja hyvin kulkee sohjossakin.

Mutta koska BMW sopii erittäin hyvin kesäkelille, olen päättänyt ottaa nautinnosta kaiken hyödyn irti ja jättänyt Bemaristani vielä 2 pyörää pois. Siten ajonautinto on vieläkin parempi.

Oman kokemukseni mukaan luoistonestosta on hyvin vähän hyötyä etuvetoisissa. Takavetoisissa se tuo ajon helppouden etuvetoisten kanssa samalle tasolle.

Muuten takavetoinen on ainakin minulle paljon luontavampi käytökseltään. Niin kesällä kuin talvellakin.

• MarquisdeSaab
        Bimmer kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan luoistonestosta on hyvin vähän hyötyä etuvetoisissa. Takavetoisissa se tuo ajon helppouden etuvetoisten kanssa samalle tasolle.

Muuten takavetoinen on ainakin minulle paljon luontavampi käytökseltään. Niin kesällä kuin talvellakin.

Kyllä siitä etuvetoisessakin on hyötyä.. tosin ei samassa määrin kuin takatuupparissa.

Huomattavasti mukavampi on lähteä liikkeelle jäällä tai sohjossa... ja nastatkin pysyvät paikallaan.

• Alex

ihan oikeesti nähnyt BMW:tä muualla kuin kuvissa?

Elikkä kerro nyt tarkemmin minkälainen auto allasi oli?

• STYPE

Paskaa puhut!!!

• Jaz

ainakin 520nen oli talvitestin viimeinen ruotsalaisessa (teknikens värld) lehdessä suosittelivat autoa vain kesäkeleille.

• S-TYPE
        Jaz kirjoitti:

ainakin 520nen oli talvitestin viimeinen ruotsalaisessa (teknikens värld) lehdessä suosittelivat autoa vain kesäkeleille.

Äh kuhan heitin vaan!!! en keksinyt muutakaan otsikkoa. Tottakai svedut nyt kotiinpäin vetää!!

• jaz
        S-TYPE kirjoitti:

Äh kuhan heitin vaan!!! en keksinyt muutakaan otsikkoa. Tottakai svedut nyt kotiinpäin vetää!!

mutta kun svedut ei kuitenkaan voittaneet ko testiä

• volvo on paras

BMW = Baijerin munaton waunu
      BMW = B= Behmeetä,Baskaa
      M= Maaseutu,munaton,mätä
      W= Wiljelijä,Winksahtanut
      yhteenveto=BMW-kuskit ovat paskapelloissa rypeviä jyväjemmareita

• Hauskaa

Taitaa sieltä maalaistalon pihalta useimmiten löytyä se Volvo tai Mercedes, harvemmin auto eli BMW!

• senkin

pilaat volvoilijoiden maineen.. koeta käyttäytyä kunnolla!!!

• ainut oikea

joko sul oli huonot renkaat tai joku köyhämalli jos ei oo ees lukkoperää et sillei tai jos ei piisaa ni oisit hommannu nelikon.mut jos oot tyytyväinen nykyiseen traktoriisi onnea vaan sinullekin.volvo=valitamme ostostasi ja lähetämme varaosia.

• Eveready

Vaihdoin Volvo 850 STW:sta 520i touring-malliin. BMW on auto Isolla I:llä, Volvo on traktori. Mutta on pakko tunnustaa että Volvo kulki suoralla sohjoisella tiellä paremmin.... ja ehkä myös pellolla... (en tosin kokeillut)...

• ggg

sulla éi takuulla ole ollut koskaan 850:stä kuhan vittuilet kun oma bemu luiruaa ja volvot rulaa

• Isoturpo

Eipä ole mutkat häirinnyt etuvetoisen menoa. Tiedän vain yhden (Bemu)kuskin, jolle takaveto on tuiki tarpeellinen. Ajotyyli on sellainen, jota ehkä pieni promille harrastaa. Jaksan ihmetellä, miten jotkut jatkuvasti kehuu takavedon ylivoimaa mutkissa. Omassa 850 T5:ssä on tehoa ihan tarpeeksi, mutta mitään hirveää vetelyä en ole huomannut(jos sitä ajetaan takaa??). En tosin ole varustettu millään kukkakeppiranteilla, mutta silti. Puolueettomat testaajat kait väittää etuvedon olevan jopa nopeampi.

Toki myönnän, että onhan takaveto mutkissa räpätessä hauskempi ja ex-takavetokuskina pidän sitä sellaiseen ajoon sopivampana. Mutta maanteillä on vain loivia mutkia ja suomalaista kurasohjosuolapaskaa, missä hyvä etuvetoinen auto(=Volvo :) puolustaa paikkansa. Noin siis omasta näkökulmasta. Siksi olenkin päätynyt hyvään etuvetoiseen, enkä hyvään takavetoiseen. Kun joutuu köyhäilemään kaksivetoisella, on turha kinata vetotavan paremmuudesta. Neliveto on yliveto, kaksivetoiset on makuasia. Vain sillä on merkitystä, että alla on laatuauto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      105
      5029
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      62
      4906
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3990
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3530
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2961
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2731
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2247
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      44
      1794
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      34
      1651
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1578
    Aihe