Kestävä siima

Vinkkiä

Iso pelto olis niitettävä polttomoottori trimmerillä. Pelto kasvaa korkeaa putkea, heinää yms. 3 mm siima ei kauaa kestä, katkeaa ja kuluu nopeasti kun heinän seassa on välillä sormen paksuista haavan taimia. Mikä on kokemuksenne: mitä siimaa kannattaa käyttää, mikä kestää. Pellon laidassa on kiveystä ja siinä vaikka kuinka varoo niin siima ei kestä kuin hetken kun on juuresta jo poikki. Tuli mieleen että pitääkö olla terösvaijeria että alkaa kestämään, mikä neuvoksi? Pyydän asiallista keskustelua ja vinkkiä.

9

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkiä

      Onko näitä siimoja teräslankavahvisteisena?

    • kuinka-iso

      Jos on tosiaan ISO pelto niin teetä homma jollain maanviljelijällä tai sellaisella yrittäjällä jolla on teiden pientareiden niittämiseen käytettävä kone.

    • poltinkarva

      Raivaussahalla ja ruohoterällä pystyy niittämään, mutta jos on paljon kiviä, niin siimalla. Minulla tuo 3mm:n siima on kestänyt.

    • poltinkyrpä

      Ei sormen vahvuisessa taimikossa mikään siima kestä. Pitää olla kunnollinen terä.
      Vaijeria ei pidä laittaa ellei halua rispaantuvan vaijerin pätkiä koipiinsa. Jotkut väittää että lyijykrymppi vaijerin päässä auttaa mutta jos ei halua lyijykokkaretta koipiinsa kannattaa uskoa ja laittaa raivuriin kolmio tai muu kiinteä terä.

    • tuostapas

      https://www.google.fi/search?q=ketjuterä raivuriin&biw=1280&bih=899&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMIxsTj14CKyAIVhmQsCh3z6w3M&dpr=1#tbm=isch&q=ketjuterä raivaussahaan&imgrc=QG__lpObK1QGNM:

    • ruohonleikkurilla--

      Ite menin ruohonleikkurilla tuollaisen palstan läpi ei toki mitenkään vauhdikkaasti mutta työvoitto tuli otettua

    • Anonyymi

      lankasahan terä,sellainen joka laitetaan rautasahaan. karkeapintainen metallilanka.
      sillä katkee pajutkin.
      toinen vaihtoehto laittaa rautasahanterä puoliksi(15cm) ja se reikäpää laitetaan 5mm pultilla kiinni esim siimakasetin alareunaan niin ruohot on ihmeissään ja terät kestää koska on mallia veitsiterät.

    • Anonyymi

      Lainaa kelamurskain. Itse olen nuo pikkualueet hoitanut Husqvarnan etuleikkuri kelamurskain yhdistelmällä. Hehtaarialueet sitten raktorin niittokoneella.

    • Anonyymi

      Rattori ja mottoripyörä ovat hyviä vehkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe