Onko Onkivesi niin kurjassa jamassa kuin SS antaa ymmärtää? Voiko siinä uida tai kalastaa? Onko ne sammaleläimet vallanneet rannat yltympäriinsä? Miten mökkiläisten rantojen ja tonttien arvon mahtaa käydä.
Onkiveden tilanne
5
1110
Vastaukset
- pitäkääjärvennearvossa
Pitäisi valvoittaa rannalla asujat leikkaamaan ruohikkonsa pois omalta kohdaltaa. Minä olen hoitanut sen jo 17 vuotta sitten. Naapurissa ruohikko rehottaa. Yleisilme Onkivedessä ei ole kehuttava.... ovatko lapinlahtelaiset laiskoja vai saamattomia, miksi ei oma ympäristö ja maisema kiinnosta!? Kun leikkaa ruohikon elokuun aikana (niin tein itse) se ei ehdi kasvaa enää ennen syksyä...tulee pimeää valo väheee ja se tukehtuu....näin minä tein ja ruohikko ei kasva enää!
- edesvastuuuseen
Kepulaiset ovat pilanneet Onkiveden laskemalla lannoitteita ja jopa lehmän jätökset järveen. Ennen onkivedessä voi jopa tuulastaa, ja saaliit oli hyviä. Vaan tuulastappa nyt. Kaikki rannat kasvaa paksua rehevää ruohikkoa. Ja vilä kuittaillaan ympäristötukia, prkle.
- pitäkääjärvennekunnossa
Maanviljelystä on aina harjoitettu Onkivedenkin rannoilla, en usko että maanviljelys nyt olisi Onkivettä pilannut. Mietippä mikä osuus maitopulveritehtaalla/juustolalla on Onkiveden tilaan. Sitä en usko ollenkaan, että kukaan laittaisi lehmän paskaa järveen, sellaista maanviljeliää ei löydy Suomesta! Venäjältä tällaista toimintaa löytyy!
Maitopulveritehdas on pyhä lehmä eikä kukaan uskalla sanoa sitä vataan mitään, varsinkaan sos.den ja muu vasemmisto koska useat heikäläisistä saavat tulonsa sieltä, mutta se on lyhytnäköistä politiikka kuten olet jo huomannutkin. Kaikkesta ei voi vain ottaa hyötyä itselleen, välittämättä ajatella pitemmälle, silloin lopputulos on huono.
Etkö kuunnellut uutisia? Euroopan maanviljelys on kriisissä ja sinäkin Brutukseni syytät heitä, jotka sinulle leivän puoli-ilmaiseksi kasvattavat! Jos ei ole omaa maataloutta se on lopun alku! Nyt ei saa olla kateellinen vaan järkevä ja tukea kaikin tavoin suomalaista työtä ja eritoten maanviljelystä.
Kunnan pitää velvoittaa jokaisen ranta-asukkaan omalta kohdaltaan leikkaamaan ruohikko pois....ohjeet annoin edellä jo.
Miksi Väärninsaarikin rehoittaa eikö se kulu seurakunnalle, miksi eivät hoida omalta osalataan asiaa kuntoon?
Minusta se on laiskuutta ja saamattomuutta....ei tuo nyt paljoa maksa, ottaa viitake käteen ja leikata ruohikko pois! Se on hyvää kuntoilua ei tarvitse mennä kehonrakennukseen salille!
- paskaaon
Miten se leikkaamaton ruohikko vaikuttaa veden laatuun?
Onkivesi haisee,jos siinä ui ,täytyy välittömästi käydä suihkussa peseytymässä.
Iho kutisee ja kirvelee uinnin jälkeen ja uimapuku värjäytyy ruskeaksi
Miten jotkut ostaa mökin tuollaisen vesiatön rannalta.Ihmettelen.- hapenpuutettasiellä
Minun olessa 4-5 vuotias olin ukkini kanssa olin kalastamassa, hän veti nuottaa. Hän keitti kahvin järvivedestä, miksi ei nyt voi niin tehdä? Juustola on selitys sille että vesi pilaantuu. Laskevat siltä jotain jätevesiä Onkiveteen. Tehkää jotain järvienne hyväksi niinkuin muuallakin tehdään yhä lisääntyvässä määri. Se on hyvä alku, että leikkaa oman ruohikkonsa, jopa näyttää paljon paremmalta.
Minä uin paljon, ei pidä paikkansa ei ainakaan minun iho kutise eikä kirvele yhtään! Jos on sauna lämitetty se on eri asia peseydyn!
Älä ihmettele vaan toimi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1818272Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2544260Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1093572Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut943332Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi182401Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42225100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es272056Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei361716Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik561594Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun481557