Jos olisimme aikanaan uskoneet itseemme...

EUonsyvältä

..niin saisimme nyt itse päättää keitä rajamme yli tulee ja paljonko otamme vastaan pakolaisia.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H-EU-reka

Minä olen sitä mieltä, että olemme kahdella sodalla osoittaneet, että päätämme itse, keitä rajamme yli tulee.
      Samalla rajamme ovat auki myös ulospäin, joten ne, jotka eivät täällä viihdy, voivat mennä rajan toiselle puolen kenenkään estämättä.
      Tervemenoa.

• Lähtöehkäedessä

Sotimaan en ehtinyt, ainoastaan äänestämään vastaan silloin 21 vuotta sitten kun enemmistö kansasta halusi luovuttaa vallan EU:lle.
        Sitä saatiin mitä tilattiin, eli taitaa olla turha nyt itkeä kun p..kat on pöksyssä, eikä itsellä enää mitään päätösvaltaa rajojen ylittäjistä.

• Hävettää

Meidän ikäryhmämme ei ole sotinut mitään, vaan me olemme antaneet vallan kahvan EU:n käänneltäväksi.

• lähenkohta

Haluat tilalle elättimamun, kotiisi?

• bessie-
        Lähtöehkäedessä kirjoitti:

Sotimaan en ehtinyt, ainoastaan äänestämään vastaan silloin 21 vuotta sitten kun enemmistö kansasta halusi luovuttaa vallan EU:lle.
        Sitä saatiin mitä tilattiin, eli taitaa olla turha nyt itkeä kun p..kat on pöksyssä, eikä itsellä enää mitään päätösvaltaa rajojen ylittäjistä.

Nooh, ei kukaan tällaista ole tilannut, saati toivonut. Meillä muuten on edelleen päätösvaltaa myös turvapaikan hakijoiden suhteen.

Osalla kansalaisia tosiaan tuntuu olevan "paskat pöksyissä", mutta kyllä me muut huolehdimme heistäkin.

Nyt pitäisi ensi tilassa saada yhteistyö käyntiin esim. Turkin kanssa. Olisi myös pikimmiten ja kaikin keinoin pyrittävä levittämään sellaista sanomaa, että salakuljettajien miljardibisnestä ei missään nimessä pidä tukea, sillä se voi jatkossa jopa vaikeuttaa turvapaikan saamista. Tämä tietysti edellyttää sitä, että tuemme oikealla tavalla mm. EU:n rajamaita.

Jos tämän tapainen selvä viesti annetaan, ja tässä päässä myös toimitaan päättäväisesti, niin viesti menee varmasti perille. Käsittääkseni havaintoja turvapaikan hakijoiden älypuhelimista on tehty. Ei ne varmaan pelkkiä kuoria ole, joten sana takuulla kulkee. Onhan se todistettavasti kulkenut nytkin...

• Ennen kansamme uskoi itseensä ja edus-kuntaansa maansa puolesta kuollen.
      Tänäänkin kansamme uskoo edus-kuntaansa, nyt kuitenkin vain sinne sun tänne
      nuollen.
      Eläkeläisetkin äänestys-kopissaan eksyen.
      Naama vihertäen, keppi kuokkana heilimöiden.

H.

• "Ennen kansamme uskoi"? Siis mitä ennen?

Jotenkin tuli mieleeni, kun katselen telkusta "Hyvät ja huonot uutiset, kuinka Mikko Kuustosta kiusataan hänen ikänsä vuoksi, mutta todellakin hyväntahtoisesti.

Itsekkin tunsin "mesopotaliaileksi" (no meni väärin), kun työpaikan kahvitauolla oli tämä tyypillinen 10-kysymystä? En muista, mikä kysymys oli, mutta sen muistan, että

• ent.siivoojaparka
        Kristiina23 kirjoitti:

"Ennen kansamme uskoi"? Siis mitä ennen?

Jotenkin tuli mieleeni, kun katselen telkusta "Hyvät ja huonot uutiset, kuinka Mikko Kuustosta kiusataan hänen ikänsä vuoksi, mutta todellakin hyväntahtoisesti.

Itsekkin tunsin "mesopotaliaileksi" (no meni väärin), kun työpaikan kahvitauolla oli tämä tyypillinen 10-kysymystä? En muista, mikä kysymys oli, mutta sen muistan, että

Sanoitko sinä nyt jotain ja jos, niin mitä?

• voihan.heleveeetti

EU on keksinyt hyvän rahastuskeinon kun pakolaisten maahan pääsyn voi joksikin aikaa estää ostamalla aikaa.

• rakkkauttajakunnioitusta

Meän tulisi pysähtyä näkemään mitä on tapahtunut.
      Ei saisi pysähtyä muutamaan sanaan "rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi". Näillä sanoilla, näitä sanoja käyttäessä ja tulkitessa voidaan saada paljon pahaa aikaan - tosin myös hyvää.
      Onko tullut tai onko tulossa pelkkää hyvää rakastamalla lähimmäistä niinkuin he vaativat heitä rakastettaman. Meille on tullut ja kiihtyvällä nopeudella tulee uutta kulttuuria, uutta uskontoa, uusia ajatuksia erittäin paljon ja me annamme sen tapahtua. Kohta huomaamme, että meidän suomalainen perinne on historiaa ja maastamme on jäljellä ainoastaan nimi suomi.
      Siis rakastamme lähimmäistä niinkuin itseämme ja tulevat rakastavat meitä niinkuin meidän kulttuuri, uskonto ja isänmaamme rakastaa ja sitä rakastetaan

• Katsoija

>..niin saisimme nyt itse päättää keitä rajamme yli
      > tulee ja paljonko otamme vastaan pakolaisia.

Tuollainen hieno tilanne vallitsee Pohjois-Koreassa. Mikset muuta sinne? Ai niin, et kelpaa, he näet päättävät kuka saa tulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      78
      1076
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      38
      852
    3. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      100
      819
    4. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      34
      768
    5. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      43
      678
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      678
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      52
      559
    8. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      550
    9. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      52
      473
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      49
      468
    Aihe