Tietokone menee lepotilaan (läppäri)

lepotilainen

Hei minulla on Lenovo G50-80 läppäri Wintoosa 10:llä. Läppäri on kytketty erilliseen näyttöön ja on kokoajan laturissa kiinni.

Ongelma: Tietokone menee itsestään nähtävästikkin lepotilaan jos 2,5minuuttiin et tee mitään (esim. heiluta hiirtä). Olen yrittänyt laittaa kaikki virransäästö/lepotila-asetukset vähintään puoleentuntiin mutta ei ole ollut vaikutusta, mikähän asetus minulla on jäänyt huomaamatta.

12

3872

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lepotilainen

Lisäys edelliseen: jostakain syystä lepotilaan meneminen vaikuttaisi olevan hieman epäsäännöllistä. Aamulla kun avasin koneen ensimmäistäkertaa ei kone mennyt lepotilaan kertaakaan vaikka oli yli 2,5 minuutin taukoja käytössä. Sitten käytin konetta lepotilassa kun menin käymään kylillä (siis laitoin koneen virtavalikosta lepotilaan). Kun avasin koneen lepotilasta se alkoi menemään 2,5minuutin käyttämättömyyden jälkeen lepotilaan itsestään.

• lepotilainen1

Eikö kukaan keksi ratkaisua ongelmaan. Kohtuu ärsyttävä ongelma on kun kokoajan saa herätellä lepotilasta.

• ÄrsyyntynytLepotilainen
        lepotilainen1 kirjoitti:

Eikö kukaan keksi ratkaisua ongelmaan. Kohtuu ärsyttävä ongelma on kun kokoajan saa herätellä lepotilasta.

Täällä ihan samanlaiset ongelmat, kyseessä myös Lenovon läppäri ja Windows 10, mutta menee jo minuutin jälkeen lepotilaan. Kaikki asetukset on katsottu moneen kertaan. En tajua mikä tätä konetta vaivaa!

• ketuttaa

Onko näihin ongelmiin saatu ratkaisua??? Päivitin Lenovon läppärille Windows 10 ja sen jälkeen on mennyt lepotilaan 1-2 min päästä siitä kun irroittaa otteensa hiirestä ja kaikki mahdolliset asetukset on käyty läpi eikä auta!

• Ymmällään

Onko tähän ongelmaan selitystä. Mua alkaa kaikin puolin rassata tää uusi winkkari kun vanha toimiva tuli korjattua taas perseelleen asentamalla päivitys. Siis miksi mun HP:n läppäri menee lepotilaan minuutin jälkeen. Tämä toimii näin sen jälkeen kun kone on kerran päässyt menemään lepotilaan säädetyn viiveen jälkeen. Kun käynnistää koneen uudelleen niin sen jälkeen viiveasetukset ovat taas voimassa niin kauan kunnes ne täytetään taas ja mennään lepotilaan. Aina sama ruljanssi. Ja koneena siis Elitebook mutta ei sillä voi olla tämmöiseen mitään järkevää selitystä mikä merkki on. Vituttaa renkata tämmöisten itsestään selvyyksien kanssa jotka ovat toimineet aiemmin jo vuositolkulla ja ovat ihan perusominaisuuksia.

• rottenpotatoes

Näytönsäästäjä kannattaa poistaa käytöstä, löytyy Asetusten syövereistä.

• Ymmällään

Millä tavalla se vaikuttaa siihen että kone menee lepotilaan hallitsemattomasti? Ja toisekseen tarvitsen kyllä näytönsäästäjää siksi että saan ruudun himmenemään häiritsemästä muuta... automaattisesti.

• rottenpotatoes

Oletko varma että menee lepotilaan,
        Sinänsä on ihan sama minulle mitä teet, minä otan näytönsäästäjät aina pois eikä ole sen jälkeen kun tuo hänksättelyn aikanaan huomasin ollut ongelmia (näkyi olevan 1 min oletuksena ).
        Ei minulla ole Lenovoakaan.

• Ymmällään

Olen varma että lepotilaan menee.. piste. Tällä hetkellä näytönsäästäjä on kytketty pois, päällä on ainoastaan näytön sammutus ja lepotila pois, ollessaan verkkovirrassa. Siittä huolimatta menee lepotila päälle reilun minuutin koskemattomuuden jälkeen. Ja ei ole mullakaan lenovo... on HP ja ei tällä koneen merkillä pitäisi olla mitään tekoa ongelman suhteen. Millään aika-asetuksilla ei ole minkäänlaista reaalista vastetta mihinkään käyttäytymiseen. Taitaa olla loppuunsuunnittelematonta paskaa win 10.

• Kettuuntunut

Itselläni ASUS-läppäri menee myös lepotilaan n. 3 minuutin käyttämättömyyden jälkeen, vaikka asetuksissani lepotila on asetettu 20 minuutin kohdalle (verkkovirrassa). Ei tunnu asetusten muuttamiset vaikuttavan mitenkään.

• virranhallinta-ajurit

Lenovo on julkaissut uudet virranhallinta ajurit laitevalmistajan sivuilla. Olisko tuosta apua kannattee asentaa. Mulla on Lenovo myös ja kävin asentamassa.

• Windows-on-roskaa

Niin menee lepotilaan, ei ole käynnistynyt enään kuukauteen, muutaman kerran käynnisty 10 asennuksen jälkeen ja sitten jumi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe