”Kriton, olemme Asklepiokselle velkaa kukon. Uhratkaa se hänelle, älkää unohtako!”
huojuvat lavat 4v
uimahalli, lentokone, puisto 16v
Tukholma, suo käärme, kaksi hohtavaa hahmoa 32v
Kultainen järvi 35v
metsäaukio, pata, vanaha mies, 35v
hohtava miekka, suo 35v
järvi onki kala isoäiti 41v
lumi, talo, auto korkea mäki 45v
Jos jollain on mielenkiintoa katsoa unia. Näettekö niissä mitään yhteistä?
näkeekö kukaan mitään yhteistä unissani?
5
<50
Vastaukset
- näkökulmia
Eipä saa oikein otetta noihin yksittäisiin sanoihin, unet on aina sen verran henkilökohtaisia juttuja että niiden visuaalinen ympäristö ja niissä tapahtuneet asiat olisi hyvä myös selostaa, muuten niihin on vaikeaa saada ulkopuolisen minkäänlaista otetta. Sulla on kuitenkin erotettavissa hyviä ja valoisia ja kultaisia näkyjä unissasi : kaksi hohtavaa hahmoa, Kultainen järvi, hohtava miekka esimerkiksi. Jo nämä lupaavat unissa kalliita ja ainutlaatuisia asioita, tosin kahdessa ensimmäisessä näyssä mukana on "suo" johon taasen nämä kallisarvoiset asiat voivat upota. Joten sinun on parempi tulkita unesi ja niiden taustat itse, yksittäiset sanat eivät aukea helposti jollei näe mitä niille tapahtuu, mikä on niiden lopputulos. Yritä kirjoittaa koko unimaailman tapahtuma ylös, se aukeaa sinullekin silloin paremmin auki, kun sitä voi tarkastella omana erillisenä kokonaisuutena. Se alkaa elää silloin omaa elämäänsä jota unennäkijä itse pystyy tarkastelemaan.
- muutamaunitänne
Kiitos paljon kommentista. Selvennän vielä:
Laitoin unista tarkemmat kuvaukset eri kommentteihin, mutta halusin selventää, että ne ovat minun uniani ja itse koen, että niissä näkyy jonkinlainen jatkumo.
Ajatukseni on, että niitä pitäisi tarkastella kokonaisuutena, ei erillisinä unina, joita ne toki ovat - ja niitä voitte vapaasti tulkita sellaisinaan. Jos joku näkee kokonaisuudessa jotain muuta, mielelläni kuulen mielipiteitä. - näkökulmia
muutamaunitänne kirjoitti:
Kiitos paljon kommentista. Selvennän vielä:
Laitoin unista tarkemmat kuvaukset eri kommentteihin, mutta halusin selventää, että ne ovat minun uniani ja itse koen, että niissä näkyy jonkinlainen jatkumo.
Ajatukseni on, että niitä pitäisi tarkastella kokonaisuutena, ei erillisinä unina, joita ne toki ovat - ja niitä voitte vapaasti tulkita sellaisinaan. Jos joku näkee kokonaisuudessa jotain muuta, mielelläni kuulen mielipiteitä.Huomasinkin uniesi eri kuvaukset heti tuon kirjoittamani kommentin jälkeen, ja kirjoitin yhden tulkinnan siitä valkopartaisesta miehestä välkkyvän miekkansa kanssa. Voithan sinä yrittää löytää uniisi yhdistäviä tekijöitä, siis yhteisiä visuaalisuuksia ja tapahtumia jotka sitoisivat ne yhteen, symbolisia yhteneväisyyksiä olet jo löytänytkin kuten siellä toisessa kommentissa esitin. On mielenkiintoista ajatella kaikkien näkemiensä unien tosiaan olevan jonkinmoinen iso kokonainen jatkumo yhdelle ihmiselle, kuten olet asiaa miettinyt, unethan ovat hyvin henkilökohtainen asia, ja niitä näkee kerralla aina vain yksi ihminen.
Aloituksellisesti lähtökohtasi yritykseen on siis ihan oikea.
Itse näköjään rajaan heti pois kaikki ns. purku-unet ja vähemmän merkittävät unet ja yritän etsiä muutamia merkittävimpiä unia joille sitten yhteinen mahdollista punaista lankaa.
Muistan muutamia noista ja olen yrittänyt jokusta tulkitakin. Minusta ainakaan tulkitsemissani unissa ei ole samanlaisia tunteita taikka ajatuksia taustalla. En ole kuitenkaan ajatellut niitä saman henkilön näkemiksi.
Voi olla, että palaan niihin vielä.Tulkitsin aiemmin huojuvat lavat-unen liittyvän kodista lähtemiseen. Jos olit sitä nähdessäsi 4 vuotias, uni ei luonnollisestikaan voi liittyä kodista lähtemiseen lopullisesti.
Unessa astuit kotisi ikkunasta ulos eli poistuit turvallisesta kodistasi. Maailma oli hyvin erikoinen ja huojuva. Jouduit tekemään paljon töitä pysyäksesi jo ensimmäisellä lavalla.
Tämä voisi kuvastaa lapsen ajatuksia ja pelkoja ulkomaailmasta kodin ulkopuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1383349Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2742900Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2261829Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641768- 631749
- 581455
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa841299Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781252Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3281177Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391062