Sertralin Orion

00syntynyt

Olen 15-vuotias tyttö joka on kärsinyt traumaperäisestä stressihäiriöstä, masentuneisuudesta ja ahdistuksesta noin puolen vuoden verran. Lääkäri määräsi minulle sertralin orion-masennuslääkkeen, jota olen nyt 2 pv syönyt. Olo on ollut sen jälkeen kamalan ahdistunut ja pelkään että lääke jättää muhun pysyvät jäljet :(
Osaako joku neivoa mitä pitäisi tehdä? Annos on siis 50mg joka aamu

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsadfg

      Kerro lääkärillesi äläkä täällä jauha paskaa.

    • Neitipaniikki

      Kannataa ottaa lääkäriin yhteyttä ,mutta aika isolla määrällä olette aloittaneet lääkityksen. Itselläni alkoi lauantaina samainen lääke ja aloitus oli puolikas eli 25mg viikon ajan josta nosto kokonaiseen tablettiin eli 50mg. Alku oireista varoiteltiin ,että paniikki ja ahdistus paheneee ekan 2vko aikana jonka jälkeen alkaa tasaantumaan. Itse olen huomannut ,että muuta tuntu lääkkeen otosta alkaa panikointi ja huono olo jota kestää iltaan saakka. Yöt ja aamut ennen lääkettä menee hyvin ja olen jopa huomannut että positiviisiakin vaikutuksia olisi mahdollisesti. Mielenkiinto alkanut tulla eri asioihin takaisin. Mutta tosissaan ota yhteyttä lääkäriin jos tuntuu ettet kestä olotiloja!

      • 00syntynyt

        Kuinka vanha olet? Itteeni huolestuttaa kanssa se että mitää SSRI lääkkeitä ei suositella alle 18-vuotiaille ja 15 kun olen


      • tositarinat

        http://ssristories.org/category/drug/zoloft/
        Zoloft on Sertralinin rinnakkaisvalmiste. Kokeneet kertovat tuolla sivustolla.

        Kaikki SSRI-valmisteet tuhoavat sukupuolihormonit ja aiheuttavat hedelmättömyyden/impotenssin. Samoin osa altistaa koulumurhiin, joista tositarinoita mm. Suomesta tuon sivuston etusivun kautta.


      • NeitiPaniikki
        00syntynyt kirjoitti:

        Kuinka vanha olet? Itteeni huolestuttaa kanssa se että mitää SSRI lääkkeitä ei suositella alle 18-vuotiaille ja 15 kun olen

        Itse olen 31vuotias mutta olen ensimmäisen kerran syönyt juurikin sinun iässäsi paniikkihäiriöön lääkkeitä. Kannattaa soittaa sinne lääkäriin ja kertoa huolensa. Pelkkä lääkityshän ei poista ongelmaa ,mutta on hetkellinen laastari. Ei kannata välittää noista inhottavista komenteista alla!!!!!


      • Aikamoista tuubaa siellä näyttäisi tosiaan olevan. Itse syön tuota samaa lääkettä 150mg per aamu ja olen mielestäni saanut omaa tahtoa lisää sen avulla: on alkanut tekemään mieli pitää puolensa.


    • Varmin-tapa-tuhota-

      terveys on syödä ssri-myrkkyjä.

      Varma tie maanpäälliseen helvettiin.

      • tloZ

        Kuinka niin? :0


      • tässä-pahimpia-

    • thtwrtrjewy

      Ei kannata päätänsä lobotomoida varsinkaan noin nuorena. Saatat säästyä pysyviltä aivovaurioilta, kun ymmärrän nyt lopettaa käytön.

      Hakeudu jonnekin missä saat oikeaa apua syihin miksi voit huonosti. Syyt ovat elämässä.

    • sssrrriii

      Täällä taas osa noita tohtori tolosia! Parasta vaan tilaa lääkärille aika ja kertoo jutuistas. Ota vaik joku läheinen mukaas jos muuten pahalta tuntuu mennä.

      • Olet-oikeassa

        tolla ohjeella pääsee aivan varmasti eläkkeelle 18-vuotiaana ja siinä se sitten oli, koko elämä. Loppu on paskaa.


      • sssrrriii
        Olet-oikeassa kirjoitti:

        tolla ohjeella pääsee aivan varmasti eläkkeelle 18-vuotiaana ja siinä se sitten oli, koko elämä. Loppu on paskaa.

        Niin se menee, ssri-myrkyt tuhoavat ihmisen aivot kokonaan ja peruuttamattiomasti. Senjälkeen ei ole muuta puuhaa kuin odottaa kuolemaa vaikkapa 60 vuotta, ilman elämää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3672
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3008
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      59
      2737
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2385
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2182
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1767
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1756
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1737
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      304
      1710
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      60
      1559
    Aihe