aiken kennel

ymmällään

ostimme narttu pennun kyseisestä kennelistä.pentu alkoi oireilemaan heti yöllä.
menimme lääkäriin.pennulta löydettiin monia sairauksia ,jotka olivat sillä jo kun
haimme sen kennelistä.kyseinen kasvattaja sanoi ettei hän ole korvaus velvollinen
kuka sitten on ?jos hän myy sairaan pennun terveenä?????

14

2193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enoleoikeinvarma

      Tehän teitte sen ostosopimuksen? En muista oikeaa nimeä. Kannattaa sieltä katsoa lukeeko asiasta mitään tai ehkä kennelliitosta. Kunniallisen kasvattajan pitäisi kyllä kantaa vastuu

    • kurjatilanne

      Sinulla on varmaan ihan kennelliiton kauppasopimus pennusta, eikö?
      Maksoitteko ihan täyden hinnan pennusta?
      Kysäseppä kennelliitosta, osaavat varmaan neuvoa.
      Jos pentu heti ollut sairas,jo ostaessa, mielestäni kaupanpurku olisi suositeltavaa, ja kasvattajan luulisi siihen suostuvan.Mutta kysy kennelliitosta apua, ja neuvoa asiassa.

    • puhtaatkojauhot

      Ei taida ostajalla olla ihan puhtaat jauhot pussissa. Jos olisi rehellinen olisi heti toimittanut eläinlääkärin paperit kasvattajalle ja uroksen omistajalle.

    • ReijaMatikainen

      Hei,

      Olen tavoitellut sinua puhelimitse ja sähköpostilla tuloksetta.

      Olen ollut yhteydessä eläinlääkäriin ja kuluttajaneuvontaan ja näillä tiedoilla en ole korvausvelvollinen koska ei ole osoitettu pennun olleen sairas täältä lähtiessä.

      Minulle olet myöskin kertonut vain virtsatietulehduksesta, mitähän mahtavat muut tässä mainitsemasi sairaudet olla? Uroksen omistajalle olet laittanut sähköpostia että pentu on elimillisesti sairas ja se pitää todennäköisesti lopettaa. Minulle et ole tästä sairaudesta kertonut.

      Olisitko ystävällinen ja ottaisit yhteyttä mahdollisimman pikaisesti niin saamme koiran asiat eteenpäin.

      Terveisin
      Aiken kennel

      • Teija_ou

        Kasvattajathan hyvin harvoin ottavat vastuuta mistään kun raha on vaihtanut omistajaa.


      • RiittaVainiontaus

        Mistä tässä tapauksessa pitäisi kasvattajan ottaa vastuuta. On halukas purkamaan kaupan, yrittänyt saada yhteyttä pennun omistajaan, pyytänyt eläinlääkärin lausuntoa tai yhteystietoja. Konsultoinut tarkastanutta eläinlääkäriä ja saanut tiedon, ettei omistajan ilmoittama diagnoosi voi pitää paikkaansa. Kyllä kennelliiton kauppasopimus velvoittaa omistajaa jollain lailla todistamaan koiran sairaudet. Varsinkin, kun tarinat sairaudesta muuttuvat koko ajan. Kuluttajasuojalaki on suhteellisen tiukka kasvattajaa kohtaan, jos kasvatus on noin vuosittain tapahtuvaa. Minuakin pentueen isän omistajana kiinnostaa tietenkin, mikä pennulla on. Onko se perinnöllinen vai mikä. Ihmetyttää vain tämä jatkuva vian muuttuminen riippuen siitä kenelle kirjoitetaan tai puhutaan.


    • ihmettelen

      Missä on kasvattajan oikeusturva tällaisen haukkumisen suhteen. Olisikohan aiheellista eläinsuojelun käydä katsomassa onko pennulla kaikki hyvin. Ihan normaalia kasvatinomistajan käytöstä tällainen kirjoittelu ei ole. Nyt kun on omalla nimellä vielä annettu selvitys, että kasvattaja sekä uroksen omistaja ovat yrittäneet saada selville mikä koiralla on hätänä, eikä omistaja vastaa, vaan täällä kirjoittelee höpöjä.

    • RiittaVainiontaus

      On muuten ensimmäinen kerta, kun minun kirjoitus on poistettu julkiselta sivustolta sääntöjen vastaisena. Miksi? Ilmeisesti kirjoituksessa oli minulle sähköpostin lähettäneen pennunostajan nimi. Mutta edelleenkään hän ei ole ilmoittanut minulle muuta kuin, että minun urokseni jälkeen on elimellisesti sairas ja joudutaan mahdollisesti lopettamaan. Eilen vielä tiedustelin kasvattajalta onko hänelle tullut mitään lisätietoa. Ei ollut tullut. En ymmärrä miksi ei voi yksinkertaisesti kertoa mikä koiralla on hätänä ja laittaa eläinlääkärin lausuntoa kasvattajalle. Eikä minullekaan ole ihan yhdentekevää, jos en tiedä minkä vian urokseni on jättänyt.

    • spkn

      Hienoa että kasvattaja ja uroksen omistaja ovat ottaneet asiaan kantaa, mutta tämäkö on tosiaan sitä "parempaa" käyttökoirakasvatusta, jota niin kehutaan."käyttökoiria" on vaikea saada, niitä ei myydä kuin harrastajille" -saibaa......harrastajat on ilmeisesti "harrastaneet" lasinpuhallusta, kun tuloksia ei näy tänkään kasvattajan jalostusnartuilla eikä kasvateilla.Että selasta "jalostusta" se on käyttökoirilla.

      Sit sanotaan, ettei nly linjaisten tulokset ole "aitoja" kun on tehty Saksassa ja näiltä ne puuttuu kokonaan!!Ja jos ei ole tuloksia, niin nlylinjaisen kasvattaja ei voi kertoa koiran luonteesta mitään, mutta nämä kasvattajat voivat....jepjep!
      http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=AIKEN&R=166

      • RiittaVainiontaus

        Ilmeisesti sinulla on näyttelylinjainen koira, koska koet noin voimakkaasti tarvetta puolustaa omaa linjaasi ja omia valintojasi haukkumalla muita. Minun tapaani kasvattaa se ei kuulu. On hyviä ja huonoja, terveitä ja sairaita molempien linjojen edustajina. Suurin osa molemmista linjoista menee aivan tavallisiksi kotikoiriksi. Osa kokeneemmalle kotikoiran pitäjälle, osa aloittelijoille. Ymmärrän toki joidenkin pentueiden kohdalla, ettei niitä myydä kenelle tahansa. Voi olla, että vanhemmissa on sellaisia luonteen piirteitä, etteivät ne vain sovellu kotikoiriksi. Samoin näyttelypuolella menestyneiden vanhempien jälkeläiset varmasti halutaan myydä näyttelyharrastajille, jotta kasvattajan panostus näkyisi jälkeläisten näkyvyytenä. Valitettavan vähän ihmiset nykyisin käyvät kokeissa, meidän rodussa. Monelle koirasta on tullut ystävä ja riittää, että se koulutetaan yhteiskuntakelpoiseksi. Kentillä on monesti hyvin tuloshakuinen moodi päällä koulutuksissa ja ihmiset eivät halua tai jaksa stressata enää työn lisäksi kentällä. Pikkuhiljaa vain lopetetaan kentällä käyminen. Se on rodun kannalta valitettavaa. Oli linja mikä tahansa. Henkilökohtaisesti en ole haukkunut saksan tuloksia tai muutenkaan näyttelylinjaisia. Saksanpaimenkoira kun nyt vain sattuu olemaan maailman paras rotu kaikkeen mitä ikinä koiralta haluat. Molemmissa linjoissa toivoisin huomattavasti paljon enemmän avoimuutta luonteen puutteiden ja sairauksien osalta. Siksi olen tähänkin ketjuun kirjoittanut, koska haluaisin tietää mikä pennulla on vikana.
        Ps. Itselläni on saksalaiset tulokset yli kymmenellä käyttölinjaisella ja yhdellä näyttelylinjaisella. 2 käyttistä ovat jopa kisanneet saksassa mestaruustasolle. Joten en ainakaan itse allekirjoita noita ostettuja tuloksia nykyään. Joskus niitä on ollut, mutta ei enää nykyisten kännyköiden ja videoiden aikana. Käry kävisi nopeasti.


      • Maailmanparasrotuminulle
        RiittaVainiontaus kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulla on näyttelylinjainen koira, koska koet noin voimakkaasti tarvetta puolustaa omaa linjaasi ja omia valintojasi haukkumalla muita. Minun tapaani kasvattaa se ei kuulu. On hyviä ja huonoja, terveitä ja sairaita molempien linjojen edustajina. Suurin osa molemmista linjoista menee aivan tavallisiksi kotikoiriksi. Osa kokeneemmalle kotikoiran pitäjälle, osa aloittelijoille. Ymmärrän toki joidenkin pentueiden kohdalla, ettei niitä myydä kenelle tahansa. Voi olla, että vanhemmissa on sellaisia luonteen piirteitä, etteivät ne vain sovellu kotikoiriksi. Samoin näyttelypuolella menestyneiden vanhempien jälkeläiset varmasti halutaan myydä näyttelyharrastajille, jotta kasvattajan panostus näkyisi jälkeläisten näkyvyytenä. Valitettavan vähän ihmiset nykyisin käyvät kokeissa, meidän rodussa. Monelle koirasta on tullut ystävä ja riittää, että se koulutetaan yhteiskuntakelpoiseksi. Kentillä on monesti hyvin tuloshakuinen moodi päällä koulutuksissa ja ihmiset eivät halua tai jaksa stressata enää työn lisäksi kentällä. Pikkuhiljaa vain lopetetaan kentällä käyminen. Se on rodun kannalta valitettavaa. Oli linja mikä tahansa. Henkilökohtaisesti en ole haukkunut saksan tuloksia tai muutenkaan näyttelylinjaisia. Saksanpaimenkoira kun nyt vain sattuu olemaan maailman paras rotu kaikkeen mitä ikinä koiralta haluat. Molemmissa linjoissa toivoisin huomattavasti paljon enemmän avoimuutta luonteen puutteiden ja sairauksien osalta. Siksi olen tähänkin ketjuun kirjoittanut, koska haluaisin tietää mikä pennulla on vikana.
        Ps. Itselläni on saksalaiset tulokset yli kymmenellä käyttölinjaisella ja yhdellä näyttelylinjaisella. 2 käyttistä ovat jopa kisanneet saksassa mestaruustasolle. Joten en ainakaan itse allekirjoita noita ostettuja tuloksia nykyään. Joskus niitä on ollut, mutta ei enää nykyisten kännyköiden ja videoiden aikana. Käry kävisi nopeasti.

        Kirjoitit paljon asiaa ja samoin itse olen omistanut 15 vuotiaasta asti Saksanpaimenkoiria ja nyt olen viiskymppinen.Toinen koirani oli tunnetusta kennelistä,josta ainakin ennen meni paljon koiria poliisille ja rajavartiolaitokselle,samoin kuin kilpakentille.Koiralla olisi melkovarmaan ollut potentiaalia kentällä,mutta muutaman käyntikerran jälkeen ei vaan "napannut" se touhu,enkä tuntenut huonoa omaatuntoa asiasta.Meillä oli omia nenänkäyttöharjoituksia sun muuta puuhaa yllinkyllin ja koira oli mahtava.En todellakaan ymmärrä tuota älytöntä vastakkainasettelua käyttö/näyttö/tulokset,joita väittelyjä tälläkin palstalla on ollut useita,eikä voittaja ole koskaan selvinnyt. Nautitaan vaan jokainen oman Saksanpaimenemme kanssa touhuamisesta ja antaa toisten touhuta mitä haluaa,siihen puuttumatta.


      • Puheenjohtaja
        RiittaVainiontaus kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulla on näyttelylinjainen koira, koska koet noin voimakkaasti tarvetta puolustaa omaa linjaasi ja omia valintojasi haukkumalla muita. Minun tapaani kasvattaa se ei kuulu. On hyviä ja huonoja, terveitä ja sairaita molempien linjojen edustajina. Suurin osa molemmista linjoista menee aivan tavallisiksi kotikoiriksi. Osa kokeneemmalle kotikoiran pitäjälle, osa aloittelijoille. Ymmärrän toki joidenkin pentueiden kohdalla, ettei niitä myydä kenelle tahansa. Voi olla, että vanhemmissa on sellaisia luonteen piirteitä, etteivät ne vain sovellu kotikoiriksi. Samoin näyttelypuolella menestyneiden vanhempien jälkeläiset varmasti halutaan myydä näyttelyharrastajille, jotta kasvattajan panostus näkyisi jälkeläisten näkyvyytenä. Valitettavan vähän ihmiset nykyisin käyvät kokeissa, meidän rodussa. Monelle koirasta on tullut ystävä ja riittää, että se koulutetaan yhteiskuntakelpoiseksi. Kentillä on monesti hyvin tuloshakuinen moodi päällä koulutuksissa ja ihmiset eivät halua tai jaksa stressata enää työn lisäksi kentällä. Pikkuhiljaa vain lopetetaan kentällä käyminen. Se on rodun kannalta valitettavaa. Oli linja mikä tahansa. Henkilökohtaisesti en ole haukkunut saksan tuloksia tai muutenkaan näyttelylinjaisia. Saksanpaimenkoira kun nyt vain sattuu olemaan maailman paras rotu kaikkeen mitä ikinä koiralta haluat. Molemmissa linjoissa toivoisin huomattavasti paljon enemmän avoimuutta luonteen puutteiden ja sairauksien osalta. Siksi olen tähänkin ketjuun kirjoittanut, koska haluaisin tietää mikä pennulla on vikana.
        Ps. Itselläni on saksalaiset tulokset yli kymmenellä käyttölinjaisella ja yhdellä näyttelylinjaisella. 2 käyttistä ovat jopa kisanneet saksassa mestaruustasolle. Joten en ainakaan itse allekirjoita noita ostettuja tuloksia nykyään. Joskus niitä on ollut, mutta ei enää nykyisten kännyköiden ja videoiden aikana. Käry kävisi nopeasti.

        Ihan pikaisena kommenttina tuohon loppuun. Nykyisenä videoiden aikakautena hälventäisi epäluuloja jos YHDESTÄKÄÄN näyttelyidemme menestyjistä olisi näkyvillä ulkomailla suoritetun kokeen video.


    • doispottois

      No niin, hienoa! Tämä keskustelu pitää sitten täällä käydä. Mitäpä jos AP toimittaisi ELL laskut ja todistukset kasvattajalle näistä lukuisista sairauksista, mitä niitä nyt sitten onkaan ja keskustelisivat siitä yksityisesti ilman että jokainen käyttiskasvattaja tähän sotketaan (Riitan puuttumisen ymmärrän) ja kohta taas paisuu aihe käyttis ja näyttis terveys, samat ongelmat on kummassakin linjassa näin yleisesti ottaen! Jokainen valitsee linjansa ja yhdistelmänsä itse, minkä takia siitä pitää kiistellä loputtomiin? Ei se varmaankaan ole keltään pois jos jollain on näyttis ja jollain käyttis! Ja todella kypsymätöntä AP:lta alkaa täällä asioita "setvimään"!!! Facebookissa joutuu käyttämään omaa nimeäänkin?

    • kankoonpeestä

      Nyt koiran ostaja valoja! Tällaiset keskustellaan sähköpostitse tai puhelimitse, eikä ruveta netissä mustamaalaamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe