Hei. Minulle alkoi tulla kirjeitä melkein kaikilta suomalaisilta operaattoreilta, joissa ilmoitetaan että olen tilannut tuotteita (kännyköitä ja tabletteja) ja palveluita (liittymiä ym.) sekä avattu luottotilejä ilman lupaani. Siis en ole tilannut yhtään mitään yhtään mistään. Eli joku tilaa tuotteita minun henkilötiedoillani. Henkilöpapereita ei ole varastettu.
Myös postista tuli pari saapumisilmoitusta, että tilaamani tuotteet ovat saapuneet postiin. Postissa kerrottiin ,että paketit on jo haettu. Postin tiedostoista löytyi kuitenkin pakettien hakijan kuittaus. Nimi oli ulkomaalainen.
Rikosilmoitukset on tehty. Ja olen soittanut kaikkien operaattoreiden asiakaspalveluihin. Onko mahdollista, että tekijä saadaan kiinni? Onko kellään kokemusta samantapaisesta varkaudesta? Joudunko itse maksamaan tuotteet, jos tekijää ei saada kiinni :(
Selviääkö identiteetti varkaus
6
288
Vastaukset
- 18-12
Identiteettivarkaus on asianomistajarikos ja käytännössä vain sakkojuttu.
Koska poliisi ei voi käyttää mitään pakkokeinoja, ei voi kääntyä edes operaattoreitten puoleen, niin identiteettivarkaus selviää vain, jos asianomistajalla on tiedossa tekijä ja tekijä myöntää tekonsa.- Jamporee
Identtiteetti rikos toteutuu ja tulee törkeeksi kun asialla on yhteys petoksiin yms. ja silloin ei ole kyse asianomistaja rikoksesta vaan syyttäjän alaisesta. joten kipin kapin rikosilmoitusta tekemään ja vaadit ragaistusta tekijälle. jokaisessa firmassa asioinut on löydettävissä loki tiedoista.
- 20-15
Jamporee kirjoitti:
Identtiteetti rikos toteutuu ja tulee törkeeksi kun asialla on yhteys petoksiin yms. ja silloin ei ole kyse asianomistaja rikoksesta vaan syyttäjän alaisesta. joten kipin kapin rikosilmoitusta tekemään ja vaadit ragaistusta tekijälle. jokaisessa firmassa asioinut on löydettävissä loki tiedoista.
Törkeää identiteettivarkautta ei ole olemassakaan, eikä syyttäjän alaista rikosta. Virallisen syytteen alainen rikos tietysti on. Kyse lienee törkeästä petoksesta ja identiteettivarkaudesta, joka lain konkurrenssin vuoksi putoaa pois ja jäljelle jää vain törkeä petos, joka on virallisen syytteen alainen rikos.
Törkeään petokseen löytyy poliisin pakista pakkokeinot, mutta jos rikos on tehty väärennetyillä papereilla, niin selviämismahdollisuus on pieni. - Namulandia
Höpön pöpön kyl sitä ny halotaan hiuksia onhan se rikos identitetti varkaus ja ei siihen tarvita mitään väärennetyi papereit. ja noist loki tiedoistahn sen pystyy näkemään kuka on asialla ollu, ja mistä kaikki on selvitettävissä jos on aivot millä ajatella mut tietysti jos ei oo?
- 19-4
Namulandia kirjoitti:
Höpön pöpön kyl sitä ny halotaan hiuksia onhan se rikos identitetti varkaus ja ei siihen tarvita mitään väärennetyi papereit. ja noist loki tiedoistahn sen pystyy näkemään kuka on asialla ollu, ja mistä kaikki on selvitettävissä jos on aivot millä ajatella mut tietysti jos ei oo?
Oletpa yksinkertainen ihminen. Petos on rikos, mitä ei tehdä hetken mielijohteesta. Kyllä se suunnitellaan etukäteen. Kuten aloittaja kertoo, niin joku on operoinut hänen henkilötiedoillaan. Koska häneltä ei ole mitään varastettu, niin tekijällä on käytössään väärät henkilöpaperit.
Oletko rikosoikeudesta niin tietämätön, ettet edes tiedä mikä on lain konkurrenssi? - Helpostii
Hei. Olen aloittaja.
Mitä kaikkea voin tehdä, että tämä henkilötiedoilla tilaaminen varmasti loppuisi? Rikosilmoitus on tehty ja tutkintailmoitus tullut postissa. Poliisi ei ole vielä muuten ottanut yhteyttä.
Suomen asiakastieto sivustolta olen ostanut vuodeksi jonkun ohjelman, joka ilmoittaa minulle aina, kun henkilötiedoillani yritetään tilata jotain. Tiedä sitten auttaako/ toimiiko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791