Selviääkö identiteetti varkaus

Helpostii

Hei. Minulle alkoi tulla kirjeitä melkein kaikilta suomalaisilta operaattoreilta, joissa ilmoitetaan että olen tilannut tuotteita (kännyköitä ja tabletteja) ja palveluita (liittymiä ym.) sekä avattu luottotilejä ilman lupaani. Siis en ole tilannut yhtään mitään yhtään mistään. Eli joku tilaa tuotteita minun henkilötiedoillani. Henkilöpapereita ei ole varastettu.

Myös postista tuli pari saapumisilmoitusta, että tilaamani tuotteet ovat saapuneet postiin. Postissa kerrottiin ,että paketit on jo haettu. Postin tiedostoista löytyi kuitenkin pakettien hakijan kuittaus. Nimi oli ulkomaalainen.

Rikosilmoitukset on tehty. Ja olen soittanut kaikkien operaattoreiden asiakaspalveluihin. Onko mahdollista, että tekijä saadaan kiinni? Onko kellään kokemusta samantapaisesta varkaudesta? Joudunko itse maksamaan tuotteet, jos tekijää ei saada kiinni :(

6

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18-12

Identiteettivarkaus on asianomistajarikos ja käytännössä vain sakkojuttu.
      Koska poliisi ei voi käyttää mitään pakkokeinoja, ei voi kääntyä edes operaattoreitten puoleen, niin identiteettivarkaus selviää vain, jos asianomistajalla on tiedossa tekijä ja tekijä myöntää tekonsa.

• Jamporee

Identtiteetti rikos toteutuu ja tulee törkeeksi kun asialla on yhteys petoksiin yms. ja silloin ei ole kyse asianomistaja rikoksesta vaan syyttäjän alaisesta. joten kipin kapin rikosilmoitusta tekemään ja vaadit ragaistusta tekijälle. jokaisessa firmassa asioinut on löydettävissä loki tiedoista.

• 20-15
        Jamporee kirjoitti:

Identtiteetti rikos toteutuu ja tulee törkeeksi kun asialla on yhteys petoksiin yms. ja silloin ei ole kyse asianomistaja rikoksesta vaan syyttäjän alaisesta. joten kipin kapin rikosilmoitusta tekemään ja vaadit ragaistusta tekijälle. jokaisessa firmassa asioinut on löydettävissä loki tiedoista.

Törkeää identiteettivarkautta ei ole olemassakaan, eikä syyttäjän alaista rikosta. Virallisen syytteen alainen rikos tietysti on. Kyse lienee törkeästä petoksesta ja identiteettivarkaudesta, joka lain konkurrenssin vuoksi putoaa pois ja jäljelle jää vain törkeä petos, joka on virallisen syytteen alainen rikos.
        Törkeään petokseen löytyy poliisin pakista pakkokeinot, mutta jos rikos on tehty väärennetyillä papereilla, niin selviämismahdollisuus on pieni.

• Namulandia

Höpön pöpön kyl sitä ny halotaan hiuksia onhan se rikos identitetti varkaus ja ei siihen tarvita mitään väärennetyi papereit. ja noist loki tiedoistahn sen pystyy näkemään kuka on asialla ollu, ja mistä kaikki on selvitettävissä jos on aivot millä ajatella mut tietysti jos ei oo?

• 19-4
        Namulandia kirjoitti:

Höpön pöpön kyl sitä ny halotaan hiuksia onhan se rikos identitetti varkaus ja ei siihen tarvita mitään väärennetyi papereit. ja noist loki tiedoistahn sen pystyy näkemään kuka on asialla ollu, ja mistä kaikki on selvitettävissä jos on aivot millä ajatella mut tietysti jos ei oo?

Oletpa yksinkertainen ihminen. Petos on rikos, mitä ei tehdä hetken mielijohteesta. Kyllä se suunnitellaan etukäteen. Kuten aloittaja kertoo, niin joku on operoinut hänen henkilötiedoillaan. Koska häneltä ei ole mitään varastettu, niin tekijällä on käytössään väärät henkilöpaperit.
        Oletko rikosoikeudesta niin tietämätön, ettet edes tiedä mikä on lain konkurrenssi?

• Helpostii

Hei. Olen aloittaja.

Mitä kaikkea voin tehdä, että tämä henkilötiedoilla tilaaminen varmasti loppuisi? Rikosilmoitus on tehty ja tutkintailmoitus tullut postissa. Poliisi ei ole vielä muuten ottanut yhteyttä.

Suomen asiakastieto sivustolta olen ostanut vuodeksi jonkun ohjelman, joka ilmoittaa minulle aina, kun henkilötiedoillani yritetään tilata jotain. Tiedä sitten auttaako/ toimiiko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe