Tein abortin muutama vuosi sitten, sillä en ollut sellaisessa elämäntilanteessa, että lapsen pitäminen olisi ollut mahdollista. Ensinnäkin kärsin vaikeasta masennuksesta ja syömishäiriöstä. Toiseksi en ollut suhteessa lapsen isään, joka sanoutui välittömästi irti suhteestamme kuultuaan, että olin raskaana. Kolmanneksi olin vasta 17, neljänneksi asuin osastolla ja viidenneksi äitini ei hyväksynyt suhdettani eksääni ja oli sanonut suoraan, ettei häneltä heru apua lastenhoitoon. Isäni oli samoilla linjoilla. Koin siis abortin ainoaksi vaihtoehdokseni. Tyhjennys suoritettiin viikolla seitsemän, enkä ole jäänyt potemaan syyllisyyttä asiasta. Minä en yksinkertaisesti olisi pystynyt olemaan äiti siinä tilanteessa, mieleltään häiriintyneenä itsetuhoisena teininä ilman perheen tai poikaystävän tukea. Nyt olen jo voiton puolella parantumisessani, yhä tulee hetkiä kun haluaisin viillellä tai oksentaa, mutta entistä harvemmin. Nykyinen poikaystäväni on ymmärtäväinen ja ihana, ja aiomme yrittää lasta heti kun tilanteeni sen sallii, jos se vain onnistuu sairauteni jäljiltä. Ainakin kuukautiseni ovat alkaneet uudestaan, se on hyvä merkki. Elämä voittaa.
Kirjoitin tämän osoittaakseni, että joskus abortti on vain ainoa inhimillinen vaihtoehto. Joskus tilanne on liian vaikea lapselle.
Abortti mielenterveysongelmien takia
46
197
Vastaukset
- ent.teini-äiti
Kaikkea hyvää elämääsi. Kaikki kääntyy hyväksi vaikeuksien jälkeen <3
- Lapsenmurhaaja_ko
Kiitos, vähitellen siihen alkaa itsekin uskoa kun olo helpottuu eikä peiliin katsominen ahdista enää niin paljon <3
- hoit_su
Oikein teit vaikeassa tilanteessa, kaikkea hyvää elämääsi. Minä tein abortin noin neljäkymmentä vuotta sitten, en ole katunut sitä koska siinä elämänvaiheessa se oli täysin oikea ratkaisu.
- loputtomattekosyyt
"enkä ole jäänyt potemaan syyllisyyttä asiasta."
Kova tekos puolustelun ja oikeuttelun tarve vaan vieläkin näkyy olevan.. mitään inhimillistä veriteossasi ei ollut. Lapselle ei ois ollu mitään 'vaikeaa' jatkaa elämäänsä vaikka jossain toisessa perheessä, mutta sinun oksettava itsekkyytes ja mukavuudenhalus ajoi hänen koko ihmiselmänsä yli.
"aiomme yrittää lasta heti kun tilanteeni sen sallii,"
Toivottavasti et saa eikä yksikään lapsiparka ei enää joudu verikynsiis, murhaajat ei ole lapsia ansainneet.- Lapsenmurhaaja_ko
Tarkoitatko siis, että olisi ollut inhimillistä pakottaa kahdesta mielenterveyden häiriöstä kärsivä teini kestämään vielä raskauden vaiva ja kivulias synnytys - vain jotta lapsi voitaisiin antaa pois? Sanon suoraan, että se olisi ollut minulle liikaa. Olin muutenkin koko ajan tekemäisilläni itsemurhan. Sitä paitsi lapsen ei ehkä olisi hyvä kasvaa kehossa, joka elää alle 700 kalorilla päivässä ja syö vahvoja masennuslääkkeitä. Lisäksi kuukautiseni loppuivat painonlaskun takia kun olisin ollut raskausviikolla 21, mikä tarkoittaa kehon hormonitoiminnan pysähtymistä, eikä minulla ole aavistustakaan miten se sitten olisi sikiöön vaikuttanut. Ei siis olisi ollut ollenkaan varmaa, että lapsi olisi syntynyt terveenä tai edes elossa.
- jatkaelämääsi
Lapsenmurhaaja_ko kirjoitti:
Tarkoitatko siis, että olisi ollut inhimillistä pakottaa kahdesta mielenterveyden häiriöstä kärsivä teini kestämään vielä raskauden vaiva ja kivulias synnytys - vain jotta lapsi voitaisiin antaa pois? Sanon suoraan, että se olisi ollut minulle liikaa. Olin muutenkin koko ajan tekemäisilläni itsemurhan. Sitä paitsi lapsen ei ehkä olisi hyvä kasvaa kehossa, joka elää alle 700 kalorilla päivässä ja syö vahvoja masennuslääkkeitä. Lisäksi kuukautiseni loppuivat painonlaskun takia kun olisin ollut raskausviikolla 21, mikä tarkoittaa kehon hormonitoiminnan pysähtymistä, eikä minulla ole aavistustakaan miten se sitten olisi sikiöön vaikuttanut. Ei siis olisi ollut ollenkaan varmaa, että lapsi olisi syntynyt terveenä tai edes elossa.
Älä välitä tuosta, hän on sekopää.
- siinäsetaas
"hän on sekopää."
yks traumanen sekopolla se riehuu ja suoltaa katkeraa myrkkysappeensa kun ei kestä omistaan poikkeevia mielipitietä, tosiasioista puhumattakaan..
"Olin muutenkin koko ajan tekemäisilläni itsemurhan."
No mikset sitten tee? Nyt sulla ois siihen jo syytäkin kun lapsikin on laitettu kylmäks.. ja murhaajan poistaminen tästä maailmasta ois kaikkien kannalta parempi.
" lapsen ei ehkä olisi hyvä kasvaa kehossa, joka elää alle 700 kalorilla päivässä ja syö vahvoja masennuslääkkeitä."
Ja hoitoon ei voi hakeutua? Tilanteet pystyy järjestään ja parantaan jos vaan haluaa, mutta sinä halusit mieluummin lapses hengiltä, jotta voisit jatkaa epätervettä elämääs.
Sitäpaitsi hyvinhän ne raskaudet näkyy jossain ambomaillakin sujuvan, lapsia syntyy jatkuvasti vaikka kuinka ollaan nälänhädässä, sairaudet heikentää elinoloja jne.- Lapsenmurhaaja_ko
"No mikset sitten tee? Nyt sulla ois siihen jo syytäkin kun lapsikin on laitettu kylmäks.. ja murhaajan poistaminen tästä maailmasta ois kaikkien kannalta parempi."
Tämän takia "tapa itsesi" on minusta niin hirveä asia sanoa tuntemattomalle. Kun et ikinä voi tietää, onko toinen ehkä oikeasti itsetuhoinen. Jos olisit kirjoittanut tuon vuoden tai kahden takaiselle minulle, en tiedä mit olisi tapahtunut. Tuskin mitään hyvää. Masennuksessa on se jännä juttu, että kun itsekin uskoo olevansa arvoton ihminen vailla oikeutta elää, niin sen kuuleminen jonkun toisen suusta voi auheuttaa hirveän romahduksen, vaikka terve pitäisi sitä vain vähän ilkeänä heittona.
"Ja hoitoon ei voi hakeutua? Tilanteet pystyy järjestään ja parantaan jos vaan haluaa"
Luitko viestejäni? Minä olin hoidossa. Olin vähän väliä osastolla. Minulla oli lääkitys. Masentunut ei nyt vaan voi sormia napsauttamalla päättää että tänään sitä voisi vaikka parantua. Sama homma syömisiriön kanssa. Paraneminen on vuosikausien prosessi, joka on tarpeeksi vaikea ja ahdistava ilman raskauden lisävaivojakin.
"sinä halusit mieluummin lapses hengiltä, jotta voisit jatkaa epätervettä elämääs."
Minä nimenomaan EN halunnut jatkaa epärtervettä elämääni. Halusin parantua ja elää normaalia elämää. Halusin voida keskittyä pelkästään paranemiseen. Siksi tein abortin - lapsi ei olisi todellakaan edistänyt parantumistani, nimenomaan toisinpäin. Lapsenmurhaaja_ko kirjoitti:
"No mikset sitten tee? Nyt sulla ois siihen jo syytäkin kun lapsikin on laitettu kylmäks.. ja murhaajan poistaminen tästä maailmasta ois kaikkien kannalta parempi."
Tämän takia "tapa itsesi" on minusta niin hirveä asia sanoa tuntemattomalle. Kun et ikinä voi tietää, onko toinen ehkä oikeasti itsetuhoinen. Jos olisit kirjoittanut tuon vuoden tai kahden takaiselle minulle, en tiedä mit olisi tapahtunut. Tuskin mitään hyvää. Masennuksessa on se jännä juttu, että kun itsekin uskoo olevansa arvoton ihminen vailla oikeutta elää, niin sen kuuleminen jonkun toisen suusta voi auheuttaa hirveän romahduksen, vaikka terve pitäisi sitä vain vähän ilkeänä heittona.
"Ja hoitoon ei voi hakeutua? Tilanteet pystyy järjestään ja parantaan jos vaan haluaa"
Luitko viestejäni? Minä olin hoidossa. Olin vähän väliä osastolla. Minulla oli lääkitys. Masentunut ei nyt vaan voi sormia napsauttamalla päättää että tänään sitä voisi vaikka parantua. Sama homma syömisiriön kanssa. Paraneminen on vuosikausien prosessi, joka on tarpeeksi vaikea ja ahdistava ilman raskauden lisävaivojakin.
"sinä halusit mieluummin lapses hengiltä, jotta voisit jatkaa epätervettä elämääs."
Minä nimenomaan EN halunnut jatkaa epärtervettä elämääni. Halusin parantua ja elää normaalia elämää. Halusin voida keskittyä pelkästään paranemiseen. Siksi tein abortin - lapsi ei olisi todellakaan edistänyt parantumistani, nimenomaan toisinpäin.Mielenterveyden ongelmissa on tosi yleistä, että sivulliset luulee, että niistä parantuu kun vaan "ottaa itseään niskasta kiinni" ts. ihan kuin se olisi jotenkin laiskuutta tai passiivisuutta. Kyllä se mielen tasapaino tai epätasapaino tuntuu myös kehossa tosi voimakkaasti.
- Lapsenmurhaaja_ko
Olen huomannut samaa. Monesti jopa ystäväni ovat ihmetelleet, miten en vielä vuoden kestäneen lääkityksen ja terapian jälkeen ollut piristynyt kuin hiukan. Ihan kuin parantuminen viikossa olisi mahdollista. Ja varsinkin syömishäiriöstä parantuminen on äärimmäisen ahdistavaa - se kun ei onnistu ilman että alkaa syödä, ja jokainen kerta kun ruokaa menee suuhun aiheuttaa ahdistusta ja peilistä katsoo aina vain se sama ruma läski.
- kumpipahempaa
"peilistä katsoo aina vain se sama ruma läski."
Nyt katsoo sen lisäksi vielä lapsenmurhaajakin. Ei auttas mitään vaikka oisit kuinka hoikka ja (pintapuolisesti) kauniskin. - höpö_höpö
Lapsenmurhaaja_ko kirjoitti:
Minä nimenomaan EN halunnut jatkaa epärtervettä elämääni. Halusin parantua ja elää normaalia elämää. Halusin voida keskittyä pelkästään paranemiseen. Siksi tein abortin - lapsi ei olisi todellakaan edistänyt parantumistani, nimenomaan toisinpäin."Tämän takia "tapa itsesi" on minusta niin hirveä asia sanoa tuntemattomalle."
Ompa joo kauheeta sellaselle joka on kuitenkin tappanu lapsensa, voi nyyh! Ihan vapaaehtosesti tänne sinäkin oot tullu kerjään sääliä ja hyväksyntää teolles, mutta et sitten kestäkään sitä epämieluisaa palautetta.
"Olin vähän väliä osastolla. Minulla oli lääkitys. Masentunut ei nyt vaan voi sormia napsauttamalla päättää että tänään sitä voisi vaikka parantua."
Ja sulle oltas järjestetty raskauden huomioiva hoito, JOS vaan oisit halunnu ja pyytäny. Ihan samoin se raskaus etenee, oli päässä vikaa tai ei. Ja eihän toi näytä paljookaan helpottuneen lapsen tappamisenkaan jälkeen.
"Halusin parantua ja elää normaalia elämää."
Siihen sulla ois ollu oiva motivaattori lapsessa.. sen sijaan halusit tappaa sen, eikä näytä olos hirveesti parantuneen.
"lapsi ei olisi todellakaan edistänyt parantumistani, nimenomaan toisinpäin."
Tätähän sinä et voi mitenkään tietää. Voi olla että olisit jo täysin terve ilman lapsentappamisen syyllisyyttä tunnoillas. Siitä et pääse koskaan. - Lapsenmurhaaja_ko
"Ihan vapaaehtosesti tänne sinäkin oot tullu kerjään sääliä ja hyväksyntää teolles"
En ole täällä kerjäämässä sääliä. Kuten aloitusviestissä ilmaisin, kirjoitin viestini, jotta sinun kaltaisesi ihmiset avaisivat hieman silmiään sille, että joskus tilanne on niin vaikea, että abortti on ainoa inhimillinen vaihtoehto. Eipä vaan näyttänyt toimivan.
"Ihan samoin se raskaus etenee, oli päässä vikaa tai ei."
Mutta jos on 'päässä vikaa' niin se raskaus voi olla ylivoimaisen suuri rasite, kun koko energia menee siihen, että yrittää pakottaa ruokaa kurkusta alas ja keksiä edes yksi syy elää. Ja lapsi ei olisi sellainen ollut, pikemminkin se olisi ollut yksi syy lisää tehdä itsemurha. Henkiin jääminen olisi tarkoittanut, että minun täytyy huolehtia vielä lapsestakin, johon voimakas lääkitykseni olisi sitä paitsi voinut vaikuttaa. Ja koska olin vaikeasti masentunut, en pystynyt ajattelemaan lapsesta muuta kuin "se kuitenkin vihaisi mua" "parempi sen on kuolla kun tulla tällaisen luuserin kasvattamaksi" "se varmaan tappaisi itsensä kun häpeäisi äitiään" jne. Ymmärrätkö? Masentunut ei pysty näkemään itsessään mitään hyvää, ei ymmärrä miten voisi tulla kenenkään rakastamaksi, ja tämä koskee myös lasta.
"Ja eihän toi näytä paljookaan helpottuneen lapsen tappamisenkaan jälkeen."
Sinä kun et juurikaan tiedä tämänhetkisestä tilanteestani. Minä voin paljon paremmin kuin silloin. Itse asiassa en enää syö masennuslääkkeitä ja painoni on normalisoitunut, menkatkin alkoivat uudestaan, mikä toivottavasti tarkoittaa, etten ole tullut hedelmättömäksi. Tietenkin se vei kauan, mutta tässä ollaan.
"Voi olla että olisit jo täysin terve ilman lapsentappamisen syyllisyyttä tunnoillas."
Sitä ei voi tietää, mutta uskon vahvasti, ettei näin olisi. Koko lyhyen raskausajan koin mieletöntä ahdistusta asiasta. Mitä jos lapsi syntyy vammaisena koska syön liian vähän ja käytän lääkkeitä? Katkeavatko välit äitiini jos synnytän lapsen? Alkaako eksäni vihata minua vielä enemmän jos hän joutuu maksamaan elareita? Miten voin polttaa kaloreita ison vatsan kanssa (myönnän, että tämäkin oli yksi sairaan mieleni keksimistä huolenaiheista)? Mitä jos alipainoinen ja heikko kroppani ei selviä synnytyksestä (yhteen aikaan en voinut edes nousta portaita hengästymättä voimakkaasti)? Ja entä sitten kun lapsi syntyy, vihaako se mua, ihan varmasti vihaa... Koko tämä ahdistus helpotti välittömästi abortin jälkeen. Voimakkain tunteeni oli ehdottomasti helpotus. Totta kai mietin asiaa myöhemmin ja joskus ahdistuskohtauksen keskellä koin valtavaa syyllisyyttä asiasta, mutta mitä paremmaksi oloni on tullut, sitä varmemmaksi olen tullut siitä, että päätökseni oli oikea. - onyritettyosottaa
"joskus tilanne on niin vaikea, että abortti on ainoa inhimillinen vaihtoehto."
miksei se nyt vaan ole niin, sunkaan tapauksessa. Väkivalloin tappamisessa ei ole yhtikäs mitään inhimillistä, varsinkaan kun mitään vakavaa terveydellistä syytä ei ole.
"Mutta jos on 'päässä vikaa' niin se raskaus voi olla ylivoimaisen suuri rasite"
Joo, ihan samoin kun muutenkaan itsekkäitä ja mukavuudenhalusia ei vaan huvita lapsen elämä...
"pikemminkin se olisi ollut yksi syy lisää tehdä itsemurha. Henkiin jääminen olisi tarkoittanut, että minun täytyy huolehtia vielä lapsestakin, "
Onhan se hirveetä jos jonkun toisen eläminen jossain muualla haittaa niin paljo että pitää tappaa ittensä! Miten sä siitä oisit joutunu adoptioon annettuna huolehtiin?
"en pystynyt ajattelemaan lapsesta muuta kuin "se kuitenkin vihaisi mua" "parempi sen on kuolla kun tulla tällaisen luuserin kasvattamaksi" "se varmaan tappaisi itsensä kun häpeäisi äitiään" jne. Ymmärrätkö?"
Aivan omia harhasia oletuksias joilla yrität oikeutella umpi-itsekästä tekoos. Jos ajatteliskin tollasia, niin mitä sitten, ajattelisko mieluummin vai oisko kuollu?! Ja edelleen, tietenkinn lapsi ois voinu jatkaa elämää muuallakin. Joten ei, tekosi ei ole mitenkään ymmärrettävä.
"Minä voin paljon paremmin kuin silloin"
Et tiedä oisitko ollu lasta tappamattomana siinä tilassa jo paljon aiemmin. Nyt vaan sopii todellakin toivoa ettei yksikään lapsiparka enää joudu kynsiis, lapset ansaitsee äidikseen jotain muuta kun itsekkään murhaajan, ja sinä et ole enää ainuttakaan lasta ansainnut. Muista aina se.
"Koko tämä ahdistus helpotti välittömästi abortin jälkeen. Voimakkain tunteeni oli ehdottomasti helpotus."
Pitäähän niitä ongelmia ja ahdistuksia tehdä vaikka väkisin, ettei vaan alkais kaduttaa (ellet jo pohjimmiltas kadukin) mitä tulikaan tehtyä..
http://ituprojekti.net/fi/apua-abortin-jalkeen/
>Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti.>
"sitä varmemmaksi olen tullut siitä, että päätökseni oli oikea."
No ei siltä oikein vaikuta, eikä tasan ollut mitään "oikeaa" ainakaan lapsen kannalta. - Lapsenmurhaaja_ko
"varsinkaan kun mitään vakavaa terveydellistä syytä ei ole."
Eikö tässä juuri nimenomaan ollut vakava terveydellinen syy - syömishäiriö ja masennus? Miksi sen syyn pitäisi koskea vain ja ainoastaan fyysistä terveyttä? Masennus aiheuttaa ahdistusta, itsevihaa ja pohjatonta väsymystä, jotka tekevät raskaudesta äärettömän vaikean jaksaa ja kestää. Syömishäiriö aiheutti samanlaisten henkisten oireiden lisäksi MYÖS fyysisiä oireita, painon laskun ja sen mukana tulevat oireet. Minä olen 170 senttiä pitkä ja painoin alimmillani 39 kiloa. Siinä tilassa elimistö on muutenkin vakavassa vaarassa kuolla. Kai tiesit, että syömishäiriöön kuolee? Ja minulle melkein kävikin niin. Olisin ihan hyvin voinut saada sydänkohtauksen. Kuten aiemminkin sanoin, heikentynyt kehoni ei välttämättä olisi kestänyt raskautta tai synnytystä. Ja luit kai muut sosiaaliset syyt, kuten mahdollinen välirikko äitini kanssa...
"Joo, ihan samoin kun muutenkaan itsekkäitä ja mukavuudenhalusia ei vaan huvita lapsen elämä..."
Mistä lähtien _sairauteen sairastuminen_ on ollut itsekästä ja mukavuudenhaluista?
"Aivan omia harhasia oletuksias"
Hei, sähän alat päästä kärryille! Kyllä. Minulla oli mielisairaus, joka sai minur uskomaan että olen niin kuvottava ja hirveä ihminen ettei kukaan voi ikinä rakastaa minua. Sitä kutsutaan vaikeaksi depressioksi eli masennukseksi.
"No ei siltä oikein vaikuta, eikä tasan ollut mitään "oikeaa" ainakaan lapsen kannalta."
Sivuutat nyt tarkoiruksella sen faktan, ettei lapsi välttämättä olisi syntynyt terveenä tai edes elossa. Muistatko? Syömättömyys, hormonitoiminnan pysähtyminen, masennuslääkkeet. Ne olisivat vaikuttaneet sikiöön jollain tavalla. - kunnenytvaan
"Eikö tässä juuri nimenomaan ollut vakava terveydellinen syy - syömishäiriö ja masennus?"
ei ole mitään sellasta joka uhhkais henkeä ja ois este raskauden loppuunviemiselle. Pään sisäiset viat kun ei sitä tee.
"Minä olen 170 senttiä pitkä ja painoin alimmillani 39 kiloa. Siinä tilassa elimistö on muutenkin vakavassa vaarassa kuolla. "
Syöttöletkuun ja tiputukseen vaikka pakkohoidon kautta sitten vaan jos muukaan ei auta.
"Ja luit kai muut sosiaaliset syyt, kuten mahdollinen välirikko äitini kanssa..."
Juu, voi nyyh. Sosiaalisyyt vasta niitä turhista turhimpia mukavuusverukkeita onkin.
"Mistä lähtien _sairauteen sairastuminen_ on ollut itsekästä ja mukavuudenhaluista?"
Ei ookaan, toisin kun kehitellä siitä tekosyy lapsen tappamiselle.
"Minulla oli mielisairaus, joka sai minur uskomaan että olen niin kuvottava ja hirveä ihminen "
Tajuat siis itekin että lapsi tuskin ois koskaan mitään tälläsiä ajatellu.
"Sivuutat nyt tarkoiruksella sen faktan, ettei lapsi välttämättä olisi syntynyt terveenä tai edes elossa. "
Et sä tiedä oisko vaikuttanu vai ei, terveitä lapsia syntyy heikommissakin oloissa.
Nyt lapses ei saanu minkäänlaista mahdollisuuttakaan siihen. - Lapsenmurhaaja_ko
Joo, mä en jaksa enää vääntää täällä sun kanssa, tää on nyt viimeinen viesti jonka tänne kirjoitan. Mutta yhteenvetona:
1. raskauden jatkuminen olisi vaarantanut henkeni sekä matalan painon että masennuksen vuoksi (itsetuhoisuus, joka voimistui raskausaikana)
2. lapsi olisi luultavasti syntynyt vammaisena
3. adoptioon antaminen olisi ollut minulle liian kova pala - en olisi kestänyt sitä. Kestää ensin koko raskauden rääkki paljon pahempana kuin se terveillä on ja vain jotta lapsi voitaisiin antaa pois.
4. synnyttäminen olisi johtanut välirikkoon vanhempieni kanssa ja saanut eksäni vihaamaan minua vielä enemmän
5. raskaus olisi häirinnyt keskittymistäni kahdesta vaikeasta mielenhäiriöstä toipumiseen
En tiedä sinusta, mutta minusta nuo ovat aika painavat syyt abortille. Mistään "oho, tuli lapsi, no eipä huvita joten abortoin sen" -mukavuusabortista ei siis ollut kyse. - totuussattuu
Kun et vaan voi tietää mitä ois tapahtunu, kun et taida mikään ylimeedio-ennustaja olla. Joten turha jankuttaa enää näitä tekosyitäs mukavuudenhaluselle tappamiselle. Mikä siinä on niin vaikee myöntää että ihan itsekkyyttäs vaan murhasit lapses?
- tietävä
tieteilijä kirjoitti:
Mielenterveyden ongelmissa on tosi yleistä, että sivulliset luulee, että niistä parantuu kun vaan "ottaa itseään niskasta kiinni" ts. ihan kuin se olisi jotenkin laiskuutta tai passiivisuutta. Kyllä se mielen tasapaino tai epätasapaino tuntuu myös kehossa tosi voimakkaasti.
Hyvin kirjoitit "tieteilijä".
Itse henkisesti sairaan kanssa eläneenä tiedän ettei siinä todellakaan "oteta itseä niskasta kiinni".
Tuollaisten lausuntojen antajat ovat niitä "pumpuliprinsessoja" joilla ei ole elämästä mitään todellista kokemusta ja jotka voivat katsoa olevansa oikeutettuja haukkumaan niitä jotka ovat joutuneet vaikeassa tilanteessa vaikean ratkaisun eteen. - silmäkäteenjalue
totuussattuu kirjoitti:
Kun et vaan voi tietää mitä ois tapahtunu, kun et taida mikään ylimeedio-ennustaja olla. Joten turha jankuttaa enää näitä tekosyitäs mukavuudenhaluselle tappamiselle. Mikä siinä on niin vaikee myöntää että ihan itsekkyyttäs vaan murhasit lapses?
Abortin tehnyt tyttö kirjoitti selkeän listan syistä, miksi abortti oli välttämätön. Osa syistä liittyi hänen henkensä vaarantumiseen, osa hänen mielenterveyteensä ja sosiaalisiin suhteisiinsa ja osa lapsen terveyteen. Sivuutit kaikki syyt kuittaamalla ne tekosyiksi. Onko hengenvaara todellakin "tekosyy"? Entä mahdollinen henkinen romahtaminen? Luitko edes hänen perustelujaan abortille? Et tainnut, joten kopioin sen tähän:
"1. raskauden jatkuminen olisi vaarantanut henkeni sekä matalan painon että masennuksen vuoksi (itsetuhoisuus, joka voimistui raskausaikana)
2. lapsi olisi luultavasti syntynyt vammaisena
3. adoptioon antaminen olisi ollut minulle liian kova pala - en olisi kestänyt sitä. Kestää ensin koko raskauden rääkki paljon pahempana kuin se terveillä on ja vain jotta lapsi voitaisiin antaa pois.
4. synnyttäminen olisi johtanut välirikkoon vanhempieni kanssa ja saanut eksäni vihaamaan minua vielä enemmän
5. raskaus olisi häirinnyt keskittymistäni kahdesta vaikeasta mielenhäiriöstä toipumiseen"
Kuten hän sanoi, nämä eivät ole vain tekosyitä. Nämä ovat painavat syyt aborttiin. - sinä.itseXD
"Hyvin kirjoitit "tieteilijä"."
kaikkitieto-sossupaatti kehuskelemassa taas itteensä ;D
"Tuollaisten lausuntojen antajat ovat niitä "pumpuliprinsessoja" joilla ei ole elämästä mitään todellista kokemusta"
Sinähän se jumalaisena ylimeediona kaiken tiät.
"Abortin tehnyt tyttö kirjoitti selkeän listan syistä, miksi abortti oli välttämätön. "
Montako kertaa pitäs vielä kertoo miks ne oli mukavuuussyitä? Vikaa sullakin ymmärrsykyvyssä?
"Onko hengenvaara todellakin "tekosyy"?"
Kerro nyt MINKÄ hengenvaaran se pollan sisältö raskauden etenemiselle ois tehny?
Silmä käteen nyt ja LUE ne jo kertaalleen annetut kumoavat perustelut noille tekosyille.
Yhteenvetona vielä,
1. hoitoon vaan. Mutta kun ei viitsinyt eikä halunnu, vaan meni siitä mistä aita näytti matalimmalta..
2. sitä kun ei voi kukaan tietä ja ois selvinny myöhemminkin .
ja loput onkin näitä "sossusyillä" mukavuusaborttöörien selittelyjä, joita ei tartte edes kommentoida muka-välttämättöminä syinä tappaa lapsia. - Lapsenmurhaaja_ko
Huokaus. Minun ei pitänyt enää tulla tänne, mutta et tunnu ymmärtävän mielen sairauksista hölkäsen pöläystä, joten minun on pakko hiukan selittää asiaa.
Sinä et ole perustellut miksi syyni aborttiin olivat "mukavuussyitä", sen sijaan minä selitin monta kertaa, miksi ne syyt asettivat minut hengenvaaraan. Totta, "pollan sisältö" ei välttämättä suoraan aiheuta hengenvaaraa, mutta välillisesti se saattaa kyllä aiheuttaa.
Pääsyythän tässä olivat syömishäiriö ja masennus. Syömishäiriö aiheutti vakavan alipainon ja kehon heikentymisen, joka ei sinun mielestäsi ole hengenvaara, koska "hoitoon vaan". Tämä paljasti, ettet tiedä syömishäiriöpotilaiden hoidosta yhtään mitään. Alipainoisten potilaiden painoa nostetaan aluksi melko hitaasti, alle kilo viikossa (minun ensimmäinen painonnousutavoitteeni oli vain puoli kiloa viikossa). Tällä tahdilla normaalipainon saavuttamiseen menee pitkä, pitkä aika - ja koko tämän ajan vauva kasvaa ja kehittyy heikossa ja alipainoisessa kehossa. Lisäksi kärsin monista vakavista puutostiloista joiden korjautumiseen meni aikaa.
Toinen syy oli masennus. Mainitsinhan itsekin olevani muutenkin itsetuhoinen ja suunnittelevani itsemurhaa? Ja raskaus todellakin pahensi ahdistustani. Ei ole ollenkaan sanottua, että olisin kestänyt raskauden yrittämättä itsemurhaa. Ja en tiedä oletko tietoinen asiasta, mutta viiltelyyn ja muuhun itsetuhoisuuteen jää koukkuun. Olisin saattanut kuolla ihan vahingossakin, tekemällä vähän liian syvän haavan.
Ja se, että lapsi häiritsisi toipumistani mielenhäiriöistä on niin "mukavuussyy" ettei sitä vastaan edes tarvitse argumentoida? Oletko sinäkin sitä porukkaa, jonka mielestä vain fyysinen sairaus on oikea sairaus, vai miksi et halua minun keskittyvän täysillä siihen että saan pääni kuntoon? - oisitpysynypoissa
Sinä et tunnu tajuavan tai myöntävän ettei sillä pään sisällöllä edelleenkään oo mitään tekemistä eikä varsinkaan estettä raskauden jatkamiselle! Joten ihan turha jatkaa sitä loputonta seliselittelyäs ja MUKAVUUDENHALUJES puolustelua!
"Alipainoisten potilaiden painoa nostetaan aluksi melko hitaasti, alle kilo viikossa (minun ensimmäinen painonnousutavoitteeni oli vain puoli kiloa viikossa). Tällä tahdilla normaalipainon saavuttamiseen menee pitkä, pitkä aika"
Mikään ei ois estäny yrittämästä, ja onhan se vaan kumma että jossain ambomaiden nälänhädän ja kaiken muun sairauksien jne. heikkojen olojen keskellä syntyy jatkuvasti lisää ihan terveitä lapsia.
"Ei ole ollenkaan sanottua, että olisin kestänyt raskauden yrittämättä itsemurhaa."
Ja edelleen, ei estä raskauden loppuunvientiä eli lepositeisiin vaan jos ei muukaan auta. Mutku nyyh, se AHDISTAA ja lapsi onkin "ihan pakko" saada siks tappaa!! Voiko sairaampaa enää olla..
Raskauden jälkeen oisit saanu toki tehdä ittelles ihan mitä lystäät, kunhan lapsi ois saatu turvaan.
"Ja se, että lapsi häiritsisi toipumistani mielenhäiriöistä on niin "mukavuussyy" "
Kerro nyt jo MITEN se sitä jossain ihan muualla ADOPTOITUNA haittais??
- hetitaastuleetuutista
No mikset sitten tee? Nyt sulla ois siihen jo syytäkin kun lapsikin on laitettu kylmäks.. ja murhaajan poistaminen tästä maailmasta ois kaikkien kannalta parempi.<<<<
Onko soveliasta juuri toipumassa olevalle ihmiselle kirjoittaa noin, on jopa rikosilmoituksen paikka. Vaahtosuinen sähläri, se sinä olet, nautit tästä, sen huomaa sokea reettakin.- muahhahhaaaaa
naurunpaikka
12.9.2015 9:01
Me järkevät tasapainoiset ihmiset annamme sinulle pienen ilosi mellastaa täällä. Olet niin syvällä että pelastusta ei enää ole. Kukaan järjissään oleva ei viitsisi riehua noin asioiden takia joille ei voi mitään. En usko menevän kauan kunnes olet siteissä vaahto suusta roiskuen.
Varmasti tietyt tahot olisivat vetäneet tästä sellaisen "tutkimustuloksen", että abortti oli ensin, ja sitten masennuksesi. Kun tutkitaan vain korralaatioita, niin ei käy selville kausaalisuus. Kuten siinä rintasyöpäjutussakin.
Siis abortinvastustajat puhuu abortin masennuksen yhteydestä, mutta kun tutkaillaan tarkemmin potilaan elämäntilannetta käy selville, että abortti on seurausta siitä, ettei enää enempää ongelmia jaksa.
Voimia vain, toivottavasti olet selättänyt suurimmat hankaluudet!- poliisitnauraasulle
"Onko soveliasta juuri toipumassa olevalle ihmiselle kirjoittaa noin"
Onko soveliasta tappaa lapsia kun "pää on kipee" ja sattuu huvittaan? Onko soveliasta syytellä anonyymillä palstalla muita perättömästi rikoksista joita ei kykene osottaan?
Tekopyhä valheturpa, se sinä olet, kärsit siitä kun muut nauttii mielipiteenvapaudesta, sen huomaa sokea reettakin.
"Kun tutkitaan vain korralaatioita, niin ei käy selville kausaalisuus."
Tätä mantraashan sä jankutat joka väliin kun pyrit pakonomasesti mitätöimään ne kannaltas kiusalliset tutkimustulokset :)
"kun tutkaillaan tarkemmin potilaan elämäntilannetta käy selville, että abortti on seurausta siitä, ettei enää enempää ongelmia jaksa. "
Ja sitten vääristelet omia naurettavia valheitas. Kun ne tutkimukset osottaa nimenomaan että MITÄÄN aiempia mielenterveysongelmia ei monilla oo ollukaan, vaan alkaneet juurikin abortin jälkeen :) että ai harmi! Mitä jos keskityt ensin niiden omien aborttitraumojes selättämiseen niin ei tartte yrittää levittää tota sälittävää valhepropagandaas.- naurunpaikka
Me järkevät tasapainoiset ihmiset annamme sinulle pienen ilosi mellastaa täällä. Olet niin syvällä että pelastusta ei enää ole. Kukaan järjissään oleva ei viitsisi riehua noin asioiden takia joille ei voi mitään. En usko menevän kauan kunnes olet siteissä vaahto suusta roiskuen.
- voiressukkaaXD
rääy ja riehu siellä traumasuossas vaan, katkeraan tukehtumispitseesees,...ei ketään kiinnosta hypätä sun seuraks saati ruveta kiskoon sua ylös sieltä vaikka kuinka hingut ja hönkäät kalmasia viekottelujas. Pelastusta ei tosiaan ole. Mee takasin sinne pehmosen huonees siteisiin vaan mistä pääsit taas karkuun ja ottaan ne unohtuneet lääkenappulas.
- teitoikein
Abortti EI OLE murha. Sanoivatpa muut mitä hyvänsä. Tästä on selvät määritelmät Suomen rikoslaissa. Murha on esim. jo tähän maailmaan syntyneen vauvan tappaminen. Tulee mieleen se hirveä tapaus, missä Oulussa löydettiin joltakin naiselta niitä vauvan ruumiita sieltä kellarista. Tuollainenkin tapaus olisi voitu estää, jos kyseiselle naiselle oltaisiin tehty abortti/abortteja. Jos elämäntilanne on sellainen, että ei yksinkertaisesti halua/voi hankkia lasta, niin nykyaikana on (Suomessa)jokaisella naisella MAHDOLLISUUS VALITA. Lasta ei ole pakko todellakaan tehdä. On vain hyvä asia, että älyää kantaa vastuunsa ja hoitaa asian kuntoon laillisella tavalla.Oma henkilökohtainen mielipiteeni on se, että 17-vuotias on aivan liian nuori äidiksi. Sen ikäinen pelastaa sekä oman, että lapsensa elämän, kun ei ala leikkiä sitä kotia liian aikaisin. Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä? Monet teinitytöt kieltäytyvät syömästä ehkäisypillereitä,vaikka kuitenkin sekstailevat. He usein jättävät ehkäisyn pelkän kondomin varaan, ja se sitten usein kännissä jopa vielä unohtuu. Suosittelen nuorille tytöille ennaltaehkäisevää vastuunkantamista. Eli jos on pakko kerran harrastaa seksiä, niin kannattaa syödä ehkäisypillereitä. Ja vielä jos harrastaa irtosuhteita, niin kondomia siihen päälle, sukupuolitautien välttämiseksi.Uskovaiset raivostuvat tästä kommentista, tiedän. Minulla on OIKEUS mielipiteeseeni.
- kunedelleen
"Abortti EI OLE murha."
Missä vaiheessa olikaan todistettu ettei se oo ihmisen suunnitelmallista tappamista? Miksi valehtelet jatkuvasti? Totuus ei jankuttamalla muuks muutu eikä sun omat määritelmäs päde muualla kun ehksä siellä fantasialandiassas.
"Tuollainenkin tapaus olisi voitu estää, jos kyseiselle naiselle oltaisiin tehty abortti/abortteja"
Ja tekopyhyyteskin jatkuu... kauhistelet tismalleen samaa mikä lapsille ois tehty vain joitakin viikkoja aiemmin!
"(Suomessa)jokaisella naisella MAHDOLLISUUS VALITA. Lasta ei ole pakko todellakaan tehdä. "
Jatka vaan se lause loppuun, mahdollisuus valita, MURHAAKO lapsensa vai antaako elää. Viimekädessä tosin nainen ei sitä voi valita vaan voi pelkästään anoa sitä nöyrästi voiranomaisilta. On turha miettiä tehdäkö lasta enää siinä vaiheessa kun se on tehty JO sinne kohtuun.
"17-vuotias on aivan liian nuori äidiksi. Sen ikäinen pelastaa sekä oman, että lapsensa elämän, "
Mutta on kuitenkin tarpeeks vanha leikkiin aikuisten leikkejä, mutta vastuun kantaminen ei sitte huvitakaan! Miten lapsen elämä "pelastetaan" MURHAAMALLA hänet?? Kaikkee hulluja sitä saa lukeekin :DD usein myös nuoren tytön loppuelämä on pilalla abortin jälkeen ryvettyneen omantunnon riivauksista ja katkeroittavista syyllisyystraumoista.
"Monet teinitytöt kieltäytyvät syömästä ehkäisypillereitä,vaikka kuitenkin sekstailevat"
Ehkä siks kun on tiedossa kuinka hepponen pakotie (mukavuusabortti) on palvomas lepsulain turvin tiedossa jos huono tuuri käy? Abortti on monelle sama kun ehkäisy.
- tsemppiiiii
Abortti ei ole raskauden alkumetreillä tänä päivänä enää mikään "veriteko." Tiettyyn viikkomäärään asti abortti voidaan tehdä pillereillä, eli ei tule mitään kohdun kaavintaa ym. Veriteko on mielestäni sellainen, että sikiötä ruvetaan repimään ja kaapimaan irti kohdusta, kun raskaus on jo pidemmällä. Jos ei halua lasta ja tulee vahingossa raskaaksi, niin raskauden pitkittäminen on erittäin typerää. Aborttiin tulisi varata aika välittömästi. Keskustelun aloittaja on ollut fiksu ja älynnyt mennä ajoissa lääkäriin. Hänelle on varmasti tehty juuri tämä pillereillä tehty abortti eli niin sanottu "kemiallinen raskauden keskeytys". Se ei tee mitään vaurioita kohtuun eikä ole mitään riskiä, ettei voisi enää koskaan tulla raskaaksi. Se kuulostaa jotenkin vielä edes vähän inhimillisemmältä, mitä pidemmälle edenneiden raskauksien abortit. En halveksi nuoria teinejä, jotka itku kurkussa tulevat teettämään aborttia, kun muuta keinoa ei enää ole. Halveksin vain nelikymmppisiä vanhoja akkoja, jotka tieten tahtoen käyttävät tätä pilleriaborttia ehkäisykeinona. Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä että on vahingossa tullut raskaaksi ja tehnyt abortin kerran, tai edes siitä että on vaikka tahalleen hankkiutunut raskaaksi ja sitten tehnyt abortin kerran, kun poikaystävä onkin jättänyt. Halveksittavaa on vain se, jos tarkoituksella ja kylmästi jatkuvalla syötöllä käyttää aborttia ehkäisykeinona. Se on kamalaa.
- totuussattuu
Ihan tismalleen sama kotalo siinä lapsiuhrilla on, tehtiimpä murha "siististi" (miten?) myrkyttäen tai palasiks repimällä.
"ei tule mitään kohdun kaavintaa ym."
Kuule kyllä vaan voi tulla sen myrkkynappulatappamisenkin jälkeen.
"Aborttiin tulisi varata aika välittömästi."
Ai ettei vaan ehtis tulla järkiinsä ja vaikka antaa lapsenkin jatkaa elämää?
"Se ei tee mitään vaurioita kohtuun eikä ole mitään riskiä, ettei voisi enää koskaan tulla raskaaksi."
Mitään takeita ei sellasta ole, kukaan ei voi tietää oliko tapettu lapsi ainoa minkä koskaan ois voinu saada, ja ompa sitä tekijöitä kuollu pilleriabortteihinkin. Ota asioista selvää ennenkun tuut huuteleen mututoiveitas.
"Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä että on vahingossa tullut raskaaksi ja tehnyt abortin kerran, tai edes siitä että on vaikka tahalleen hankkiutunut raskaaksi ja sitten tehnyt abortin kerran, kun poikaystävä onkin jättänyt. "
Ihan yhtä lailla lapsihan siinäkin on tapettu, että kyllä voi ja pitäskin potee. Ja onneks moni kaikesta päätellen potee ja kipeesti poteekin :) totuussattuu kirjoitti:
Ihan tismalleen sama kotalo siinä lapsiuhrilla on, tehtiimpä murha "siististi" (miten?) myrkyttäen tai palasiks repimällä.
"ei tule mitään kohdun kaavintaa ym."
Kuule kyllä vaan voi tulla sen myrkkynappulatappamisenkin jälkeen.
"Aborttiin tulisi varata aika välittömästi."
Ai ettei vaan ehtis tulla järkiinsä ja vaikka antaa lapsenkin jatkaa elämää?
"Se ei tee mitään vaurioita kohtuun eikä ole mitään riskiä, ettei voisi enää koskaan tulla raskaaksi."
Mitään takeita ei sellasta ole, kukaan ei voi tietää oliko tapettu lapsi ainoa minkä koskaan ois voinu saada, ja ompa sitä tekijöitä kuollu pilleriabortteihinkin. Ota asioista selvää ennenkun tuut huuteleen mututoiveitas.
"Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä että on vahingossa tullut raskaaksi ja tehnyt abortin kerran, tai edes siitä että on vaikka tahalleen hankkiutunut raskaaksi ja sitten tehnyt abortin kerran, kun poikaystävä onkin jättänyt. "
Ihan yhtä lailla lapsihan siinäkin on tapettu, että kyllä voi ja pitäskin potee. Ja onneks moni kaikesta päätellen potee ja kipeesti poteekin :)"Mitään takeita ei sellasta ole, kukaan ei voi tietää oliko tapettu lapsi ainoa minkä koskaan ois voinu saada, ja ompa sitä tekijöitä kuollu pilleriabortteihinkin. Ota asioista selvää ennenkun tuut huuteleen mututoiveitas."
Jos nyt laittaisit jotain lähdetietoja siitä, kuinka moni meillä Suomessa on kuollut pilleriabortteihin. Niitä kun tehdään jo yli 90% tapauksissa. Riittää, että esität lähdetiedot Suomessa tapahtuneista lääkkeellisen abortin aiheuttamista kuolemista vaikkapa vuonna 2013.- hyshyslaputsilmiltä
"Jos nyt laittaisit jotain lähdetietoja siitä, kuinka moni meillä Suomessa on kuollut pilleriabortteihin."
Kun niitä tapahtuu muuallakin maailmassa niin miksi kuvittelet ettei täällä? - tietävä
"Kun niitä tapahtuu muuallakin maailmassa niin miksi kuvittelet ettei täällä?"
Nyt tarvittas niitä todisteita tai muuten tuo lausahdus on pelkkää sinun toivettasi että aborttiin kuoltaisiin Suomessa. - gshfgeyfutAE
hyshyslaputsilmiltä kirjoitti:
"Jos nyt laittaisit jotain lähdetietoja siitä, kuinka moni meillä Suomessa on kuollut pilleriabortteihin."
Kun niitä tapahtuu muuallakin maailmassa niin miksi kuvittelet ettei täällä?Et ole vieläkään laittanut niitä prosenttilukujasi, että moniko oikeasti kuolee... lähteiden kera kiitos
- eisiismitään
Todistele sinä nyt vaan että niitä ei jostain kumman syystä tapahtus täällä ollenkaan eikä ne käypähoidonkin kertomat (miksi on maininneet edes jos ei päde täällä?! :D) riskiprosentit koske lainkaan Suomea :) perustele ja todista myös miksi. Pelkkää mututoivettas siis että Suomessa aborttöörit ois jotenkin erityisturvassa niiltä kuolinprosenteilta.
- gshfgeyfutAE
Ei kun sinä et nyt ymmärrä. SINÄ väitit, että pilleriabortteihin on kuollut ihmisiä, sinulta pyydettiin todisteita, joten sinä olet se, jonka on ne todistettava. Et voi sanoa että "todista itse että näin EI ole". Kyllä se nyt vain toimii niin että SINUN on todistettava että olet oikeassa, eikä minun että olet väärässä.
Joten lukuja kehiin. Koska et tietenkään keksi mitään päästäsi, niitä pitäisi olla helppo löytää, eikö vain? Linkkaat vain meille saman sivuston, josta itse sait tietää asiasta. Muuten en usko. - katosieltä
käypähoidon sivulta nyt vaan ja antaa tulla jo ne PERUSTELUT todisteineen ettei kyseiset riskiluvut koske jostain käsittämättömästä syystä Suomea!! Niin, et vaan pysty :)
Näytä nyt missä kohtaa sanotaan ettei riski koskekaan Suomea,
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=A90D5CB12C956590117835A1E3F219AD?id=nix01920
>Lailliseen kirurgiseen raskaudenkeskeytykseen liittyvän kuolemanriskin on arvioitu olevan 0,1–2/100 000 2, 3. Kuolleisuus lisääntyy raskauden ollessa pidemmällä: 0,1/100 000 kun raskauden kesto on 8 raskausviikkoa ja 9/100 000 raskauden keston ollessa ≥ 21 viikkoa 3. Tärkeimmät kuolinsyyt ovat infektio sekä tromboemboliset että anestesiaan liittyvät komplikaatiot 2.
Myös lääkkeelliseen keskeytykseen liittyviä kuolemantapauksia on raportoitu 3, 4. Nämä tapaukset ovat liittyneet kohdun ulkoiseen raskauteen, runsaaseen vuotoon tai septiseen shokkiin 3.
Clostridium sordellii -bakteerin aiheuttamia fataaleja sepsiksiä on kuvattu harvinaisena lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen komplikaationa 4. Tyypilliseen taudinkuvaan kuuluvat vatsakipu, hypotensio, takykardia, nesteen kertyminen kudoksiin, hemokonsentraatio ja huomattava leukemoidi reaktio ilman kuumeilua. Kuolleisuus on hoidosta huolimatta suuri 4.>
Tääkin on ollu täällä esillä ennenkin mutta laitetaas taas...siinä sulle selattavaa
http://soat.fi/index_files/luennot/Aitikuolleisuus.pdf
Kiintoisaa muuten että 100 000 raskautta kohden aborttien kohdalla näyttäs olevan korkein piikki (yli 80) verrattuna mm. synnytyksiin (alle 30) ja keskenmenoihin..
ja vielä yhteenvedossa,
>Luonnolliset kuolemat
Raskaudella pääasiassa suojaava vaikutus (terve
synnyttäjä
-
ilmiö) lukuun ottamatta nuorten synnyttäjien
aivoverenvuotoja.
Väkivaltaiset kuolemat
Synnytyksellä suojaava vaikutus.
Keskenmenoilla ei vaikutusta, paitsi nuorten naisten
itsemurhissa sekä tapoissa ja murhissa.
Raskauden keskeytyksen jälkeen kohonnut riski>
Että sillee :)
- herkäthoitsut
Mulle kävi aikoinaan 19-vuotiaana niin, että kuukautiset tulivat (melkein)normaalisti, vaikka olin raskaana. Ihmettelin kuukautisten outoa niukkuutta, mutta olin tyytyväinen että ne tulivat, enkä sitten tyhmyyttäni osannut edes epäillä raskautta. Olin nuori ja vedin viinaa minkä kerkesin.Olin aina halveksinut niitä äitejä, jotka juovat raskausaikana, ja aiheuttavat sikiölle vaurioita. Sitten sain itse huomata, että olinkin raskaana. Fakta oli se, että ei ollut varmaa, etteikö sikiölle olisi jo ehtinyt tulla jotakin vaurioita. Minä tyttö kun en ollut vetänyt mitään "paria siideriä", vaan kunnon perskännit ja vielä toistuvasti.En voinut ottaa riskiä, että saisin vammaisen lapsen.Teetin abortin.Huono omatunto oli pitkään, mutta ei abortista, vaan siitä että miksi en ollut tajunnut tehdä raskaustestiä, kun kuukautiset muuttuivat oudon niukiksi. Lastani en oli halunnut "tappaa", mutta se oli ainoa oikea vaihtoehto silloin. Kenelläkään ei ole oikeutta juomalla tuhota sikiön terveyttä ja synnyttää tieten tahtoen vammaista lasta tänne maailmaan.Ryyppääminen loppui tuohon kokemukseen.Hyvä niin. Sittemmin olen saanut terveen lapsen, vuosia myöhemmin, 27-vuotiaana. Moni on sitä mieltä vieläkin, etten ansaitse häntä.Paskat heistä.Muistan aborttitilanteesta sairaanhoitajien halveksunnan. Vittuilin heille, että pitäisikö minun todella synnyttää vauva, jolla on viisi päätä, ja seitsemän jalkaa.Sairaanhoitaja joka ei kestä aborttia, on väärällä alalla.
- etvoitietää
"Lastani en oli halunnut "tappaa", mutta se oli ainoa oikea vaihtoehto silloin."
Jos mitään ei tutkittu, lapsi ois voinu olla hyvinkin terve. Saatoit tappaa lapsesi täysin turhaan ja toinenkin vaihtoehto ois tietenkin ollu.
"Moni on sitä mieltä vieläkin, etten ansaitse häntä.Paskat heistä.Muistan aborttitilanteesta sairaanhoitajien halveksunnan."
Täysin oikeassa ne monet on ja ansaitset kaiken halveksunnan. Sääli tuollaisen rääväturpaisen kusipään lapsiparkaa. Toivottavasti pääsee ajoissa turvaan verikynsistäs kunnon ihmisten hoiviin. - heitäkinpitääymmärtää
etvoitietää kirjoitti:
"Lastani en oli halunnut "tappaa", mutta se oli ainoa oikea vaihtoehto silloin."
Jos mitään ei tutkittu, lapsi ois voinu olla hyvinkin terve. Saatoit tappaa lapsesi täysin turhaan ja toinenkin vaihtoehto ois tietenkin ollu.
"Moni on sitä mieltä vieläkin, etten ansaitse häntä.Paskat heistä.Muistan aborttitilanteesta sairaanhoitajien halveksunnan."
Täysin oikeassa ne monet on ja ansaitset kaiken halveksunnan. Sääli tuollaisen rääväturpaisen kusipään lapsiparkaa. Toivottavasti pääsee ajoissa turvaan verikynsistäs kunnon ihmisten hoiviin." Sääli tuollaisen rääväturpaisen kusipään lapsiparkaa. Toivottavasti pääsee ajoissa turvaan verikynsistäs kunnon ihmisten hoiviin".<<
Heittääkö sulla isopyörä jättiläistä. Vielä syyttelet muita törkykirjoittelusta. Vaan eihän sinulta voi täyttä vaatia, joukossamme on aina ja on aina ollut myös vajaita. - sielläsepyöräheittää
Joillain heittää sen verran pahasti että tappaa lapsiaan itsekkäissä mukavuudenhaluissaan. Nämä sitten syyttelee vielä harhakuvitelmissaan että muut lapsia suojelevat normaali ihmiset on niitä "vajaita" ja itse on niiiin terveitä ja sivistyneitä :D
- minäolennormaali
sielläsepyöräheittää kirjoitti:
Joillain heittää sen verran pahasti että tappaa lapsiaan itsekkäissä mukavuudenhaluissaan. Nämä sitten syyttelee vielä harhakuvitelmissaan että muut lapsia suojelevat normaali ihmiset on niitä "vajaita" ja itse on niiiin terveitä ja sivistyneitä :D
Jos sinä olet normaali niin haluaisinpa nähdä epänormaalin :D
- oletepänormaali
minäolennormaali kirjoitti:
Jos sinä olet normaali niin haluaisinpa nähdä epänormaalin :D
Jos sinä olet normaali niin kuulun mieluummin meihin valtaenemmistön "epänormaaleihin" jotka ei pidä lasten mukavuusmurhailua mitenkään normaalina :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262183Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631057