Kannattaako?

volvokaupoilla

Nyt kokemuksia ilmoille! Onko S40 oikeasti hyvä auto? Vm. 2005-2007 on kiikarissa ja kilsoja mielellään alle 150t. Mutta kannattaako? Hyviä ja huonoja puolia kaipailen.

5

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zastavankardaani

      V50 2007 2.4i Momentum, toinen omistaja

      130000km - Etuiskunvaimentimet
      180000km - VVT-yksikkö samalla jakopää
      201000km - Etupyörien laakerit, öljyloukko

      Pitäisi laittaa :

      - Kuskin jakkaran sukeltajankangas repeillyt
      - Käsijarrun kortsu ratkennut
      - Kuskin oven sähköjen liitintä pitää rassata ajoittain, pinnit kuluneet
      - Imuilman esilämmitystötterö resonoi, hakaset murtuivat ilmastointihuollossa
      - Jarrupalat joka kulmaan, mahdollisesti etulevyt vaihtoon
      - Luultavasti pyäräntuennan niveliä menee kohta vaihtoon, ei ääntele eikä oireile mutta orginaali kamaa vieläkin alla

      Huollettu Volvolla 200000km asti ohjelman mukaan, nyt siirrytty " laitetaan tarpeen mukaan " systeemiin.

      Kiva ajaa, täsmällinen ja tukeva. Riittävä suorituskyky, ei mikään raketti tosin. Luotettava, ei kertaakaan edes uhitellut jättävänsä tielle. Lämmin talvella. Riittävät mukavuusvarusteet, ei mitään eksoottista mutta kaikki mitä normi käytöllä voi kaivata. Toistaiseksi ruostevapaa yksilö.

      - Pieni takahutlari. Matala alusta, mökkitiellä keskipolanne paukkuttaa pohjaa. Lyhyet ajovalot huonot. Sähköinen kaasupoljin, aiheuttaa kylillä välillä aika kulmikasta menoa. Arka maalipinta, skraamu jää kun katsoo edes vähän tuimemmin. Ovien tiivisteet pitää läpsiä ajoittain takaisin pokkauksiin. Vaihteisto jäykähkö talvisin.

      Ihan hyvä vaunu tuo on ollut, vaihtuu näillänäkymin saman konsernin tuotteeseen jossain kohtaa.

    • LadyV

      Ostin S40 2004 automaatin vajaa 2 vuotta sitten. Ajettu vain 100000 tuolloin. Siisti sisältä ja päältä. Samalla piti vaihtaa jarrupalat ja jarrulevyt osittain. Meni sit katsatuksesta tietty upeesti.

      Vuosi käytössä niin huollossa huomasivat etuakselin tulpat huonoiksi. Korjautin ne samalla halvalla tyypillä joka vaihtoi ostaessa jarrupalat ja levyt. Ei ole tullut kalliiksi. Olen ajanut nyt itse jotain 12500. Pikkusen kolhasin peltiä piikkiseen orapihlajaan, naarmu häipyi vahalla.

      Hyvin pelaa, ihana ajaa. Lämmin, ABS jarrut ja luistonesto. Viimeisessä katsastuksessa kehuttiin: "Hyvä auto, hyvässä kunnossa pohja ja kaikki ;)). Nätti kuin karamelli ja näpsä naisella. Poikani ajaa pikkusen vanhemmalla Saabilla, nuori kun on ja pitää säästää asuntoon. Hänkin lainaa milellään mun karkkiani jos oma on huollossa tms.

      Auto tuli minulle näin. Halusin Volvon. Kysyin tutulta Volvo mekaanikolta mikä Volvo ?? Hän neuvoi tämän mallin. Niissä ei kuulemma vikoja juuri ole. Itsekkin ajaa Volvo S 60:llä.

      Maksoin jotain pikkusen alle 10.000 luokkaa. Ostin yksityiseltä mutta auton tarkasti ennen ostoa tämä ihana mekaanikko ;)).

    • kuluvia_osia_taas

      Onko tässä Volvon 2.4:ssa ketjukone?

      Meillä on tätä harkittu ajokortin saavalle lapselle; varmaan turvallinen ja vakaa ajettava, mutta näyttää aika vikaiselta laitteelta vs. japanilaiset. Harkitaan vielä.

      • hintalaatu

        Pikkuvikojen korjaus on halpaa. Auto ihan ok.


    • Koivikko-

      Hihnakone

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe