Hei,
Itselläni on ollut muutama Range, viimeisen myin 330.000 ajettuna ja silloin se oli kuin uusi - joskin paljon huollettuna!
Kenellä on eniten ajettu?
Terveisin Rover ystäville/jjj
Kotisivut: http://jaguar.fiboy.com
Range - ikuinen ikoni?
25
5330
Vastaukset
- Roveristi
Vanhemmillani on Voque Range vm. -88, sen omalla bensamoottorilla. Tällä hetkellä mittarissa taitaa tarkkaan ottaen olla 498 tkm, vain nokka-aksilat vaihdettu.
Itekin sillä ensimmäiset viralliset kilometrini ajoin kun kortin sain :) Tällä hetkellä alla Rover 200 Si, itse tehty -malli (poisluettuna apukuskin Airbag :) ). Sitä ennen oli Englannista maahantuotu muuttoautona Rover Metro, jossa ratti niinsanotusti oikealla puolella. Auto on kyllä itsellä vieläkin, jos sen tässä uudelleen kilpiin laittaisi :)
Tuossa hetki sitten autokuume vaivasi, tähtäimessä oli Saksanmaalta tuotu -92 Rankku, ajettuna vain 167 tkm. Hyvä varustus siinä oli, 3.9L V8, 4-vaiht. autom.vaihteisto, visko, 4*s.lasit, k.lukko, s.säätöiset lämmitteiset peilit, lasinen s.kattoluukku, ilmastointi, nahkasisustus, s.penkit, vakionop.säädin, ABS, autom. tummeneva taustapeili, s.lämmitetty tuulilasi, sähköllä aukeneva bensaluukku, jalopuuta enemmän kuin laki sallii...- Range kuume
Itseäkin vaivaa Range kuume, ratkaisuksi en keksi muuta 90 luvun classic, ilmastoinnilla ja niukoilla kilometreillä. Vinkkejä hyvistä yksilöistä otetaan vastaan, muita kuin Lohjan "laatu"autoille suuntautuvia.
Ei kai tuo mainitsemasi Range ole tervajoella myynnissä ? - Roveristi
Range kuume kirjoitti:
Itseäkin vaivaa Range kuume, ratkaisuksi en keksi muuta 90 luvun classic, ilmastoinnilla ja niukoilla kilometreillä. Vinkkejä hyvistä yksilöistä otetaan vastaan, muita kuin Lohjan "laatu"autoille suuntautuvia.
Ei kai tuo mainitsemasi Range ole tervajoella myynnissä ?No sehän se on... Piti sitä käydä koeajamassa, mahtavasti se pelasi. Varustus oli kyllä sellainen, että ei paljoa enempää voinut vaatia.
On kyllä kumma, miten tuonikäiset Ranget voivat olla tuollaisissa käsittämättömissä hinnoissa. Noi -90 luvun alun Rankut on todella hyvässä hinnassa vielä. Vaikka kilometrejä mittarissa olisi parikin sataa tuhatta, saa maksaa vm. -92 olevasta Rankusta yli 15t€. - range kuume
Roveristi kirjoitti:
No sehän se on... Piti sitä käydä koeajamassa, mahtavasti se pelasi. Varustus oli kyllä sellainen, että ei paljoa enempää voinut vaatia.
On kyllä kumma, miten tuonikäiset Ranget voivat olla tuollaisissa käsittämättömissä hinnoissa. Noi -90 luvun alun Rankut on todella hyvässä hinnassa vielä. Vaikka kilometrejä mittarissa olisi parikin sataa tuhatta, saa maksaa vm. -92 olevasta Rankusta yli 15t€.vuosimallia 1993?
Oliko siistikuntoinen noin muuten vai repsottiko sisustat? - Roveristi
range kuume kirjoitti:
vuosimallia 1993?
Oliko siistikuntoinen noin muuten vai repsottiko sisustat?Joo ei se ollut vm -93, loppuvuotta -92 kylläkin. Tietysti tuonikäisessä käytetyssä on aina jotain pientä, mutta siisti se oli kaikinpuolin, katossa takapenkkien kohdalla oli jotain pieniä jälkiä, mutta ei mitään isoa ollut. Kaikki siinä tuntui pelaavan kattoluukkua myöden.
- Range kuume
Roveristi kirjoitti:
Joo ei se ollut vm -93, loppuvuotta -92 kylläkin. Tietysti tuonikäisessä käytetyssä on aina jotain pientä, mutta siisti se oli kaikinpuolin, katossa takapenkkien kohdalla oli jotain pieniä jälkiä, mutta ei mitään isoa ollut. Kaikki siinä tuntui pelaavan kattoluukkua myöden.
Oliko se siis tuo vihreä yksilö 167 tkm ajettuna, joka vieläkin myynnissä?
Oliko huoltokirja uskottavan oloinen?
Pitääköhän kilometrimäärät paikkaansa?
Oliko autolla ollut monta omistajaa, oliko kysessä ns. kiertopalkinto? - Roveristi
Range kuume kirjoitti:
Oliko se siis tuo vihreä yksilö 167 tkm ajettuna, joka vieläkin myynnissä?
Oliko huoltokirja uskottavan oloinen?
Pitääköhän kilometrimäärät paikkaansa?
Oliko autolla ollut monta omistajaa, oliko kysessä ns. kiertopalkinto?Joo, se se on.
Hyvässä kunnossa se oli, ei ollut sikäli mitään sanomista. Huoltokirjaa en katsonut, kun sitä vain pikaisesti kävin kokeilemassa.
Myyjä on tuttuni, hän toimitti auton historian olevan suurinpiirtein seuraava: Jokin nainen on ko. Rankun entinen omistaja. Yksi ja sama mies huoltanut auton uudesta asti, eikä mitään kummempaa ollut koskaan sille tehty, normaalit huollot vain. Ja kun tämä nainen oli ostamassa uutta autoa, tämä huoltomies oli ottanut sen Rankun myyntiin kun se ei halunnut laittaa sitä vaihdossa pois.
Ainakin ulkoisesti ja muutenkin, vaikutti ainakin että ne kilometrit vaikuttivat aidoilta. Tietysti mikäänhän ei ole mahdotonta. - sepittäjä itsekin
Roveristi kirjoitti:
Joo, se se on.
Hyvässä kunnossa se oli, ei ollut sikäli mitään sanomista. Huoltokirjaa en katsonut, kun sitä vain pikaisesti kävin kokeilemassa.
Myyjä on tuttuni, hän toimitti auton historian olevan suurinpiirtein seuraava: Jokin nainen on ko. Rankun entinen omistaja. Yksi ja sama mies huoltanut auton uudesta asti, eikä mitään kummempaa ollut koskaan sille tehty, normaalit huollot vain. Ja kun tämä nainen oli ostamassa uutta autoa, tämä huoltomies oli ottanut sen Rankun myyntiin kun se ei halunnut laittaa sitä vaihdossa pois.
Ainakin ulkoisesti ja muutenkin, vaikutti ainakin että ne kilometrit vaikuttivat aidoilta. Tietysti mikäänhän ei ole mahdotonta.tälläista voisi uskoakin, jokin nainen ajoi ja yksi mies huolti. Harmi vain kun ei ole dokumenttejä. Sadut pitää sittenkin jättää satukirjaan.
- Roveristi
sepittäjä itsekin kirjoitti:
tälläista voisi uskoakin, jokin nainen ajoi ja yksi mies huolti. Harmi vain kun ei ole dokumenttejä. Sadut pitää sittenkin jättää satukirjaan.
Niinpä, eikähän jokainen tuontiauto ole riski kilometrien ja entisten omistajien suhteen.
Dokumenteistä on paha mennä sanomaan mitään, kun ei tullut niitä katsottua. Noi kilometrit on kyllä todella vähäiset nähden auton ikään. Mutta on niitä muitakin vähänajettua Rankkuja tullut vastaan, kerran tässä kesällä -04 oli Rinta-Joupilla myynnissä -89 ikäinen Rankku, jossa oli 160 tkm mittarissa.
Tämän auton historia oli tiedossa, yksi omistaja Vaasassa, jonkun vaateliikkeen pomo, vaihtoi tämän Rangen Seinäjoen Rinta-Joupilla olleeseen Range Rover 4.6 HSE:hin vm. -99. Joten ei tuon -92 Rangen yhden omistajan ja 167 000 kilometrin historia ihan mahdotonkaan yhtälö ole. - miksi??
Roveristi kirjoitti:
Niinpä, eikähän jokainen tuontiauto ole riski kilometrien ja entisten omistajien suhteen.
Dokumenteistä on paha mennä sanomaan mitään, kun ei tullut niitä katsottua. Noi kilometrit on kyllä todella vähäiset nähden auton ikään. Mutta on niitä muitakin vähänajettua Rankkuja tullut vastaan, kerran tässä kesällä -04 oli Rinta-Joupilla myynnissä -89 ikäinen Rankku, jossa oli 160 tkm mittarissa.
Tämän auton historia oli tiedossa, yksi omistaja Vaasassa, jonkun vaateliikkeen pomo, vaihtoi tämän Rangen Seinäjoen Rinta-Joupilla olleeseen Range Rover 4.6 HSE:hin vm. -99. Joten ei tuon -92 Rangen yhden omistajan ja 167 000 kilometrin historia ihan mahdotonkaan yhtälö ole.miksi niissä on vähän kilometrejä?
no siksi, että kuka viitsii ajaa kömpelöllä hevoskärryllä,,,,, työauto,, ei vapaa-aikaan....
kömpelö ja jäykkä ja kuluttaa paljon!
---vanhaa tekniikkaa!
Vanhaat ukot muistelee , miten ennen ne oli kalliita.... ja muuta pskaa.
Range on mennen ajan auto. - sivullinen seppo
Roveristi kirjoitti:
Joo, se se on.
Hyvässä kunnossa se oli, ei ollut sikäli mitään sanomista. Huoltokirjaa en katsonut, kun sitä vain pikaisesti kävin kokeilemassa.
Myyjä on tuttuni, hän toimitti auton historian olevan suurinpiirtein seuraava: Jokin nainen on ko. Rankun entinen omistaja. Yksi ja sama mies huoltanut auton uudesta asti, eikä mitään kummempaa ollut koskaan sille tehty, normaalit huollot vain. Ja kun tämä nainen oli ostamassa uutta autoa, tämä huoltomies oli ottanut sen Rankun myyntiin kun se ei halunnut laittaa sitä vaihdossa pois.
Ainakin ulkoisesti ja muutenkin, vaikutti ainakin että ne kilometrit vaikuttivat aidoilta. Tietysti mikäänhän ei ole mahdotonta.Kyseinen auto on ulkoisesti ainakin tosi kehnossa kunnossa. Täynnä kaikenlaisia lommoja. Ei edes Lohjan laatuauto pyydä noin paljoa noin heikosta yksilöstä...
- Roveristi
sivullinen seppo kirjoitti:
Kyseinen auto on ulkoisesti ainakin tosi kehnossa kunnossa. Täynnä kaikenlaisia lommoja. Ei edes Lohjan laatuauto pyydä noin paljoa noin heikosta yksilöstä...
No ei taatusti ole. Hyvässä kunnossa se oli ainakin kun ite sitä kävin ajamassa. Tuo Rankku on hyvässä kunnossa ikäisekseen. Yksi kohta ulkopuolella jäi mieleen, ja se oli konepellin muistaakseni vasen reuna edestä katsottuna, maalipinnasta oli kummallisesti lakka irronnut. Ja kuskin ovessa oli ylimääräinen oven lukko, kuulema jälkiasennettu varashäly. Tyypillistä saksalaisuutta... niinkuin kaukosäätimellä oleva häly olisi ollut joko äly kallis tai vaikeampi asennettava kuin tuo...
Tuon ikäisissä autoissa ei ole mikään ihmeellisyys pari pientä lommoa jossain siellä täällä. Ja vieläpä maasturissa. On paljon uudempia autoja, jotka on paljon huonommassa kunnossa kuin tuo. - sivuuttaja
Roveristi kirjoitti:
No ei taatusti ole. Hyvässä kunnossa se oli ainakin kun ite sitä kävin ajamassa. Tuo Rankku on hyvässä kunnossa ikäisekseen. Yksi kohta ulkopuolella jäi mieleen, ja se oli konepellin muistaakseni vasen reuna edestä katsottuna, maalipinnasta oli kummallisesti lakka irronnut. Ja kuskin ovessa oli ylimääräinen oven lukko, kuulema jälkiasennettu varashäly. Tyypillistä saksalaisuutta... niinkuin kaukosäätimellä oleva häly olisi ollut joko äly kallis tai vaikeampi asennettava kuin tuo...
Tuon ikäisissä autoissa ei ole mikään ihmeellisyys pari pientä lommoa jossain siellä täällä. Ja vieläpä maasturissa. On paljon uudempia autoja, jotka on paljon huonommassa kunnossa kuin tuo.hintakin on humpsahtanut reilusti alaspäin. Taitaa olla vaikea löytää noinkin "hyväkuntoiselle" yksilölle ostajaa.
Itse kävin katsomassa auton, mutten vaivautunut edes koeajolle. Oli sen verta luhmuinen tuo yksilö.
On paljon vanhempia autoja, jotka on siistimmässä kunnossa kuin tuo. Ja vieläpä maastureita.... - roverin ystävä
Roveristi kirjoitti:
No ei taatusti ole. Hyvässä kunnossa se oli ainakin kun ite sitä kävin ajamassa. Tuo Rankku on hyvässä kunnossa ikäisekseen. Yksi kohta ulkopuolella jäi mieleen, ja se oli konepellin muistaakseni vasen reuna edestä katsottuna, maalipinnasta oli kummallisesti lakka irronnut. Ja kuskin ovessa oli ylimääräinen oven lukko, kuulema jälkiasennettu varashäly. Tyypillistä saksalaisuutta... niinkuin kaukosäätimellä oleva häly olisi ollut joko äly kallis tai vaikeampi asennettava kuin tuo...
Tuon ikäisissä autoissa ei ole mikään ihmeellisyys pari pientä lommoa jossain siellä täällä. Ja vieläpä maasturissa. On paljon uudempia autoja, jotka on paljon huonommassa kunnossa kuin tuo.loistoyksilö mikä loistoyksilö...
- ihmettelijä
Roveristi kirjoitti:
No ei taatusti ole. Hyvässä kunnossa se oli ainakin kun ite sitä kävin ajamassa. Tuo Rankku on hyvässä kunnossa ikäisekseen. Yksi kohta ulkopuolella jäi mieleen, ja se oli konepellin muistaakseni vasen reuna edestä katsottuna, maalipinnasta oli kummallisesti lakka irronnut. Ja kuskin ovessa oli ylimääräinen oven lukko, kuulema jälkiasennettu varashäly. Tyypillistä saksalaisuutta... niinkuin kaukosäätimellä oleva häly olisi ollut joko äly kallis tai vaikeampi asennettava kuin tuo...
Tuon ikäisissä autoissa ei ole mikään ihmeellisyys pari pientä lommoa jossain siellä täällä. Ja vieläpä maasturissa. On paljon uudempia autoja, jotka on paljon huonommassa kunnossa kuin tuo.Loistoyksilö ja seisoo häkkiautossa vuoden päivät...
Hyvän värinen on kyllä yksilö!
- rangeton on onneton
mistä voisin sen saada, saabi ei tunnu hyvältä.
- Mika
Itsellä vm. 73 huippukuntoinen yksilö alkup. kilvillä ja historia tiedossa. Ollut ikänsä Lapissa eikä ruosteen pilkkaakaan.
Tuli vain mieleen kun kepössä oli n. 4-5 vuotta sitten myytävänä jonkin pohjanmaalaisen vpk:n 11 000 km ajettu 72 rankku. Hintapyyntö oli mk/ajettu km. Kukahan onnellinen tuon sai? Itsellä ei ollut mahdollisuutta tuolloin ostaa kyseistä vehjettä. - vanhaa kamaa
Range on jo vanha. Kömpelö ja ikävä ajaa.
Kulutus kaamee.
Sellainen jäykkä puuhevonen.
Oli kai 1970 moderni. Ei enää.
Lopettakaa turha onanointi.....- vanhaa kamaa
totta puhut,vanhaa kamaa on ranget.
Jotain muisteloita noilta ukoilta,,,,,,,,,,,,,,
Huono ja vanhentunut automalli se on.
En kaipaa itsekään enää,, oli 70L ja 80L range,, se oli jo silloin vanhanaikainen. - viiksekäs itsekin
vanhaa kamaa kirjoitti:
totta puhut,vanhaa kamaa on ranget.
Jotain muisteloita noilta ukoilta,,,,,,,,,,,,,,
Huono ja vanhentunut automalli se on.
En kaipaa itsekään enää,, oli 70L ja 80L range,, se oli jo silloin vanhanaikainen.Onneksi meitä varten on kehitetty nuo tojota korollat ja skoda superit. Ne on sentään uusia. Jo syntyessään, oli korolla mainio.
- vanhaa soopaa
tosiaan, se on ikuinen ongelma.
Hyvä puoli on suuri paino, siinä on riittävästi romurautaa.
Olen huomannut minäkin, että joillekin jäävät vanhat asiat kiertämään mieleen, eikä ne huomaa, että tekniikka kehittyy!- köyhämies
Tervehdys vanha soppamies,
oikeassa olet tuossa Range asiassa. Classic Rangessa ei ole yhtä huikeita ajo-ominaisuuksia kuin vuonna 2001 tulleessa uusimmassa mallissa.
Rangen tekniikka on kehittynyt joo, mutta valitettavasti varallisuuteni estää uuden Rangen ostamisen. No onneksi on kiva tietää että oma vanha klassikkoni pesee matkustusmukavuudessa nämä 2000 luvun tojotat, datsunit ja mitsunit 6-0. Tyylistä puhumattakaan... - 2001 jo vanhoja
köyhämies kirjoitti:
Tervehdys vanha soppamies,
oikeassa olet tuossa Range asiassa. Classic Rangessa ei ole yhtä huikeita ajo-ominaisuuksia kuin vuonna 2001 tulleessa uusimmassa mallissa.
Rangen tekniikka on kehittynyt joo, mutta valitettavasti varallisuuteni estää uuden Rangen ostamisen. No onneksi on kiva tietää että oma vanha klassikkoni pesee matkustusmukavuudessa nämä 2000 luvun tojotat, datsunit ja mitsunit 6-0. Tyylistä puhumattakaan...Juu. Vanhat pierut muistelee, et oli se kyl sillo 1970 luvulla, kun kaikki oli niin hienoa.
Rangessakin (euroauto) päästiin jopa 20-25L / 100km kulutukseen.
Ajo oli kuin heinäkärrillä olisi päästellyt!
Voi sitä onnea!
Kun nyt saiai sellaista vanhaa rautaa ja romua taas!
Kyllä auto ja eukko pitäis vaihtaa joka 5v vuosi!
2001 ovat jo vaihtoiässä!
- aksu
Heips
Minulla on 1973 mallinen range jonka ostin 1990 ja ajoin sillä n 250 000 ennekuin vaihdoin moottorin ja vaihdelaatikon. Rangeni oli ollut ahvenanmaalla vuoteen 1989 ja mittariin oli ostettaessa kertynyt reilu 200 000.
Range on nyt harrastekäytössä ja mittariin tulee vain 5 000 km max nykyisin per vuosi. Koska auto on myös safarikaytössa määrittelisin sen siisti mutta kuhmuinen. Autossa normaali safari varustus vinssi, kattoteline, pohjan panssarointi, 2 tuumaa pidemmät jouset iskarit, koria korotettu 5 cm yms. Tänä vuonna on vuorossa sisustus uusi katon sisäverhous on asennettu ja istuimien verhoilu juuri nyt työnalla.
1998 autoon hitsattiin uutta peltiä kaikkialle mistä vähänkin ruostetta löytyi. Eli tulen ajelemaan tuolla hamaan loppuun ja se on tuollaisenakin hyvä auto ajaa vaikka olisi 36" alla. Auto on muutoskatsastettu 33 tuuman renkaille joilla sillä yleisillä teillä ajetaan hyvin kulkee ja kiihtyy.
T:Aksu- Ikiliikkujat
Näinhän se menee, hyvä ja halpa auto palvelee kehdosta hautaan:)
Miten kallista hommaa tuo ylläpito on jos vertaa hektiseen auton vaihtamiseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882